(Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

(Nejen) autokuriozity (a nejen) vlastním aparátem...

Příspěvek od Colommbo »

Při dnešním podvečerním návratu z hospůdky jsem narazil na něco, co si prostě nemohu nechat pro sebe a co mě inspirovalo k založení tohoto vlákna. Červená Škoda Felicia není odstavená, je normální účastnicí silničního provozu, majitele neznám a co bylo důvodem této překvapující opravy či úpravy, netuším. Věřím, že i vy se někdy setkáte s něčím, o co by stálo za to podělit se s ostatními... :)
Obrázek
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od skodovkar »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Já to nefotil, ale je to legenda :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Colommbo »

Legenda to je a nádherná, ale spíš mi šlo opravdu o to, na co kdo náhodou na svých cestách naďabíte - obrázků, z nichž zrak i hlava přechází, je plný internet... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Při dnešním podvečerním návratu z hospůdky jsem narazil na něco, co si prostě nemohu nechat pro sebe a co mě inspirovalo k založení tohoto vlákna. Červená Škoda Felicia není odstavená, je normální účastnicí silničního provozu, majitele neznám a co bylo důvodem této překvapující opravy či úpravy, netuším. Věřím, že i vy se někdy setkáte s něčím, o co by stálo za to podělit se s ostatními... :)
Obrázek
No co co, si ještě neviděl zazimované střešní okno??? :idea: :|
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše: Já to nefotil, ale je to legenda :mrgreen:
Ta kastle je nádherná. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Harry »

Colommbo píše:Legenda to je a nádherná, ale spíš mi šlo opravdu o to, na co kdo náhodou na svých cestách naďabíte - obrázků, z nichž zrak i hlava přechází, je plný internet... :?
Máš pravdu, ale i když budu "off topic" nedá mi to, abych se nepochlubil, na čem jsem kdysi dávno také pracoval.... :wink: :) Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Je to Phänomen, předchůdce Garanta a Robura.
Tento je poněkud obstarožní, z r. 1914. :D
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od modelář »

To Harry: Proti vkusu...
Mne by však spíše zajímalo, co ty všechny budíky na přístrojovce u takovéhoto "stroje" mohou vlastně měřit?
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Harry »

modelář píše:To Harry: Proti vkusu...
No, na to, že je to určitě amatérská práce, je to jednak zajímavější a z profilu elegantnější než originál, a určitě přitažlivejší než Fabie.... :wink: :)
modelář píše: Mne by však spíše zajímalo, co ty všechny budíky na přístrojovce u takovéhoto "stroje" mohou vlastně měřit?
To já také netuším, ale "měřit", či "moderně" "monitorovat" :lol: se dá kde co. Můžeš na autě sledovat x teplot, tlaků a průtoků.... ...mimo elektřiny, na př. spotřeby proudu řvoucích audiobeden.... :mrgreen:
Doufám, že má výškoměr, měřič bočního přetížení a tlaku oleje mech. převodovky.:lol:
Možná, že tam má kamery a čumí ženským pod sukně. :wink: :lol: :lol: :lol:
Laici mají daleko větší fantasii než my. :wink: :!: :lol:

EDIT:
Taky tam může mít kontrolky, jestli mu houkají všechny klaxony a stírá stěrač. :wink: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od skodovkar »

Oblíbený měřič podtlaku v sání. Byl to budík s červeným a zeleným polem, nikdy jsem to ale v akci neviděl. Někteří tomu říkali i ekonostat, ale to asi bude nepřesné označení :idea:
FF

@Colommbo

Příspěvek od FF »

...určite je to nefunkčné strešné okno zabezpečené proti vniknutiu nežiadúcej vody, alebo osoby...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Oblíbený měřič podtlaku v sání. Byl to budík s červeným a zeleným polem, nikdy jsem to ale v akci neviděl. Někteří tomu říkali i ekonostat, ale to asi bude nepřesné označení :idea:
Sic také nevím, jak se ten budík správně jmenuje, i když jsem jej několikrát viděl, leč
výraz "ekonostat", je také oficielní název obohacovače směsi pro první stupeň dvojitých karburátorů Jikov 32 EDSR (měly jej všechny,) a novější SEDR (měly pouze pro větší motory - 13x, na 105 a 120 - 12x už pak nebyl). :wink:
Také ho měly ruské karburátory DAAZ - licenční kopie Weberu 32 DSR jménem "Ozon" pro novější Lady. Ty ho ale měly na 2. stupni, takže funkce byla podstatně jiná. :mrgreen:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od modelář »

Ten měřák vycházel z předpokladu, že pokud je klapka karburátoru hodně přivřená a motor se zároveň točí poměrně rychle, tj. v sacích beranech je velký podtlak - typicky při brzdění motorem, motor má malou okamžitou spotřebu. Ve skutečnosti je to však podstatně složitější, poněvadž pro atmosférický benzínový karburátorový motor platí, že právě v této situaci má nejhorší měrnou spotřebu, tedy pracuje s nejmenší účinností.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od skodovkar »

Ono je celkem vtipné, že při vypnutém motoru to standardně (z výše popsaného důvodu) ukazovalo na konci červeného pole. Tedy stát s autem je nanejvýš neekonomické :idea:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Ono je celkem vtipné, že při vypnutém motoru to standardně (z výše popsaného důvodu) ukazovalo na konci červeného pole. Tedy stát s autem je nanejvýš neekonomické :idea:
To je holá pravda, páč auto stárne i když nejezdí, a stejně ztrácí hodnotu, pokud se z něj nestane zajímavý veterán, nebo pokud to není unikát. :wink:

Z druhé strany platí základní ekonomická poučka, :idea: že nejhospodárnější doprava je na vzdálenost 0 /nula/. :lol:
Tak si to srovnej, a vyber si! :D :wink: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: (Nejen) autokuriozity vlastním aparátem...

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Oblíbený měřič podtlaku v sání. Byl to budík s červeným a zeleným polem....
Tak někdy od (tuším) osmdesátých let se to prodávalo pod názvem ekonoměr http://www.youtube.com/watch?v=Wfbm-tmKmfQ
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět