Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
https://www.garaz.cz/clanek/spravne-nas ... &source=hp
Ležím, ovšem s hlavou zapřenou do opěrky.
Co však má být tohle?
„Když vidíte například ve zpětném zrcátku, že se na vás řítí vůz, který to již nemá šanci dobrzdit, tak předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky,” radí zkušený odborník...
Silně pochybuji, že tahle to radí zkušený odborník, to "jen opět" nějaký pisálek neumí korektně vyjádřit myšlenku.
Ležím, ovšem s hlavou zapřenou do opěrky.
Co však má být tohle?
„Když vidíte například ve zpětném zrcátku, že se na vás řítí vůz, který to již nemá šanci dobrzdit, tak předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky,” radí zkušený odborník...
Silně pochybuji, že tahle to radí zkušený odborník, to "jen opět" nějaký pisálek neumí korektně vyjádřit myšlenku.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ono taky přeložit "whiplash syndrome" jako "opěrkový syndrom"?
To jako vážně?
To jako vážně?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Nehody - pre výstrahu!
Obě auta jsem obhlížel odstavené..masakr!Pitris píše:A další velká rána https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cty ... t-40293693
Ten Touran má rychloměr zaseknutý na 135 km/h.
Poláci v Sharanu s dvounapravovym vozíkem jeli nejspíš pro auto do Německa a prasknul do nich ten Touran co vjel do protisměru.
Sharan je zmackany o neco méně,ale stejně...
Tohle by měl vidět každý prasící blbec,opravdu pro výstrahu!!!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Nehody - pre výstrahu!
Co radíte vy ? Podle mě to celkem dává smysl. Zapasování hlavy do opěrky zabrání tomu, aby hlava šla do náklonu, předklon zabrání pohybu hlavy směrem vpřed, v případě, že tělo v další fázi pohybu chytí bezpečnostní pásy. Takže zapasovat do opěrky hlavu spíše předkloněnou než zakloněnou mi přijde ideální. Ale rád si nechám poradit.Jerry3 píše: „Když vidíte například ve zpětném zrcátku, že se na vás řítí vůz, který to již nemá šanci dobrzdit, tak předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky,” radí zkušený odborník...
Silně pochybuji, že tahle to radí zkušený odborník, to "jen opět" nějaký pisálek neumí korektně vyjádřit myšlenku.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Je tomu přesně naopak: pokud to někdo za mnou nedobrzdí, první fází pohybu mé hlavy je vždy její náraz vůči opěrce hlavy. Preventivním předkloněním hlavy určitě nedocílím jejího "zapasování do opěrky", resp. nezabráním tomu, aby mi hlava o tu opěrku "švihla".
Re: Nehody - pre výstrahu!
Když člověk sedí a dostane ťafku zezadu, v první moment jde hlava vzad - resp. tělo v sedačce jde dopředu a hlava "nestíhá"...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ano, přesně tak.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Právě proto, aby nemohla hlava udělat pohyb vzad, je tam požadavek, že hlava má být o opěrku opřená. A když si zkusím hlavu opřít, tak to, coby běžný civilizační hrbáč, intuitivně udělám tak, že ji mírně zakloním. Ten záklon není šťastný. Hlava se však dá o opěrku opřít i v mírném předklonu, pouze to není tak přirozené a pohodlné, ale ten předklon (při stálém zapření hlavy do opěrky) sníží intenzitu následného pohybu dopředu.
Re: Nehody - pre výstrahu!
V tom případě si ovšem ani trochu nerozumíme. Vůbec totiž nechápu, jak bych měl tohle
udělat. Navíc s tím z hlediska probíraného tématu ("šlehnutí bičem") nesouhlasím.Shi píše:předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky
Re: Nehody - pre výstrahu!
Aj podľa mňa. Len to chce nacvičiť si to,lebo toto nie je jednoduchý pohyb/polohaShi píše: Podle mě to celkem dává smysl. Zapasování hlavy do opěrky zabrání tomu, aby hlava šla do náklonu, předklon zabrání pohybu hlavy směrem vpřed, v případě, že tělo v další fázi pohybu chytí bezpečnostní pásy. Takže zapasovat do opěrky hlavu spíše předkloněnou než zakloněnou mi přijde ideální.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Nehody - pre výstrahu!
Předklonit možná není ideální popis, přesnější by asi bylo přitáhnout bradu k hrudníku. To asi bude zdroj vzájemného nedorozumění - páteř zůstává vzpřímená a brada jde dolů.
Vzhledem k tomu, jak rychle se věci při nehodě dějí, tak je stejně úspěch aspoň se dokázat jakkoliv zapřít hlavou do opěrky.
Pokud by to někoho postihlo, tak je opravdu hodně důležité dostat co nejrychleji po nehodě límec na krk.
Vzhledem k tomu, jak rychle se věci při nehodě dějí, tak je stejně úspěch aspoň se dokázat jakkoliv zapřít hlavou do opěrky.
Pokud by to někoho postihlo, tak je opravdu hodně důležité dostat co nejrychleji po nehodě límec na krk.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv srp 22, 2019 11:50, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já tedy taky nee. Předkloněním hlavy ji přece naopak oddálím od opěrky...Jerry3 píše:...Vůbec totiž nechápu, jak bych měl tohleudělat...předkloňte hlavu a zapasujte se co nejvíc do opěrky
P.S. Tak si tu gymnastiku "přitáhnout bradu k hrudníku. To asi bude zdroj vzájemného nedorozumění - páteř zůstává vzpřímená a brada jde dolů." schválně zkuste - hlava je úplně nejdál od opěrky...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Když ono to z hlediska logiky verbálního vyjádření, ale i mechaniky pohybu oněch vztažných soustav při nárazu zezadu nedává smysl. Mylným je pak rovněž předpoklad, že hlavu lze při nárazu udržet krčními svaly. A k tomu navíc neodpovídá obvyklému stavu věcí tohle:jerome píše:Len to chce nacvičiť si to,lebo toto nie je jednoduchý pohyb/poloha
Protože pokud opěrka hlavy v autě umožňuje záklon hlavy, je nejspíš chyba v její konstrukci.Shi píše:...zapasovat do opěrky hlavu...zakloněnou
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tady máte obrázek krční páteře: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%8Dn ... A1te%C5%99Colommbo píše: Já tedy taky nee. Předkloněním hlavy ji přece naopak oddálím od opěrky...
Pokud hlavu "předkloníte", tak, aby se pokud možno dopředu pohybovala pouze v obratlích C1 a C2 a ostaní krční obratle zůstaly tam kde jsou normálně, tak se brada posune k hrudníku. Pokud navíc obratle C7 až C5 provedou záklon, ale obratle C1 a C2 provedou předklon, tak se hlava přitiskne k opěrce a současně jde brada (trochu) dolů. Pohyb je to nepřirozený, ale udělat se dá. Otázka je, zda je tahle poloha ideální.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Aby hlava při nárazu zezadu "nešvihla" dozadu, nesmí mít směrem dozadu vůči opěrce žádnou volnost, tedy ani ne tu v obratlích C1 a C2. K tomu navíc jde o ty zrovna nejchoulostivější obratle.