Takže jako olej se tudy protáhl až měl dejme tomu 60 stupňů a byl dostatečně nízkoviskózní ("řídký"); do té doby/teploty tudy ani neprotekl, a nebylo to mazané Tomu přece nevěříšskodovkar píše:....kde nedostatečně nadimenzovali mazací kanály a motory prostě viskoznější olej nezvládly....
Nahrada za Mazda original olej
Moderátor: Colommbo
Re: Nahrada za Mazda original olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nahrada za Mazda original olej
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Nahrada za Mazda original olej
Odpověď nemám, ale o záruce se tu psalo, trvá asi 3 roky? Takže bych (je) neprudil a v zájmu té základní záruky po roce a po dvou letech dojel na servis do značkového servisu, 3. rok už není nutno kvůli záruce. Tam bych si objednal olej 5w-30, což je viskozitně i v A5 "lepší" než 0w-20 a posoudil bych si ten rozdíl v chodu motoru, spotřebě oleje, paliva a tak. Pokud by se mi to zdálo na vyšší viskozitu, při druhé prohlídce bych si zařídil třeba ten 5w-30 A3, pokud by byl dobře dostupný, pokud ne, tak třeba už běž ný C3. No Bože. Za zbytečné považuji u nového motoru 5w-40, pokud motor nebere olej (na 0w-20 bych to neposuzoval, až na xw-30). Nový motor Mazda by snad olej brát neměl. Normálně provozovanému atmosferickému motoru se s olejem 5w-30 se sníženou HTHS viskozitou nemůže nic stát. Takže není nutno se nijak příčit nějakým záručním podmínkám. Nepíšu tu co bych kdybych, ale tak to dělám.
Re: Nahrada za Mazda original olej
Jedna z moznosti je davat 0w-20, kym motor olej neberie. Ina je trebars davat 5w-30 (A3), aby ho brat ani nezacal. Mimo Europu Mazda podla navodu povoluje takmer akykolvek olej. Iba v EU, predpokladam, ze kvoli spotrebe, predpisuje 0w-20 od Svedska po Grecko (a povoluje aj 5w-30).
Mam Mazdu6 2.5l GJ, kupil som ju novu v 6/2016. Prvy krat som menil za 5w-30 A5 pri 2400km, druhy krat pri 10500km, tretikrat menil servis pri 19500, stale 5w-30 A5. Pri 29300 som presiel na 5w-40 (samozrejme uz nie A5) a na tento olej s pravidelnymi vymenami ~10000km jazdim viac ako 40000km. Takze mozem povedat, ze nejake skusenosti s novym Mazda motorom mam.
0w-20 motoru ublizit nemusi, 5w-30/40 mu urcite ublizi rovnako alebo menej.
Mam Mazdu6 2.5l GJ, kupil som ju novu v 6/2016. Prvy krat som menil za 5w-30 A5 pri 2400km, druhy krat pri 10500km, tretikrat menil servis pri 19500, stale 5w-30 A5. Pri 29300 som presiel na 5w-40 (samozrejme uz nie A5) a na tento olej s pravidelnymi vymenami ~10000km jazdim viac ako 40000km. Takze mozem povedat, ze nejake skusenosti s novym Mazda motorom mam.
0w-20 motoru ublizit nemusi, 5w-30/40 mu urcite ublizi rovnako alebo menej.
Toto by ma zaujimalo. 5w-20 a 5w-50 by za studena mali byt plus minus podobne viskozne. Pokial 5w-20 dokaze mazat aj za studena (Mazda mimo EU povoluje aj 10w oleje), mal by za studena zvladnut mazat aj 5w-50. Po zohriati by mala viskozita klesnut a problem s mazanim by mal byt mensi. Ak teda 5w olej svojou viskozitou za studena nevadi, nerozumiem, preco by za tepla mohol.skodovkar píše:Nebylo to zrovna u Mazdy, kde nedostatečně nadimenzovali mazací kanály a motory prostě viskoznější olej nezvládly...? Jednalo se tehdy o konstrukční chybu.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Nahrada za Mazda original olej
A proč myslíš že jsem psal že já (my tady) nejsme na rozdíl od Mazdy vázáni přiblblými ekonormami z BruseluPHiLiPZ píše:Mimo Europu Mazda podla navodu povoluje takmer akykolvek olej. Iba v EU, predpokladam, ze kvoli spotrebe, predpisuje 0w-20 od Svedska po Grecko....
Z toho si nic nedělej, ani já ne Jsou to jenom marketingové kecy aby obhájili tu ekožbrďolu. Když se tam olej dostane po startu, tak za tepla tam proteče i kdyby to byl 10w70.PHiLiPZ píše:Ak teda 5w olej svojou viskozitou za studena nevadi, nerozumiem, preco by za tepla mohol.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nahrada za Mazda original olej
Však také ona "výrobní" vada nebyla ani tak výrobní, jako spíše "olejní". V případě zájmu vysvětlím.
Re: Nahrada za Mazda original olej
Tak ja som to hlavne pisal ako reakciu na predchadzajuci prispevok. Nie som tu prvy den, s tvojimi nazormi suhlasim.Pitris píše:A proč myslíš že jsem psal že já (my tady) nejsme na rozdíl od Mazdy vázáni přiblblými ekonormami z BruseluPHiLiPZ píše:Mimo Europu Mazda podla navodu povoluje takmer akykolvek olej. Iba v EU, predpokladam, ze kvoli spotrebe, predpisuje 0w-20 od Svedska po Grecko....
Pokial nejde o znamy (nafta v oleji -> vacka -> turba a podtlakove cerpadlo -> brzdy) problem (prvych?) Skyactiv dieslov tak by ma to fakt zaujimalo.Jerry3 píše:Však také ona "výrobní" vada nebyla ani tak výrobní, jako spíše "olejní". V případě zájmu vysvětlím.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Nahrada za Mazda original olej
Ano, na základě vcelku nevýznamného vzorku těch 2,2 SkyActiv dieselů kolem mě usuzuji, že majitelé tzv. ze staré školy měnící olej často a mimo oficiální servisní prohlídky používající ten "plnotučný" (tzn. s nesníženou HTHS viskozitou) problémy s vačkou neměli, zatímco ti, co to nechali výhradně na značkovém servisu, obvykle měli.
Osobně to vidím tak, že z hlediska aplikovaných konstrukčních řešení výrobce nepoužil nic, co by nebylo desetiletími praxe dokonale ověřenou klasikou, akorát nějak zapomněl na to, že se v mezidobí přinejmenším v Evropě již upustilo od používání skutečných OLEJŮ a potřeby jejich včasné výměny.
Osobně to vidím tak, že z hlediska aplikovaných konstrukčních řešení výrobce nepoužil nic, co by nebylo desetiletími praxe dokonale ověřenou klasikou, akorát nějak zapomněl na to, že se v mezidobí přinejmenším v Evropě již upustilo od používání skutečných OLEJŮ a potřeby jejich včasné výměny.
Re: Nahrada za Mazda original olej
Vím, a děkujiPHiLiPZ píše:Nie som tu prvy den, s tvojimi nazormi suhlasim.
On jak tady Ital psal že u nových motorů se do benzinové atmosféry dá bez obav použít i olej se sníženou HTHS, tak ano, ale je to pravda pouze částečně. Je to jen za "A", a je nutno k tomu dodat i to "B" Že jen na kratší jízdy a měnit po 10-ti tkm Jinak je to cesta do pekla - byť možná dlážděná dobrými úmysly použít to co (a na jak dlouho) předepisuje výrobce
A jen tak mimochodem: Sníženou HTHS viskozitu u oleje MUSÍ výrobce motoru povolit. Jinak do motoru NESMÍ
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nahrada za Mazda original olej
Ono mi to "trochu" připomíná kdysi v počátcích problém u Mitsubishi s přímovstřiky GDI, kdy soudruzi z Japonska zapomněli, že tu nemáme standardní benzín ale kšefty upravený, prý pomáhající přírodě.Jerry3 píše:Osobně to vidím tak, že z hlediska aplikovaných konstrukčních řešení výrobce nepoužil nic, co by nebylo desetiletími praxe dokonale ověřenou klasikou, akorát nějak zapomněl na to, že se v mezidobí přinejmenším v Evropě již upustilo od používání skutečných OLEJŮ a potřeby jejich včasné výměny.
Také pro představu s těmi nejužšími kanálky, kudy musí olej protéct. Jedna věc je, aby olej v lágru na klice byl protlačen, mazán a druhá věc je, aby zůstával film na (nejen) styčných ploškách vaček, jak tu Jarda výše poznamenal.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Nahrada za Mazda original olej
Právě proto si to pamatuji, protože jsem se hodně dvil. Ale nepodařilo se mi to zpětně dohledat.Pitris píše:Takže jako olej se tudy protáhl až měl dejme tomu 60 stupňů a byl dostatečně nízkoviskózní ("řídký"); do té doby/teploty tudy ani neprotekl, a nebylo to mazané Tomu přece nevěříšskodovkar píše:....kde nedostatečně nadimenzovali mazací kanály a motory prostě viskoznější olej nezvládly....
Re: Nahrada za Mazda original olej
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Nahrada za Mazda original olej
Může to s tím mít souvislost
Re: Nahrada za Mazda original olej
Sorry mal som problem s prihlasenim, preto som nemohol reagovat. Auto je v zaruke. Idem na servisku po prvom roku do autorizovaneho servisu. Mohol som si doniest vlastny olej. V technickych specifikaciach vyrobcu je povoleny 0w20 alebo 5w30, norma SN alebo A5. V servise by mi dali 0w20. Ja som si vybral 5w30 v norme A5, kedze 5w30 v norme SN a sucasne A3 som nenasiel...Chcel som dodrzat odporucania vyrobcu kvoli zaruke a zaroven co najviac vyjst ustrety motoru. Dalej budem menit kazdych 6 mesiacov/10000 km.
Re: Nahrada za Mazda original olej
Yacco Galaxie 5w30, Api SN, Acea A3/B4, třeba.
https://drive.google.com/file/d/1Uw6PRO ... fqyMs/view
https://drive.google.com/file/d/1Uw6PRO ... fqyMs/view
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011