motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od gigy »

ok, takže VMP v hodně velkým mrazu bude líp mazat, malinko míň se bude odpařovat za tepla
na druhou stranu, VMS vydrží déle líp fungovat při těch kratkých trasách díky vyšší TBN, je to tak ?
Nebo je prostě VMP lepší a žádnou výhodu VMS nepřináší ? :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Třeba k tomu napíšou něco i jiní, ale za mě je ten VMP trochu dražší protože je i trochu zatížitelnéjší, ale z pohledu běžného (i mírně náročnějšího) uživatele - a kór při správném intervalu výmény to bude asi opravdu jedno.
PS: VMP má i TBN vyšší, ale jestli 8,6 nebo 8,8 je taky celkem fuk.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od gigy »

No oni mají totiž rozdíly v různých technických listech
Tady je 6,6: https://eshop.ravenol.cz/fotky1459/foto ... -5W-30.pdf
Tady těch 8,8: https://www.ravenol.de/storage/app/medi ... 122_en.pdf
Pak si vyber :D
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od tomxass »

Vmp ma to vyššie číslo 8,8 už viac ako rok.
Tamto druhé je starý údaj.
Ešte vmp bez USVO.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Shi
Příspěvky: 1310
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

gigy píše:No oni mají totiž rozdíly v různých technických listech
Tady je 6,6: https://eshop.ravenol.cz/fotky1459/foto ... -5W-30.pdf
Tady těch 8,8: https://www.ravenol.de/storage/app/medi ... 122_en.pdf
Pak si vyber :D
Ten český technický list je z roku 2018. Na české stránky nemá smysl se moc dívat - málokterý eshop je stíhá udržovat aktuální.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jerome »

Drž sa len pekne Mobilu a máš svätý pokoj :mrgreen: :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
gigy
Příspěvky: 29
Registrován: pon kvě 25, 2020 10:34

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od gigy »

už jsem objednal VMP :D
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NO HITS »

Berte údaje z oficiální stránky ravenol.de - ty český stránky mají info aktualizovaný s velkým zpožděním! ;)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

:D
...asi vedia preco. Na 90% totiz stale maju stare verzie. Takze tie popisy su vlastne " aktuálne" :mrgreen:
Aspon na sk ( snad okrem alzy) je to tak.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od tonny »

Tak jsem koukal po položkách, co mám ve faktuře za Explorera a mám tam Ravenol DXG 5W-30, tak doufám, že je i v motoru :D . Jsou tam nová ložiska na přebroušené klice, tak jsem ho chtěl po 1000km vylejt ale když je tam Ravenol, půjde za 2000km ven. :D Čerpá ho nové čerpadlo, když už byl motor venku, udělalo se hodně věcí nejen na motoru. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

My dáme DXG-čko tchánovi do Hondy Jazz. Na jeho krátké občasné pojížďky do kšeftu bude esterová složka a HTHS 3,25 gut :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
MichalOlej
Příspěvky: 36
Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od MichalOlej »

Zdravím pánové (i dámy pokud zde jsou) a poprosil bych o radu jaký olej vybrat od Ravenolu - poměrně nízká cena.

Požadované normy jsou v EU prakticky stejný u všech - 0W-20 až 5W-30 ACEA A3/A5 API SM a vejš - mimo EU je rozsah vyšší.

Mazda 3 BP 2,0 2021 - aktuálně 42 tisíc km.
Jezdila na Millers EE Performance 0W-20 API SP RC HTHS 2,6 - od výměny k výměně bez pozorovatelneho úbytku měněno první náplň po 1500 km a pak vždy po 10 tisících km.
Jizdyní styl - za studena držím mezi 2-3 tisíci. Po ohřátí 10-15 km postupně zvedám až k omezovači při předjíždění nebo občas jízda pro zábavu pak držím nad 3000 ot až k omezovači cca 6500 ot. Trasy nejčastěji 50 km v kuse, někdy popojizdky 1km po městě a občas výlety a přesuny hlavně po dálnici 200-800 km.

Mazda 3 BM 2,0 2014 - aktuálně 121 tisíc km.
Jezdila na Mazda 5W-30 ACEA A5 HTHS kolem 2,9-3,0 - zatím nezpozorovan ubytek. Olej měněn po 10 tisících km.
Jízdní styl bude denně ve městě cca 2km trasa v kolonách (možná i aktivní start-stop - nevím na kolik ho přítelkyně bude vypínat) výlety 50-300 km a parkrat do roka přesun 900 km. Otáčky asi občas hrozí podtáčení pod 2000 ot, po zahřátí tomu přítelkyně rada naloží jízda 3000-6000 ot.

Mazda 2 DJ 1,5 2019 - aktuálně 63 tisíc km.
Jezdila na Millers EE Performance 0W-20 API SP RC HTHS 2,6 bez pozorovatelneho úbytku olej měněn po 10 tisících km.
Jízdní styl tady vím ze se často podtáčí na cca 1500 ot a neřadí se ani po ohřátí vejš jak ve 3000 ot. Trasy nejčastěji 20 km, jednou za čas 100-300 km, občas jízda po městě 2km.

Mazda 3 BK 1,6 2008 - aktuálně 197 tisíc km.
Jezdila na Mazda 5W-30 ACEA A5 HTHS kolem 2,9-3,0 - také se zdá, že nebere. Olej měněn po 20 tisících km (ano prasárna - bude měněn jednou za rok cca 3000 km roční nájezd).
Jízdní styl trasy kolem 100km a občas po městě 1-2 km, podtáčení na 1500 ot běžná praxe mojí sestry po ohřátí tak ke 3-4 tisícům víc ne.

Chtěl bych ideálně jeden olej pro tyto 4 auta. Z důvodu slevani zbytku.

Asi největší favoriti jsou:

Ravenol SSO 0W-30 ACEA A3
Ravenol DXG 5W-30 API SP

Teď váhám:

Jaký je lepší na krátké jízdy po městě se START-STOP
Jaký je lepší pro co nejrychlejší mazání v zimě.
Jaký je lepší pro zábavnou jízdu po ohřátí kdy se z auta cucá maximum výkonu aspoň chvilku.
Jaký je lepší pro podtáčení (DXG dle normy)

Prostě jaký z těch dvou vybrat případně proč.

Případně je lepší vybrat pro každé auto jiný olej nebo se to pokryje? Dle požadavku výrobce pokryjí oba všechny auta, ale bude to to nejlepší řešení?

Děkuji.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Mirec 29 »

Ahoj
Pekná zbierka mázd...
Podľa toho čo popisuješ žiadna netrpí spotrebou oleja čiže osobne nevidím dôvod na prechod A3/C3(rado sa to tak rieši) Kľudne by som pokračoval na A5/C2/ilsac. Ak trváš na ravenole tak môj typ by bol Dxg,Fes alebo Fds...bral by som ten lacnejší s tým že všetky pokryjú akýkoľvek režim či už rýchle zaolejovanie v zime či už chvíľkovú zábavnú jazdu...s výnimkou toho podtáčania tam je treba osvetu u šoférky :) Stráž si výmenný interval a všetko bude fajn. Dalo by sa aj inak ale píšem to čo píšem jelikož by si chcel asi zjednotiť náplne.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jerome »

MichalOlej píše: Jaký je lepší na krátké jízdy po městě se START-STOP
Jaký je lepší pro co nejrychlejší mazání v zimě.
Jaký je lepší pro zábavnou jízdu po ohřátí kdy se z auta cucá maximum výkonu aspoň chvilku.
Jaký je lepší pro podtáčení (DXG dle normy)
Oba tebou vybrané oleje zvládnu všetky tieto spomenuté body. Len či zvládne to podtáčanie samotný motor bez následných problémov je vo hviezdach :mrgreen: Je to zaujímavé,že niekto sa stará o správny výber oleja,jeho včasnú výmenu a užívateľ to celé kurví takouto jazdou... :? ale lepšie to už nebude,skôr naopak :x
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
MichalOlej
Příspěvky: 36
Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od MichalOlej »

Jj klasika - když s nimi jedu říkám podřaď si mas nízké otáčky - nojo nebuzeruj vždyť jezdím na 2000 ot - nejezdis zase to dusis - starej se o sebe - a v momentu kdy jedou sami je mi úplně jasný ze se jim to auto do kopce na 1500 ot klepe, protože s Felicií tak taky jezdily a 105 neměla radši ani otáčkoměr aby se nelekl a jako služebák TDI. Tak si to aspoň občas pujcim a to je keců vždyť ten motor řve - já ne konečně si zpívá.
Hele říkám to roky ale neudelas nic.
Ještě ze mladá má rozum.

Je mi jasný ze olejem to nezachranim nicméně si říkám ze každá troška lepší než nic. A lepší ochrana vacky, řetězu a snad i nižší karbonizace nebo co vše ta API SP vylepšuje by bylo plus.

Na druhou stranu ten SSO by měl byt parádní olej ne?

Jaký je tedy lepší pro studené starty - v zimě?
Jaký je lepší pro časté starty a krátkou jízdu ve městě třeba se Start-Stop když proste motor jede na sucho?
Jaký je lepší pro ,,sportovní” jízdu?

DXG vydrží bez problému 10 tisíc km?
SSO by měl určitě dat i víc.

Koukal jsem viskozita pro 100°C je dost podobná SSO 12,0 a DXG 11,1.
HTHS SSO 3,57 a DXG 3,25

Jak je to s aditivací? DXG ma tedy snížený TBN na 7,8 a SSO má TBN 10,5 ale to už prý zas dnes nemusí nic vypovídat.

Jak jsou na tom tyto oleje ve srovnání s Millers EE Performance 0W-20 API SP - kde uvádějí Estery a nanočástice?

Millers jsem měl pod rukou za fajn cenu ale to už padlo a za 2200,- 5l balení se mi už tak nelíbí ;)
Plus všichni na ,,vodičky” nadávají tak si říkám lehce snížena viskozita zlata střední cesta - nebo rovnou plnotucnou A3 jako je ta SSO.

Mohli by jste mi tedy napsat výhody a nevýhody těch dvou - případně co jiného od Ravenol a proč - ten důvod v čem je ten olej lepší.

Ceny mají cca 1300-1600 za 5l což je proste výrazný rozdíl od 2200 kor na 4 autech. 3 z nich mají nájezdy 20 tisíc za rok - takže cca 7 výměn do roka to je rozdíl tak 6000,- ročně oproti Millers.

A pokud bude ve všech jeden olej tak zbytečky zužitkuji na obnovy náplně.
Odpovědět