Tak jsem nakonec před zimou udělal výměnu oleje z SSO na FDS. Na jaře nejspíš výměna za DXG. Za vaši pomoc jsem vděčný, po zvážení všeho jsem se rozhodl držet se s hybridem s HTHS kolem 3. Jedná se o Toyota hybrid 2017, bez dpf, bez přímovstřiku, bez nabíjení, takže hybrid nabíjený spalovákem. Od výrobce předepsáno hlavně 0w20, ale spousta alternativ až po 15w40 v závislosti zohlednění podnebí ve kterém je auto provozováno. Z norem Api SL, SM nebo SN nebo ILSAC.
Dost o tom spekuluji, to připouštím, ale od toho snad tyhle fóra jsou.
Nicméně teď se chci zeptat na vaše zkušenosti s barvou oleje po vypuštění. Auto mám od 70 tisíců a je pravda, že majitelka dodržovala intervaly tak, že se po 15 tkm objednala na servis a než ji vzali, bylo najeto 20 tkm. Po koupi jsem tedy olej vyměnil, ujel 1500 km, nalil BG EPR 109 a vyměnil, další výměna po cca 6 tkm opět s očistou od BG. Poté další výměna po 6 tkm s očistou od BG a teď poslední po asi 3 tkm bez proplachu. Olej po tak krátké době byl ale zase hodně tmavě hnědý, spíš až černý, na dně zůstalo pár částic, které byly měkké, skoro mazlavé,mezi prsty se rozpadly. Chci se zeptat, zda je to tak běžné, např. aby se lépe odečítal z měrky, po výměně je to totiž téměř k nerozlišení, kam až je měrka namočená
Nebo prostě jen dělá svou práci a čistí.
Zvukový projev normální, emise v cajku, olej od výměny po výměnu neubývá, spotřeba adekvátní.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.