motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od shalibaba »

Shi - díky moc za logické vysvětlení. Zůstávám tím přesvědčen o kvalitě Mobilu, ale to už není k věci v tomto vlákně.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak už ofiko cena přes SD-oil za novy Ravenol Vsi 5w40 s Usvo, Pao, cleansynto za 1110kc 5 L. Na Olejáček.cz až dostane nove složení,tak možná o 100kc min. Dobra cena. Pao s Usvo a ta čerpatelnost při -35 st v zimě je diky Usvo jinde i než oleje 0w40. Tam ta spotřeba benzinu a rychlé promazání u 7.5 L oleje v mém 3 litru bude v zimě znát. Ted si ale motor šmakuje do podzimu na Penrite Hpr 10w50.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Shi píše:K tomu Ravenolu VST:
- má na civilní olej vynikající odparnost svědčící o slušném základovém oleji
- obsahuje bor, molybden a wolfram a vše v zajímavých množstvích
- má slušné TBN, které není dosaženo hořčíkem, ale vápníkem, je tam ale i trocha hořčíku
- má slušnou dávku esterů i PAO, nejsou to jen "placebo" množství, aby to nebylo žalovatelné.
Ze všeho je vidět, že se zde nešetřilo ani na základovém oleji ani na aditivačním balíčku.
Shi: A jak na tom je Ravenol Vsi 5w40 ? V porovnání s Vst 5w40 ? Taky slušně? Ja jako laik jen vidim, že Vsi ma lepší čerpatelnost při -35c. Sice nevim jak to na olej 5w40 udělali, ale snad to nebylo na úkor kvality oleje
Shi
Příspěvky: 1310
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

VST bude o teplotně o něco odolnější (viz HTHS, odparnost a viskozitní index). Podle mě by VSI mělo být levnější než VST. Hádám, že "T"v názvu znamená optimalizaci pro motory s turbem. Oboje to budou hodně slušné oleje, ale dokud nebude rozbor a IR spektrum nové receptury VSI, tak se moc víc říct nedá.
Ruský zástopce Ravenolu uvedl, že VST má odolnější modifikátory viskozity, moderní molybdenový trimer a organické modifikátory viskozity. Co z toho má současné VSI lze jen hádat. Podle rozborů má VST wolfram, což je aditivum, které se aktivuje při vyšších teplotách, než molybdenová aditiva. Je otázka, zda wolfram obsahuje i VSI.

Zajímavé je, že VST má o dost nižší množství sulfátového popela, než VST, takže VST bude lepší pro auta, která žerou olej. VSI zase zmiňuje odolnost při stop and go, tedy v situacích, kdy je aktivní start/stop systém, takže asi bude mít víc inhibitorů oxidace/nitridace/koroze atd.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Shi píše:Podle mě by VSI mělo být levnější než VST....
Taky je. Co jsem se díval tak VSI 5 litrů je o pár penízků levnější jak 4 litry VST....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Olej do Porsche 911

Příspěvek od Bramborak3 »

Shi: No Ano. Auto mě žere trocha toho oleje. Asi 0,35 L na 1tis km.
VST se da koupit jen po litru. Za 5L 1350 Kč. Vsi 5w40 5 litrů 1110 kč. S autem kratké popojiždky nejezdim. Nebo vyjimečně. Turbo taky nemám a občas to proženu do omezovače. Ale tolikrát, že by to umazal i 10w40 za pul ceny. Jde me o snizenou spotrebu benzinu a dřívější promazání motoru. U 3litru to bude znát. Ravenol tam budu sypat jen od října do dubna
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Porsche 911

Příspěvek od Pitris »

Bramborak3 píše:VST se da koupit jen po litru. Za 5L 1350 Kč. Vsi 5w40 5 litrů 1110 kč.
Tak VSI 5 litrů (namátkou) za 8 stovek https://www.alza.cz/auto/ravenol-vsi-sa ... 457540.htm
A tady máš čtyřlitrovku VST za 900,- https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... cGEALw_wcB
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Jo promin. Ja se dival na ceny SD-oil. Mimochodem slevnily citelně
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:....Ravenol TSI 10W-40 - 4 litry za 480 Kč....

Dobrá cena. A na Alze za 5 litrů taky :wink: https://www.alza.cz/auto/ravenol-tsi-sa ... 457542.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
honzas312
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 20, 2017 10:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od honzas312 »

Tak jsem po dlouhém váhání koupil Ravenol VSI 5W40 z Alzy. Vzhledem k tomu, že mám přímovstřik TSI 1.4 a něco jsem si přečetl o LSPI, jsem nejdřív objednal Sunoco Synturo, ale nakonec ho dám do svého Focuse 1.6 Zetec. Dočetl jsem se totiž, že kvůli tvorbě karbonu je dobrý kupovat oleje s co nejnižší volatilitou a Ravenol (cca 8%) je na tom o něco líp než Sunoco s 11,5 %, asi i kvůli tomu, že má jiný základ. Jezdím stylem po zahřátí 2500-3000 otáček a téměř každý den vytáčím až k 5000 ot. s cestama 35 km tam a zpět a tankuju jenom Vervu 100, takže mně lspi snad nehrozí. O víkendu vyleju Mobil 1 New Life, který tam mám cca 3200 km, před vylitím Mobilu tam nechám na 20 minut TEC2000, který už jsem koupil, pak udělám proplach Sunocem, který mě zbyl z minula a pak naleju Ravenol. Měnit budu po 6-7 000 km, čili každé 3 měsíce. Aktuálně má auto najeto 19 000 km. S cenovkou 800 Kč za 5 litrů tu výměnu po 6-7tis. klidně budu dělat.
Díval jsem se, že ještě nižší odparnost kolem 5,5 procent mají oleje Ravenol z řady Racing, konkrétně RCS 5w40, ale nevím, jestli má cenu o nich uvažovat, jednak kvůli ceně a stejně půjde olej po 3 měsících ven.
VW Touran 1.4 TSI EA211 110kW, 2017, zima Mobil1 New Life, léto Ravenol VSI 5W40
Toyota Auris TS 1.6 Valvematic 97 kW, Trend+, 2017, Sunoco Synturo Gold 5W40
Ford Focus 1.6 i Zetec 74 kW, 2002, Sunoco Synturo Gold 5W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

honzas312 píše:....Jezdím stylem....měním olej....
:wink:
honzas312 píše:....oleje Ravenol z řady Racing
Byť převyšují ACEA i API a zcela jistě i firemní normy, nově už nemají schválení.
A VSI je dost dobrý olej, i když mírně lepší odparnost má VST. Je ale i mírně dražší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PavelRS »

Koukal jsem na YouTube, na videa z US, kde radi, jak vybírat oleje motové, viskozita specifikace. Týkalo se to Liqui Moly. Měli tam z Německa nějakého Steffena, který to vysvětloval.

Čistý obchodák to určitě není. Co se týče viskozity sám tam říká, že je dobré jí volit podle podnebí a způsobu využití. Sám zmínil, že např. je lepší využít u VW u benzinového motoru VW 502 než 504.

Co mě ale zaujalo. Řešily tam specifikace výrobců. Popsal, jakým způsobem se to testuje. A padla otázka zda je můžou překročit. Řekl, že můžou, ale jen o kousek v rámci nějakého limutu. Pokud by to výrazně převyšolalo požadavky výrobce, tak od nich razítko nedostanou.

EDIT: Ještě koukám na jedno a zajímavá informace. Někteří výrobci automobilu aby daly razítko, že to splňuje jejich normu, tak olej musí mít základový olej "group III." Někteří výrobci, pokud je olej "Group IV. a V." razítko zkrátka nedají.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Shi
Příspěvky: 1310
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

PavelRS píše:A padla otázka zda je můžou překročit. Řekl, že můžou, ale jen o kousek v rámci nějakého limutu. Pokud by to výrazně převyšovalo požadavky výrobce, tak od nich razítko nedostanou.
To se mi zdá divný. Předpis výrobce bude vypadat podobně jako předpisy ACEA. Ve většině případů tam je limit a ten nesmí být překročen - například hmotnost úsad. Je naprostý nesmysl, aby olej neprošel proto, že nechává příliš málo úsad.
V několika málo případech je tam nějaký rozsah (smršťování a bobtnání těsnění) a ten musí být dodržen. Neumím si představit, že by olej neprošel proto, že těsnění ani nebobtná ani se nesmršťuje.

Co si nanejvýš umím představit je, že neprojde olej s příliš vysokou HTHS viskozitou a to proto, že se nedostane do příliš úzkých štěrbin, ale to je tak všechno.
PavelRS píše:Někteří výrobci automobilu aby daly razítko, že to splňuje jejich normu, tak olej musí mít základový olej "group III." Někteří výrobci, pokud je olej "Group IV. a V." razítko zkrátka nedají.
Možná proto, že group IV sice zanechává minimum úsad, ale taky pěkně mizerně čistí protože neumí rozpouštět ani aditiva ani úsady. No a group V sama o sobě má taky nevýhody, takže se základové oleje musí skládat z několika složek, aby fungovaly a plnily vše co mají plnit.

https://www.stle.org/images/pdf/STLE_OR ... July09.pdf
radimex
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 24, 2019 21:32

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od radimex »

Zdar všem, za jakou nejnižší cenu se dá koupit u nás RSS 10w60? Potřebuji 7 litrů. Předem díky za info.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

https://maziva.heureka.cz/ravenol-rss-1 ... -YQAvD_BwE
A pětilitrovka na Dufy za 1300,-
Za dva Palacký máš sedm litrů doma :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět