Náklaďákový olej do osobáku?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

Těžký naftový motorový olej (HDDEO) má vysoké čisticí a antioxidační schopnosti, ale má nižší pevnost proti rozbití filmu (ve srovnání s olejem pro osobní automobily). Duty Diesel Engine pracuje na nízkých otáčkách srovnatelných s motorem osobních automobilů a má nižší specifické zatížení jednotky na hmotnost motoru a provozní teplotu. HDDEO je tedy také navrženo tak, aby vydrželo déle ve špinavém prostředí s nízkým specifickým zatížením jednotky, takže má nízkou odolnost proti rozbití olejového filmu. Motory osobních automobilů (zejména plynové) potřebují olej s vyšší pevností v rozbití olejového filmu....
No a PROTO jsem napsal, že:
Pitris píše:...cpát do osobáku olej který patří do náklaďáku mi vhodné teda taky nepřijde.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Mirec 29 »

predbehol si ma :D
tiež som to začal čítať a ono je tam toho viac...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Brembo »

velké dieselové motor su stavané na suvislu zátaž v blízkosti max otáčok motora. Ich výkony su oproti ich objemu podstatne nižšie,než je tomu u osobných automobilov. Taktiež celková koncepcia motora je podstatne robustnejšia a nešetrí sa tak velmi na hmotnosti jednotlivých dielov. Taktiež chladenie oleja je lepšie dimenzované a nie je vystavené takému tepelnému zataženiu. Na vyše maju tieto motory maju často prídavné trysky na mazanie valcov a iných častí-u osobných automobilov mazané vačšinou rozstrekom. I samotný rozvodový mechanizmus je velmy robustný,výhradne pohánaný ozubenými kolesami. Olejové čerpadlá týchto motorov závislé od výrobcu motora dosahuju často i pomerne malé prevádzkové tlaky,ale prečerpaný objem oleja je neporovnatelne vačší. Dieselové motory v traktoroch,roznych mechanizmoch a kamionoch maju max otáčky v rozmedzí 2000 až 2500 rpm,v lokomotívach už len 680 až 800,a najvačšie lodné motory do 180 rpm.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

Přidám svojí zkušenost s olejem pro nákladní auta v osobáku.Pokud dáte olej do maloobjemového turbodiesela (1.5,1.7),ve kterém je malé turbo,klade turbu velký odpor a chová se to jak atmosféra,akorát to kouří černě.Ve firemních dodávkách se pravidelně ukroutila hřídel v turbu.Olej se dá používat v motorech bez turba,nebo v 3 litru a výše.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od lefort »

Dobrá rada nad zlato :mrgreen: :twisted:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
NOP

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od NOP »

Ještě jedna dobrá rada, snad také nad zlato. Ten Němec, majitel BMW píše o oleji Ravenol NDT 5W-40.
https://oil-club.de/index.php?thread/23 ... sae-5w-40/
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Ovšem dále, včetně třeba zajdy73 se již mluví o oleji do náklaďáku. Pakliže jsou všechny oleje do náklaďáku stejné, což tedy já nevím, potom lze tímto způsobem zobecňovat. Mně osobně parametry onoho uvedeného Ravenolu zase tak mimořádné nepřipadají v porovnání s oleji do osobáku. Pokud ovšem ten osobák je oturbený, což je dnes většina a motůrek je stavěn na třeba 0W-20, 30, tak do něj nalít cosi do náklaďáku - to už je na doktora Chocholouška.
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějaký blbec, který neví, že to nejde a udělá to… :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

zajda73 píše:Přidám svojí zkušenost s olejem pro nákladní auta v osobáku. Pokud dáte olej do maloobjemového turbodiesela (1.5,1.7),ve kterém je malé turbo,klade turbu velký odpor a chová se to jak atmosféra,akorát to kouří černě.Ve firemních dodávkách se pravidelně ukroutila hřídel v turbu.Olej se dá používat v motorech bez turba,nebo v 3 litru a výše.
Neřekl bych že to bylo olejem. Co jde o viskozitní třídu, tak 5w30 E7/E9 na tom bude k turbu v podstaté stejně jako 5w30 B4/C3. To turbo by snad mohlo mít v zimé problém s olejem SAE dejme tomu 15w40, ale že by olej ukroutil hřídel....? Neé.
Je ale možné že náklaďákový olej (pokud obsahuje víc či silnější čistící aditiva) "něco" v motoru rozpustil, a turbo se "hryzlo". Pak by mě ale zajímal dřív použitý olej a hlavně výměnný interval.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od pepoh »

Brembo píše: I samotný rozvodový mechanizmus je velmy robustný,výhradne pohánaný ozubenými kolesami.
:wink:
niektore osobne dzipy maju pohon cerpadla nafty cez ozubene kola. to jeden spominal ze osobakovy olej po case motor je hlucny. (rozstrihany olej). s kamionackym to drzi.
asi koment o slabej pevnosti filmu nebude uplne pravda.
osobaky maju riedky zaklad a doladeny modifikatorom viskozity.
moze casom robit bordel v motore, ak chapem spravne tak nejaky 15w40 ma husty zaklad a nepotrebuje moc doladit viskozitu. (kazdy acea e- je hths >3,5; nerozumiem co v tom pripade znamena nizka viskozita.)

je fakt ze niekolko ludi s dobrou skusenostou to davali do starych aut (atmo eu/ameriky) ci motiek. dokonca to nevadi mokrej spojke lebo neobsahuju modifikator trenia.
mne sa to zda lepsi napad ako petrolejom/vyplachom riesit zapecene kruzky.

edit- aspon tu ludia menia <10 000, v tom pripade asi je zbytocne riesit nakladak. :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

V kamionu máš velký obsah a větší vůle,proto je základový olej tomu přispůsoben.V osobáku jsou menší vůle,proto se to turbo nechce točit.Vyděl jsem to na vlastní oči.Dělám mechanika 30 let na nákladních motorech a kdyby to fungovalo v osobáku,tak bych určitě kupoval olej.V traktoru a sekačce OK.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Mirec 29 »

zajda73 píše:V kamionu máš velký obsah a větší vůle,proto je základový olej tomu přispůsoben.
Základový olej :?: To si ako myslel...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od zajda73 »

Na školení nám říkali,že má větší molekule.Proto ty větší vůle.Motor kamionu,který je konstruovaný na 5w30 má problémy s olejem 10w40,hlavně turbo to nemá rádo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

Tak inteligentní molekuly tady už byly.
Ale větší....????
5w40 bude pořád 5w40. Ať je to olej do náklaďáku, osobáku nebo do ponorky.

A jen tak mimochodem - olej 5w30 bude při 40°C o dost viskóznější (hustší) než 10w40 při 80°C. To jako než se olej dostane po 30-ti kilometrech na provozní teplotu nebude turbo mazané? Tomu přece sám nevéříš!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od lefort »

To je jasný, ne? Dvakrát větší vůle => dvakrát větší molekuly!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Pitris »

Aha. Čím víc pruhů, tím víc Adidas :P
Ale teď mě napadá. U toho oleje do ponorky by ty molekujy měly umět i plavat, ne? :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Příspěvek od Durex »

Chtěl sem napsat něco ve stylu, co napsal Pitris. Na nějakým takovým školení bych chtěl být. Představuju si to jako prodej předražených hrnců :D

A teď vážně. Problém podle mě bude v aditivaci TIR oleje ve smyslu velké zatížení v úzkém otáčkovém spektru. Naproti tomu pracuje malej motor v aute nebo dodavce jinak...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět