nad/podčtvercový motor

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

jarson

nad/podčtvercový motor

Příspěvek od jarson »

nejde ani tak o potrebu vyssich otacok, to tymto motorom nevadi, naopak ( ako pise Pitris). Ale prave (okrem ineho) aj tato "stvorcovost" ma vplyv aj na zivotnost motora. Cim blizsie k "stvorcu" tym sa da predpokladat dlhsi zivot motora.
Detailne tieto hondove motory nepoznam, ale je to taky vseobecny vztah medzi pomerom vrtania a zdvihu a zivotnostou.
Ale konkretne u Accorda si nieco pamätam ked som ja chcel nieco take kupit a trochu som sa snazil o nich dozvediet. Preto ten dvojliter.
No u mna nakoniec vyhrala ina znacka, ale Accord bol tiez favoritom
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

A co potom nadstvorcove motory?
1.8 VTEC je podstvorcovy( nizkozdvihovy)
2.0 VTEC je uz nadstvorcovy

Plati ( vo vseobecnosti) ze nadstvorcovy motor ma nizsiu zivotnost? stredna piestova rychlost takehoto motora je vyssia teda aj spotreba oleja je vyssia...takto to chapem ja


Samozrejme ze to vsetko plati iba vo vseobecnosti a neda sa to nejak konkretizovat...ale napr. Mazda 6 2.0 vs 2.3 ..prave 2,3 mala zvysenu spotrebu oleja...a bola to vlastne " prerobena" 2.0 s vacsim zdvihom.
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

Podstvorcove vsak tocia vyssie otacky, no neviem jarson snad mi to ozrejmis... :wink:

a na com teda vlastne jazdis? :wink:
jarson

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od jarson »

pamätam si to este niekde zo skoly - ale je to davo snad to nepopletiem:
podstvorcove teda kratkozdvihove su vysokootackove ( zdvih mensi ako vrtanie)
nadstvorcove teda dlhozdvihove su nizkootackove (zdvih väcsi ako vrtanie)
toto vsetko ma za prve vplyv na tzv. strednu piestovu rýchlost a ta priamo na životnost motora . Okrem toho su tu sily ktore pri zdvihu a naopak pri ceste nadol tlacia piest na steny valca - ciže doboku, teda sposobuju opotrebebenie . A prave tieto neziaduce sily su najmensie , resp.v najlepsom pomere prave v pripade ak je je zdvih a vrtanie co najrovnakejsie . Je na to taky obrazok s tymi silami, kde prave vznikne v pripade rovnakeho zdvihu a vrtania "stvorec" -preto sa to takto vola. ( toto je pravdaze myslene uz pri konstrukcii motora - teda nie ako sa o neho kto bude starat a podobne...)
... neda sa vseobecne tvrdit ze podstvorcovy alebo naopak nadstvorcovy motor je zly. Ide o to ze uz pri konstrukcii sa snazia , samozrejme s ohladom na dalsie pozadovane parametre , dostat co najblizsie k stvorcu. Totiz prave s ohladom na tie dalsie parametre to nie je vzdy mozne. Inak by kazdy robil len a vylucne stvorcove motory a to teda nerobi.
Neviem , ci dost zrozumitelne ? Mi davas zabrat s takymito vecami, mojej starej hlave sprostej ...
To ci ten alebo iny konkretny motor ma problem , moze mat na svedomi x inych veci - nedoriesene - poddimenzovane napr. chladenie alebo mazanie , pouzite materialy, nejaka vyrobna chyba ....tu skor ide o predpokladanu kilometrovu zivotnost uvazovanu už pri konstrukcii motora s ohladom na to na co je urceny...
...odbornici, kludne ma doplnte, opravte ... naposledy som bol v skole v r.88 a aj to som nebol prave premiant :lol:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pedro »

Ne vzdy je snaha se priblizivat ctverci. Pokud je ucel aby motor mel kroutak v nizsich ot,pripadne i vykon,bude umyslne pomer jiny nez u motoru,ktery bude makat v otackach znatelne vyssich. (nezminuji vvti,preplnovani).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

jarson píše:pamätam si to este niekde zo skoly - ale je to davo snad to nepopletiem:
podstvorcove teda kratkozdvihove su vysokootackove ( zdvih mensi ako vrtanie)
nadstvorcove teda dlhozdvihove su nizkootackove (zdvih väcsi ako vrtanie)
Jak píše PePe. Nechce se mi hledat údaje o Accordech, ale Civic 6.generace nabízel motorů dost a ty běžně točily k sedmi tisícům; a byly mírně nadčtvercové:
1.4 měla vrtání/zdvih 75/79 mm
1.5 VTEC 75/84,5
1.6 75/90
1.8 VTi 81/87,2 (ta točila přes 8000 a dávala 170 koní)

Ale je fakt, že motorky, které točí přes 10, 12 i 14 tisíc, podčtvercové jsou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

Máte pravdu chlapi :wink:

Inak moj motor ...GA16DE..je typicky dlhozdvihový...aj keď je to 16 ventil, do otáčok sa mu veľmi nechce...mám to potvrdene aj na valcovej skúšobni výkonu( na brzde).

stredné pásmo ma veľmi silné/ na 1.6 objem) avśak po 4500ot/min už nemá výkonovú špičku...dotoćí sa k 6000ot/min ale nemá zmysel ho tam hnať.

To naopak Mazda 6 2.0 108kW je "opačńy" motor. Krátkozdvihový do 3000 nejde vobec od 3000-4000 sa nadychuje...a najlepšie idem od 4500-6500...krásna výkonová špička.

Tieto motory potvrdzujú pravidlo že kratky zdvih - vysoké otácky a naopak.

Ale aj ako Pitris spomínal tie motory Hondy...tie toćia otáćky a veľa z nich sú nadzdvihové :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Nechce se mi hledat údaje o Accordech, ale Civic 6.generace nabízel motorů dost a ty běžně točily k sedmi tisícům; a byly mírně nadčtvercové:
1.4 měla vrtání/zdvih 75/79 mm
1.5 VTEC 75/84,5
1.6 75/90
1.8 VTi 81/87,2 (ta točila přes 8000 a dávala 170 koní)
Tak mě to nedalo :twisted: Accord 6.generace
1.8 VTEC 85/81,5
2.0 VTEC 85/88
a Accord 7.generace 2.0 i-VTEC 86/86 - točí 6800 a Accord 7.generace 2.4 i-VTEC 87/99 - točí 7000.
A atmosférický dvoulitr v Hondě S2000 má 250 koní při 9200 ot/min. Tam už je ale vrtání/zdvih 87/84
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od VencaB »

Ford Cortina mk1 1200 vrtání/zdvih 81/58.2... točilo to úžasných 5200..
davidTJ

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od davidTJ »

Pitris:

Takže je to v podstate jedno :D z hľadiska otáčok tam bude asi viac podstatných faktorov ktoré to budu ovplyvňovať :wink:
jarson

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od jarson »

som pocteny, ze z mojho nekompetentneho prispevku vzniklo skoro nove vlakno :lol:
David, pozri sa na to takto ... stvorec, nestvorec, kosostvorec... je to fuk v danej situacii. Bavime sa o motoroch HONDA. Je vseobecne zname ze ide o najlepsie motry ake si vies v aute predstavit. Takze klud v studiu, ziaden strach. Ja by som ti poradil povozit sa na niekolkých variantach - niekde v bazari, u znameho ( ak mas) a co ti najlepsie sadne to si vyber.
( Nezabudnem ako mi svojho casu pri takejto "probajazde" ucarovala vtedy novinka Civic s motorom 1.5vvti - to bolo labúžo)
Drzim palce nech mas stastie na vynimocny kusok :wink:
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od VencaB »

VencaB píše:Ford Cortina mk1 1200 vrtání/zdvih 81/58.2... točilo to úžasných 5200..

Abych vás neplet tak ten motor je ohv z roku 1962..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

jarson píše:....Nezabudnem ako mi svojho casu pri takejto "probajazde" ucarovala vtedy novinka Civic s motorom 1.5vvti - to bolo labúžo....
Pokud máš na mysli 6.generaci (a asi jo, protože v pětkové ještě a v sedmičkové už zase nebyl), 1,5l motor byl VTEC. Měl výkon 84kW a taky se dostal k sedmi tisícům. Jezdil jsem ho před Accordem :wink:
Do 2500 (na pětku do 3000) jel na spotřebu: je tam kontrolka ECONO, nad 3000 se (citelně) "nadechnul přes" VTEC, krouťák vrcholil v 5500 ale od 4500 do 6800 uměl s celkem lehkým Civicem docela zamávat :twisted:
Obrázek Na jednapětku z roku 1998 na trojku solidní, ne :?: Za kvalitu se omlouvám, foceno mobilem :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Pitris »

VencaB píše:Ford Cortina mk1 1200 vrtání/zdvih 81/58.2... točilo to úžasných 5200..
Ještě stará dobrá fordí klasika 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nad/podčtvercový motor

Příspěvek od Colommbo »

jarson píše: ...Bavime sa o motoroch HONDA. Je vseobecne zname ze ide o najlepsie motry ake si vies v aute predstavit...
Ale, ale... :o A já blbec myslel, že tohle je vlákno o nad/podčtvercových motorech... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět