Návratnost denního svícení

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:...Šetříme po kapkách a plechovky jsou stále těžší a těžší,případně naplácáme tůnink efekt okolo, s mega gumama.....
Divim se ,že nikdo nepřipoměl vliv žárovek na oteplování zemegule a jejího okolí.
Je s podivem, že navzdory zmíněným faktorům jdoucím proti spotřebě se ji daří snižovat, přinejmenším na papíře. To šetření po kapkách nejspíše přináší své ovoce (pro účely měření dle pokřivené metodiky), bohužel nepříliš chutné (pro účely běžného použití v současném provozu). Osobně bych dal přednost všeobecnému uplatnění dnešních technologií agregátů v lehkých plechovkách a na normálních gumách, jenže to by se někteří asi nemohli cítit bezpečně v těžkých krámech na megagumách, samozřejmě na úkor bezpečnosti těch, kdož ani dnes necítí potřebu jezdit v "nejbezpečnějším" autě.

Vliv klasických žárovek na globální oteplování netřeba připomínat, jejich absence v obchodech je důsledkem posouzení onoho vlivu.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od skodovkar »

Myslím, že "globální změny klimatu" v tomto vlákně nevyřešíme...

Ale pokud si všímáte nových aut, tak výrobci už mají čím dál větší problémy ve snižování spotřeby jenom přes konstrukční změny motorů. Pomalu se začíná vracet éra lehkých aut, protože jinak výrobci nesplní náročné požadavky EU na snížení produkce CO2 u svých nových vozů.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Jen ať na to někdo tlačí, tohle sám trh nevyřeší - možná v kategorii aut s malou spotřebou, ale trvalo by to podstatně déle. U aut velkých s vysokou spotřebou by se to neřešilo vůbec. Výrobci by ochotně nabízeli drahá auta s velkou spotřebou těm, co si v nich musí vozit řiť. Určitě je lepší, když takové auto prožene výfukem místo 20 L benzinu třeba 10 L.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:
Jezevcik píše:To by ještě byla ta lepší varianta,horší bude,až lidstvu fosilní paliva skutečně dojdou.A ony dojdou.Jestli již nyní víš,čím je nahradit,tak jsem jedno velké ucho-totiž oko.
Bohužel nenažrané lidstvo v honbě za uhlíkovým hospodářstvím bude těžit hydráty metanu místo toho aby se celá společnost obrátila a začala se chovat tak, jak zdravý rozum velí... :roll:
Nenažrané není lidstvo, ale jen někteří lidé. Přestože je jich hodně, není to většina. To, že jezdím v malém autě se spotřebou 4,6 L, i když nemusím, je mj. známkou toho, že mezi nenažrané nepatřím.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Nenažrané není lidstvo, ale jen někteří lidé. Přestože je jich hodně, není to většina. To, že jezdím v malém autě se spotřebou 4,6 L, i když nemusím, je mj. známkou toho, že mezi nenažrané nepatřím.
To je známkou toho, že:
- jezdíš převážně sám,
- v ideálních provozních podmínkách
- a jsi ochoten si kurvit agregát.

Nic víc - s nenažraností to nemá nic společného, maximálně s chorobnou šetřivostí!

Ale to už je hodně mimo téma tohoto vlákna...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pedro »

-tomu poslednímu nerozumím...
a on to jistě dožene ve špagetách pomodoro.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:-tomu poslednímu nerozumím...
Narážíš na ochotu kurvit si agregát? Pokud ano, tady je vysvětlení:

Nejnižší provozní spotřeby při předem určeném tempu jízdy (rychl. průměru) se dosahuje ždímáním motoru v co nejnižších otáčkách, tedy totálním podtáčením, jinými slovy též svižnou jízdou na spotřebu. Přesně tímhle výrobci ojebávají stávající metodiku měření spotřeby, samozřejmě bez ohledu na životnost agregátu, což není pouze sám motor, ale celý hnací řetězec. Odborníci Škody auto, a.s., sice tvrdí, že to u moderního motoru ničemu nevadí (přece se nebudou dobrovolně zbavovat šikovného kurvítka :lol: ), přinejmenším dvouhmoťáky na to však mají úplně jiný názor. :P

Pravdou je, že tupost dnešních motorů mj. znamená, že si neumějí říct, co jim ještě vyhovuje a co už ne (staré dobré motory by řidiče nakopaly do prd...), nic to ovšem nemění na faktu, že zárukou dlouhé životnosti celého hnacího řetězce je, že všechno musí jít zlehka. Tedy i jízda na spotřebu se musí dít zlehka, nikoli pod plným plynem, a to u dnešních plně elektronických systémů ovládání plynu řidič opět nepozná - přesněji nepozná, že navzdory stlačení pedálu plynu třeba jen do poloviny jeho dráhy je škrt. klapka už naplno otevřená.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše: To je známkou toho, že:
- jezdíš převážně sám,
- v ideálních provozních podmínkách
- a jsi ochoten si kurvit agregát.

Nic víc - s nenažraností to nemá nic společného, maximálně s chorobnou šetřivostí!
Ahoj Návštěvníku, hele, nebudem se pouštět do žádných větších akcí, viď :D , přesto:
Ano, jezdím převážně sám, stejně jako mnoho jiných ve velkých obludách.
Možná v ideálních podmínkách, těžko říct, co je ideál.
Zda si ničím agregát? Já to pravděpodobně nepoznám. Jaká je životnost motoru, provozovaného "odborně"? Tak asi 240000 km? :lol: Předpokládám, že nenajedu s jedním autem ani 200000 km a chci to prodat po první "velké" závadě (taková, která by způsobila nepojízdnost nebo vyšší náklady na opravu - a ty jsou u mé choroby nastaveny dost nízko), tak jako to dělám nyní i s motocykly (chorobná šetřivost, co?). Takže - až k tomu dojde, určitě to sem napíši.
Ještě k té šetřivosti - kupování ojetin je normální nebo chorobné?
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Teď mě napadlo: Návštěvníku, zvu tě na projížďku se mnou, abys viděl, jak jezdím, to bys chvilku možná vydržel :lol: . Pak bys mohl svézt ty mě (není podmínkou). Jsem ochoten přijet někam třeba na půl cesty od našich bydlišť nebo třeba do 150 km.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Prima! Kolik dělá polovina ze vzdušné vzdálenosti 1118 km? :D Asi to nebude do 150km po silnici...
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Prima! Kolik dělá polovina ze vzdušné vzdálenosti 1118 km? :D Asi to nebude do 150km po silnici...
Hm, tak až někdy budeš poblíž, s tebou je to těžké... :roll:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od skodovkar »

:lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od skodovkar »

:lol:
Italle nemáš 1007? Kdysi dělali test v Top Gearu a vyhrála Honda Jazz http://ulozto.cz/xE2sgs7/top-gear-6x04-avi
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Ty se moc nesměj, študente :D . Top Gear je komediální seriál, pokud jsem si všiml.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Olej z HTP po 7000 km nevypadal moc dobře, dá-li se to z videa posoudit. Taková černota. Tuhle jsem vypouštěl z P107 po 16000 km a moc se mi nezdál - barva sytě hnědá. Ale něco tak černého, jako na videu, jsme doma naposledy vypouštěli ze Š110. Z Fabie 1,0 po 15000 km je znatelně čistší, než z P107.
Odpovědět