No lepčí v Tebou uváděných kritériích tedy je, bohužel, není ACEA C něco, ideálně z mého úhlu pohledu pro mnou provozovaná auta ACEA C3. U oleje Ravenol VSW bych si dovolil upozornit na, dá se říci nezvykle vysoký viskozitní index pro oleje tohoto typu, který činí 197.Pitris píše:No a oproti VSW 0w30 je SSL 0w40 ještě o "kapku" lepší.... V hodnotě Noack a viskozitě CCS při -35°C
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-0w-30/
Dle mého názoru to souvisí s technologií USVO fy Ravenol. O tom jsem se již zmínil na jiném mém příspěvku a dokonce jsem uvedl link na web. stránky fy SD-Oil, která Ravenol zde v tuzemsku zastupuje, kde bylo dříve vysvětleno, vo co go. Protože jsem právě zjistil, že ono vysvětlení tam již není, dovolil jsem si uvést překlad z jiných web. stránek fy Ravenol někdy z roku 2018:
"RAVENOL představil novou technologii motorového oleje s názvem Ultra Strong Viscosity Oil nebo USVO®. Tato technologie byla vyvinuta a testována s našimi motoristickými závodními partnery a nyní se zavádí pro silniční vozy.
Co je tedy USVO® a jak se srovnává s ostatními stávajícími technologiemi na dnešním trhu?
Jednoduše řečeno, technologie USVO® společnosti RAVENOL funguje tak, že dále vylepšuje již tak vysoce kvalitní základní oleje. Plně syntetický základní olej RAVENOL USVO® je speciální formulace vysoce kvalitních polyalfaolefinových (PAO) olejů s vysoce polárními základními složkami (HPBC), která umožňuje rovnoměrné rozpouštění přísad v oleji bez nutnosti použití ionizovaných nanočástic podporovaných konkurencí . To vedlo k vytvoření oleje s extrémně vysokou smykovou odolností, což znamená prakticky žádnou ztrátu viskozity během celého intervalu výměny. U závodních motorových olejů společnosti RAVENOL to znamená obrovské snížení ředění paliva a žádnou ztrátu tlaku oleje, a to ani v těch nejextrémnějších závodních a soutěžních podmínkách.
Základové oleje PAO jiných značek, i když jsou stále plně syntetické, mají nízkou polaritu, což znamená, že přísady se nerozpouštějí dobře nebo se rovnoměrně nerozkládají v oleji. To vedlo k tomu, že některé přísady, jako je molybden, se usazovaly jako kal nebo vytvářely vrstvy, které mohou blokovat olejové potrubí nebo způsobit popálení špiček ozubených kol. Nosiče nanočástic mohou pomoci vyřešit některé z těchto problémů, ale nemají žádný vliv na snížení smykových rychlostí, což znamená, že viskozitní index bude po celou dobu používání stále klesat.
Abychom doplnili technologii USVO®, mají naše základní oleje PAO velmi široké teplotní spektrum, což znamená, že oleje RAVENOL USVO® mají přirozeně lepší stabilitu při vysokých teplotách, zatímco jedinečná technologie pomáhá oleji dosáhnout bodů, které se mají mazat rychleji, a poskytují vynikající chlad -start charakteristiky. Úrovně tření jsou minimalizovány, což pomáhá zlepšit účinnost a úsporu paliva, a oleje mají velmi nízkou těkavost, což vede k menším ztrátám oleje. Plně syntetické základní oleje v produktech USVO® mají navíc extrémní odolnost proti oxidaci a vyšší tepelnou vodivost pro lepší chlazení motoru. A stejně jako naše technologie CleanSynto® pomáhají odstraňovat usazeniny motoru, udržují motory čistší, lépe fungují a snižují škodlivé emise.
Závěrem lze říci, že technologie USVO® od společnosti RAVENOL vede ke zvýšení výkonu, lepší ochraně proti opotřebení, optimální čistotě motoru a výrazně prodloužení intervalů výměny oleje".