Motul ?
Moderátor: Colommbo
Re: Motul ?
ester je fajn, ale asi do ll+mestske jazdy narobi viac skody nez uzitku (?)
pao viac vydrzi v tomto rezime
pao viac vydrzi v tomto rezime
Re: Motul ?
Dovolím si citovat ing. Černého:
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Ale samozřejmě jsou (i) kvalitní oleje i bez esterové složky. "Vedle" ve vlákně si zmiňoval že nelze brát za bernou minci jen jednu hodnotu oleje, a že je potřeba "hodnotit" celý olej. Základ i aditiva. Ano. Ono i jen PAO taky není nic extra, ale v kombinaci s aditivy vytvoří velmi dobrý olej. Stejně tak když jsou použity i estery.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Ale samozřejmě jsou (i) kvalitní oleje i bez esterové složky. "Vedle" ve vlákně si zmiňoval že nelze brát za bernou minci jen jednu hodnotu oleje, a že je potřeba "hodnotit" celý olej. Základ i aditiva. Ano. Ono i jen PAO taky není nic extra, ale v kombinaci s aditivy vytvoří velmi dobrý olej. Stejně tak když jsou použity i estery.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motul ?
to ano, ale myslel som mestsky LL provoz na klobouka, motor ktory nevidel taliansky servis.
vo vani a vyfuku kondenz vody. tu asi ester dostane po prdeli, pao by mal viac vydrzat.
motul300v som videl nazory ze niekolko tisic (na okruhu) LL sa nedoporucuje a prec s tym.
vo vani a vyfuku kondenz vody. tu asi ester dostane po prdeli, pao by mal viac vydrzat.
motul300v som videl nazory ze niekolko tisic (na okruhu) LL sa nedoporucuje a prec s tym.
Re: Motul ?
Pokud měl x-cess někdy esterovou složku, tak to bylo hodně dávno. Většina Motulů řady 8100 žádné estery už nějaký ten rok neobsahuje a i ty které ho obsahovaly, ho podle všeho měly docela málo. Ve výsledku jsem získal dojem že u řady 8100 si docela dost připlácím za značku a s Motulem jsem se rozloučil mj. i proto, že dopátrat se nějakých konkrétních technických informací je téměř nemožné. I kvůli dostatku informací si u Ravenolu vyberu mnohem lépe.Pitris píše:No zřejmě přišel o esterovou složku, ale pro běžného uživatele je stále v pohodě.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv črc 25, 2019 13:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Motul ?
Při krátkých jízdách po městě je i 15 tkm na olej MOC. A je celkem jedno jestli je to longlife, ester, PAO, nano nebo něco....pepoh píše:to ano, ale myslel som mestsky LL provoz na klobouka....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motul ?
to Shi: Já osobně s Motulem mám jen zkušenost z motorky, kde 4T olej 10w40 5100 a 7100.
V autě (Accord 2.4) ho měla dcera, taky 10w40, ale Synergie+ 6100. Jak v moto, tak v autě byl absolutně v pohodě.
Jinak souhlas že Ravenol má bohatou nabídku (i TOP) olejů, a "dodá" k nim i dostatek informací.
V autě (Accord 2.4) ho měla dcera, taky 10w40, ale Synergie+ 6100. Jak v moto, tak v autě byl absolutně v pohodě.
Jinak souhlas že Ravenol má bohatou nabídku (i TOP) olejů, a "dodá" k nim i dostatek informací.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motul ?
Já jsem řadu 8100 zkusil několikrát (vždy ACEA A3: x-lite, x-max, x-cess) a čistě subjektivně (např. zvuk zahřátého motoru na volnoběh) to kolikrát bylo hlučnější než méně známé značky stejné viskozity. Například v 0w-30 byl x-lite zjevně hlučnější, než Fuchs Titan Super Syn 0w-30, podobně o pár let dříve v 5w-40 mě kdysi dávno hodně příjemně překvapil Esso Ultron. Čirou náhodou o několik let později jsem dohledal, že jak Esso tak Fuchs byly hodně slušně namíchané oleje se základem PAO+Estery a těch esterů tam vůbec nebylo málo. Naopak x-lite se kdysi chlubil tím, že obsahuje estery a ano, byly tam, ale bylo jich tam asi tolik, kolik jich bývalo v Castrolu Magnatec.
Prostě dojem jako když dojdeš do vyhlášené stejkové restaurace, objednáš si stejk "medium-rare" a donesou ti "well-done".
Prostě dojem jako když dojdeš do vyhlášené stejkové restaurace, objednáš si stejk "medium-rare" a donesou ti "well-done".
Re: Motul ?
Už off topic, ale ano. Esso Ultron a Fuchs Titan Supersyn byly super Škoda, byly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motul ?
Nejsou to náhodou ty "chytré molekuly" od Castrol?Pitris píše:Dovolím si citovat ing. Černého:
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa...
.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Motul ?
No jako fór dobrý
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF