motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od cayc »

Zdravím, ktorý ravenol je najlepší v norme vw 507.00? VMP ci VSW?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jerome »

507 spĺňajú oba. Rozdiel je tam len v SAE triede tj ak jazdíš skor kratšie trasy,viac studených štartov zvoľ VSW
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Oba jsou PAO. Na delší jízdy spíš VMP, na časté (mrazivé) starty VSW. Je ale fakt že lehce lepší hodnoty TBN a Noack má VMP.
Ten VSW je lepší při tom mrazivém startu. Tak od -10-ti °C a níž natlakuje dřiv motor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PavelRS »

V sobotu jsem vyměnil olej a po dlouhém zvažování jsem přešel na 5W-50 a Ravenol HVT.

Poznatky:

Delší doba plnění proti 5W-40, celkem "vazelína" :lol:

Motor znatelně tišší, ale opravdu znatelně.

V těchto teplotách přes den, tedy 4°C od nějakých 65°C, měřených ve vaně, jde teplota pomaleji nahoru proti 5W-40, což je ale logické.

Uvidíme co spotřeba oleje, měnil jsem olej po 6000 km a doléval jsem cca půl litru až 6 deci.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Colommbo »

PavelRS píše:...měnil jsem olej po 6000 km a doléval jsem cca půl litru až 6 deci.
To považuju za zanedbatelné (rozuměj normální) množství. U svého motoru to mám podobně (Valv. ML 5W40), takže na otázku "žere ti to volej?" odpovídám "nežere." :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
cimik
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od cimik »

Co Ravenol REP 5W-30?
Mám v úmyslu ho na jaro nalít do Fofina. Je to rozumné? Cca na 8 tisíc které ročně najedu.
Mám pět litrů doma a lámu si pořád hlavu jestli bude vhodný.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Je to RACING olej.
Když budeš i RACING jezdit klidně ho dej :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Zajda »

REP a vlastně cokoliv od Ravenolu je pořád olej s ohledem na silniční použití, tj. dlouhodobou chemickou stabilitu, protikorozivní účinky atd.
Což je vidět i dle uváděných schválení výrobců.
Nesilniční olej by nemohl mít ani jediné.

Pamatuju si diskusi na US fóru skupiny úpravců Porsche 911 generace 996.
Vyvíjeli specifický olej pro tyto motory, proslulé problémy se zadíráním ložisek pomocné rozvodové hřídele.

Oleje vznikly pod značkou Joe Gibbs ve 2 verzích - silniční a okruhový.
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 02406.html
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 03206.html
Optimální postup přípravy na okruh - vypustit silniční olej a pokud měl přijatelný nájezd, uchovat pro opětovné použití.
Napustit závodní jen na okruhový den.
Po něm vypustit a zlikvidovat.
Vrátit původní silniční olej.

Takhle by vypadalo soužití se skutečně závodním olejem :-)
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od pepoh »

kedze takmer vsetky aditiva (aj estery) sa biju o spolocny kovovy povrch, tak v racing oleji jak si napisal by tam cistiace zlozky iba prekazali. :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Mirec 29 »

Kto potrebuje racing olej na bežné jazdenie po verejných komunikáciách ? A čo je to vlastne racing olej? Nejde v podstate len o marketing ? Skutočné "racing" oleje ktoré sa používajú na závodoch sa bežne kúpiť nedajú...výrobca si ich zloženie starostlivo stráži. Sú aj prípady keď v rally jazdia aj na "civilné" oleje konkrétne amsoil ss :wink:
Neviem čo si mám predstaviť pod pojmom biť sa...aditiva sa ukladajú vo vrstvách... aká silná a funkčná vrstva sa vytvorí závisí nie od množstva ale správneho pomeru jednotlivých aditív... čistiace "pracie" aditiva sú všade.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVERAVENOLNOL

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Je to RACING olej.
Když budeš i RACING jezdit klidně ho dej :wink:
Omlouvám se....:cry:

RAVENOL REP 5w30 Racing Extra Performance
RAVENOL RCS 5w40 Racing Competition Synto
RAVENOL RUP 5w40 Racing Ultra Performance
RAVENOL RRS 5w50 Racing Rally Synto
RAVENOL RSE 10w50 Racing Sport Ester
RAVENOL RSS 10w60 Racing Sport Synto....

To "RACING" tam je pro srandu králíkům....:idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od pepoh »

Mirec 29 píše:Kto potrebuje racing olej na bežné jazdenie po verejných komunikáciách ?

Neviem čo si mám predstaviť pod pojmom biť sa...aditiva sa ukladajú vo vrstvách...
čistiace "pracie" aditiva sú všade.
takmer nikto. ti co ano, tak si radi priplatia.

polarnost - podla typu aditiva,elektricky naboj umozni prichytenie na kovovy povrch (alebo na bordel casticu).
ak olej ma prilis vela cistiacej zlozky, tak to bude v konflikte s napr esterom.
napr 300v na "street use" je max 7000km, aj napr kvoli riziku rozkladu esteru na kyseliny za vlhka (narast tan).
sice sa ukladaju po vrstvach, no neznamena to ze vrstva vysoku tvrdost/nekonecnu zivotnost.
ochranna vrstva sa na povrchu neustale tvori aj opotrebuje. "sacrificial layer"
https://www.researchgate.net/figure/Fig ... _281235456


https://www.researchgate.net/profile/Ha ... itives.png
https://penriteoil.com.au/knowledge-cen ... rgents/170
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Mirec 29 »

Ja by som povedal že vôbec nikto... verejná komunikácia nie je závodná dráha...a ak niekto jazdí závod myslí aj na "racing" brzdovku a trebárs aj chladiacu...dnes sú "civilné" oleje na takej úrovni že si hravo poradia s akýmkoľvek jazdným režimom prípustným na verejných komunikáciách :wink:
Viem čo je polárnosť a netýka sa to iba esterov... sú mnohé oleje ktoré majú Vyšší podiel esterovej zložky a nárast kyslého prostredia nesúvisí s estemy ako takými ale s tou vlhkosťou ktorá je spôsobená nevhodným jazdným režimom. čistiace zložky ak máš na mysli Ca tak nevhodné/lacné zlúčeniny reagujú v kombinácii nevhodnej zdpp a zahustovadiel...
K opotrebovaniu ochrannej vrstvy dochádza až vtedy keď sa "prelomí" ochranný film samotného oleja... čiže za bežných podmienok k tomu dochádza len výnimočne... ešte som osobne nevidel nečítal či nestretol s tým žeby došli aditiva v oleji...ani pri looong výmene...tam prichádza iný problém ktorý si už spomenul.... nárast tan či škaredá reakcia iných už spomenutých "látok"
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od pepoh »

su ludia co idu na okruh s ostrym autom, a pravidelne.
skupina "1%" 8)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Nechci štengrovat Mirca 29 v souvislosti s vláknem o Fordu ST, ale dnes jsem protáhl Akouše. A (byť jsem před zimou napsal že s VST 5w40 jsem já i motor spokojen) musím napsat že SSL 0w40 (mám už druhou zimu) a projev motoru je (se zdá) takový kapku jiný - lepší, čistší, lehčí - nevím to správné slovo, ale krásně si přede i v 7 tisicích. Maximální spokojenost s Ravenolem SSL 0w40 :wink: :wink: Mám ho ještě na dvě zimy, ale fakt vážně uvažuji že prikupim dalšího....:)
Ale po zimě tam VST-čko půjde znovu páč je to dobrej olej. A mám ho ještě 10 litrů :) Jen to SSL-ko mi přijde o kousíčíček lepčejší :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět