Návratnost denního svícení

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pedro »

Svítí jen 3 z 8mi,tištěný spoje malý,musel bych s megabrejlema a to není robota pro mě. Radši to rozšlapu a hodim do netříděného odpadu.
MartinRS

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od MartinRS »

Tak jsem nakonec světla objednal doufám že nebudu litovat,ted mám dotaz na majitele fabii jak vyndáváte tu mřížku s mlhovkou chtěl bych tam umístit DSV,ale nejde mi to rozdělat,jedná se o FRS.
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Některé diodové osvětlení je vidět fakt blbě - když už to tedy má plnit nějaký účel. Možná je to jen v kvalitě těch světel. A dávat do souvislosti denní svícení a úspory paliva? Pokud jsem tu já napsal, že jezdím za deklarovanou spotřebu a byl jsem těmi, kdo jezdí za podstatně více, podezírán ze lži atd., i když je to objektivně pravda, pak nějaká úspora na denním svícení přijde zase mě úsměvná. Jestli mohu uspořit 10% nebo i více paliva jen tím, že nejezdím jako hovado (rozuměj: jezdím svižně, ale ne brzda-plyn) a tato úspora zde není zajímavá, kolik asi je možno uspořit montáží diod, které jednak něco stojí a levné (ceny jsem nehledal) zas skoro nesvítí? Měří tu vůbec někdo spotřebu tak, aby mohl zachytit nějaký rozdíl? Pokud jde o žárovky, u kvalitního auta kvalitní žárovka vydrží řadu let, i když svítí stále, tam nějakou úsporu také nevidím.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Jezevcik »

Italle,jednotlivce diody ve spotřebě paliva neohromí a nevytrhnou,ale v celosvětovém měřítku půjde o obrovské množství.Auta jsou čím dál výkonnější,vybavenější nejrůznějšími elektrickými hejblátky a přesto jsou oproti minulosti úspornější.To je vše díky součtu malých střípků,které se skládají z nových technologií.Kdyby lidstvo nebylo nenasytné a vystačilo si se základně vybavenými vozy,nabitými pokrokovou technikou,tak by světové zásoby ropy jistě vydržely mnohem a mnohem déle.Samozřejmě také za předpokladu,že by se dařilo držet na uzdě nezadržitelně rostoucí populaci Číny,Indie apod.
Takže kvalitní diody jistě význam mají,ale na jedné straně je snaha šetřit všemožně po kapkách a na straně druhé jsou ceny letenek na takové úrovni,že nenasytnými chřtány letadel vyhazujeme nenávratně neobnovitelné bohatství.Zkus se na internetu podívat na letecký provoz na obloze a protočí se Ti panenky.Ještě před sto lety stál lístek na zaoceánský parník majlant,protože dle mého objektivně odrážel pravou hodnotu věci.
Holt,lehce nabyl,lehce pozbyl:-(
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
emge
Příspěvky: 370
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od emge »

Re: Itall
Úspora paliva pri LED svietení je realitou a vypočítať sa dá ako rozdiel v spotrebe "klasického" osvetlenia (stretávacie sv., obrysové sv. zadné koncové sv., osv. EČV...) a LED svietidiel. Ten rozdiel je bežne 150W a viac. Percentuálne je to už dosť individuálne, ale práve pri využívaní nižšieho výkonu motora to bude viacej percent. Úspora pri LED bude približne konštantou a dala by sa počítať skôr na "motohodiny".

Pri hodnotení žiaroviek je potrebné hodnotiť nielen to, či žiarovka svieti, ale ako svieti. Hlavné halogénové žiarovky som ešte nikdy nemenil preto, že by nesvietili, ale vždy preto, že nesvietili dostatočne.
A majitelia drahých xenónov by s Tebou určite nesúhlasili. Ale nie každý má xenóny...

Znovu by som pripomenul ešte šetrenie akumulátora pri kratších jazdách a častejšom štartovaní.
MartinRS

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od MartinRS »

Uplně souhlasím že DRL světla musí byt trochu kvalitní za A.Aby něco vydržely B.Musí být dostatečně vidět pak to ztrácí smysl.Chlapy jak sundám na Fabii rs přední mřížku mlhovky nebo musí dolů nárazník?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pedro »

Chtěl bych vidět toho frajera,co na 100 km jízdy pozná nižší spotřebu,vy šašci. To je teorie,která by byla praxí jen tehdy,pokud by byl zachovány 100% stejné podmínky jízdy. (provoz,stejná trasa,klimatické podmínky,předjíždění a 10000 ... dalších drobností). Šetříme po kapkách a plechovky jsou stále těžší a těžší,případně naplácáme tůnink efekt okolo, s mega gumama.....
Divim se ,že nikdo nepřipoměl vliv žárovek na oteplování zemegule a jejího okolí.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

U moderního auta je také velký rozdíl mezi volnoběhem se zapnutým a vypnutým klasickým osvětlením: když je vypnuté, alternátor nemusí dobíjet, poněvadž odběr z plně nabitého akumulátoru pro účely zapalování a vstřikování není tak vysoký. Alternátor tudíž nezatěžuje motor, což se na spotřebě projeví. Naopak zapnutá světla už znamenají nutnost dobíjet a tím i brát příkon od klikovky motoru. A že to není vidět na kontrolce dobíjení? Není, ale lze to změřit.

Pokud jde o bilance, např. Rakousko po rozsáhlém výzkumu s jednoznačně negativním výsledkem co do nárůstu skutečné průměrné spotřeby vozového parku povinnost denního svícení zrušilo.

A co se týče jakoby lživých údajů deklarovaných spotřeb, nejde o lež v pravém slova smyslu, jen o v současnosti velmi nestandardní podmínky měření, které se v běžném provozu týkají minima řidičů - ne proto, že by oni sami nechtěli takto jezdit, pouze jim to dnes obvyklé provozní podmínky neumožňují, případně je jim líto týrat agregát svého vozu jízdou na spotřebu. Ale třeba DSG převodovky to dělají za řidiče samy...
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Teda, Jezevčíku, jestli chodíš s modelářem na pivo, pak se některým tématům asi musíte důsledně vyhýbat, jinak byste se fakt nedomluvili :lol: . Což by, představuji si (extrapolací, že), skončilo asi modelářovým odchodem z piva :roll: .
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Podle mě denní svícení v některých situacích význam má, namátkou u nevýrazných barev auta (což je většina - nejprodávanější "šedá") i za světla při přechodech ze slunce do stínu (les), za šera - ale to už by se mělo stejně svítit. Kdyby nevýrazné barvy karoserií byly zakázány, pak denní svícení má význam jen minimální. Kvůli mě by se svítit určitě nemuselo a myslím, že Rakušané to udělali celkem rozumně. Ale že by mě to trápilo kvůli spotřebě, to je sranda. Jiné vlivy jsou daleko podstatnější a ovlivnit se dají snadno a někdy i bez nákladů.
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

www.flightradar24.com

Pozn.: Podchyceny jsou pouze stroje s určitým typem radarového odpovídače.
Alois

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Alois »

U mého auta (corolla 1,3;1998) je spotřeba se standard světlama cca 5,55 l/100 km, s denníma cca 5,35 l/100 km. Oboje je dlouhodobá letní spotřeba s velmi lehkou nohou. Rozdíl ve spotřebě tam tedy nějaký je......
Itall

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Itall »

Alois: Hm, a co např. pneu, pořád tytéž? - tam mohou být i větší rozdíly. Olej, viskozita stále tatáž? - i to je někdy měřitelné na spotřebě.
Kupuji denní světla a snížím spotřebu pod deklarovanou! Nebo radši ne, to by tady neprošlo :lol: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Pitris »

Ta nižší spotřeba paliva je - jak napsal emge - měřitelná (a hlavně) v dlouhodobějším časovém horizontu ve srovnání normální potkávačky (+ koncové světla, kontrolky, budíky, vypínače) vs. LED diody nebo vs. nesvícení vůbec - nikoliv LED diody vs. nesvícení vůbec. Ona ta zátěž alternátoru při normálně rozsvícených světlech (nikoliv denních) je opravdu kolem 150-ti wattů, což je přes 10 ampér - ten altík si tu práci zaplatit nechá....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Ta nižší spotřeba paliva je - jak napsal emge - měřitelná (a hlavně) v dlouhodobějším časovém horizontu ve srovnání normální potkávačky (+ koncové světla, kontrolky, budíky, vypínače) vs. LED diody nebo vs. nesvícení vůbec - nikoliv LED diody vs. nesvícení vůbec. Ona ta zátěž alternátoru při normálně rozsvícených světlech (nikoliv denních) je opravdu kolem 150-ti wattů, což je přes 10 ampér - ten altík si tu práci zaplatit nechá....



Ano, 150 W, s nějakou dost špatnou účinností řekněme příkon 300 W.

A teď průměrný výkon motoru na průměrnou spotřebu třeba 30 000 W (30 kW) na spotřebu 5 l/100 km, což máme 1/100 .....

Ano, alternátor si tu práci zaplatit nechá a zvýšení spotřeby je měřitelné, ale jaksi nestojí za řeč. :roll:
Odpovědět