nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Autonabíječky

Příspěvek od dogo »

Děkuji vám za radu :) koupená CTEK MXS 5.0 Test and Charge :) 5A na to dobíjení bude stačit :wink: a bude šetrnější 8)
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Autonabíječky

Příspěvek od Shi »

Tak jsem se dival, AGM ocividne snesou i vetsi nabijeci proudy az do 1/5C by to melo byt O.K, ale ta slabsi je univerzalnejsi a je to k akumulatoru setrnejsi.
Jinak ty CTEK jsou fajn, letos jsem si kupoval CTEK MXS 5.0 Test & Charge, takze jsme skoncili u stejneho modelu.

Akorat to chce otevrit si pred pouzitim navod. Aspon ja si bez navodu nebyl jisty zda nabijim, nebo ne, ale to je tim testovacim rezimem, ktery je tam navic :lol:
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: Autonabíječky

Příspěvek od dogo »

V manuálu u Octavie 2 :D píšou .. Pouze pro „rychlonabíjení“: odpojte oba připojovací kabely (nejprve
„minus“, potom „plus“). to mohu CTEK připojit na autobaterii k + i - bez odpojení ? škoda karoq 2021 má v manuálu :D
Svorku nabíječky připojte k pólu 12V autobaterie. +
Svorku nabíječky připojte ke kostřicímu bodu -
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Autonabíječky

Příspěvek od pjotr »

Manuál k autu neví s jakou nabíječkou (např. samo domo) se bude nabíjet tak radši pro jistotu napsali že se má vše odpojit.
Pokud se nabíjí CTEKem (kvalitní a inteligentní) tak nic neodpojuj, připoj vývody ideálně přímo na akumulátor a nabíjej. Takto to dělám víc jak 10 let a nikdy nebyl problém.
Připojování přes kostřící bod (např blok motoru ...) má význam jen pro modul inteligentního nabíjení aby ten modul věděl kolik se do aku dostalo energie a pak auto delší dobu nebude dobíjet vůbec. Ale to pak vyjde externí dobíjení skoro vniveč. Naopak nabíječka může být ovlivněná přechodovými odpory. Já tedy doporučuju připojovat nabíječku přímo na vývody aku nebo co nejblíže.
Jo a pokud chceš být extra pečlivý, tak je lepší to po nabíjení projet. Důvod je, že při nabíjení se mohou na olověných deskách aku dělat malé bublinky a ty pak při delším stání ničí olověnou vrstvu. Pokud to projedeš tak se aku trochu protřepe a bublinky vybublají. U AGM je to minimální, protože separační vrstva je jen vlhká a ne celá zatopená.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Autonabíječky

Příspěvek od Shi »

To je jedna z vyhod slabsi nabijecky - lze nabijet primo v aute, treba i pres zasuvku zapalovace.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Autonabíječky

Příspěvek od Brembo »

Tiež neodpájam batériu,ked nabíjam. Velakrát CTEKom dobíjam i auto na moto programe. Trvá to dlhšie,ale do 14 hodín je plná
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od torro »

Až na výjimky jsem nikdy baterii neodpojoval. A nabíjel jsem širokou škálou od vlastnoručně samodomo až po inteligentní automaty.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Shi »

Pokud má auto elektroinstalaci v pořádku, tak vydrží fakt docela dost, nicméně neinteligentní nabíječkou schopnou dodávat větší proudy bych se neodpojený akumulátor dobíjet asi odvážil jen v nouzi nejvyšší.

Mimochodem bacha u hybridů, hybridy sice kromě velkého aku mají ještě i klasický olověný, ale už nemají alternátor a v mnoha ohledech je jejich elektronistalace mnohem méně rozbustní, než u klasického spalovacího auta. Olověný aku a rozvody u hybridů neslouží pro napájení startéru a nedobíjí se alternátorem, ale slouží pouze pro napájení elektroniky, tj je tam proto, aby naběhl počítač a za jízdy je tento olověný aku dobíjen DC/DC měničem.
Kombinace hybrid a startovací kabely je pak naprosto špatně a škody můžou jít do stovek tisíc Kč. :!:
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

nabijacka 12V rada

Příspěvek od modus ponens »

Zdravim,

po dlhsom case riesim otazku nabijacky akumulatora. Moja lidlacka stale funguje, ale kedze mam na forde vsakovake ekokurvitka ako inteligentne dobijanie, tak akumulator preventivne dobijam 2x mesacne. A teda ze treba. :evil:
Problem je, ze moja Ultimate z Lidl ma nizsi maximalny nabijaci prud (3,8A), co robi cas nabijania dlhsim a pri vyssej frekvencii nabijania mi to uz trochu prekaza (nenabijam doma, ze by som to nechal bezat trebars cez noc). Dalsi problem vidim v tom, ze uvedena nabijacka nenabije akumulator na 100%, co je opat vzhladom na frekvenciu dobijania skoda.
Zacal som teda hladat alternativu. Myslel som, ze to bude rychly proces - pozriem aktualne modely CTEK a kupim. Na moje prekvapenie vsak podla roznych recenzii CTEK medzicasom presunul vyrobu MXS 5.0 do Ciny a to sa prejavuje na poklese kvality (lamajuci sa privodny napajaci kabel, kaziace sa Mode tlacidlo, silne prehrievanie a.i.). A tak som pozrel nabijacky Noco Genius, no udajne ani tieto nevedia nabit akumulator na 100% a nasiel som par negativnych recenzii na nefunkcnost (zeby takisto low cost vyroba?).
Chcel by som sa teda poradit, ktoru nabijacku by ste mi odporucili.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Shi »

Pokud CTEK neni dost dobry, tak zkus mrknout na TECMATE OPTIMATE 6.
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od modus ponens »

Dik za odpoved.

Nechcel som CTEK odpisat, skor som to nadhodil ako prekvapujucu informaciu. Asi sa podvedome snazim najst potvrdenie (najlepsie od majitelov), ze to s kvalitou nie je take zle. :roll:

Tecmate Optimate 6 som zbezne pozeral. Ako je to s nabijanim AGM akumulatorov? Treba pre ne zvolit model (Optimate 6) Select? Ma ju niekto?
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Shi »

Ano, můj CTEK CTEK MXS 5.0 Test&Charge kupovaný letos má na sobě Assembled in china. Ale funguje, podporu pro AGM má taky, já to bral i kvůli podpoře menších akumulátorů.
Tecmate nemám. Na AGM to chce pouze nějaký, který buď má podporu AGM (to má třeba CTEK MXS 5.0), nebo který AGM řeší přes podporu zimního nabíjení na napětí (konec při 14,7 V namísto při 14,4V) - takto to má třeba CTEK MXS 5.0 Test&Charge nebo i ten můj starší Victron.
Pokud chceš lepší kabely zkus CTEK MXS 5.0 Polar, ten navíc možná nebude z Číny.
doki
Příspěvky: 21
Registrován: úte srp 10, 2021 20:52

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od doki »

https://youtu.be/OC3QR9cXrkY. Kúpil som túto a som spokojný
Hyundai i30 1.5 DPI 2021
Obrázek
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od modus ponens »

Dik za rady, nakoniec som vybral MXS 5.0 Polar. Assembled in China by mi nevadilo, nebyt negativnych recenzii majitelov. Podla obrazkov vyzera mat Polar silnejsie kable. Keby aj nie, zaruka je 5 rokov. Drzim si palce. :wink:
Iba na okraj pre veci neznalych: program recond sa neda pouzit na AGM akumulatory. Presnejsie, AGM sa tymto programom znicia.
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

V návodu na použití CTEKu je uvedeno, že i v případě klasických olověných akumulátorů se doporučuje použí(va)t program Recond jen výjimečně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět