...no tak nie pravdepodobnosť, ale hádam 100% istota kde už keď nie u dovozcu lebo importérov je veľa, ale je rozdiel oficiálny a neoficiálny, ale výhradný dovozca, alebo len dovozca by mal byť v danej krajine len jedenbio píše:Pravděpodobnost nákupu originálu bude vyšší u dovozce/importéra.
motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Re: motorový olej RAVENOL
dovozce by měl být ravenol.cz a na každým kanistru jsou 2 kontrolní kódy kterýma lze ověřit pravost.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: motorový olej RAVENOL
Bolo to myslené všeobecne na všetky značky, výrobcov, nie len na Ravenol, ale vďaka za info
Re: motorový olej RAVENOL
Zdravim vespolek,
po hodine cteni na foru tohoto tematu bych potreboval prosim pomoct s vyberem oleje. Zdali HVE 5W50 nebo HVT 10W50.
Mám naftaka, 173xxx najeto, z drtive vetsiny dalnice. Spotrebuju oleje mam nejakych 1,5l na 10tis, nekdy vice nekdy mene od vymeny, ktera je bud po roce nebo prave po tech 10tis. Olej nejvic ztracim prave po jizde na dalnici,kdyz jedu ,,couracky`` napr 20km tam 20km zpet tak ani kapka. Byl sem rozhodly pro 5W-50 ale dost se tady ( a ne jenom tady, s timto nazorem se setkavam pomerne casto)rozebira to, ze po par tis. km se z 5w50 stane 10w40 apod. protoze olej rychle ,,degraduje``. Nevyplati se tedy spise 10W50?
Diky za rady
po hodine cteni na foru tohoto tematu bych potreboval prosim pomoct s vyberem oleje. Zdali HVE 5W50 nebo HVT 10W50.
Mám naftaka, 173xxx najeto, z drtive vetsiny dalnice. Spotrebuju oleje mam nejakych 1,5l na 10tis, nekdy vice nekdy mene od vymeny, ktera je bud po roce nebo prave po tech 10tis. Olej nejvic ztracim prave po jizde na dalnici,kdyz jedu ,,couracky`` napr 20km tam 20km zpet tak ani kapka. Byl sem rozhodly pro 5W-50 ale dost se tady ( a ne jenom tady, s timto nazorem se setkavam pomerne casto)rozebira to, ze po par tis. km se z 5w50 stane 10w40 apod. protoze olej rychle ,,degraduje``. Nevyplati se tedy spise 10W50?
Diky za rady
Re: motorový olej RAVENOL
1) Co je to za motor? Má DPF?
2) Po kolika tkm se z 5w50 stane 10w40? Když se to píše A po kolika olej měníš?
3) Jak časté budou mrazivé starty? Bydlíš v nížinách nebo na horách?
2) Po kolika tkm se z 5w50 stane 10w40? Když se to píše A po kolika olej měníš?
3) Jak časté budou mrazivé starty? Bydlíš v nížinách nebo na horách?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Nema to jeste DPFko,jinak tech startu moc neni, auto mam v garazi kde je konstantni teplota nejakych 8-9 stupnu, zimu nejezdim da se rict vubec, kdyz najedu v obdobi od prosince do brezna 400km tak je to moc, jinak bydleni olomoucky kraj a prejizdeni do jihomoravskeho, na horach sem s autem snad v zivote nebyl a nebudu.
A k tomu ,,tvrzeni`` cetl sem to zrovna u Vas tady, ze po nejakych 5-6-7tis km olej degraduje a uz nema takovou viskozitu pri 40°c- 100°c atp. samozrejme netvrdim ze je to pravda, vubec se v tom nevyznam, jen sem to cetl..
A k tomu ,,tvrzeni`` cetl sem to zrovna u Vas tady, ze po nejakych 5-6-7tis km olej degraduje a uz nema takovou viskozitu pri 40°c- 100°c atp. samozrejme netvrdim ze je to pravda, vubec se v tom nevyznam, jen sem to cetl..
Re: motorový olej RAVENOL
Tak tom případě úplně klidně ten Ravenol HVT 10w50 Mohlo by to se spotřebou oleje trochu pomoci.
Jinak ano, kinem. viskozita při 100 stupních provozem klesá (u nafty může i stoupnout, ale to už by byl hóódně přetažený interval výměny a olej "zhoustne" sazemi ), ale při výměně oleje do 10-ti tkm ten pokles "z 50 na 40" určitě nebude. A "z 5w se 10w" taky nestane - nízkoteplotní vlastnosti si olej zachová. Ale je pravdou že při stejném základovém oleji 5w50 (bo větší rozpětí 5 a 50) střihově degraduje dřív než 10w50, ale zase - kdo mění včas, toto řesit nemusí.
Ovšem pokud proniká nafta do oleje, "ředí" ho - to už ale není záležitost oleje, ale stavu motoru.
Jinak ano, kinem. viskozita při 100 stupních provozem klesá (u nafty může i stoupnout, ale to už by byl hóódně přetažený interval výměny a olej "zhoustne" sazemi ), ale při výměně oleje do 10-ti tkm ten pokles "z 50 na 40" určitě nebude. A "z 5w se 10w" taky nestane - nízkoteplotní vlastnosti si olej zachová. Ale je pravdou že při stejném základovém oleji 5w50 (bo větší rozpětí 5 a 50) střihově degraduje dřív než 10w50, ale zase - kdo mění včas, toto řesit nemusí.
Ovšem pokud proniká nafta do oleje, "ředí" ho - to už ale není záležitost oleje, ale stavu motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Diky mockrat za pomoc s vyberem, objednavam tedy 10Wcko.Pitris píše:Tak tom případě úplně klidně ten Ravenol HVT 10w50 Mohlo by to se spotřebou oleje trochu pomoci.
Jinak ano, kinem. viskozita při 100 stupních provozem klesá (u nafty i stoupne, ale to už je hóódně přetažený interval výměny a olej "zhoustne" sazemi ), ale při výměně oleje do 10-ti tkm ten pokles "z 50 na 40" určitě nebude. A "z 5w se 10w" taky nestane - nízkoteplotní vlastnosti si olej zachová.
Jeste se zeptam ze zvedavosti, 5wcko bych mel tedy teoreticky vzit pokud mam caste zimni starty a bydlim nekde, kde je zima? Abych vedel do budoucna kdyby nahodou.
Re: motorový olej RAVENOL
Čím nižší číslo před "w", tim je olej vhodnější pro nižší venkovní teploty. Je čerpatelnější v mrazu a rychleji zaolejuje při/po startu celý motor. Ale teď je pro Tebe 10w v pohodě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Super, diky moc jeste jednou. Pro me jakozto pro ,,laika`` jsou tyto informace nad zlato.Pitris píše:Čím nižší číslo před "w", tim je olej vhodnější pro nižší venkovní teploty. Je čerpatelnější v mrazu a rychleji zaolejuje při/po startu celý motor. Ale teď je pro Tebe 10w v pohodě....
At se dari
Re: motorový olej RAVENOL
Za málo.
Jinak limitní teploty, kdy by čerpadlo mělo olej ještě nasát jsou pro 10w -25 a pro 5w -30 stupňů, ale to je hranice čerpatelnosti. Při těchto už hraničních teplotách oleji trvá dost dlouho než doteče do celého motoru,
a osobně bych ty stupně pro výběr hodnoty "w" aspoň o 10 zvedl. 10w do -15-ti, 5w do -20-ti. Jeden dva starty nevadi - když častěji.
Jinak limitní teploty, kdy by čerpadlo mělo olej ještě nasát jsou pro 10w -25 a pro 5w -30 stupňů, ale to je hranice čerpatelnosti. Při těchto už hraničních teplotách oleji trvá dost dlouho než doteče do celého motoru,
a osobně bych ty stupně pro výběr hodnoty "w" aspoň o 10 zvedl. 10w do -15-ti, 5w do -20-ti. Jeden dva starty nevadi - když častěji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: motorový olej RAVENOL
Ahoj. Mám Bmw 330i a od jara do podzimu budu dávat Hve 10w50, ale snese diky nizke viskozitě při -25 i občas start na jaře dost pod nulou. Navíc Wolfram, Molybden, ester...A od října do dubna zkusím Hvt 5w50. Mě ale stojí auto venku. Jinak ke spotřebě oleje. Nevím co si tam měl ted za olej, ale 10w50 určitě ne, takže to určitě pomůže.Pavelxp píše:Super, diky moc jeste jednou. Pro me jakozto pro ,,laika`` jsou tyto informace nad zlato.Pitris píše:Čím nižší číslo před "w", tim je olej vhodnější pro nižší venkovní teploty. Je čerpatelnější v mrazu a rychleji zaolejuje při/po startu celý motor. Ale teď je pro Tebe 10w v pohodě....
At se dari
Jsem z Olomouckého kraje, a pokud bys chtěl jednu 5 l pixlu, tak mám jích asi víc a než spotřebuji a dám za stejno co na netu. Jinak právě já jsem zařídil přes SD-oil tu cenu 1200kc a dovoz do Čr ve větším množství. Byl jsem prý první který jim volal.
Re: motorový olej RAVENOL
Zdravim, doted sem tam lil VST 5w40 taky od Ravenolu a co sem tady teda studoval tak sem potreboval zvednout viskozitu pri tech 100°c. Takze ta 10W50 to splnila a uvidime jak sedne motoru, budu to tam davat od zacatku brezna. Pokud se ta spotreba o tolik, popripade vubec nesnizi, mozna zkusim i tu 5w50(moc se mi do toho nechtelo, ale jakmile mi to Pitris vysvetlil s tim degradovanim atd tak proc ne.), ta mela tu viskozitu pres 20, to sem cumel. Jinak skoda ze sem si to neprecetl drive, prave zitra mi ma prijit 2x 5L toho HVE 10w50, ale mockrat diky.
Re: motorový olej RAVENOL
Ahoj,
snad některé nepohorším. Kdyby měl někdo zájem, mám doma "zbylé" 4 litry Ravenolu VSW SAE 0W30 ACEA C3. Kupováno vloni v květnu za 999 Kč (přes dufy.cz, původ ofiko, SD-oil). Koupil jsem pak Mobil 1 ESP a pro tenhle olej už nemám využití. Nechám za 600Kč (ostravsko-karvinsko).
snad některé nepohorším. Kdyby měl někdo zájem, mám doma "zbylé" 4 litry Ravenolu VSW SAE 0W30 ACEA C3. Kupováno vloni v květnu za 999 Kč (přes dufy.cz, původ ofiko, SD-oil). Koupil jsem pak Mobil 1 ESP a pro tenhle olej už nemám využití. Nechám za 600Kč (ostravsko-karvinsko).
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: motorový olej RAVENOL
Pane, dal jsem to i do VW vlákna. Ale zkus třeba NOVONa, ten bydlí "u Tebe" a má VW.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF