Oleje.cz

 

Motorový olej do traktoru Zetor 50

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Motorový olej do traktoru Zetor 50

Příspěvekod Matěj » stř čer 22, 2011 10:24

Ahoj všichni.
Koupil jsem traktor Zetor 50 a rád bych vyměnil motorový olej.
Předchozí majitel neví přesně, co tam lil :shock: , ale tvrdí mi, že to byl olej A a v žádném případě AD.

Traktor hodlám používat celoročně, léto až zima, na mrazy nehledím.
Jízda dost do kopců a v zápřahu, samozřejmě s ohledem na možnosti toho dědečka.
Ale naložený valník bukovým dřevem + jízda terénem v poměrně kopcovitém prostředí budou standardní podmínky provozu.

Proto bych chtěl od někoho zkušeného a věrohodného doporučení, jaký olej použít, abych motoru neuškodil.
Starý olej jsem vypustil a nechávám vykapat a zatím vyteklo cca 9,5 litru.
Je to vůbec možné ? Myslel jsem si, že by oleje v motoru mělo být o dost víc.

Děkuju za odpovědi.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvekod skodovkar » stř čer 22, 2011 10:53

M6AD bude teoreticky dostačovat, i když na tu zimu bych volil alespoň nějakou nejlevnější 15W-40.
Ovšem problém je, že by se to chtělo podívat na všechnu tu vazelínu co je v motoru.
skodovkar
 
Příspěvky: 6217
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod Návštěvník » stř čer 22, 2011 11:28

dal bych do motoru nějakou 10W40 např http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1253 nebo http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1417 a první výměnu bych zkrátil asi o polovinu pokud se bude traktor používat v zimě tak určitě ne M6A nebo 15W...tyhle traktory jsou skoro nezničitelný ale tohle si ten motor určitě nezaslouží :wink:
Návštěvník
 

Příspěvekod Matěj » stř čer 22, 2011 12:47

No a nebude to "ádéčko" spíš pro škodu po tom "áčku" co tam prý naléval předchozí majitel ?

Motor jde pěkně, tiše ( jak to Zetor umí ) a věřím, že pošlape ještě spoustu let, ale nerad bych ho zmršil svou neznalostí, respektive použitím špatného oleje
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvekod František Smíšek » stř čer 22, 2011 13:07

Pokud nalejete do motoru po dlouholetém používání oleje M6A nějaký lepší olej a současně nedekarbonizujete celý mazací systém (což znamená motor prakticky kompletně rozebrat, umýt a vyčistit veškeré olejové kanály), s vysokou pravděpodobností se po krátké době zadře následkem ucpání mazacích kanálů v klikové hřídeli.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Příspěvekod Matěj » stř čer 22, 2011 14:33

Přesně to samé si myslím i já.
A je mi líto ho zničit, i když je to starý stroj.
Asi zkusím olej M6A, ale zase na zimu ( traktor stojí v nevytápěné stodole ) budu muset nejspíš nějakou dobu čekat stojmo na prohřátí oleje, protože popojíždět bez zatížení po dvoře, než se olej prohřeje , to se prostě nedá.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvekod skodovkar » stř čer 22, 2011 14:38

Nejlepší celé rozdělat a vyčistit. Čerpatelnost M6AD je myslím jako SAE 30 tedy -5C.
skodovkar
 
Příspěvky: 6217
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod Itall » stř čer 22, 2011 14:41

František Smíšek píše:Pokud nalejete do motoru po dlouholetém používání oleje M6A nějaký lepší olej a současně nedekarbonizujete celý mazací systém (což znamená motor prakticky kompletně rozebrat, umýt a vyčistit veškeré olejové kanály), s vysokou pravděpodobností se po krátké době zadře následkem ucpání mazacích kanálů v klikové hřídeli.


A když tam dá olej ekvivalentní k MxAD, tak je obava ze zadření? Mě se ta M6A zdá jako za trest (pro motor)
Itall
 

Příspěvekod Návštěvník » stř čer 22, 2011 14:58

Tuhle logiku fakt nechápu pořád tam bylo M6A tak tam tu sr..ku budu dávat dál ono by se možná něco stalo když tam dám kvalitní olej.On se s tím ten motor nějak popere :( V tom případě Matěji nechápu proč se ptáš lej tam dál ten humus M6A (olej psát nebudu protože olej to není) a třeba ten motor ještě chvilku vydrží :!: Nazdar
Návštěvník
 

Příspěvekod František Smíšek » stř čer 22, 2011 15:15

Už i olej M6AD měl detergentně-disperzantní přísadu uvolňující karbonové úsady.
Franta
František Smíšek
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Příspěvekod Matěj » stř čer 22, 2011 17:35

Anonymous píše:Tuhle logiku fakt nechápu pořád tam bylo M6A tak tam tu sr..ku budu dávat dál ono by se možná něco stalo když tam dám kvalitní olej.On se s tím ten motor nějak popere :( V tom případě Matěji nechápu proč se ptáš lej tam dál ten humus M6A (olej psát nebudu protože olej to není) a třeba ten motor ještě chvilku vydrží :!: Nazdar


No já samozřejmě netrvám na tom M6A, ale motor zatím nebudu rozdělávat, tudíž je nemožné ho vyčistit.

Proto se ptám na vhodný olej, který by se dal použít po dlouho trvajícím používání olejů bez detergentů.

Spíš by to chtělo radu, než útok.
Poraď nějakou alternativu.
Matěj
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvekod skodovkar » stř čer 22, 2011 18:02

Pokud to nechceš rozdělat a pokud chceš hrát na jisto, tak leda M6A. Nebo cokoliv co má API SB/CB. Jelikož je to nafta, tak snad i M6AD by tam mohlo jít, protože má taky CB.
A pokud chceš hrát na jisto, tak tam lij M6A, když už to vydrželo 50 let, tak to ještě do rozborky vydrží.
Každopádně neriskuj doporučení anonyma na API SL :roll: do té doby, než to rozhodíš.
skodovkar
 
Příspěvky: 6217
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod e-panolin.cz » stř čer 22, 2011 18:09

Než jsem se vyjádřil, skodovkář to napsal, ještě v případě jisté míry rizika lze použít třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=975 s častou kontrolou a čištěním odstředivky, případně výměny filtru a také zkrácených výměn oleje.
Opel Insignia Tourer 2.0 CDTi
MTB - Panolin Bike cleaner, Bike chainlube cleaner, Bike chainlube
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
 
Příspěvky: 643
Registrován: ned bře 14, 2010 20:53
Bydliště: !!!

Příspěvekod Pitris » stř čer 22, 2011 20:02

Bez důkladného vyčištění vnitřku motoru ten Mogul Extreme nebo Total Quartz 10w40 určitě NE - pokud tam byl "áčkový" olej, hrozí zadření motoru. Možnost by byla po mech. vyčištění teď na léto na "dočištění" ten M6AD, a potom před zimou ten "e-panolinův" Mogul Super Stabil 15W/40 (nebo Trysk Stabil M7ADX 15W/40) - včetně jeho dalšího doporučení.....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22333
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Itall » stř čer 22, 2011 20:49

Pitris píše:Bez důkladného vyčištění vnitřku motoru ten Mogul Extreme nebo Total Quartz 10w40 určitě NE - pokud tam byl "áčkový" olej, hrozí zadření motoru. Možnost by byla po mech. vyčištění teď na léto na "dočištění" ten M6AD, a potom před zimou ten "e-panolinův" Mogul Super Stabil 15W/40 (nebo Trysk Stabil M7ADX 15W/40) - včetně jeho dalšího doporučení.....


Tak nějak jsem to myslel, jenže jsem uvažoval nějaký širokorozsahový olej, ekvivalentní k těm olejům AD. Třeba SuperMogul se dříve značil M8AD, je tak? A má viskozitu 15W-50.
Itall
 

Další

Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků