Návratnost denního svícení
Moderátor: Colommbo
Re: Návratnost denního svícení
PePe: Co to ten Návštěvník kecá? On je snad opravdu z jiné planety . Ty jezdíš na spotřebu (pokud tak jezdíš) pod plným plynem ? Já tedy ne.
Re: listopad
Kurvi.el nemusi byt zakonite kazdy podtacec.
Bo neni podtaceni jako podtaceni. Ale to se kdysi uz nekde tady resilo.
Bo neni podtaceni jako podtaceni. Ale to se kdysi uz nekde tady resilo.
Re: Návratnost denního svícení
vies prosim vysvetlit ?neni podtaceni jako podtaceni. Ale to se kdysi uz nekde tady resilo.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Návratnost denního svícení
Áno, viem.
Podtáčení v zásadě znamená chtít po pístovém spalovacím motoru více výkonu, resp. točivého momentu, než je schopen v daných otáčkách podat. Jenže pokud někdo jezdí kupříkladu s atmosférickým benzínovým motorem o maximu točivého momentu např. ve 4 tis. ot./min. a maximu výkonu v 6 tis. ot./min. stále jen do 2 tis. ot./min., ale zároveň po něm nechce více, než je schopen v daných otáčkách poskytnout, pak se nejedná o podtáčení ve smyslu úvodní definice. Naopak drtit plyn (a u moderních systémů e-gas apod. to řidič nepozná) v nízkých otáčkách motoru v zájmu svižné jízdy a současně nízké průměrné spotřeby je krutým podtáčením - přesně takovým, jaké se uplatňuje při měření spotřeby dle momentálně platné metodiky pro účely získání formálně deklarovaných údajů. A podřizuje se tomu úplně všechno: od vypnutí veškeré dodatečné zátěže motoru, např. přes alternátor, posilovač řízení, klimu apod.. až po záměrně dlouhé zpřevodování. Pro výrobce je důležité pouze to, že se tím dokáže přehoupnout třeba jen o desetinu litru/100 km přes daňovou hranici dle hodnoty exhalací CO2 v té které zemi. A že se s takovým autem pak jezdí v reálu za spotřebu třeba o dva litry vyšší: Koho to zajímá?
Podtáčení v zásadě znamená chtít po pístovém spalovacím motoru více výkonu, resp. točivého momentu, než je schopen v daných otáčkách podat. Jenže pokud někdo jezdí kupříkladu s atmosférickým benzínovým motorem o maximu točivého momentu např. ve 4 tis. ot./min. a maximu výkonu v 6 tis. ot./min. stále jen do 2 tis. ot./min., ale zároveň po něm nechce více, než je schopen v daných otáčkách poskytnout, pak se nejedná o podtáčení ve smyslu úvodní definice. Naopak drtit plyn (a u moderních systémů e-gas apod. to řidič nepozná) v nízkých otáčkách motoru v zájmu svižné jízdy a současně nízké průměrné spotřeby je krutým podtáčením - přesně takovým, jaké se uplatňuje při měření spotřeby dle momentálně platné metodiky pro účely získání formálně deklarovaných údajů. A podřizuje se tomu úplně všechno: od vypnutí veškeré dodatečné zátěže motoru, např. přes alternátor, posilovač řízení, klimu apod.. až po záměrně dlouhé zpřevodování. Pro výrobce je důležité pouze to, že se tím dokáže přehoupnout třeba jen o desetinu litru/100 km přes daňovou hranici dle hodnoty exhalací CO2 v té které zemi. A že se s takovým autem pak jezdí v reálu za spotřebu třeba o dva litry vyšší: Koho to zajímá?
Re: Návratnost denního svícení
Návštěvník: Pokud se budou dodržovat rychlostní limity s nějakým plynulým zrychlováním i zpomalováním, tak se deklarované spotřeby dá dosáhnout - a oficiální měření přece musí počítat s dodržováním limitů? Jestliže jedu 90 km/h na pětku, která by teoretické maximum měla někde kolem 210 km/h, tak je to co? Podtáčení? A zpřevodování je kolikrát mnohem delší. Pochybuji, že s tím uživatelé jezdí jen na nižší rychl. stupně a další řadí až na dálnici. Nebavím se teď o nějakých supersportech. Šlo by to aplikovat i na silné motorky (vlastně ne, na těch 90 km/h nikdo nejezdí ).
Re: Návratnost denního svícení
Metodika je jasně daná normou, s rychl. limity to nemá co do činění!
Re: Návratnost denního svícení
No jo, normou. Je tam provoz městský, mimoměstský a smíšený, nebo jak. Tak předpokládám, že rychlostní limity tam nějak zahrnuty jsou, páč tam asi neuvažují např. dálniční provoz - německá dálnice a jedu co to dá, když se to smí jen v Německu apod.Návštěvník píše:Metodika je jasně daná normou, s rychl. limity to nemá co do činění!
Re: Návratnost denního svícení
90 km/h/5.kvalt u běžného auta rozhodně není podtáčení.To spíše těch 210 beru jako nadtáčení.Na zjištění tohoto nepotřebuju ani otáčkoměr.To vnímám automaticky pocitově a rovněž tak vnímám,ve kterém rozsahu otáček je ten který kvalt"doma".Itall píše: Jestliže jedu 90 km/h na pětku, která by teoretické maximum měla někde kolem 210 km/h, tak je to co? Podtáčení? A zpřevodování je kolikrát mnohem delší. Pochybuji, že s tím uživatelé jezdí jen na nižší rychl. stupně a další řadí až na dálnici.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Návratnost denního svícení
Jezevčík: No, ty pocity mohou být jen pocity. Záleží na odhlučnění motoru, jeho odpružení, co se jak přenáší do kabiny. Fabia 1,0 se měkce a bez hluku i vibrací vytáčí až na omezovač a nedá se říci, že by tam byla zrovna doma . Naopak tříválec v P107 při vytáčení chrčí, vibrace má také pěkné, to by se dle projevů od motoru moc točit nemohlo. Teď mě napadá: není to diskuse o ničem . Za tuto diskusi se vám omlouváme...
Re: Návratnost denního svícení
Ale vždyť se nám tu jeden snažil namluvit, že alternátor při zatížení (při potřebě výroby většího proudu, např. nerozsvícené / rozsvícené hlavní světla) motor nezatěžuje - resp. neklesá výkon motoru, resp. není pro udržení stejné rychlosti vyšší (samozřejmě v řádu mililitrů) spotřeba palivaNávštěvník píše:.....měření spotřeby dle momentálně platné metodiky.....podřizuje se tomu úplně všechno: od vypnutí veškeré dodatečné zátěže motoru, např. přes alternátor, posilovač řízení, klimu apod.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Návratnost denního svícení
Tu směrnici bych si moc rád přečetl. Hlavně tu část o odpojování alternátoru a posilovače řízení.
Tady je někdo zase chytrej jako vydra. )
Tady je někdo zase chytrej jako vydra. )
Re: Návratnost denního svícení
Jak je libo - tady je:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 077:CS:PDF
Příjemné počtení!
Jen je třeba umět správně číst: např. z hlediska předchozí debaty v tomto vlákně (o podtáčení) je relavantní např. toto: "Při rychlostech nad 50 km/h je přípustné překročit hranice tolerance za předpokladu, že je pedál akcelerátoru plně sešlápnut." (L 138/46) Ono totiž lze podtáčet i v 90 km/h.
Kromě toho samozřejmě platí, že co není explicitně předpisem podchyceno (ve smyslu zakázáno), to je dovoleno.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 077:CS:PDF
Příjemné počtení!
Jen je třeba umět správně číst: např. z hlediska předchozí debaty v tomto vlákně (o podtáčení) je relavantní např. toto: "Při rychlostech nad 50 km/h je přípustné překročit hranice tolerance za předpokladu, že je pedál akcelerátoru plně sešlápnut." (L 138/46) Ono totiž lze podtáčet i v 90 km/h.
Kromě toho samozřejmě platí, že co není explicitně předpisem podchyceno (ve smyslu zakázáno), to je dovoleno.
Re: Návratnost denního svícení
Kdyby jeden, tady má perpetum mobile každý druhý: jejich stroje pracují beze ztrát, nepotřebují vzduch, údržbu... !Pitris píše:Ale vždyť se nám tu jeden snažil namluvit, že alternátor při zatížení (při potřebě výroby většího proudu, např. nerozsvícené / rozsvícené hlavní světla) motor nezatěžuje - resp. neklesá výkon motoru, resp. není pro udržení stejné rychlosti vyšší (samozřejmě v řádu mililitrů) spotřeba paliva
Re: Návratnost denního svícení
A co je na tom ? Já se tada k této kategorii řadim. Kromě doby mládí,bejkáren a později závodů,jsem si auta upravoval,ta která šla,na nižší spotřebu a ta která už nešla,tak v rámci možností jsem se všemi jezdil za míň a to ve všech režimech,než udával výrobce. Poslední léta mě baví jezdit dost často na úsporu,proto jezdim stylem,který jsem si nazval "nezátěžové podtáčení."
Re: Návratnost denního svícení
Nejde jen o nějaké "podtáčení" či vytáčení, jde o cekový styl jízdy. Já jedu automaticky s návykem na úspornou jízdu, i když spěchám. Tzn., že motor sice při akceleraci vytáčím, ale stále nejedu brzda - plyn. Málokdy brzdím, i když spěchám.