Můj tip je: Je to reakce na to, že strašně roste procento rozborů, kde je olej významně naředěn palivem.Pitris píše:Proč myslíš ze to leze nahoru?abc píše: Před chvíli jsem se kouknul na DXG a ten už má hths 3,25 z původních 3,0 a potom 3,1 jestli se nemýlím.
Přímovstřiky, start-stop, regenerace DPF, hybridy - jedna pohroma vedle druhé z pohledu pronikání paliva do oleje.
Musí řešit to, že viskozita i HTHS padají někam, kde to nikdo nečekal. Roste nejen HTHS, ale taky množství pojistek v podobě zvýšeného množství boru a molybdenu. Díky tomu, že jsou oleje 0w-20 a 0w-16 nadupané těmito aditivy následky naředění oleje nejsou tak velké.
Ředění oleje palivem je jeden z důvodů, proč si Alfy Romeo vydobily tak hroznou pověst a proč se oporučovalo do Alfy buď lít pouze oleje Selenia a nebo oleje 10w-60 (a nebo měnit olej v polovině intervalu).