Nehody - pre výstrahu!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

https://www.garaz.cz/clanek/spravne-nas ... &source=hp

Ležím, ovšem s hlavou zapřenou do opěrky. :twisted:

Co však má být tohle?
„Když vidíte například ve zpětném zrcátku, že se na vás řítí vůz, který to již nemá šanci dobrzdit, tak předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky,” radí zkušený odborník...

Silně pochybuji, že tahle to radí zkušený odborník, to "jen opět" nějaký pisálek neumí korektně vyjádřit myšlenku. :x
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od lefort »

Ono taky přeložit "whiplash syndrome" jako "opěrkový syndrom"?
To jako vážně? :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:A další velká rána :oops: https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cty ... t-40293693
Obě auta jsem obhlížel odstavené..masakr!
Ten Touran má rychloměr zaseknutý na 135 km/h.
Poláci v Sharanu s dvounapravovym vozíkem jeli nejspíš pro auto do Německa a prasknul do nich ten Touran co vjel do protisměru.
Sharan je zmackany o neco méně,ale stejně...
Tohle by měl vidět každý prasící blbec,opravdu pro výstrahu!!!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Jerry3 píše: „Když vidíte například ve zpětném zrcátku, že se na vás řítí vůz, který to již nemá šanci dobrzdit, tak předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky,” radí zkušený odborník...

Silně pochybuji, že tahle to radí zkušený odborník, to "jen opět" nějaký pisálek neumí korektně vyjádřit myšlenku. :x
Co radíte vy ? Podle mě to celkem dává smysl. Zapasování hlavy do opěrky zabrání tomu, aby hlava šla do náklonu, předklon zabrání pohybu hlavy směrem vpřed, v případě, že tělo v další fázi pohybu chytí bezpečnostní pásy. Takže zapasovat do opěrky hlavu spíše předkloněnou než zakloněnou mi přijde ideální. Ale rád si nechám poradit.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Je tomu přesně naopak: pokud to někdo za mnou nedobrzdí, první fází pohybu mé hlavy je vždy její náraz vůči opěrce hlavy. :idea: Preventivním předkloněním hlavy určitě nedocílím jejího "zapasování do opěrky", resp. nezabráním tomu, aby mi hlava o tu opěrku "švihla".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Když člověk sedí a dostane ťafku zezadu, v první moment jde hlava vzad - resp. tělo v sedačce jde dopředu a hlava "nestíhá"...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, přesně tak.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Právě proto, aby nemohla hlava udělat pohyb vzad, je tam požadavek, že hlava má být o opěrku opřená. A když si zkusím hlavu opřít, tak to, coby běžný civilizační hrbáč, intuitivně udělám tak, že ji mírně zakloním. Ten záklon není šťastný. Hlava se však dá o opěrku opřít i v mírném předklonu, pouze to není tak přirozené a pohodlné, ale ten předklon (při stálém zapření hlavy do opěrky) sníží intenzitu následného pohybu dopředu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

V tom případě si ovšem ani trochu nerozumíme. Vůbec totiž nechápu, jak bych měl tohle
Shi píše:předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky
udělat. Navíc s tím z hlediska probíraného tématu ("šlehnutí bičem") nesouhlasím.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od jerome »

Shi píše: Podle mě to celkem dává smysl. Zapasování hlavy do opěrky zabrání tomu, aby hlava šla do náklonu, předklon zabrání pohybu hlavy směrem vpřed, v případě, že tělo v další fázi pohybu chytí bezpečnostní pásy. Takže zapasovat do opěrky hlavu spíše předkloněnou než zakloněnou mi přijde ideální.
Aj podľa mňa. Len to chce nacvičiť si to,lebo toto nie je jednoduchý pohyb/poloha :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Předklonit možná není ideální popis, přesnější by asi bylo přitáhnout bradu k hrudníku. To asi bude zdroj vzájemného nedorozumění - páteř zůstává vzpřímená a brada jde dolů.

Vzhledem k tomu, jak rychle se věci při nehodě dějí, tak je stejně úspěch aspoň se dokázat jakkoliv zapřít hlavou do opěrky.
Pokud by to někoho postihlo, tak je opravdu hodně důležité dostat co nejrychleji po nehodě límec na krk.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv srp 22, 2019 11:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Colommbo »

Jerry3 píše:...Vůbec totiž nechápu, jak bych měl tohle
předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky
udělat...
Já tedy taky nee. Předkloněním hlavy ji přece naopak oddálím od opěrky... :?
P.S. Tak si tu gymnastiku "přitáhnout bradu k hrudníku. To asi bude zdroj vzájemného nedorozumění - páteř zůstává vzpřímená a brada jde dolů." schválně zkuste - hlava je úplně nejdál od opěrky...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:Len to chce nacvičiť si to,lebo toto nie je jednoduchý pohyb/poloha :wink:
Když ono to z hlediska logiky verbálního vyjádření, ale i mechaniky pohybu oněch vztažných soustav při nárazu zezadu nedává smysl. Mylným je pak rovněž předpoklad, že hlavu lze při nárazu udržet krčními svaly. A k tomu navíc neodpovídá obvyklému stavu věcí tohle:
Shi píše:...zapasovat do opěrky hlavu...zakloněnou
Protože pokud opěrka hlavy v autě umožňuje záklon hlavy, je nejspíš chyba v její konstrukci.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Shi »

Colommbo píše: Já tedy taky nee. Předkloněním hlavy ji přece naopak oddálím od opěrky... :?
Tady máte obrázek krční páteře: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%8Dn ... A1te%C5%99

Pokud hlavu "předkloníte", tak, aby se pokud možno dopředu pohybovala pouze v obratlích C1 a C2 a ostaní krční obratle zůstaly tam kde jsou normálně, tak se brada posune k hrudníku. Pokud navíc obratle C7 až C5 provedou záklon, ale obratle C1 a C2 provedou předklon, tak se hlava přitiskne k opěrce a současně jde brada (trochu) dolů. Pohyb je to nepřirozený, ale udělat se dá. Otázka je, zda je tahle poloha ideální.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Aby hlava při nárazu zezadu "nešvihla" dozadu, nesmí mít směrem dozadu vůči opěrce žádnou volnost, tedy ani ne tu v obratlích C1 a C2. K tomu navíc jde o ty zrovna nejchoulostivější obratle.
Odpovědět