Motul ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Motul ?

Příspěvek od NOVON »

Wolf: Pokud už to nebylo "kroužkované" tak výměna kroužků pomůže.
Většinou u opotřebeneho motoru,když se udělá jen hlava,tak to začne brát olej přes kroužky,opačně to nenastane neboť neznám nikoho,kdo by sundanou hlavu nenechal rovnou repasovat (když už je dole).
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

NOVON píše:Wolf: Pokud už to nebylo "kroužkované" tak výměna kroužků pomůže.
Většinou u opotřebeneho motoru,když se udělá jen hlava,tak to začne brát olej přes kroužky,opačně to nenastane neboť neznám nikoho,kdo by sundanou hlavu nenechal rovnou repasovat (když už je dole).
Čo už no , mne bolo poradené takto tak som to neriešil.Nevadí , aj tak dobre , dal som spraviť to čo bolo pokazené a rozvody je len plus , keby som to predával za rok dva tri....Nech si to už opraví kto bude chcieť , keby som to predal aj o 800 eur lacnejšie ma už nezabije lebo aj tak na tom aute začne všetko odchádzať.To si už kupim tu daciu za cca 9000 tisiciek a mám nové auto a už budem aspom vedieť že som prvi majitel a vidržíto dalších x rokovTažko povedať no , dal by som opraviť kružky a prdne mi zase další ventil alebo niečo zase...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motul ?

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:Diki moc , aspom niekto normálny sa tu nájde.
V tomto případě jde hlavně o to, jak jsou v dané době nastavené meze normality. Ale ano, dnes je úplně normální (z mého pohledu neopodstatněně či dokonce neakceptovatelně) vidět svět z pohledu marketingem skupinově zmanipulovaného klienta, který svou zvenčí umně implantovanou víru aktivně šíří dál. :(
Wolf7991941 píše:Ano mam golf z toho dôvodu že sa mi to auto páči...
Přes argument "mně se to líbí", ani vlak nejede. Problém však může být v "motivaci" takového zalíbení, jehož původ lze zhusta dohledat v podprahových sděleních, resp. v jejich vnímání a přebírání za své...
Wolf7991941 píše:Autu nič nebolo a mam ho asi 3-4 roky , spotreba oleja je taká istá a nevadí mi dolievať olej...
Wolf7991941 píše:...investoval som ešte do opravy teraz pretože by bolo škoda ked nebolo na šrot aby som ho zošrotoval , chválabohu bol na vine podpálený ventil...
Vnímáš vůbec rozpor ve svých prohlášeních, nebo si z nás prostě jen děláš srandu? Podpálený ventil totiž není úplně běžná věc, naopak je to považováno za závažnou závadu motoru.
Wolf7991941 píše:...ide mi len o to a by sa to moc nezanášalo a nevznikali nadmerne usadeniny.
A o to ti jde až nyní, po vynucené opravě, dost možná právě následkem zanedbávaných výměn oleje?
Wolf7991941 píše:...naozaj nechápem prečo by som si to auto nemohol v tedy kupiť , nekupoval som si ho kôli značke ale kôli tomu že sa mi páčilo
Ovšem to, že jsi teď musel investovat do opravy, a celou dobu, co ho máš, musíš dolévat olej, to se ti už líbí mnohem méně, ne? Anebo ti snad vadí jen ta nutná oprava? A přesto máš odvahu se mne ptát, proč jsem položil onu otázku? Ať tak či onak, i zde vidím pro mě těžko uchopitelné rozpory, zejména pak v kontextu následujícího vyjádření:
Wolf7991941 píše:Príde mi to tak že autá už nieje hobby ale boj o život ked sa človek chce spýtať na svoj problém...
Kdybys nebyl okolnostmi nucen se sám začít věcí zabývat a při té příležitosti projevit základní neznalost fyzikálních pojmů, nenarazil bys zde na mne. Jenže už se stalo. A tak věz, že tohle
Wolf7991941 píše:Každí normálny hádam vie o čo mi išlo...
fakt pochopí jen kovaní koncerňáci. Ti ostatní, v současnosti již vlastně "nenormální menšina", dosud "nenakažená" pandemií zvanou "koncerňáctví", to opravdu nepochopí.
Wolf7991941 píše:Ale to je tak asi so všetkým...
Se vším? V současnosti je běžné, že když mi něco selže, tak to nemilosrdně vyměním, tedy pokud se zrovna nechci stát odborníkem na řešení problémů spojených s mou původně špatnou volbou konkrétního výrobku, nebo tzv. honit bycha, tj. s křížkem po funuse řešit výběr vhodného oleje a začít používat aditiva do paliva. Ve tvém konkrétním případě bych si dovolil tipovat, že z volby ses nepoučil a "bych" ti už zdrhnul. :mrgreen:
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

Nebudem sa tu s tebou hádať ani lúštiť tie tvoje premúdrelé vysokoškolské slohy.Je to smutné že ked chce niekto poradiť tak je za de..la lebo nemá naštudováne čo je hustota a čo viskozita.Nie som automechanik ani chemik , som normálny človek čo chcel poradiť a stojím si za tým že mi išlo o to aby bol olej "hustší" aby nepresakoval cez kružky , teda je mi jasné že tomu nezabránim ale aby som to trochu obmedzil ale ak to ma byt len liter na 10 000 km tak dám ten lacnejší.Ďalej , keby viem čo sa stane určite si nekupim to auto a kupim si nejaké ktoré sa bude zdať spolahlivejšie.Ano podpalene ventili sú závažná vec ale je to mysléne tak ako som napísal.Doteraz tomu autu nič závažného nebolo , bohužial teraz ano , prdol mi ventil.Ano riešil som to aj predtým ale ako hovorim na aute s takou hodnotou aj po radách ostatných som neriešil nákladnú opravu , riešil by som ju keby je to ešte večší extrém ale takto mi to prišlo vyhadzovanie penazí na staré auto.Keby som dostal nejakú radu od odborníka alebo od viacerých ludi dal by som to prekrúžkovať ked ten motor bol otvorený , to je jasné.Napr. ditíva som dával aj pred tým , aby som preventívne zabránil možno aj iným poruchám.Tak ešte raz pre nechápavých investoval by som do toho peniaze keby viem že sa to oplatí bohužial nie som dedko vševedko.Nikto mi v tedy neporadil : Ano , oplatí sa to ,lebo je pravdepodobné že si tie krúžky naozaj sadnú ako majú a situaciu to nezhorší ale len to pomôže.V takom prípade by som to bez váhania samozrejme vymenil.Nechápem ...A tam som si všimol , že to možno vyznelo ako to viznelo ano podpaleny ventil je zavažná vec no oproti kružkom je to "len" podpálený ventil.Lebo som si povedal že aj to budu kružky a nebodaj aj niečo s valcom , a nové krúžky si dobre "nesadnú" a bude to ešte horšie , tak v tom prípade by to bola horšia varianta ako podpálený ventil.A miesto urážania druhých ludí si daj tú námahu na niečo smuslplné.Bude to lepšie aj pre teba...Najlepšie sa majú tý čo nič neriešia a majú pokoj , lebo ten kto sa snaží vyriešiť problém , ten je len zosmiešnený aký je de..l a nevie čo je hento a toto , a nemal si to auto kupovať , a nemal sa pomali ani narodiť... Nemám rád ten pocit ked neviem či som re..tardovaný ja alebo ty.Asi napíše niekto zase že ja lebo som sa tak vyjadril...Ale ja by som druhému človeku poradil alebo ho nechal tak a nebuzeroval ho.Teraz zase napíšeš že ma nebuzeruješ ale hovoríš pravdu lebo medved,
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motul ?

Příspěvek od Durex »

Předně bych do vyběhaných válců nedával nové kroužky. S největší pravděpodobností to bude pak ještě horší.

Podpálený ventil je většinou z důvodu malé vůle. Takže buď zanedbaný servis a nebo závada.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul ?

Příspěvek od Pitris »

Mám pocit že ten motor má hydroštely, a pokud je po nějakých 150-ti tkm nějaký "samostav" v háji, většinou je to zapříčiněno dlouhými intervaly výměn oleje, a zřejmě budou brzo následovat další :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

Dal som vymenit aj zdvihátka ventilov a neviem , najazdil som na tomaute 40 000 km od kedy ho mám a olej som menim cca pri 13 000 km dajme tomu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul ?

Příspěvek od Pitris »

To jo. To je - pokud to nebyly krátké jízdy - v pohodě. Já měl na mysli že jestli ten před Tebou měnil "longlife" po 20-ti 30-ti tkm, je motor dost "načatej" :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

To neviem , typek čo mi to predaval hovoril že to kupil pre manželku a ešte pred tým to vlastnila tiež nejaká teta.Už neviem či spominal pri kolkich km to menil.Možno pri 15 alebo aj 20 neviem už....Aspom viem že to môže byť dosť závažný problem ked meni niekto aj ked longlife pri 20 000 km.To som vedel aj pred tým ale nie že až tak...Každopádne ja , aj ked sem tam jazdím dlhšie ale aj krátke trasy tak vždy to vymenim dajme tomu raz pri 15 000 km , raz pri 12 000km ... Už v tedy som sa zaoberal olejmi a prešiel som z longlife castrol edge 5w30 na tento valvoline maxlife 5w40 ...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul ?

Příspěvek od Pitris »

Wolf7991941 píše:....prešiel som z longlife castrol edge 5w30 na tento valvoline maxlife 5w40 ...
To bylo dobře, ale pro motor dost možná už pozdě.
A ještě jen, že zakarbonovaný nebo podpálený ventil je každý něco jiného, a má jinou příčinu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Motul ?

Příspěvek od NOVON »

Co tam je za motor 1.6 nebo 1.4?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

1.4 FSI
Pitris píše:Mám pocit že ten motor má hydroštely, a pokud je po nějakých 150-ti tkm nějaký "samostav" v háji, většinou je to zapříčiněno dlouhými intervaly výměn oleje, a zřejmě budou brzo následovat další :(
Počkaj takže tie dlhšie intervali vymeni oleja mohli za klepanie a poškodenie hydraulickych zdvihatok ventilov a tie mohli byť príčinou podpáleného ventilu?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motul ?

Příspěvek od Durex »

Pokud by byla příčinou malá vůle,tedy že by ventil zůstal pootevřený i tehdy,kdy už neměl,tak by to mohlo být. To ti s jistotou takto nikdo od stolu neřekne.

Taky by to mohlo být chudou směsí popřípadě špatným předstihem. S tím předstihem by to moc nejelo a v případě chudé popřípadě výrazně chudé směsi by to asi neodnesl jen jeden. Ale to si jen píšu veřejně myšlenky ... To měl spíš diagnostikovat ten,kdo to dělal ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motul ?

Příspěvek od Pitris »

Wolf7991941 píše:....za klepanie a poškodenie hydraulickych zdvihatok ventilov a tie mohli byť príčinou podpáleného ventilu?
Já myslím že úplně klidně. Hydroštel pracuje s olejem a vymezuje vůli ventilu. A olej po 15-ti tkm může být (a většinou už je!) plný nečistot vzniklých provozem, což tu činnost hydroštelu ovlivňuje. Ten pak - když nefunguje správně, tak dobře nevymezí vůli ventilu a ten se podpálí....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motul ?

Příspěvek od Jerry3 »

V tom mém dlouhém příspěvku to už bylo obsaženo. Snad jenom upřesním, že v případě FSI je i 10000 km na výměnu moc (4,5 roku jsem měl 2,0 FSI jako služební). A neopomenu si přisadit: koncerňáci nevědí nic! To není zesměšňování, to je konstatování. Jízlivost z mé strany pak není dána tím, že se ptají, ale jak se ptají a jak na dobře míněné rady reagují. Přitom nejlepší rada v daném případě zní: FSI nebrat!

Ale je to marný, je to marný...
Odpovědět