nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ten digitální vim, že stojí zhruba 1600kč jetli ho mají někde v akci pod tisíc, tak to je dobrá cena.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Konecne som si dal namahu a prerobil Lidl nabijacku na nastennu, udrziavaciu...

Nabijacku som namontoval na stenu. Cvakol som konce kablov a naletoval som tam konektor do autozapalovaca. Vo VW mam autozapalovac permanentne pod napatim, takze ked zamknem auto, veselo nabija. Teraz v zime to celkom dobre ucinkuje. Ked pridem domov, odstavim auto v garazi, pichnem nabijacku do zapalovaca, pustim nabijanie, zamknem auto a idem domov spat. :D
Rano len vyhodim konektor von oknom, zavrem okno a odchadzam. :wink:

V druhej garazi Jeep mam porieseny inac. Tam som namontoval na stenu mikro trafonabijacku domacej vyroby. Je tam maly skratuvzdorny trafacik 24V [naprazdno dava nejakych 27-29V]. Ten cez jednu diodu tlaci do baterky nejakych 80-120mA. V lete trvalo nejakych 3-5 dni, kym vystupalo napatie na baterke niekde okolo 14V. Auto povacsine stoji max 2-3 dni, takze v pohode. Teraz v zime by to tam mohlo byt bezpecne napojene asi aj permanentne a nehrozi, ze by baterka vrela na vysokom napati. Hm...
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Tú "Lidlovku" dávaj pri nabíjaní cez autokonektor na "vločku". Tiež som si také niečo spravil (a bez cvakania káblov, nakoľko ten Lidl to má vlastne ukončené nalisovanými očkami). Po nabíjaní som to ešte pripojil priamo na akumulátor a ešte to cca pol hodiny bralo. Jednoducho konečné napätie bude na "zapaľovači, ale nie na akumulátore.
Iné je použiť na nabíjanie cez "zapaľovač" zdroj konštantného napätia - najčastejšie majú takéto udržiavačky charakteristiku U a 13,8V. Vtedy je to OK.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Davam vlocku. Davam ju aj ked je priamo na baterke. V teple ju nedavam.
Na starsie baterky je dobra vlocka furt, ked tam rychlejsie stupa napatie, tak to trochu lepsie napumpuje...
miki

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od miki »

Chlapci a chlapi - ako vlastne vyzerá to " plynovanie " lebo ja som pripojil lidl nabíjačku na Vartu so štupľami aj na Akumu so štupľami, štuple som dal von ale žiadne bubliny som nevidel. tá akuma je zánovná tú nabilo do 30min. Varta staršia, nabíjalo cca 2 hod..
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

Italská Akuma začne bublat až se trochu zanesou elektrody.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne čtv lis 28, 2013 21:00, celkem upraveno 1 x.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Ak sa teda bavime o tej Lidlackej nabijacke, tak...
Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne -
1. zacina nabijecim proudem 3,8A
2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A
3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A
4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA
Baterka Ti zacne plynovat az pri 14,4V [cca].
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Plynování vypadá, tak že elektrolyt bublá. .) Ale napětí 14,4V ti plynování moc nevyvolá. Tam to moc nebublá. Jen lehce stoupají bublinky na hladinu. Si tam posviť baterkou a uvidíš jak to lehce bublá. Když to vyženeš např. k 15V a víc, tak pak ti to bude bublat hodně až ti to bude prskat ven
miki

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od miki »

Svietil som a nič som nezbadal :D . Pred kyselinou mám rešpekt.... rohovka sa zle hojí a strašne bolí... Z toho vyplýva že pri takomto nabíjaní nemusím štuple uvoľnovať.
A tá akuma je fakt made in italy. Čo vlastne robia v tej Turni? Tračné akumulátory?
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Neboj sa - je to FIAMM (pokiaľ viem) - a tí sú v akumulátoroch jedni z najlepších!
miki

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od miki »

Ja sa nebojím lebo ako sa zdá je to taká klasická poctivá batéria... určite je to taká lacnejšia rada ale kupoval som priamo od ich obchodného cestujúceho lebo pracujem neďaleko takže super cena a konečne som si poriešil 4 ročné problémy so štartom na punte. Mal som tam vartu novú s kapacitou podľa výrobcu ale od prvej zimy stále problémy a to ani nemuselo byť -10... Kable, nabíjačka, reklamácia neuznaná.... servisy, diagnostiky... nakoniec rozrezať skrinku na baterku v aute a nasúkať niečo veľké a silné.
Zatiaľ štartuje dobre, takže za mňa akuma made in italy spokojnosť - ale možné je to že to vyrobia u nás a polepia to klamstvom. ale je to jedno, hlavne že funguje.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Dokonca by som sa odvazil tvrdit, ze pri nabijani stuplne nemusis riesit vobec. Tie su tam skor na dolievanie vody. Na plynovanie ma uz kazda podpriemerna baterka dierku, alebo luftovaci odvod.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

miki píše:Zatiaľ štartuje dobre, takže za mňa akuma made in italy spokojnosť - ale možné je to že to vyrobia u nás a polepia to klamstvom. ale je to jedno, hlavne že funguje.
Ani u nás, ani u vás http://www.auto.cz/akuma-prestala-s-vyr ... talie-8334
Quido

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Quido »

Autoxxxrady píše:Plynování vypadá, tak že elektrolyt bublá. .) Ale napětí 14,4V ti plynování moc nevyvolá. Tam to moc nebublá. Jen lehce stoupají bublinky na hladinu. Si tam posviť baterkou a uvidíš jak to lehce bublá. Když to vyženeš např. k 15V a víc, tak pak ti to bude bublat hodně až ti to bude prskat ven
Pro intenzitu plynování je rozhodující velikost proudu. Já nabíjím do konečných znaků nabití proudem 0,8 A a plynuje to zanedbatelně.
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

Čím nabíjíš? Automatikou? Nabíjení končíš zhruba na 14,4V?
Odpovědět