Náklaďákový olej do osobáku?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

školení probíhá ve výrobním závodě,kde motor rozebereš a zase složíš.To školení trvá celý týden,aby jsi mohl dělat záruční opravy.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Durex »

Tuhle část nezlehčuju. Naopak je to super. Mě jde o tu část školení, kde se hovoří o velikosti molekul a jejich vlivu na ukroucení hřídele. Viz Pitrisova odpověď...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od pepoh »

...s tym turbom ma cosi napadlo. niektore motory uz maju regulaciu tlaku oleja.
proste v nizkej zatazi sa reguluje na mensi tlak. cerpadlo nejde furt na 100%.
pri vysokej hustote moze byt prietok moc maly a turbo sa neuchladi. (?)
vysokootackove miniturba asi budu zavisle na 0w30
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od BigBang »

Mě nedá spát ta ukroucená hřídel na turbu. Na turbíně neuděláš takovej krouťák, abys tu hřídel ukroutil. Problém je když to dostává „štosy“, například z důvodu, že turbína nebo kompresor je blbě navržená a dostává se při práci někam mimo pracovní rozsah. Pak máš na hřídeli pulzy krouťáku - cyklický namáhání. Teoreticky tomu viskóznější olej „pomáhá“, ale není příčinou selhání, jen katalyzátorem.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od jarson1 »

no, nie som nejako extra študovaný, ale je pravda , že molekuly su rozdielne , co sa týka velkosti. Od najjednoduchších, skladajucich sa z 2 atomov ( co je minimum aby sa castica mohla pýšiť menom molekula) , až po zložite obsahujuce aj niekolko tisíc atomov.
...každopádne ani super obr molekula nie je tak obrovská aby sa dala použiť na nejaké dotesnovanie vôlí v zariadeniach vyrábaných tak ako sa dnes vyrábajú napríklad motory. To je ako keby si chcel veveričkou upchať železničný tunel.
Tato je zatial najväčšia na svete a ma priemer 10 nanometrov:
https://www.newscientist.com/article/dn ... ever-made/
Ten pes bude zakopaný inde :roll:
Myslím, že Pepoh uvažuje tým správnym smerom. Aj ja by som hladal problem v teplote. Ale s tým rozdielom, že ani tak nie že turbo sa neochladí, ako to, že olej za daných podmienok rýchlo tepelne zdegraduje. Teda len by som tak trosku pozmenil príčinu a dosledok.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

Jednalo se o starší typ motorů,ještě E3,který se používal v osobní dodávce.Ten samý motor byl v nákladní dodávce,ve které se používal olej pro kamiony.Vozidla se používala na rozvoz pečiva.Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

zajda73 píše:Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.
To ano. To je pravda. Leč nikoliv kvůli velkým molekulám, ale kvůli aditivaci.
A dovolím si jednu citaci:
František Smíšek píše:....oleje pro nákladní auta mají přísadu proti „bore polishingu“, která zabraňuje vyleštění povrchu válců do zrcadlového lesku a tím ztrátě přilnavosti olejového filmu. Tento jev je způsoben nánosem sazí mezi pístními kroužky a dlouhodobým vysokým zatížením motoru při stálých otáčkách, tedy typickým provozem stacionárního motoru nebo motoru kamionu v dálničním provozu s plně naloženou soupravou. Naproti tomu oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

V linkovém autubusu zcela běžný jev,hlavně v E6.Po 20000km je z oleje vazelina a hláška nízký tlak oleje.To je v motoru 40l oleje.Nebo to zaklepe a je po motoru klidně i po 100000km.Tomu se říká ekologie.
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od maran5 »

Ten problém není v oleji,ale v naftě,aby CR motory fungovaly spolehlivě,potřebují mít především čisté trysky aby bylo palivo pořádně rozprášeno ve válci,jinak to neprohoří úplně,pak zůstavají pevný zbytky,který jdou do oleje a/anebo zalepují EGR.Takže kupovat bud premiovou naftu anebo lépe do obyčejné přidávat aditiva.Tohle ale řidiči kamionů nebo autobusů nedělají,bohužel motory E6 toto dlohoudobě absolutně netolerují,proto zahuštěný mot.olej meřem z nafty se v bus/tir vyskytuje poměrně často.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od pepoh »

zaujimave veci chlapi.
niektore verzie molydtc robia nadpriemerne nanosy na rozpalenych povrchoch, na to je test simulujuci hriadel turba. (astm d6335)
mozno to bolo aj tymto? kamiony maju tiez turbo, ale asi vodou chladene jak dnes osobaky.
spomenul som si na forum vyznavacov stareho fritaku f dyzlu.
komorka gut, ale tdi ma rychlo piesty v aspiku. :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od BigBang »

Kamarád na rotačce najezdil asi 100 tis. km na friťáku a v pohodě.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

Neni to vada oleje,je to uživatelem vozu,časté krátké jízdy,studený motor a nízky výkon motoru a 100% fame v nádrži.Nejhorší kombinace pro E6.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Brembo »

Vodou chladené turbo u velkých dieselov nie je bežná vec taktiež ako variabilné turbo. Skor sa objavuje varianta biturbo-2 turbá,jedno malé...,ale ani to nie je velmy rozšírené u velkých motorov. Skor sa objavuje u menších lahších nákladákoch. Viac sa využívá niekolko menších turboduchadiel 2 až 4.Zato otáčky turba nie su ani polovičné-osobáky už bežne i 200 tisíc za minutu,nákladáky 50 tisíc-ked maju jedno. Tiež sa tam občas používaju turba so špecialnou excentrickou kompresorovou komorou-stedotlaké 3,5 Bar.
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv bře 25, 2021 18:59, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

A to je právě to rozdílné - a nejen konstrukce motoru a jeho příslušenství, ale hlavné podmínky ve kterých (a jak rychle) se jednotlivé díly a skupiny pohybují.
A těmto rozdílným podmínkám je přizpůsobena ta aditivace olejů, a proto jsou náklaďákové oleje nevhodné pro motory osobních aut a malých dodávek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od pepoh »

podla rozboru oleju helix ultra (a3b4),to vypadá moc dobre. A ešte lepci je s normou api sp..
Viac moly jako liquimoly :wink: ten dokonca môže byt úplne bez. Rovnako aj hx8, je slusne chemicky vybaveny.

Ceny gut. Potom moc nemá zmysel sa srat s kamionackym olejom.
Apropos api sp 2020..ako sa zdvihli niektoré parametre :wink: asi ekológia moc nefunguje. :mrgreen:

Len pozor na ect, profesional ap, al,,,, a iné acea c. Moly nula a aj chemicky slabsi.. . :?
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět