Oleje.cz

 

nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod FF » sob zář 21, 2013 23:15

...ale to ja viem - preto som to cez zapaľovač nabíjal v režime 14,7V.
Naposledy upravil FF dne sob pro 28, 2013 1:04, celkově upraveno 1
Vo voľnom čase robím v našom Vesmíre ESO RIMMERa!
Uživatelský avatar
FF
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát čer 12, 2009 10:03
Bydliště: Áno, mám!

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Návštěvník » sob říj 05, 2013 7:59

Tak od pondělka má Lidl zase v akci tu nabíječku, na kterou čekám půl roku, kurva musím ji mít!!! Dostanu se tam až odpoledne po práci, jestli už bude vyprodaná, tak jim to tam všechno rozmlátím! :D No snad ne :mrgreen:
Návštěvník
 

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod skodovkar » sob říj 05, 2013 8:35

Video je tady http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-A67 ... _36716.htm
V tom případě doporučuji vyslat známého,manželku či děti, protože já tam poskakoval už před otvíračkou.
Ale nesouhlasil bych s ukončením nabíjení. Když se dosáhne požadovaného napětí, tak jen klesne dobíjecí proud a ne o moc (na 0,8A myslím), jelikož baterka pořád bublá.
skodovkar
 
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod FF » sob říj 05, 2013 10:59

...nieje to tak s tým prúdom - pozri staršie príspevky...
Vo voľnom čase robím v našom Vesmíre ESO RIMMERa!
Uživatelský avatar
FF
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát čer 12, 2009 10:03
Bydliště: Áno, mám!

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Autoxxxrady » ned říj 06, 2013 10:49

Při dosažení napětí 14.0V by měl proud klesnout na 0.8A. Po dosažení 14.3V by měl klesnou na 50mA, takže skoro vypne a čeká na pokles napětí, aby mohla začít znova nabíjet. Jak píše FF je to ve starších příspěvcích. Ale v zásadě při dosažení 14.3V vypne a čeká na pokles napětí a pak znova zapne. Někde jsem četl, na jiných fórech, že si stěžovali, že nenabije do 100% a to je pravda. Ale pár % + nebo - neni podstatných.

Jinak akumulátor jak tady mnozí operují s vnitřnim odporem se považuje za tvrdý zdroj, protože vnitřní odpor je zanedbatelný .) kdo chce může si za domácí úkol zjistit o jak velkou hodnotu jde. To, že má minimální vnitřní odpor z něho opravdu nedělá měkký zdroj .)

Ale při nabíjení musíte do akumulátoru dostat víc energie než potom dokáže odevzdat. Protože neni 100% účinný. Takže do plného nabití musíte dostat do akumulátoru např. 130% energie.
Autoxxxrady
 
Příspěvky: 1352
Registrován: úte lis 13, 2012 1:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Quido » ned říj 06, 2013 11:54

skodovkar píše: ..... Ale nesouhlasil bych s ukončením nabíjení. Když se dosáhne požadovaného napětí, tak jen klesne dobíjecí proud a ne o moc (na 0,8A myslím), jelikož baterka pořád bublá.


To je nějaký divný. Baterku "nevaří" proud, ale napětí. A pokud se nabíječka přepíná při 14 V, tak by baterie ještě dávno vařit neměla. Zdravá baterka vařit začíná při 14,7 V. Zasulfatovaná baterka vaří dřív nebo nabíječka dává víc než 14,7 V.
Quido
 

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Autoxxxrady » ned říj 06, 2013 13:50

Akumulátor začíná plynovat při 14.4V +- tohle je hodnota začátku plynování. U akumulátorů kde je použita technologie Ca/Ca (Calcium = vápník) je to spíš hodnota 14.7V. Ale nabíjet je na 14.4V neni zásadní problém .)
(Jen tak navíc. Calcium nahrazuje v olovu antimon. Tím se zabraňuju úbytku vody a akumulátory se označují jako bezúdržbové. Za bezúdržbové se označují i akumulátory s antimonem pod 2,5%.)
Při začátku plynování už můžete vídět v elektrolytu tvoření bublinek, které postupně získává na inenzitě se zvyšujícícm se napětím.
Začátek plynování se obecně udává na hodnotu 14.4V, ale u různých konstrukcí akumulátorů je tato hodnota lehce odlišná.
U gelových je to nejméně zhruba 14.3V
U AGM zhruba 14.7V
U tekutých s eletrolytem technologie Ca/Ca zhruba 14.7V
Autoxxxrady
 
Příspěvky: 1352
Registrován: úte lis 13, 2012 1:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Colommbo » ned říj 20, 2013 18:02

Předevčírem ráno jsem se náhodou zastavil v Kolíně v Lidlu a co nevidím - nabíječky (vlastně po dvou týdnech) pořád ještě v regálu... :wink: A jinak, měl jsem téměř dva týdny odstavenou Omču, včera jsem to dal konečně do richtiku, nicméně v té souvislosti se mi zcela vybila baterka, tož jsem vytáhl v létě pořízený CTEK MXS 5.0 a zapojil. Po nabití a odpojení nabíječky jsem po půlhodině naměřil 13,10V a po cca 10km jízdě se dvěma starty po dvou hodinách ještě 13.01V... :o Musím Vartu trošku pohlídat, jestli mi náhodou nezačíná dělat pá pá... :?
Naposledy upravil Colommbo dne ned říj 20, 2013 19:01, celkově upraveno 1
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, Valvoline MaxLife 5W40, Denso IK16TT
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 8097
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod skodovkar » ned říj 20, 2013 18:35

Taky jsem před pár hodinami viděl v Lidlu nabíječky :wink:
skodovkar
 
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod bjukemen » ned říj 27, 2013 23:39

ja som videl u mna doma v policke nabijacku z tesca,ale este nebola nikdy pouzita na mojej autobaterke :p
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4671
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod emge » sob lis 02, 2013 12:30

Tak už som nahradil moju starú tyristorovú nabíjačku novou CTEK MXS 5.0 (new model). Cez sviatok som nejazdil, predtým som jazdil kratšie trasy, tak som ju hneď aj vyskúšal. Urobil som merania napätí, ktoré som porovnal s tabuľkou k MXS 5.0 Test and charge:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf

Meral som v aute s pripojenými svorkami. Akumulátor má 5 a pol roka, je to FIAMM Titanium (Ca/Ca).
Pred nabíjaním:
Napätie na svorkách 12,56 V, minimum počas štartovania 9,9 V, počas nabíjania 13,8 V.

Nasledujúci deň po nabití s programom "recond" (akumulátor som mal z auta vybraný):
Napätie na svorkách 12,69 V, minimum počas štartovania 10,04 V, počas nabíjania 14,06 V.
emge
 
Příspěvky: 349
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Autoxxxrady » ned lis 03, 2013 14:31

Máš ho ve slušný kondici. Chvíli ti ještě sloužit bude.
Autoxxxrady
 
Příspěvky: 1352
Registrován: úte lis 13, 2012 1:05

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod bjukemen » ned lis 03, 2013 19:47

darmo FIAMM sa javia ako baterie vysokej kvality.. mali sme jednu a vydrzala 7 rokof (aj ked to nieje ukazovatel)
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4671
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod FF » ned lis 03, 2013 23:55

FIAMM je jedna z TOP značiek na olovené akumulátory.
Vo voľnom čase robím v našom Vesmíre ESO RIMMERa!
Uživatelský avatar
FF
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát čer 12, 2009 10:03
Bydliště: Áno, mám!

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvekod Tomas-SA » sob lis 09, 2013 19:57

Som dneska trochu prevetraval moju dvojbaterkovu sustavu v Jeepe s "hlupou" nabijackou Einhell [12A].
Ide zima, musi to byt tip-top. :)

Obrázek
Tomas-SA
 

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků