Návratnost denního svícení

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pitris »

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001
Vždyť je to třeba jako klimatizace - taky ubírá motoru na výkonu :roll: alternátor je pro motor zátěž - ne velká, ale při rozsvícených potkávačkách je spotřeba paliva asi o 0,15 až 0,2 litru na 100km vyšší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Zapnutá klima se např. u HTP sakra pozná - nejede to a spotřeba roste, dle PP. Zato rozsvícená/zhasnutá světla se nepoznají ani na výkonu ani na spotřebě. Vždyť ten altík se točí stále a když nemá jinou práci, dobíjí baterii, ne? U klimy mi není jasná regulace, páč jsem měl pocit, že při zvýšení teploty ovladačem (jako že nechceme tolik chladit, ale trochu jo) už to jede lépe a spotřeba klesá. Možná jen pocit, ale mám za to, při sledování PP, že tomu tak bylo.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Klima má příkon mnohem vyšší, nikoli však permanentní - na rozdíl od standardního vnějšího osvětlení v případě trvalého svícení. Rakušanům vyšlo zvýšení spotřeby o 0,2 l/100 km v průměru na každé vozidlo. Ten průměr je samozřejmě poněkud zavádějící, neboť i zde, stejně jako u klimy, platí, že čím slabší motor, tím větší vliv jeho dodatečné zátěže na spotřebu, zejména když často běží na volnoběh. To je také jeden z hlavních důvodů plošného zavádění stop-and-go systémů.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Vždyť ten altík se točí stále a když nemá jinou práci, dobíjí baterii, ne?
Některé vozy, včetně koncernových TDI-ček, mají altík poháněný přes elmag spojku. Ale i u těch, kterým se altík točí stále, je z hlediska zátěže motoru sakra rozdíl mezi tím, zda a kolik ampér musí v tu kterou chvíli vyrábět! :idea:
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001
Vždyť je to třeba jako klimatizace - taky ubírá motoru na výkonu :roll: alternátor je pro motor zátěž - ne velká, ale při rozsvícených potkávačkách je spotřeba paliva asi o 0,15 až 0,2 litru na 100km vyšší.
V článku je závěrem otázka, zda jsou nějaké připomínky k výpočtu. Nechci být šťoura, ale pár připomínek bych měl. Ty žárovky - hlavní tlumené bývá 55W, nikoliv 65W, obrysové, koncové i osvětlení RZ bývá 5W, nikoliv 10W. A to i u Favorita. Dále - žádná z verzí motoru Favorit neměla 44 kW, pokud vím. Takže - autor se snaží budit dojem jakési přesnosti, ale je tam spousta chyb už v zadání. Proč si to nezjistil, když o tom chce takto psát?
Alois

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Alois »

Itall píše:Alois: Hm, a co např. pneu, pořád tytéž? - tam mohou být i větší rozdíly. Olej, viskozita stále tatáž? - i to je někdy měřitelné na spotřebě.
Kupuji denní světla a snížím spotřebu pod deklarovanou! Nebo radši ne, to by tady neprošlo :lol: .

No můžu vyzkoušet na jednu nádrž svítit zase normálně, za kolik to bude. Nejsem si vědom ničeho, co by posunulo skokově spotřebu dolu, i když je to jen o 0,2 l/100km, na nádrži už to dělá 1,4 l.

Nemám palubní počítač, ale když beru pokaždý plnou, vynuluju malý počítadlo, hned na pumpě provedu kontrolní výpočet, tak vim, za kolik jezdim. V létě je to +/- 0,1 l stejný, ale v zimě je to jak na houpačce, když napadnou sračky........

Čím lehčí noha na plynu, tím víc je znát vliv denních světel na spotřebu.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Měření nádrž od nádrže může mít celkem nezanedbatelnou nepřesnost. Vypovídající je dlouhodobé měření na větším množství paliva a ujetých km.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Rozpočet u mého auta:
hlavní vlákna tlumených světel 2x55W
přední poziční světla/parkovačky 4x5W
zadní obrysová 4x5W
osvětlení zadní SPZ 2x5W
panel přístojů 4x1,2W
popelníky 3x1,2W
přihrádka před spolujezdcem 2x1,2W
osvětlení panelu autorádia 2x1,2W
prosvětlení různých tlačítek a ovladačů 10x1,2W
to celé sečteno + min. 25% k tomu na ztrátové odpory

Počítat se mi to nechce.

Proti tomu stojí pouze 2x6W DR světel (každé po 4 diodách). :wink:
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Je toho dost a dost, a přesto je to stále pouze asi 80% příkonu uvedeného v tom článku.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Nejvýznaměji se na spotřebě podílí odpor prostředí. Ten roste s druhou mocninou rychlosti. Takže když jedem 100 km/h potřebujeme na to 4 x větší výkon než když jedem 50 km/h.

Takže na snížení průměrné spotřeby o 0,2 l/100 km by stačilo snížit průměrnou rychlost o 1 km/h.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

To mě netrápí, zato mne trápilo, že motor před montáží DRL běžel permanentně v režimu zvýšeného volnoběhu, aby nakrmil nenasytný altík (jeho příkon od klikovky řídí ŘJ motoru), který musel běžet, aby saturoval ztrátu následkem svícení. Tedy už neznal (s výjimkou situací, kdy jsem nesvítil) normální volnoběh. Teď je to opět OK! :D Vliv na spotřebu jsem neřešil, řešil jsem právě a jen ten volnoběh.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Jezevcik »

Itall píše:Teda, Jezevčíku, jestli chodíš s modelářem na pivo, pak se některým tématům asi musíte důsledně vyhýbat, jinak byste se fakt nedomluvili :lol: . Což by, představuji si (extrapolací, že), skončilo asi modelářovým odchodem z piva :roll: .
Italle,nech to na modelářovi.Nikde nepíšu,že svět,jak ho líčím,musí bezodkladně být.Tak naivní nejsem,neboj.Pouze předkládám,jak to je a jak by to také mohlo být.To by ještě byla ta lepší varianta,horší bude,až lidstvu fosilní paliva skutečně dojdou.A ony dojdou.Jestli již nyní víš,čím je nahradit,tak jsem jedno velké ucho-totiž oko.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od skodovkar »

Jezevcik píše:To by ještě byla ta lepší varianta,horší bude,až lidstvu fosilní paliva skutečně dojdou.A ony dojdou.Jestli již nyní víš,čím je nahradit,tak jsem jedno velké ucho-totiž oko.
Bohužel nenažrané lidstvo v honbě za uhlíkovým hospodářstvím bude těžit hydráty metanu místo toho aby se celá společnost obrátila a začala se chovat tak, jak zdravý rozum velí... :roll:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pedro »

...možná by se dalo,hlavně na Ostravsku,jezdit na lehce upravené lihoviny...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Colommbo »

Anebo se, až bude úplně nejhůř, začne konzumovat E85... :oops: :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět