nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Zkusím zjistit zítra u Forda :).

EDIT:
Takže inteligentní nabíjení tam je . Regenerativní brzdění ne.
S Ctek MXS 5 new jsem to nabíjel 5 hodin-na krok "7"( krok 1-3 celkem max. 20 minut) při teplotě cca 4°C na program "Auto" ( nabíječka už má teplotní čidlo), na 4. kroku jsem v průběhu nabíjení připojil multimetr na svorky nabíječky- 14,8V.( asi je to nepodstatná informace, ale šel jsem zrovna kolem :lol: ). Po nabití jsem musel hned odjet- po cca 40km jízdy a následně při vypnutém autě a spotřebičích ukázal palubní počítač 12,2V.
Druhý den ráno palubní PC ukázalo 11,2V ( po otevření centrálem a přepnutí potkávacích světel na obrysová ).Spotřebiče byly vypnuté.
Nevím jak to změřit přesněji, aniž bych nejdřív neodebral šťávu z auta( zamknuté s otevřenou kapotou před panelákem to nechat do rána nemůžu a garáž nemám).

Ale dá se z těchto informací říct, že je AKU v pytli? Nebo mám jet raději na pořádné změření do servisu? Vím Jerry, že nedoporučuješ režim RECOND) , mělo by smysl ho ale teď zkusit jako poslední možnou záchranu? Ale to bych musel vyndat AKU z auta,což mi taky píšeš že nemám dělat. Tak jedině koupit tu záložní baterii do zapalovače ( pokud je to takhle jednoduché).

Případnou novou baterii bych mohl dát nějakou takovou? ( výměnu bych nechal na servisu - vč.změření staré aku, výměny, zálohy, resetů atd)
- https://autobaterie.heureka.cz/varta-st ... 0/#section
- https://autobaterie.heureka.cz/varta-st ... e/#section
( ještě musím někde ověřit, jestli se vejdou na výšku), jinak bych asi musel dát nějakou tu EFB,což se mi nechce, když radíte AGM .
A v tom případě- mělo by se nějak upravovat napětí v autě? Četl jsem, že AGM by neměly být dobíjeny větším napětím než 14,8V a já naměřil po startu 15,8V, nebo jsem měřil alternátor a pletu jablka a hrušky? :lol:

- a pak tedy nouzově např.-
https://autobaterie.heureka.cz/varta-st ... e/#section
https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... e/#section
https://autobaterie.heureka.cz/banner-p ... e/#section ?

Předem všem děkuji, i za trpělivost :lol: .
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

Inteligentné nabíjacie systémi by mali dobíjat nad 15,2 V v prípade,že má batéria nízke napatie. krátkodobo to nevadí. Pri napatí 11,2 V bol kluč v spínačke vypnutý ? Po nabití a jazde 40 km je každopádne napatie 12,2 V málo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Ne, je to "bezklíčový" systém, takhle funguje ta palubní diag. u tohoto auta -
- https://www.youtube.com/watch?v=S8oKA60uN4k
Brembo píše: Po nabití a jazde 40 km je každopádne napatie 12,2 V málo.
No asi před hodinou jsem v práci zapnul nabíječku,tak asi poslední pokus, mám s sebou i multimetr, mám to zkusit změřit i během nabíjení nebo až po skončení? A jaké by tam mělo pak být normální napětí?

Edit: Už jsem to našel -"Měřením napětí
Baterii ponecháme v klidu, tedy měříme až několik hodin po jízdě nebo nabíjení. Použijeme voltmetr a změříme napětí autobaterie v klidu. Dále se řídíme dle přiložené tabulky.

Nabití 100% < 12.6V
75% 12.4-12.54V
50% 12.24-12.4V nutné dobít
25% 11.88-12.18 nutné dobít "
Odhaduji plné nabití cca ve 3h, kolem 7.h to změřím multimetrem ( mám ho zamčené s otevřenou kapotou, takže by to měření snad mělo být nejpřesnější.
Naposledy upravil(a) Martin0912 dne stř led 09, 2019 23:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Misojogi »

Tak jedině koupit tu záložní baterii do zapalovače ( pokud je to takhle jednoduché).
tam staci aj stary akumulator alebo nejaka starsia bateria 12V z UPS pretoze nejdes startovat ale len drzat napatie pre riadiacu jednotku
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od rousini »

Už se mi to nechce číst celé od začátku, tak se omlouvá za možné dezinformace...
Přesné napětí aku naprázdno je lepší změřit po odstávce bez aktivace dálkového odemykání a navazujících obvodů, jak píšeš, ale je to malý odběr a tvrdý zdroj by to neměl výrazněji registrovat. 11,2 V je napětí aku vhodného na vyhození.
Já nevím jestli na svém mondeu mr. 2011 mám nějaké inteligentní dobíjení, ale po odpojení baterky stačí zadat kód autorádia a nastavit dojezdy oken...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

A přesně to se mi teď podařilo udělat jak píšeš.
Před nabíjením jsem všechno vypnul, pootevřel kapotu, zamkl auto, nabíjení skončené v 0:15h ( celkem 3 hodiny při teplotě kolem 0°C ), po odpojení nabíječky naměřeno multimetrem v čase -
0:15h - 12,85V
2:00h - 12,71V
3:45h - 12,68V
4:45h - 12,67V
5:30h - 12,67V
Někde jsem četl, že by to hned po dobití mělo být přes 13,2V?
Ten údaj 11,2V byl přes palubku po odběru... Měl bych to změřit přes zátěžák, zjistit i ten startovací proud, jak píše Jerry.
Dá se podle vás na tu Aku ještě spolehnout, že chvilku vydrží?

A máš tam taky původní Aku? Startuje bez problémů? Dobíjíš?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Podle voltáže to vypadá dost dobře, ovšem "studenou" ampéráž z toho stejně nevyčteme.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od rousini »

Ty údaje vypadají normálně. Je potřeba vzít v úvahu, že běžně uváděné hodnoty napětí se vztahují na teplotu 20°C (nebo 15???) => v zimě jsou nižší.
Faktem je, že by pomohlo coby jednoduchá metoda, změřit napětí po několikadenní odstávce.

Já se s akumulátorem nijak neseru. Mám tam už druhý, táhne mu na 6. rok. Původní nevydržel nejspíš z důvodu dlouhodobé odstávky v servise bez dobití. Nový stojí stejně jako plná nádrž. Moje údržba spočívá v jemném dobití po zakoupení, namazání kontaktů a tím to hasne. Dobití před zimní sezónou je jednorázová záležitost, jejíž efekt vyprchá po několika startech, pokud není dobíjecí soustava v pořádku (baterka se dostane do stavu v jakém byla...). Škoda času.

Pokud zjistím náhodně, že nemá naprázdno po odstávce 12,5V začnu se soustředit na startování a před zimou bych pravděpodobně koupil novou. Na letní sezónu bych ji začal více hlídat, ale pravděpodobně bych ji nechal doklepat, pokud by nebyla na řadě zrovna dovolená...

Edit: 11,2V je hodně málo na zanedbatelný odběr. Kdysi jsem zkoušel napětí při startování a tam to padalo na cca, 10,5V jenže to je startér a né parkovací žárovka. Druhá věc je, že slabá baterka = špatné startování, resp. pomalé protáčení. To bys zaregistroval.
Naposledy upravil(a) rousini dne čtv led 10, 2019 9:52, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

To ne no. Mají tohle vybavení v každém servise? Myslíš CCA viď?

Ale od předchozího nabíjení se mi zdá okamžité "klidové" napětí hned po nabíjení vyšší, tuším , že to minule bylo 12,48 nebo 12,68, už přesně nevím. Je možné, že to tam ta nabíječka rve ( jako je to třeba u NIMH článků s paměťovým efektem)?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Martin0912 píše:Je možné, že to tam ta nabíječka rve ( jako je to třeba u NIMH článků s paměťovým efektem)?
Tomuhle nějak nerozumím. NiMh články se přece nabíjejí na "delta-peak", zatímco u Pb článků nic takového neexistuje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše: Tomuhle nějak nerozumím....
Ani já moc ne. Není lepší koupit novou aku. Možná ji o "pár" dní prodloužíš bytí, ale taky Tě může v tu nejblbější chvíli nechat ve štychu :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Možná jsem napsal blbost, nabíjím nějakou Voltcraft s mikroprocesorem, je tam program, který vybíjí a nabíjí články , dokud se nemění ( neroste) jejich kapacita...
Tak jsem se jen snažil pochopit proč se při dalším nabití (Aku v autě) zvedlo napětí ihned po odpojení nabíječky při stejných podmínkách.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Jo ty myslíš "cyklování"! :) Jenže olověný akumulátor je zbytečné a dokonce kontraproduktivní "cyklovat".
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Pitris píše: Není lepší koupit novou aku. Možná ji o "pár" dní prodloužíš bytí, ale taky Tě může v tu nejblbější chvíli nechat ve štychu :?
No právě ,že mi není pořád jasné, jestli je na hraně nebo ne. Dělám to z důvodu možného prodloužení životnosti o další třeba rok. Proto jsem koupil tu nabíječku + samozřejmě si s ní pak udržím novou Aku v co nejlepším stavu ( i vzhledem k častým startům+ krátké trasy ve městě).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Jestli je z roku 2011, tak bych já novou koupil. Ale třeba ji zachráníš.... Na chvilku.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět