Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Moderátor: Colommbo
Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Ahoj vespolek, chtěl bych se nechat zkušenějšími poučit o výběru vhodného oleje do Mazdy MX-5 NC 2.0.
Situace se má tak, že auto budu přes sezonu používat prakticky denně, ale zároveň se s ním chci několikrát vydat na okruh, takžke motor dostane kouř.
je to konstrukčně relativně obyčejná atmosféra, nepřímy vstřik, předepsané kategorie olejů jsou 5w-30 A3 nebo 10w-40 A3, od začátku se tam lije originální Dexelia 5w-30 (takže tuším přebalný Total?)
Motor má najeto 68 tkm a je troufám si říct ve výborné kondici.
No a teď k jádru pudla. Chci se účastnit sranda závodů na malých okruzích - Miata Cup - plus se podívat do Mostu. Můj ročník Miaty už má sice jakýsi jednoduchý výměnik olej/voda, ale jsem si docela jist, že při zápřahu teplota půjde někam ke 120°C (teploměr oleje nemám, ale něco už mám odježděno, takže prevence bude prozatím stylem "nepřehánět to", ale to asi nemusíme nyní řešit), proto bych rád volil olej, který bude vyšším teplotám dobře odolávat, zároveň ale nechci motor cpát nějakou hustou hrůzou, která bude klást vysoké odpory při běžném ježdění (i když to tak mnozí z okruhu známých dělají).
Ideální by tedy asi byla nějaká velmi kvalitní 5w-40 a časté výměny, vzhledem k nastupující sezoně by asi klidně mohla jít použít i předepsaná 10w-40 (?). Moje otázka zní - vyplatí se utratit peníze za esterové nadnormové oleje jako je Motul 300V nebo Millers Oils anebo by mohl posloužit nějaký obyčejnější olej s krátkým intervalem výměny? A případně jaký byste z hlediska kvality a HTHS viskozity doporučili?
Díky za vaše názory.
Situace se má tak, že auto budu přes sezonu používat prakticky denně, ale zároveň se s ním chci několikrát vydat na okruh, takžke motor dostane kouř.
je to konstrukčně relativně obyčejná atmosféra, nepřímy vstřik, předepsané kategorie olejů jsou 5w-30 A3 nebo 10w-40 A3, od začátku se tam lije originální Dexelia 5w-30 (takže tuším přebalný Total?)
Motor má najeto 68 tkm a je troufám si říct ve výborné kondici.
No a teď k jádru pudla. Chci se účastnit sranda závodů na malých okruzích - Miata Cup - plus se podívat do Mostu. Můj ročník Miaty už má sice jakýsi jednoduchý výměnik olej/voda, ale jsem si docela jist, že při zápřahu teplota půjde někam ke 120°C (teploměr oleje nemám, ale něco už mám odježděno, takže prevence bude prozatím stylem "nepřehánět to", ale to asi nemusíme nyní řešit), proto bych rád volil olej, který bude vyšším teplotám dobře odolávat, zároveň ale nechci motor cpát nějakou hustou hrůzou, která bude klást vysoké odpory při běžném ježdění (i když to tak mnozí z okruhu známých dělají).
Ideální by tedy asi byla nějaká velmi kvalitní 5w-40 a časté výměny, vzhledem k nastupující sezoně by asi klidně mohla jít použít i předepsaná 10w-40 (?). Moje otázka zní - vyplatí se utratit peníze za esterové nadnormové oleje jako je Motul 300V nebo Millers Oils anebo by mohl posloužit nějaký obyčejnější olej s krátkým intervalem výměny? A případně jaký byste z hlediska kvality a HTHS viskozity doporučili?
Díky za vaše názory.
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Pokud by civilní jízdy nebyly jen krátké popojížďky, tak určitě půjde použít v 5w40 např. Ravenol RCS nebo Yacco Galaxie, anebo v 10w40 Millers CCS (levnějśí jak CFS-ko).
A asi bych měnil zhruba do těch 5-ti tkm.
Jinak levnější varianta by mohl být i Shell Helix Ultra 5w40. Jenom bych se vyhnul ! olejům ACEA C3.
A asi bych měnil zhruba do těch 5-ti tkm.
Jinak levnější varianta by mohl být i Shell Helix Ultra 5w40. Jenom bych se vyhnul ! olejům ACEA C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Díky. Vyloženě krátké pojížďky by to být neměly. Byť určitě sem tam nastanou. ACEA normu rozhodně hodlám dodržet dle doporučení výrobce
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Neznám předpis ale oleje A1/A5 (resp. ty se sníženou HTHS viskozitou) bych tam nedával. (Zmiňuji proto že Dexelia 5w30 tuším se sníženou HTHS - a navíc C1 je).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
jj, ale já mám předepsanou A3 - je to i v úvodním příspěvku.
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
120 stupňů není zase takový extrém. Šel bych určitě do Ravenolu 5w-40 (tj. RCS nebo RUP, vzhledem k předpokládané častější výměně ani ta C3 u RUP nebude problém - výměna po 5000 km je velmi rozumná.
Pokud je to nové auto a potřebujete kvůli záruce doklad o tom, že tam lejete olej, který plní nějaké API a ACEA normy, tak použijte Ravenol RUP 5w-40, protože u RCS stále ještě Ravenol na webu nemá žádná schválení.
Mimochodem, vhodnost Motulu 300V pro běžné celoroční použití je nejistá - estery mají i nevýhody.
V období, kdy se chystám s autem blbnout bych tam dal ten Ravenol a zbytek roku v autě měl Shell Helix Ultra 5w-40 jako špičkový nenákladný "proplach" po sezóně. Sice by to ten Shell Helix Ultra měl zvládnout na okruhu také, ale u něj může podstatně dříve než u Ravenolu RCS/RUP dojít k tomu, že se olej "rozemele" a časem vám začne při vyšší teplotě klesat tlak. Máte-li čidlo tlaku oleje, tak si tlak oleje můžete hlídat.
Ostatně něco podobné se řešilo hned vedle:
olej-do-porsche-911-t6819.html#p178150
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 435#p51399
On se totiž, zejména u nevyběhaného motoru, zbytečně hustý olej může dost blbě dostávat do příliš těsných prostor.
Výhodou nenormálních olejů, tj i Ravenolu RCS nebo RUP je to, že máte solidní jistotu,že vám olej tepelně neselže, navíc jsou v nich slušná množství protiotěrových přísad takových, že když tlak v nějakém místě překročí namáhání, které základový olej zvládne, tak to zachrání přísady. Cena kolem 1300 Kč za 5 litrů oleje za Ravenol RCS 5w-40 je naprosto vynikající.vavris píše:Moje otázka zní - vyplatí se utratit peníze za esterové nadnormové oleje jako je Motul 300V nebo Millers Oils anebo by mohl posloužit nějaký obyčejnější olej s krátkým intervalem výměny? A případně jaký byste z hlediska kvality a HTHS viskozity doporučili?
Pokud je to nové auto a potřebujete kvůli záruce doklad o tom, že tam lejete olej, který plní nějaké API a ACEA normy, tak použijte Ravenol RUP 5w-40, protože u RCS stále ještě Ravenol na webu nemá žádná schválení.
Mimochodem, vhodnost Motulu 300V pro běžné celoroční použití je nejistá - estery mají i nevýhody.
V období, kdy se chystám s autem blbnout bych tam dal ten Ravenol a zbytek roku v autě měl Shell Helix Ultra 5w-40 jako špičkový nenákladný "proplach" po sezóně. Sice by to ten Shell Helix Ultra měl zvládnout na okruhu také, ale u něj může podstatně dříve než u Ravenolu RCS/RUP dojít k tomu, že se olej "rozemele" a časem vám začne při vyšší teplotě klesat tlak. Máte-li čidlo tlaku oleje, tak si tlak oleje můžete hlídat.
Ostatně něco podobné se řešilo hned vedle:
olej-do-porsche-911-t6819.html#p178150
Kdyby šlo jen o vyšší odpory, tak by to bylo ještě v pohodě. Ale je to horší - viz RallyCADův příspěvek zde:vavris píše: nechci motor cpát nějakou hustou hrůzou, která bude klást vysoké odpory při běžném ježdění (i když to tak mnozí z okruhu známých dělají).
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 435#p51399
On se totiž, zejména u nevyběhaného motoru, zbytečně hustý olej může dost blbě dostávat do příliš těsných prostor.
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Ano. V úvodním příspěvku je A3. Ale taky je tam napsané, že to teď jezdí na Dexelii 5w30, což je ale olej se sníženou HTHS - A5 nebo novější C1.vavris píše:jj, ale já mám předepsanou A3 - je to i v úvodním příspěvku.
Proto jsem to výše napsal tak jak jsem to napsal. Určitě olej A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
K tomuto já komunikoval s "českým" Ravenolem. V jiném vlákně:Shi píše:....u RCS stále ještě Ravenol na webu nemá žádná schválení....
Pitris píše:No a já dostal odpověď od p. Dušátka z "českého" Ravenolu, že u těchto olejů (konkrétně dotaz na RSE 10w50) už výrobce API ani ACEA neuvádí, a že bylo opraveno info už i na českých stránkách.
A že tu kompatibilitu s těsněními ověří u německých kolegů....
Jinak ale konverzace rychlá a v pohodě, a bez jakéhokoliv náznaku že by ho to snad nějak obtěžovalo.
Pitris píše:Takže ještě jedna odpověď od p. Dušátka z "českého" Ravenolu:
Ano je pravda, že oleje dříve nesly specifikace ACEA. Bylo to i díky použití aditivačních balíčků, které využívají výrobci automobilů. Nicméně pro zkvalitnění produktu se rozhodlo je nadále nepoužívat, a používat vlastní, kvalitnější.
Oleje jsou nadále tvořeny pouze s použitím PAO a Esterů jako dříve. Je pravda, že u starších aut můžou tyto základové oleje měnit vlastnosti těsnění v motoru. Nicméně při správné kombinaci právě zmíněných PAO a Esterů by se to stát nemělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Když si dám 1 a 1 dohromady, tak mi to tu vychází na jednoho jediného Vavrise
Vše podstatné již bylo řečeno. Jen bych zmínil Yacco GALAXIE 5W-40
Vše podstatné již bylo řečeno. Jen bych zmínil Yacco GALAXIE 5W-40
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Motorový olej pro denní použití i na okruhy
Ta samá odpověď mi přišla od jiného člověka z českého Ravenolu. Ale napsal ať zavolám, že je to na delší diskuzi.. No já mu řekl, že ta odpověď je taková všeobecná. Nicméně mi řekl, že ten RCS se testoval při běžným provozu v autech, který byly více zatěžovaný a taková ta omáčka kolem, ale že by s ním neměl být problém na běžné použití... Čili tohle jsem zjistil já.
Z německého Ravenolu mi zatím nikdo na mail stále neodpověděl.
Z německého Ravenolu mi zatím nikdo na mail stále neodpověděl.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324