Nehody - pre výstrahu!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od jerome »

Autá majú sledovať značky, nie ľudia :!: :idea: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Udělat z městského okruhu vedlejší jedinou dopravní značkou je celkem geniální nápad.
Lidi nejsou stroje. Formálně značení samozřejmě asi v pořádku, z hlediska dopravní psychologie se je to napřesdržku a množství nehod muselo být předvídatelné předem.

Navíc kvalita provizorního dopravního značení v Brně dle mého názoru docela silně klesla - v místě staveb jsou občas nasázené přenosné značky, kde mnohde není poznat co tedy opravdu platí a co ne. Platí značka, která je pootočená o 30 stupňů a posunutá o 50 cm mimo linii ostatního přenosného značení ?
Zjevně ne. A jak jsem to poznal ? Prostě tak, že každý den tím místem projížděly tisíce aut. Byl to zákaz vjezdu. Kdybych před ním dupl na brzdu, tak mi někdo skončí v kufru ...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Lidi nejsou stroje, ale značky tam jsou/byly dané. Krom toho ta vedlejší čtyřproudová silnice byla přenosným dopravním značením stažena v každém směru jen do jednoho pruhu. Řekl bych že odvolávat se v tomto případě na nekvalitu značení je trošku mimo, bo tam to bylo označeno i velkými informativními tabulemi. Vím to, protože jsem přes ni v neděli v rámci práce projel asi 25 krát :)
A celkem nechápu ty, co jeli od Veveří nebo odspodu po Kotlářské a byli svedeni jen do jednoho pruhu, že je netrklo že se tam něco děje. Kór když měli trojúhelník před vjezdem do té křižovatky ne někde na sloupu, ale v silnici přímo před sebou :?

Ne, tam to bylo o nevěnování se řízení, o nesledování značek a jízdě po paměti :(
A to je pak k BUM velice blízko....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:...to bylo o nevěnování se řízení, o nesledování značek a jízdě po paměti...
...asi jako já při cestě do Jiřic v Humpolci. Člověk si tak jede, jede a najednou plot přes cestu...! 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od skodovkar »

Přesně :wink:
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Pitris píše:Lidi nejsou stroje, ale značky tam jsou/byly dané.
...
odvolávat se v tomto případě na nekvalitu značení je trošku mimo, bo tam to bylo označeno i velkými informativními tabulemi.
...
Ne, tam to bylo o nevěnování se řízení, o nesledování značek a jízdě po paměti :(
A to je pak k BUM velice blízko....:roll:
Experimentálně se přes víkend prokázalo, že řešení nebylo z dopravně-psychologického hlediska vyhovující. Pět nehod za víkend je masakr. Boeingu taky nemuselo spadnout 5 letadel kvůli MCAS, aby bylo jasné, že to u Boeingu podělali. Je to stejné jako počáteční snaha vymlouvat se na to, že letadlo je v pořádku jen piloti to nezvládli, což je mimochodem pravda, ale nic to nemění na situaci, že konstruktér má uvažovat reálného člověka.

Na jedné rozhledně se jim lidi mlátili při výstupu po schodišti do hlavy. Napřed zkusili hranu natřít nažluto (žluto-černé šrafování). Jelikžo to nepomohlo (reálný člověk kouká pod nohy a ne na strop), tak místo přidávání cedulek, proškolování turistů před výstupem a házení viny na turisty na ten problematický kus stropu prostě nelepili kus gumy ...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Shi píše:....Pět nehod za víkend je masakr....
Ty nehody byly ale zaviněny lidmi co jeli po vedlejší. Nebyly tam semafory. No a? Byly tam přenosné značky a vodící desky. Zase se po řidičích jednou chtělo, aby při tom co dělají trochu přemýšleli a nedělali to po paměti jako ovce. Ty se při jízdě po značkách nedíváš? A zvláště když je tam něco jinak než jindy?
Shi, vážím si Tě co odborníka přes (třeba) oleje, ale v tomto se asi neshodneme....:?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Colommbo »

Colommbo píše:
Pitris píše:...to bylo o nevěnování se řízení, o nesledování značek a jízdě po paměti...
...asi jako já při cestě do Jiřic v Humpolci. Člověk si tak jede, jede a najednou plot přes cestu...! 8)
Pitris píše:...se po řidičích jednou chtělo, aby při tom co dělají trochu přemýšleli a nedělali to po paměti jako ovce...
Já nejsu žádná ovce, já su BÝK! :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Ano, neshodneme se. Nevidím totiž nejmenší důvod procesy a postupy v dopravě pozemní prohlížet výrazně méně náročnou optikou, než procesy a postupy v dopravě letecké.

Po značkách se samozřejmě občas taky dívám, ale kdybych jezdil podle značek, tak jsem už několikrát mrtvý, takže moje prioprity při řízení jsou úplně někde jinde a značkami se zabývám když na to náhodou mám čas. Ano, mnohdy když jedu, tak jedině z navigace poznám jaký rychlostní limit bych zrovna asi tak měl dodržovat, protože to je jedna z nejzbytečnějších informací, kterou z hlediska bezpečnosti naše značení poskytuje.

Kdysi jsem měl příležitost vidět nahrávku z kamery z auta, které jede po jedné z významných brněnských ulic, přičemž software v obraze vyhledával a rámoval všechny dopravní značky, které v obraze našel.

Výsledný dojem byl celkem šílený - v ulicích je místy nasázeno tolik značek, že je to jako by je sypali z letadel. Těch značek bylo při jízdě rychlostí 50 km/h tolik, že mentálně zpracovat jsem je nedokázal a to jsem u toho neřídil auto, pouze jsem koukal na nahrávku z kamery. V tu chvíli mi poprvé došlo jak obrovské množství značek jako řidič prostě nevnímám a ani nevím, že tam jsou a já je (stejně jako ostatní řidiči) ignoruji.

V průměru to na daném úseku bylo víc než jeden objekt dopravního značení za sekundu a to řidič ještě musí hlídat chodce, zaparkovaná auta, zpětné zrcátko, boční ulice, vozidla s majákem, cyklisty a idioty na koloběžkách z libovolných směrů, matky s kočárky a taky ostatní řidiče. Kognitivní zátěž je i za normálních okolností už tak dost vysoká a projektanti dopravního značení všechny problémy řeší tím, že přisypou další značky, aby jim nikdo nemohl vytknout, že tam nějaká chybí.

Brno je natolik rozkopané, že další rozbombardovaný úsek už člověk nevnímá jako něco mimořádného.

Svého času jsem jezadil minimálně rok kolem zapomenuté třicítky na čtyřproudovce, kde všichni jezdili 80 km/h. Dva měsíce jsem jezdil (stejně jako všichni ostatní) skrz zákaz vjezdu, nyní každý den jezdím kolem značky, která je tak zarostlá, že nejde poznat co je to za značku. To není nic výjmečného, to je prostě standard, který už nikoho nevzrušuje. Pokud v tomto šíleném bordelu chci na něco závažného upozornit, tak to určitě neudělám tím, že jen rozhážu další značky.

Copak nešlo dát tam semafory na baterky ? Možná ne.
Copak nejde nakreslit tlusté čárkované čáry napříč, aby člověka trklo, že je fakt na vedlejší v místě, kde o to jde ? To by určitě šlo.

Často než dojedu do křižovatky, tak v záplavě toho co jako řidič musím registrovat a vyřešit už dávno nevím jaké značky jsem před pár sekundami vlastně minul.

Tohle je české řešení: https://www.google.com/maps/@49.2056519 ... a=!3m1!1e3

Tohle je německé řešení: https://www.google.com/maps/place/49%C2 ... 11.0886111

Než přejedu tlustou čárkovanou čáru, tak si prostě dávám sakra pozor, protože ta tlustá čára znamená informaci že jsem na vedlejší přesně v čase, kdy tuto informaci potřebuji a ne o 20 metrů (což je o mnoho sekund a někdy i mnoho minut) dříve.

V Německu to z nějakého (asi dobrého) důvodů dělají jinak, protože místo keců o tom jak řidiči nedávají pozor a je potřeba je víc šikanovat, němci (a nejen oni) hledají dopravně-psychologické řešení.

To, že stabilně se s vypnutím semaforů z městského okruhu stane rázem vedlejší, je odrazem celkové (ne)koncepčnosti dopravy v Brně. Cca 20 metrů před tím, než člověk informaci potřebuje, je na zemi nakreslený trojúhelník. Dobrý pokus, lepší než nic, ale není to pořád ono.

U nás to doplnění čar mnohdy nejde, protože duplicitní značení je prý plýtvání veřejnými prostředky (to jsem opravdu slyšel na vlastní uši).

Takže 10 nabouraných aut za jeden víkend na jedné křižovatce, to je úplně v pohodě, hlavně že jsme ušetřili 10 tisíc Kč za dvě čárkované čáry (kvalitní barva na silnice je totiž překvapivě drahá).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od skodovkar »

Shi píše:... V Německu to z nějakého (asi dobrého) důvodů dělají jinak, protože místo keců o tom jak řidiči nedávají pozor a je potřeba je víc šikanovat, němci (a nejen oni) hledají dopravně-psychologické řešení. ...
U nás také používají "dopravně-psychologická řešení", jedním z nich je třeba nasekání ostrůvků do cest, aby do nich člověk vlítl :x Tuším, že se to maskuje za zklidnění dopravy :roll:
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od torro »

To pravděpodobně okoukali v GB. :?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:jedním z nich je třeba nasekání ostrůvků do cest, aby do nich člověk vlítl :x
Ty jsou pak vůbec nejlepší v zimě, pod sněhem. :evil:
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Nejen v zimě, ale i:
- celoročně za šera, nebo mlhy
- v jarních a podzimních plískanicích, kdy není pořádně vidět kde ostrůvek začíná a končí,
- po pár letech, kdy bíle namalované čáry zmizí, reflexní prvky jsou pokryté blátem a ostré hrany zanesené špínou, jakmile řidič jede proti slunci.
- v přípravě výkopových prací komplikují možnost objet
- v případě, kdy popeláři blokují průjezd ulicí ostrůvek zajistí, že je nelze objet
- v případě dopravní zácpy, pokud náhodou vznikne ulička, tak ostrůvek efektivně zablokuje průjezd složek záchranného systému.

Ostrůvky drtivou většinu své životnosti pouze škodí. Ne náhodou jsou snad vždy budovány z nějakých dotací, které této zemi byl ve většině případů čert dlužen, kdosi mi tvrdil, že bez ostrůvků budovat nelze, je to snad dokonce součást dotačních pravidel.

Průšvih je v tom, že je často umístí tam, kde je i bez ostrůvku už tak dost málo místa. Zatímco v Německu mě ostrůvek asi nikdy nevytočil, tak v ČR je celkem vzácnost potkat ostrůvek, který dává smysl.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od pepoh »

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-brn ... -4mes.htmlBalkánec (†51) za volantem Audi A6 s rakouskou poznávací značkou jako smyslů zbavený předjížděl na horizontu silnice mezi Pavlicemi a Vranovskou Novou Vsí na Znojemsku přes plnou čáru. V protisměru jel volkswagen, který řídila mladá maminka, která vezla teprve čtyřměsíčního Kryštůfka.
4 krouzky pro....
dost stary na to aby mal rozum :roll:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od tonny »

Nevím, jestli to sem patří, tady je to o snížení nehodovosti ve zkušebním úseku v AT zvýšenou rychlostí o 10km/h http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zvy ... -vysledky/
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět