nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Teď momentálně naměřeno 12,5V, 10 hod. po jízdě (cca 25km se zastávkami - nákupy), auto stojí na ulici na plném slunci...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Tiež som to práve premeral a nameral som 12,54 V.
Včera som najazdil cca 45 km, ale rozkúskovaných na kratšie trasy a štartoval som asi 12x. Dnes som najazdil menej ako 1 km a štartoval som 3x. Takže na 5 ročný akumulátor je to snáď v norme?
V tomto návode ku nabíjačke CTEK je na 4. strane celkom zaujímavá tabuľka, podľa ktorej vyhodnocuje stav akumulátora a alternátora nabíjačka:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Včera som najazdil cca 45 km, ale rozkúskovaných na kratšie trasy a štartoval som asi 12x. Dnes som najazdil menej ako 1 km a štartoval som 3x. Takže na 5 ročný akumulátor je to snáď v norme?
V tomto návode ku nabíjačke CTEK je na 4. strane celkom zaujímavá tabuľka, podľa ktorej vyhodnocuje stav akumulátora a alternátora nabíjačka:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Re: nabíječka,tady baterií
Sice už je trochu dražší, ale hodí se to, že má v sobě i tester a nemusíš mít u sebe další přístroj na měrení. Na hrubý zjištění stavu to bohatě stačí.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Pořídil jsem si nedávno "jen obyčejnou" CTEK MXS 5.0 bez uvedených vychytávek, ale i tak, myslím, to není špatná nabíječka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Být Tvojí nabíječkou, tak se urazím - pro běžného motoristu, jakým jsem já je prostě super! Mám ji výrazně déle, kupoval jsem myslím v roce 2011, také byla poněkud dražší, než ji lze sehnat dnes, ale nelituji. Jsem velmi spokojen a spolu se mnou celá rodina i sousedé, kteří ji měli půjčenu a kterým pomohla v situacích, kdy se jejich nabíjčky již prostě "nechytaly".Colommbo píše:Pořídil jsem nedávno "jen obyčejnou" CTEK MXS 5.0, myslím, to není špatná nabíječka...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Teď: 15°C...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
NOP: Nemám ji dlouho a akumulátor je, domnívám se, stále docela v pořádku (Varta Silver Dynamic 74Ah z května 2009), tož jsem jí dopřál víceméně preventivně zatím jen jedno rekondiční dobití a tedy s nabíječkou víc osobních zkušeností dosud nemám. Pořídil jsem si ji vlastně na základě příspěvků v tomto vlákně (děkuji... ) a doufám, věřím, že důvěru v ni kladenou nezklame...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
To bude narážka na mě - v pohodě Já tu kdysi mylně uvedl, že pod nulou nelze baterky nabíjet, leč hned vzápětí jsem to tehdy uvedl na pravou míru. Lze to, ale obtížněji....Quido píše:Ale hlavně jsem rád, že jde baterie dobíjet i při teplotách pod nulou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nabíječka,tady baterií
Ne ne. To nebylo na tebe, to jsme si, jak správně píšeš, vyjasnili ihned.
Re: nabíječka,tady baterií
Colommbo: Já jsem potřeboval nabíječku, kdy nebudu muset odpojovat baterku od obvodu vozidla a současně neohrozím jeho elektroniku. Zadání pro někoho možná směšné, ale realita. Jezdím poslední roky hodně krátkých jízd a akumulátor dostával hlavně v zimě pořádně zabrat. Protože této problematice
nerozumím, nechal jsem si poradit. Cena CTEK Multi XS 5 se mi tedy příliš nelíbila. Teprve mnohem později jsem zjistil z nějakého testu, že v konkurenci podobně zaměřených nabíječek skončila na prvním místě (někde na tomto fóru by měl být snad odkaz na tento test). Z mého úhlu pohledu cením hlavně to, že je to naprostý automat, navíc bezpečný, baterku nelze ani přepólovat, po připojení pozná, s jakým akumulátorem má co do činění (velikost a druh) a podle toho nabíjí atd... Pro někoho, jako jsem já prostě ideál A věřím, že i Ty budeš spokojen.
nerozumím, nechal jsem si poradit. Cena CTEK Multi XS 5 se mi tedy příliš nelíbila. Teprve mnohem později jsem zjistil z nějakého testu, že v konkurenci podobně zaměřených nabíječek skončila na prvním místě (někde na tomto fóru by měl být snad odkaz na tento test). Z mého úhlu pohledu cením hlavně to, že je to naprostý automat, navíc bezpečný, baterku nelze ani přepólovat, po připojení pozná, s jakým akumulátorem má co do činění (velikost a druh) a podle toho nabíjí atd... Pro někoho, jako jsem já prostě ideál A věřím, že i Ty budeš spokojen.
Re: nabíječka,tady baterií
O nabíječece CTEK MXS 5.0 nemusíte pochybovat. Máte jednu z nejlepších co jde koupit. Ten nový model s teplotní kompenzací je v nabídce ne moc dlouho. Při teplotě kolem 20°C teplotní teplotní kompenzaci nepotřebujete.
Když budete nabíjet třeba v deseti nebo ještě míň s modelem bez teplotní kompenzace, tak nastavíte režim vločka, aby se napětí zvedlo na 14.7V a akumulátor se líp dobil.
Ta teplotní kompenzace vám pomáhá akumulátor ještě líp nabít, ale i bez toho se obejdete. Je to jen další vylepšení.
Když budete nabíjet třeba v deseti nebo ještě míň s modelem bez teplotní kompenzace, tak nastavíte režim vločka, aby se napětí zvedlo na 14.7V a akumulátor se líp dobil.
Ta teplotní kompenzace vám pomáhá akumulátor ještě líp nabít, ale i bez toho se obejdete. Je to jen další vylepšení.
Re: nabíječka,tady baterií
Akumulátory pod teplotami nižších než 0°C lze nabíjet. Když umí odevzdávat proud, tak ho umí i přijímat při těchto teplotách. Ale nabíjení není efektivní jako při referenční teplotě 25°C.
1) nemůžete použít vyšší proudy, protože akumulátor neni schopen v těchto teplotách je přijmout. Elektrochemické reakce probíhají pomaleji. Takže budete nabíjet dlouho.
2) potřebujete vyšší napětí
3) akumulátor se nanabije, tak kvalitně jako při referenční teplotě, kde nabíjení probíhá nejefektivněji
Akumulátor se nesmí nabíjet, když je zamrzlý elektrolyt. Nabíjení v nízkých teplotách se nedoporučuje, z důvodu, že to neni efektivní.
Nabíjení v nízkých teplotách dává smysl jen při dobíjení, kdy dobíjíte lehce vybitý akumulátor. Pro nabití více vybitého akumulátoru to postrádá smysl. Když budete mít vybitý akumulátor o kapacitě např. 56Ah tak ho nabíjet v -10°C malým proudem nemá smysl. Lepší je nechat ho natemperovat na teplotu alespoň 10°C a pak začít nabíjet. Pak můžete využít větší proud na rychlejší nabíjení.
1) nemůžete použít vyšší proudy, protože akumulátor neni schopen v těchto teplotách je přijmout. Elektrochemické reakce probíhají pomaleji. Takže budete nabíjet dlouho.
2) potřebujete vyšší napětí
3) akumulátor se nanabije, tak kvalitně jako při referenční teplotě, kde nabíjení probíhá nejefektivněji
Akumulátor se nesmí nabíjet, když je zamrzlý elektrolyt. Nabíjení v nízkých teplotách se nedoporučuje, z důvodu, že to neni efektivní.
Nabíjení v nízkých teplotách dává smysl jen při dobíjení, kdy dobíjíte lehce vybitý akumulátor. Pro nabití více vybitého akumulátoru to postrádá smysl. Když budete mít vybitý akumulátor o kapacitě např. 56Ah tak ho nabíjet v -10°C malým proudem nemá smysl. Lepší je nechat ho natemperovat na teplotu alespoň 10°C a pak začít nabíjet. Pak můžete využít větší proud na rychlejší nabíjení.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned srp 11, 2013 16:31, celkem upraveno 1 x.
Re: nabíječka,tady baterií
...tá nízka teplota je iba o rýchlosti chemickej reakcie, a nie o niečom inom!
Re: nabíječka,tady baterií
Neni náhodu problém i v tom, že nedokáže probíhat tak hluboko v elektrodách? Ale bude probíhat jen na jejich povrchu?