motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
NOP

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NOP »

Pitris píše:No a oproti VSW 0w30 je SSL 0w40 ještě o "kapku" lepší.... V hodnotě Noack a viskozitě CCS při -35°C :idea:
No lepčí v Tebou uváděných kritériích tedy je, bohužel, není ACEA C něco, ideálně z mého úhlu pohledu pro mnou provozovaná auta ACEA C3. U oleje Ravenol VSW bych si dovolil upozornit na, dá se říci nezvykle vysoký viskozitní index pro oleje tohoto typu, který činí 197.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-0w-30/
Dle mého názoru to souvisí s technologií USVO fy Ravenol. O tom jsem se již zmínil na jiném mém příspěvku a dokonce jsem uvedl link na web. stránky fy SD-Oil, která Ravenol zde v tuzemsku zastupuje, kde bylo dříve vysvětleno, vo co go. Protože jsem právě zjistil, že ono vysvětlení tam již není, dovolil jsem si uvést překlad z jiných web. stránek fy Ravenol někdy z roku 2018:
"RAVENOL představil novou technologii motorového oleje s názvem Ultra Strong Viscosity Oil nebo USVO®. Tato technologie byla vyvinuta a testována s našimi motoristickými závodními partnery a nyní se zavádí pro silniční vozy.
Co je tedy USVO® a jak se srovnává s ostatními stávajícími technologiemi na dnešním trhu?
Jednoduše řečeno, technologie USVO® společnosti RAVENOL funguje tak, že dále vylepšuje již tak vysoce kvalitní základní oleje. Plně syntetický základní olej RAVENOL USVO® je speciální formulace vysoce kvalitních polyalfaolefinových (PAO) olejů s vysoce polárními základními složkami (HPBC), která umožňuje rovnoměrné rozpouštění přísad v oleji bez nutnosti použití ionizovaných nanočástic podporovaných konkurencí . To vedlo k vytvoření oleje s extrémně vysokou smykovou odolností, což znamená prakticky žádnou ztrátu viskozity během celého intervalu výměny. U závodních motorových olejů společnosti RAVENOL to znamená obrovské snížení ředění paliva a žádnou ztrátu tlaku oleje, a to ani v těch nejextrémnějších závodních a soutěžních podmínkách.
Základové oleje PAO jiných značek, i když jsou stále plně syntetické, mají nízkou polaritu, což znamená, že přísady se nerozpouštějí dobře nebo se rovnoměrně nerozkládají v oleji. To vedlo k tomu, že některé přísady, jako je molybden, se usazovaly jako kal nebo vytvářely vrstvy, které mohou blokovat olejové potrubí nebo způsobit popálení špiček ozubených kol. Nosiče nanočástic mohou pomoci vyřešit některé z těchto problémů, ale nemají žádný vliv na snížení smykových rychlostí, což znamená, že viskozitní index bude po celou dobu používání stále klesat.
Abychom doplnili technologii USVO®, mají naše základní oleje PAO velmi široké teplotní spektrum, což znamená, že oleje RAVENOL USVO® mají přirozeně lepší stabilitu při vysokých teplotách, zatímco jedinečná technologie pomáhá oleji dosáhnout bodů, které se mají mazat rychleji, a poskytují vynikající chlad -start charakteristiky. Úrovně tření jsou minimalizovány, což pomáhá zlepšit účinnost a úsporu paliva, a oleje mají velmi nízkou těkavost, což vede k menším ztrátám oleje. Plně syntetické základní oleje v produktech USVO® mají navíc extrémní odolnost proti oxidaci a vyšší tepelnou vodivost pro lepší chlazení motoru. A stejně jako naše technologie CleanSynto® pomáhají odstraňovat usazeniny motoru, udržují motory čistší, lépe fungují a snižují škodlivé emise.
Závěrem lze říci, že technologie USVO® od společnosti RAVENOL vede ke zvýšení výkonu, lepší ochraně proti opotřebení, optimální čistotě motoru a výrazně prodloužení intervalů výměny oleje".
NOP

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NOP »

Ještě přidám link na článek k USVO.
https://www.ravenol.de/en/company/innovations/usvo/
To, že viskozita těchto olejů s teplotou roste, nebo lépe řečeno se nesnižuje (?) mají na svědomí jakési hvězdicové polymery (star-shaped polymers), které se s teplotou zvětšují. Snad jsem to správně pochopil a přeložil. Snad proto by měly oleje 0W-20, 0W-30 s touto technologií dobře mazat. Tato technologie je použita i u výrazně viskóznějších olejů. Ty polymery jsou ovšem jenom část této technologie. V tom článku je to vysvětleno. Pokud jsem to správně nepochopil, budu rád za vysvětlení. Jak si se mi totiž nechce nějak vnikat do tajů výroby olejů. Na to, abych zahájil jejich výrobu někde v garáži si připadám poněkud... No, doplňte si, co chcete :lol:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Libor »

Pitris píše:
Libor píše:Že bych si to VSWéčko nechal? :?: :D
0w30 VSW na zimu a 5w30 Mobil1 na léto.
Mám doma, krom 4 litrů Ravenolu VSW, i "čerstvých" 8 litrů Mobil 1 ESP 0W30. Nejprve třeba "vyprázdnit sklady" :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

NOP píše:No lepčí v Tebou uváděných kritériích tedy je, bohužel, není ACEA C něco, ideálně z mého úhlu pohledu pro mnou provozovaná auta ACEA C3. U oleje Ravenol VSW bych si dovolil upozornit na, dá se říci nezvykle vysoký viskozitní index pro oleje tohoto typu, který činí 197.
Ten Ravenol VSW 0w30 je mezi oleji ACEA C3 TOP. Ale nebude tam jediný....
Ravenol má bezesporu hodně kvalitní oleje, ale to třeba Yacco, Millers, Mobil1 a Amsoil taky. A každý má své know-how a při jeho představení si ho nezapomene pochválit (liška, ocas :)) Zůstal bych u toho že všechny tyto (a i další renomované) dokáží nabídnout oleje které ty naše auta umažou za předpokladu správného intervalu výměn úplně bez problémů. A kdo chce pro svého "miláčka" i něco navíc, zvolí někoho z těch psaných a zkrátí interval.
Nicméně do tajů Tebou výše zmíněných "zapadnout" už taky nehodlám. Stejně jako do problematiky ekoolejů 0w20 a "řidších"....

Ale Ravenol je sténě nélepčí :P :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

to Libor:
slušná zásoba, ale jsem větší křeček :)
16 litrů SSL-ka a 16 litrů VST-čka. Na 4 roky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NOP »

Pitris píše: Ten Ravenol VSW 0w30 je mezi oleji ACEA C3 TOP. Ale nebude tam jediný....
Ravenol má bezesporu hodně kvalitní oleje, ale to třeba Yacco, Millers, Mobil1 a Amsoil taky. A každý má své know-how a při jeho představení si ho nezapomene pochválit (liška, ocas :)) Zůstal bych u toho že všechny tyto (a i další renomované) dokáží nabídnout oleje které ty naše auta umažou za předpokladu správného intervalu výměn úplně bez problémů. A kdo chce pro svého "miláčka" i něco navíc, zvolí někoho z těch psaných a zkrátí interval. Nicméně do tajů Tebou výše zmíněných "zapadnout" už taky nehodlám. Stejně jako do problematiky ekoolejů 0w20 a "řidších"....
Ale Ravenol je sténě nélepčí :P :twisted:
Naprosto souhlasím. Tady nejde o to, který z Tebou výše uvedených je nejlepší, to opravdu nedovedu posoudit, navíc třeba i proto, že Yacco nebo Amsoil jsem ještě vůbec nevyzkoušel. Potom jsou tu různé motory, různé provozní podmínky atd., atd.... Ale na mne udělal v roce 2018 opravdu dojem Ravenol FES 0W-30, který šel do motoru po Totalu Ineo First 0W-30, kdy jsem chtěl dodržet požadovanou normu PSA B71 2312 (záruka) a ten rozdíl byl tedy opravdu zásadní. Ale to jsem obsáhle popsal na jiném místě. Ten Ravenol VSW jsem také ještě nevyzkoušel, mám totiž také pěknou zásobu VMP 5W-30 a toho FES na zimu, až to spotřebuji, a to nebude dlouho trvat, tak určitě vyzkouším. Docela se těším, protože "papírové" parametry toho oleje jsou opravdu hodně dobré.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Nezjistíme bez tribozkoušek v laborce a měření (v) motoru co je (nej)lepší. Vedle PAO spoléhají třeba Ravenol na USVO® technologii, Amsoil má svoji Signature Series, Yacco zas esterovou a Millers vedle triesteru i nano složku. Mobil1 má taky svůj patent. Stejně jako třeba Penrite, Motul, Petro-Canada, Redline, Eneos. A nebo Shell se svým GTL základem a aditivy PurePlus.... A funguje to. A dobře, a snad o trošku líp jak ostatním :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NOP »

No to je prostě neodpustitelné! Ty sis dovolil neuvést „inteligentní molekuly“ fy Castrol. :shock: :mrgreen:
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše: to Libor:
slušná zásoba, ale jsem větší křeček :)
16 litrů SSL-ka a 16 litrů VST-čka. Na 4 roky.
Ja konecne spotreboval zbytky dolivanim a mam uz ,,jen,, 20 L Hve 10w50. Do nedele vymenim olej a hned tam 6.5 L nasypu.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Mirec 29 »

Máte niekto skúsenosti s hps 5w30 alebo sve ? Dostal som naň lákavú ponuku... vyzerá papierovo celkom fajn.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:Nezjistíme bez tribozkoušek v laborce a měření (v) motoru co je (nej)lepší. Vedle PAO spoléhají třeba Ravenol na USVO® technologii, Amsoil má svoji Signature Series, Yacco zas esterovou a Millers vedle triesteru i nano složku. Mobil1 má taky svůj patent. Stejně jako třeba Penrite, Motul, Petro-Canada, Redline, Eneos. A nebo Shell se svým GTL základem a aditivy PurePlus.... A funguje to. A dobře, a snad o trošku líp jak ostatním :wink:
Jj ravenol jeste wolfram, ester, molybden k tomu usvo. Millers 3 etery a nano, yacco...je na vyber tolik...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak. Uz me fičí ode dneška v motoru Ravenol Hve 10w50. Dobře si přede. Jinak ten olej a oil filtr byly po 5600km ko. Olej černy a filtr zas pekne zasrany. Prej longlife vymeny...A mechanik. Stačí po 10-15 tis km. Jo ale ne u motoru co je uvnitr zasrany jak jetel.
dogo
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 21, 2020 13:41
Bydliště: Třebíč

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od dogo »

Jak asi vypadá můju motor :wink: když majitel předemnou používal long life do 100 tis km..
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

nieco o tom bližšie:
https://toyota-cluber.ru/sk/pochemu-mot ... slo-v.html
V principe olej tmavnut ma, lebo jednou z jeho uloh je cistenie. Ale... :roll:
"U starých, silne opotrebovaných motorov je jedným z najcharakteristickejších dôvodov zrýchleného stmavnutia maziva vnikanie splodín horenia, to znamená plynov z kľukovej skrine, do oleja. Takýto problém sa dá ľahko diagnostikovať, pretože tento proces je sprevádzaný výskytom veľmi špecifického a rozpoznateľného zápachu spáleného mot.oleja v motorovom priestore. Svedčí o tom aj zvýšenie jeho spotreby, ako aj zvýšenie spotreby paliva."
...pretože za normálnych okolností síce tiež stmavne ale tak trochu inak : "... bude častejšia výmena motorového oleja viesť k tomu, že sa časom zašpiní oveľa pomalšie, čím sa vráti k indikátorom, ktoré sa pozorovali počas mladosti pohonnej jednotky.
Ak by ovšem nestmavol vobec ani po 5 a viac tis.km tak proste necistí. Príliš málo alkalickej rezervy ( tu známe ako TBN)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Olej to zere to jo. 0.5 L na 1000km. Ale z motoroveho prostoru nejde smrad a spotreba benzinu neni zvysena. Ikdyz oil Separator se delal pred 40 tis km. Nevim po kolika km bo letech ho mam zas udelat.
Ono kdyz kouknu pod vicko na nalevani oleje na viku hlavy, tak je v motoru porad dost bordelu. Oil filtr byl total zasrany..delam spravne ze menim do 7 tis km.
Odpovědět