Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já jeho podíl nepopírám. Nicméně tou prvotní příčinou nehodového děje byla lenost řidiče toho auta otáčet volantem.
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Jsem dalek toho zastávat se koncerňáků, motorkář prostě podcenil/špatně vyhodnotil situaci, popř. přecenil svoje brzdy. Ale tak nějak celkově je mi to úplně jedno.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
No a právě vo tom to je! Proč se chovat tak, aby ten druhý musel být nucen na poslední chvili vyhodnocovat situaci, event. testovat svoje brzdy, a to jen kvůli tomu, že někdo pro vlastní lenost proignoroval stanovená pravidla? Vždyť ta situace by za normálních okolností, tj. při respektování pravidel, vůbec nenastala!Colommbo píše:...motorkář prostě podcenil/špatně vyhodnotil situaci, popř. přecenil svoje brzdy...
Ze strany koncerňáků jsem tomu vystaven, kdykoli musím do provozu, a to dokonce i jako chodec či pasažér v MHD.
P.S.: Móda velkých kruháčů v Evropě odstartovala v 1. pol. 90. let Francií. Zpočátku býval na ploše uprostřed prostý trávník, někdy se tam dokonce pěstovaly zemědělské plodiny. Návazná "skalková zdobnost" pak nebyla motivována zájmy estetickými, ale ryze bezpečnostními: řidiči čtyřkolek (a nezřídka nejen jich), si totiž oblíbili jízdu rovně. Proč by také točili volantem, že?
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tenhle to neudělal (asi) schválně, tenhle byl (jenom) blbej....
https://tydenikpolicie.cz/ridic-octavie ... alo-horet/
https://tydenikpolicie.cz/ridic-octavie ... alo-horet/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tady vidim jasnou vinu motorkare. Chvilka nepozornosti, zamysleni, pozdni reakce, nezkusenost...
Rovnez jsem z vyse popsanych duvodu takto přesně boural. Navic zkusenosti byly. Nemuzu vinit ridice Kaskaje, ze jel na j.spojce v levem pruhu. Muzu podekovat Ridici Magnumu, ze se mi stacil vyhnou a neudelal ze me mastny flek. A uz vubec neresim, jestli mel vyjimku na jizdu tam.
Rovnez jsem z vyse popsanych duvodu takto přesně boural. Navic zkusenosti byly. Nemuzu vinit ridice Kaskaje, ze jel na j.spojce v levem pruhu. Muzu podekovat Ridici Magnumu, ze se mi stacil vyhnou a neudelal ze me mastny flek. A uz vubec neresim, jestli mel vyjimku na jizdu tam.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Jen 50 tisíc škoda? Vždyť to auto je na odpis!
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ještě jednou si přečti všechny mé příspěvky k dané věci, prosím.Pedro píše:Tady vidim jasnou vinu motorkare.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Sice jsem to zde již dříve okrajově zmínil, přesto teď podrobněji popíšu situaci ze čtvrtečního večera.
Řidiči Fabie nejspíš vadilo, že jsem ho na čtyřproudovce v táhlém stoupání, kde měl problém udržet limit 80, předjel. Podotýkám, že jsem tam předjel (na motorce) zhruba tucet aut, z nichž cca půl tuctu pak tu čtyřproudovku opouštělo výjezdem. Onen výjezd ústí kolmo do další čtyřproudovky, na kterou lze odbočit do obou směrů přes semafor. Stál jsem první na červené, Fabie za mnou. Za cca 150 - 200 m následuje další semafor, kde při výjezdu z místa, kde jsem stál na červenou, obvykle svítí rovněž červená. Bylo tomu tak i tentokrát. Proto jsem se mým "volným tempem" , tzn. aniž bych vytočil jedničku hned na 50, ale zařadil brzy dvojku, tou 50-kou "s časovou ztrátou" přeřazování na dvojku blížil k červené na dalším semaforu. Zároveň jsem vyhodil pravý blinkr, poněvadž na dané křižovatce odbočuji k mému bydlišti.
Řidič Fabie mi zřejmě chtěl ukázat, jak "mu to jede" , což by mi mohlo být jedno, tedy pokud by zůstal v levém pruhu. Jenže on měl potřebu "mi to ukázat", a tak se na poslední chvíli narval přede mne, do pravého pruhu. Podotýkám, že pro takový manévr neměl sebemenší důvod, neboť jsem ho nijak nezdržoval, musel vidět můj pravý blinkr a v levém pruhu před sebou nikoho neměl, tedy mohl posléze, až by mu/nám padla zelená, pokračovat rovně. Kvůli němu jsem však musel prudce brzdit. A to jsem napřed odhadoval, že tu červenou projede, neboť i on musel brzdit až tak, že se mu snad i zadní kola zvedla nad vozovku, jak byl v tu chvíli rozjetý.
Takoví jsou holt koncerňáci!
Řidiči Fabie nejspíš vadilo, že jsem ho na čtyřproudovce v táhlém stoupání, kde měl problém udržet limit 80, předjel. Podotýkám, že jsem tam předjel (na motorce) zhruba tucet aut, z nichž cca půl tuctu pak tu čtyřproudovku opouštělo výjezdem. Onen výjezd ústí kolmo do další čtyřproudovky, na kterou lze odbočit do obou směrů přes semafor. Stál jsem první na červené, Fabie za mnou. Za cca 150 - 200 m následuje další semafor, kde při výjezdu z místa, kde jsem stál na červenou, obvykle svítí rovněž červená. Bylo tomu tak i tentokrát. Proto jsem se mým "volným tempem" , tzn. aniž bych vytočil jedničku hned na 50, ale zařadil brzy dvojku, tou 50-kou "s časovou ztrátou" přeřazování na dvojku blížil k červené na dalším semaforu. Zároveň jsem vyhodil pravý blinkr, poněvadž na dané křižovatce odbočuji k mému bydlišti.
Řidič Fabie mi zřejmě chtěl ukázat, jak "mu to jede" , což by mi mohlo být jedno, tedy pokud by zůstal v levém pruhu. Jenže on měl potřebu "mi to ukázat", a tak se na poslední chvíli narval přede mne, do pravého pruhu. Podotýkám, že pro takový manévr neměl sebemenší důvod, neboť jsem ho nijak nezdržoval, musel vidět můj pravý blinkr a v levém pruhu před sebou nikoho neměl, tedy mohl posléze, až by mu/nám padla zelená, pokračovat rovně. Kvůli němu jsem však musel prudce brzdit. A to jsem napřed odhadoval, že tu červenou projede, neboť i on musel brzdit až tak, že se mu snad i zadní kola zvedla nad vozovku, jak byl v tu chvíli rozjetý.
Takoví jsou holt koncerňáci!
Re: Nehody - pre výstrahu!
Přesně takto bych to sám za sebe vyhodnotil.rousini píše:Tohle je tak napůl.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Oba dva měnili jízdní pruh přes dvojitou plnou s čímž motorkář nepočítal neb se jal předjímati svoji motocerňáckou výhodu jednostopého vozidla a ten řidič auta ho, myslím, pohledem do P zrcátka spolu s blinkrem nemohl vidět...Jerry3 píše:Přesně takto bych to sám za sebe vyhodnotil.rousini píše:Tohle je tak napůl.
Doba je dynamická, plno požadavků, každý buď masíruje ego nebo řeší mindrák. Lidi si uvědomí, že jsou lidi a podle toho by se měli chovat, až když se něco posere. Taky nejsem svatý...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nehody - pre výstrahu!
V Áčkách NE.Jerry3 píše:Jen 50 tisíc škoda? Vždyť to auto je na odpis!
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ty ještě nemáš kameru? Já ji mám a přiznám se, že málokdy stojí nějaký záběr za nějakou extrémní pozornost.Jerry3 píše:Sice jsem to zde již dříve okrajově zmínil, přesto teď podrobněji popíšu situaci ze čtvrtečního večera.......
Re: Nehody - pre výstrahu!
Mám kameru, ale v autě jsem ji použil jen párkrát - ruší mne při řízení, stejně jako třeba navigace. Na motorce jsem o ní zatím ani neuvažoval.
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Někdy, když se "sjedou" tři japonci, může být taky sranda...
https://auto-mania.cz/pri-nehode-skonci ... -internetu
https://auto-mania.cz/pri-nehode-skonci ... -internetu
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
...tak to dopadne, ked Subaru "zraz" organizuju toyotáci
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey