Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Moderátor: Colommbo
Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Zdravím má někdo zkušenosti s motor olejem Eurol Super Lite A3/B4 5W-40 ? 5L dá se sehnat za 550kč, podle mě a srovnání např SHELL,MOBIL,CASTROL má podobné ne-li lepší papírové hodnoty, https://eurol.com/producten/eurol-super-lite-5w-40/ ... až na bod vzplanutí , je to důležitý údaj?.. a co říkáte na testy poláku na youtube např https://www.youtube.com/watch?v=wRFWa2Q_IvA&t=30s, mají smysl?-:) ale úbytek u EUROL je hodně malý než u testů jiných olejů..
Moc se o Eurolu nepíše např https://voton.cz/informace/seznam-vyrobcu/eurol. Měl bych to do Honda Civic 1.8 benzín r.v. 2006 před tím dle štítků Castrol navíc ACEA C3
Dík za reakce Peťa
Moc se o Eurolu nepíše např https://voton.cz/informace/seznam-vyrobcu/eurol. Měl bych to do Honda Civic 1.8 benzín r.v. 2006 před tím dle štítků Castrol navíc ACEA C3
Dík za reakce Peťa
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Eurol by měli být Holanďani a nebál bych se toho.
Jsou to oleje standardní kvality, ale mají i TOP-ky. Určitě to ale nepotvrzují ty polský testy -> resp. ty nemají valnou vypovídací hodnotu. A ten bod vzplanutí je ještě O.K.
Ten Eurol 5w40 A3 do Civica nebude vůbec špatná volba. Jen bych ho tam nenechával déle jak 10 tkm (to ne kvůli oleji, ale kvůli motoru bo starší Hondy obecně nepotřebují do motoru "superextraoleje" s milionem firemních norem, ale jeho častější výměnu).
PS1: po tom oleji C3 bych já první interval výměny zkrátil na 5 tkm max.
PS2: co ostatní provozní kapaliny, filtry a svíčky?
Jsou to oleje standardní kvality, ale mají i TOP-ky. Určitě to ale nepotvrzují ty polský testy -> resp. ty nemají valnou vypovídací hodnotu. A ten bod vzplanutí je ještě O.K.
Ten Eurol 5w40 A3 do Civica nebude vůbec špatná volba. Jen bych ho tam nenechával déle jak 10 tkm (to ne kvůli oleji, ale kvůli motoru bo starší Hondy obecně nepotřebují do motoru "superextraoleje" s milionem firemních norem, ale jeho častější výměnu).
PS1: po tom oleji C3 bych já první interval výměny zkrátil na 5 tkm max.
PS2: co ostatní provozní kapaliny, filtry a svíčky?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
https://www.oil-club.ru/forum/topic/183 ... 0-svezhee/
len obycajny dino typ. bude to asi len dalsi prebalovac olejov, nie vyrobca.
len obycajny dino typ. bude to asi len dalsi prebalovac olejov, nie vyrobca.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Takže co píšou Nizozemská značka s více než 40letou tradicí se prezentuje jako nezávislý výrobce maziv. To, že jde skutečně o výrobce, nikoliv jen o privátní značku, je při hodnocení produktu důležité. Původních výrobců motorových olejů totiž moc není. Tomu se nedá věřit?
Rusky vůbec neumím,ale z překladače , myslel sem čím vyšší číslo viskozity při 100C tím kvalitnějsí mazací film při teplotách zahřátýho motoru..
Olej je deklarován jako: API SN / CF; ACEA A3 / B4 (10); VW 502,00 / 505,00 (schválený 5W-40); MB 229,3 (schváleno 5W-40); BMW LL-01; GM-LL-B-025; Renault RN0700 / RN0710; Porsche A40; PSA B71 2296
1) Olej ve standardu SAE dokonale vyhovuje a lze jej označit jako 5W-40
2) Viskozita při 100 ° C = 14,72 - to je vyšší než u olejů 5W-40, které mají obvykle asi 13. Na jedné straně je olejový film silnější, dochází ke snížení množství odpadu a ředění paliva do kritického okamžiku, ropa není nejekonomičtější.
3) Alkalické číslo 10,81 - velmi vysoké - lze doporučit těm, kteří chtějí lepší čisticí vlastnosti - i když samotné oleje jsou průměrné. (ale voda a kámen se opotřebovávají.)
4) Síranový popel 1,40 - standard ACEA A4 / B4 až 1,5 - to znamená, že se hodí. Popel je však u této třídy olejů vyšší než obvykle. To je mínus.
5) Bod tuhnutí je -40 ° C - což není překvapující, protože olej je viskóznější než obvykle. Obecně je to normální.
6) Bod vzplanutí oleje je 236 ° C - olej je termostabilní.
7) Viskozita napodobování startování za studena se startérem při -30 ° C = 5910 - je na horní hranici mezí SAE
NOACK odpařování hmot (odpadu) - 11,2 - normální. Ani dobré, ani špatné. Vejde se do uvedeného.
9) Obsah síry 0,447 - vyšší než obvykle pro tuto třídu olejů. Zvyšuje se díky vysokému obsahu detergentů na bázi sulfonátů vápenatých.
10) Vidíme také přísady proti opotřebení na bázi zinku, fosforu. Prací prostředky na bázi vápníku. Extrémní tlak je s největší pravděpodobností aditivem na bázi boru.
FTIR nám říká, že jde o hydrokrakovaný olej
http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... h_id=34288
Závěr: Standardní třída oleje MB 229.3. To vše je uvedeno na podporu. Výhodou tohoto oleje je vysoké základní číslo, vysoká viskozita při provozní teplotě může vést k menšímu odpadu. Nevýhodou oleje je mírně vyšší obsah popela a obsah síry.
Rusky vůbec neumím,ale z překladače , myslel sem čím vyšší číslo viskozity při 100C tím kvalitnějsí mazací film při teplotách zahřátýho motoru..
Olej je deklarován jako: API SN / CF; ACEA A3 / B4 (10); VW 502,00 / 505,00 (schválený 5W-40); MB 229,3 (schváleno 5W-40); BMW LL-01; GM-LL-B-025; Renault RN0700 / RN0710; Porsche A40; PSA B71 2296
1) Olej ve standardu SAE dokonale vyhovuje a lze jej označit jako 5W-40
2) Viskozita při 100 ° C = 14,72 - to je vyšší než u olejů 5W-40, které mají obvykle asi 13. Na jedné straně je olejový film silnější, dochází ke snížení množství odpadu a ředění paliva do kritického okamžiku, ropa není nejekonomičtější.
3) Alkalické číslo 10,81 - velmi vysoké - lze doporučit těm, kteří chtějí lepší čisticí vlastnosti - i když samotné oleje jsou průměrné. (ale voda a kámen se opotřebovávají.)
4) Síranový popel 1,40 - standard ACEA A4 / B4 až 1,5 - to znamená, že se hodí. Popel je však u této třídy olejů vyšší než obvykle. To je mínus.
5) Bod tuhnutí je -40 ° C - což není překvapující, protože olej je viskóznější než obvykle. Obecně je to normální.
6) Bod vzplanutí oleje je 236 ° C - olej je termostabilní.
7) Viskozita napodobování startování za studena se startérem při -30 ° C = 5910 - je na horní hranici mezí SAE
NOACK odpařování hmot (odpadu) - 11,2 - normální. Ani dobré, ani špatné. Vejde se do uvedeného.
9) Obsah síry 0,447 - vyšší než obvykle pro tuto třídu olejů. Zvyšuje se díky vysokému obsahu detergentů na bázi sulfonátů vápenatých.
10) Vidíme také přísady proti opotřebení na bázi zinku, fosforu. Prací prostředky na bázi vápníku. Extrémní tlak je s největší pravděpodobností aditivem na bázi boru.
FTIR nám říká, že jde o hydrokrakovaný olej
http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... h_id=34288
Závěr: Standardní třída oleje MB 229.3. To vše je uvedeno na podporu. Výhodou tohoto oleje je vysoké základní číslo, vysoká viskozita při provozní teplotě může vést k menšímu odpadu. Nevýhodou oleje je mírně vyšší obsah popela a obsah síry.
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
To je nevýhoda pro ekology, ne pro motor....peetman píše:Nevýhodou oleje je mírně vyšší obsah popela a obsah síry.
A to ostatní (jen) potvrzuje že je to olej dobré kvality.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Už jen to, že je uveden na BEVO liste MB 229.3 je potěšující.
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
díky, původně sem zamýšlel SHELL Helix ultra 5w40 (SHELL používá švagr a je sním spokojenej) ,ale mají v popisu lehkoběžný motor olej a už to má jiný přebal než ty klasický černý. Nevím zda je vhodný lehkoběžný olej do staré atmosféry..
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Nebo ještě uvažuji MOBIL 1, nebo vychvalované ale u nás moc neprodávané TEXACO, Halvoline ULTRA
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Mobil1 0w40 nebo 5w50 Protože Mobil 5w40 na tom bude podobně jako ten Eurol nebo Texaco. To ten Shell Helix Ultra 5w40 je výkonnější....
A (ne)lehkoběžnost neřeš, to jsou jiné oleje, i když i do tohoto už šlo i 0w20. Nikdy bych to tam ale nedal....
A znovu se zeptám - co další kapaliny? Převodovka, posilovač řízení, brzdovka, chlad. kapalina, a svíčky?
A (ne)lehkoběžnost neřeš, to jsou jiné oleje, i když i do tohoto už šlo i 0w20. Nikdy bych to tam ale nedal....
A znovu se zeptám - co další kapaliny? Převodovka, posilovač řízení, brzdovka, chlad. kapalina, a svíčky?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Já volil Shell Hellix Ultra jako zajímavost, že se dělá z plynu a má mít některé vlastnosti lepší díky tomu základovému oleji https://www.petrol.cz/aktuality/revoluc ... oleju-6141. Do starší Toyoty, kde mám předpis psán na víčku 5W-30 API SL jsem nyní nakoupil https://www.bonatrade.cz/shell-helix-ultra-5w-30-5l/ a myslím, že dobrá cena i kvalita. Zatím jsem dával 5W-40 API SN a spokojenost, tak chci zkusit se starší normou SL.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Ak otočíš obal tak na zadnej strane je u tej 5w30- tky je napísané že spĺňa motorové testy pre api SN. A práve k tejto sae by som sa priklonil ja. Pokiaľ je motor na tom dobre a olej nebude miznúť tak nemá zmysel dávať 40tku... akúkoľvek
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Ano, na druhé straně je to tam napsáno. Sae 5W-40 má výhodu nižší ceny a vyššího tepelného zatížení.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Díky za reakce, to sem netušil že 5w30 se dá sehnat ještě s ACEA A3, ikdyž i EUROL ji má v nabídce..já bych tam asi nechal tu 5w40...takže SHELL HELIX Ultra lehkoběžný motor olej pro nejmmodernější motory do staré Hondy by taky Shell ?
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Promiň nějak nestíhám...budu řešit během června, buď se švagrem nebo známý dělá v autoservisu na škodovky, ale mají tam ten castrol-:) co sem tak zachytl na diskuzích Castrol už není co bývalo před 20 rokama a jsou "kvalitnější" a levnější možnosti.Pitris píše:Mobil1 0w40 nebo 5w50 Protože Mobil 5w40 na tom bude podobně jako ten Eurol nebo Texaco. To ten Shell Helix Ultra 5w40 je výkonnější....
A (ne)lehkoběžnost neřeš, to jsou jiné oleje, i když i do tohoto už šlo i 0w20. Nikdy bych to tam ale nedal....
A znovu se zeptám - co další kapaliny? Převodovka, posilovač řízení, brzdovka, chlad. kapalina, a svíčky?
Re: Motorový olej EUROL /máte někdo zkušenosti?
Jestli toto myšleno na ty ostatní provozní kapaliny, tak brzdovka DOT4 J1703, a dál....peetman píše:nestíhám...budu řešit během června....
Dál ty oleje. Jak jsem psal u motoráku že stačí obyč, tak u převodovky to zas až tak neplatí. Předpokládám manuál, tak tam patří MTF-2 a doporučím Ravenol. 2 litry.
Do posilovače řízení litr oleje PSF-S (nic jiného !!) a pokud ne origo - ten je ale nej, tak třeba Ravenol. Svíčky nejlépe Denso (ne Bosch - ty v Hondě moc nefungují, kdyžtak NGK, a do chladiče můžeš origo - to ale není nutno. Stačí Fridex G12 (ale propláchnout!). Mám to přezkoušeno 15-ti letým provozem několika aut Honda s výměnami převoďáku a 'vody' po max 5-ti letech. A píšu to i proto, že je to trošku jiné než píše VW u Škodovky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF