Náplně do 4-T skůtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

tamtam

Příspěvek od tamtam »

Já těch 5.000km vůbec neobhajuju, naopak, už od začátku mi přišly divný jen je holt výrobce tak zvláštně určil. Teď už vidím že to až tak moc neplatí a že umí určit i ledacos jinýho... Takže se začnu řídit citem. Ale na rozdíl od obtoku tady je pokrokovej "plnej průtok" (jenže do síta - já vím :-) ) a neteče do toho voda, žádnou to nemá. Ale jinak jasně, budu měnit dřív - i jsem chtěl.

Nejvíc mi ale asi dala italská stránka - nejen že má datumované ty verze manuálů, takže po dlouhém bádání lze vysledovat, že se předpis upravil v roce 2009 a to ještě přitvrdili - motorový olej jim pravda zůstal na 4.000 ale protože si nevěděli rady s tím převodovým a 5.000 jim pak k tomu nepasovalo do taktu, dali ho na 8.000, a stejně tak vzduchový filtr a svíčku - a to už skoro hraničí s autem. Já vím je to divný, ale pouze reprodukuju co čtu.

Ehm čtu - no snažím se. Technický věci psaný italsky jsou skutečně pochoutka, dověděl jsem se např. že tam kdesi mám 1 cilindratu, do ní 1 candelu, vzadu centrifugu a uplne vzadu veprostred tamburinu. Mezi tím je napnuta cinghia trapezoidale (tohle nemusí bejt asi úplně k pochopení - inu snad je to řemen) a za centrifugou to má eště transmisione finale a v ní nějakej olio (nevím proč ale mám asociaci že ne GL-4 ale přímo olivovej panenskej...). A když to nesvítí nebo nejede, asi v tom prdla fusible, ty to má 3. No a máme to celý :) :) :)

Není nad to když se člověk i pobaví. Tak díky za všechny rady budu se snažit si prskoletu vážit a snad se hned tak nezničí.
modelář

Příspěvek od modelář »

Náhodou italština je pro nás docela srozumitelný jazyk, akorát když se Italové spolu baví na ulici, tak mám vždy pocit, že se hádají, třebaže tomu tak není... :lol:
mikra

Příspěvek od mikra »

mám sice Hondu 125-ku čtyřtakt vodou chlazený, ale skůtry nemají obecně moc velké nároky na olej. Mám knížku, "Jak na to - skůtry" na konci je seznam všech možných skůtrů a jejich požadavků na olej a troufnu si říct, že všem by vyhověl i nějaký mogul felicie. důležitý je díky absenci filtru jeho pravidelná výměna. hlavně u nového skůtru, kdy se do náplně dostává trochu toho železného prachu při zajíždění.co se týká zadní převodovky, tam se požadavky (a i vrámci jedné značky) dost liší . Taky jsem převodovce chtěl dopřát to nejlepší co je, ale v knížce píšou, ať nepouživáme zbytečně kvalitní oleje, že jim to může škodit. Tak že se držte návodu, nejlépe anglického, ostatní překlady nemusí být správně. Já na motor používám běžnou nalévanou 10W 40 najeto mám asi 34 tisíc.
radek697

Re: Náplně do 4-T skůtru

Příspěvek od radek697 »

Zdravím, vím, že zde již dlouho nikdo nic nepřispíval, ale i tak se zde zeptám, jaký olej zde vybrat: https://scooter-tuning.cz/kategorie-pro ... e/olej-4t/ do Hondy PCX 125?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náplně do 4-T skůtru

Příspěvek od Pitris »

To má být reklama na ten kšeft? :x
Jinak do 4T skútru bych dal olej JASO MA (MA2) a SAE 5w40, protože skoro každý to navrkne a hned plnej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět