Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Durex píše:Tak to musím udělat po staru s odkazy ...
Jinak proč to sem dávám. Různé čističe jsou fajn,ale někdy je třeba důkladná demontáž a musí se zvolit něco silnějšího a hlavně funkčního ...
Já použil na 2 krátke výměny oleje po 750 a 1500km Ravenol 10w50 motobike ester. Po tom co jsem vypustil koncem léta z motoru Aprilie to bylo potřeba. A říkám si ted před 14 dny...dám shell advance ultra 15w50 už na 3500km a pohoda. Hovno lávky. I u něho ještě po 400km olej dost tmavý. Víc než u Ravenolu možná. Takže uvnitř pořád ještě čistíme. Za 500km pujde ven. Dám znovu Ravenol na 2 tis km a už kašlat a výměna po roce a 3-4 tis km na Motul 7100
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

myslím,že to moc hrotíš ... Ani já bych takhle brutálně krátký intervaly nedoporučoval ... Ono je taky potřeba,aby se to motalo,aby došlo k čištění. Úplně by stačilo měnit třeba první 3 výměny po 3000 km a pak najet standard po roce nebo 6000 km...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Ještě to třikrát umyješ a už sáknout nebudou. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Durex píše:myslím,že to moc hrotíš ... Ani já bych takhle brutálně krátký intervaly nedoporučoval ... Ono je taky potřeba,aby se to motalo,aby došlo k čištění. Úplně by stačilo měnit třeba první 3 výměny po 3000 km a pak najet standard po roce nebo 6000 km...
Chápu tě Honzi. Prostě tomu občas dávat do toček, aby se to čistilo. Ne to šudlat okolo 3.5-7 tis ot a občas na výjezdu 8. Dnes jsem to už napravil a drtil to víc do redline. Ono se to čistí i kolem 6 tis ot, ale motor je potřeba vytočit snesitelně tvrdě i víc at se čistí líp a je v kondici. ( Kamarád koupil R1 2007 po známým co měla najeto cestovních 60 tis km a opravdu se motor často netočil. On to vzal na okruh a pěkně do otáček a motor KO...) Akorát jsem teda hluchý a budu potřebovat sponzora na zadni pneu a benzin...d. Ten Shell mě ale nezaujal a dám za 1000km Ravenol na 3000km a pěkně točit.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak jsem si přišel na zkušenost, že to že je olej za tepla i studena viskoznější ( hustší ) neznamená hned že bude motor tižší...a bude menší spotřeba oleje. Ono tam docela dost dělají aditiva na snižení tření, estery. A i s ,, řidším,, olejem může být motor tižší, lépe vrčet za studena a mít trochu menší spotřebu benzinu i oleje. ( tam je duležitá odparnost ) A i hladší řazení.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Versace dostal nové obutí a řetězovku. Překvapilo mě, jak se zkulturnila jízda ve smyslu hladkosti chodu motoru. Řetěz už byl asi vytahaný (nemám na to měrku), ale po předchozím majiteli byly některé články zatuhlé a to byl hlavní důvod výměny. Zároveň jsem přešel na mazání řetězu přípravkem s PTFE. Uvidím, jak dlouho vydrží mezi jednotlivými mazáními a hlavně už nechci se srát s nánosy bordelu na řetězu a mastným ráfkem. Kdybych to věděl předem, koupím zlatej :mrgreen:

Taky mě překvapilo, že origo pastorek má na bocích gumu. Myslel jsem, že je to pro opěru článků, aby byl řetěz tišší, ale prý je to durch uložení, jakýsi silentblok... Jak to teda je?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Protože jsem nasranej a potřebuji se vymluvit, tak vám povím příběh se značkovým servisem. V rámci garančky 10 kkm jsem reklamoval kopání přední brzdy a nestejnoměrný brzdný účinek v malé rychlosti při jemném přibržďování (dojíždění na červenou, abych nemusel zastavovat).
Motorku jsem přistavil už odpoledne oproti dohodnutému termínu následujícího rána, abych nemusel jet v chladu. Předem jsem ještě mailem zkusil dotaz na možnost donesení vlastního oleje - nesetkalo se s pochopením. Přijímací technik mi řekl, že je to jako přinést si řízek do restaurace. Vzal jsem to jako fakt a v podstatě jsem mu to odkývnul.
Nicméně popsal jsem problém s brzdama a řekl, že jsem si změřil tloušťku kotoučů, že má každý rozdíl do 0,2 mm, že nemám úchylkoměr, tak ať si to změří atd. Technik řekl, že to nafotí a pošle k vyjádření. Dohodli jsme se, že motorka bude hotová druhý den v poledne.
Druhý den bylo tři odpoledne a tak jsem volal:
- za hodinu si pro motorku přijdu
+ ještě není hotová
- na co se čeká
+ není olej
- takže jsem si měl přinést ten svůj?
+ tímto tónem se mnou nemluvte
.......

Do hodiny olej sehnali a já převzal motorku. Ohledně brzd jsme se dohodli, že se mi ozvou, až dostanou vyjádření Aprilie.

Dnes (den poté) zvedám telefon a technik mi říká, že už odeslal fotky a potřebuje přistavit motorku, že to musí změřít úchylkoměrem...

Jediné pozitivum bylo, že při předávání motorky do servisu byl náhodou přítomen nějaký technik (pozitivně naladěný člověk), který má na starosti reklamace v rámci celorepublikové sítě a po vizuální obhlídce, řekl, že se to bude řešit, protože příjímací technik a prodejce u vedlejšího stolu, když slyšeli, co požaduji tak si asi v duchu klepali na čelo a povídali mi k tomu svůj příběh, co asi motorka zažila...

Za mě totální neschopnost a arogance. Můj olej nedrží skladem, protože Shiver neprodávali a má odlišnou specifikaci od ostatních aprilek...

Nechci novou věc už ani za hovno. Povinnost někam jezdit na garančky, před volama ze sebe dělat vola a při placení se usmívat!
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Že mě to ani nepřekvapuje... :mrgreen: A Aprilia :arrow: už to bude možná dvacet let, kamarádův syn (15-16 roků) v nějaké tipovací soutěži na vítěze hokejové extraligy vyhrál první cenu - "silniční" Aprilii, asi 125ccm, s továrními a jinými polepy. V té době ještě neměl na velkou motorku noty, měl ji postavenou v garáži a chodil se na ni dívat a hladit ji (byla moc krásná a jestli se na ní svez aspoň kousek "na tajňačku", nevím.) Co však vím jistě, že k nim jednou přijeli na návštěvu příbuzní a jeho bratranec, který už noty měl, milého Jakuba ukecal, aby ho nechal svézt se. Dopadlo to, jak asi čekáte - zhruba po sto metrech milou Aprilii na hrubém asfaltu položil. Takže chudák Kuba se ještě ani pořádně nesvez a oprava motky vyšla na zhruba deset tisíc. Kdo to tehdy platil, už taky nevím.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od pjotr »

nevím jak u motorek ale u autí platí bloková výjimka a ta umožnuje garančku absolvovat i v neautorizovaném servisu, kde ale musí dodržet servisní plán. A dokonce jsem na sobě ověřil že to funguje. První garančka byla v neautorizovaném a pak jsem reklamoval u autorizovaného. Teda byla to voda v zadním světle, takže vůbec nesouvisející se servisními úkony a chtěli vidět servisku a všechny faktury ale pak světlo vyměnili.
Takže já jezdím tam kde se mohu dohodnout a vyjdou mi vstříc.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Když ...a o motorkách všeobecně, tož toto je úlet doslova a dopísmene... :D
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... .seznam.cz
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

V jaké vzdálenosti se nacházely zábrany pro diváky :mrgreen: ? Ale jako promo, ukázka schopností - dobrý.
To, že to nikdy nebude schváleno do provozu motorových vozidel, jak ho známe dnes je věc jiná...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Nechcete si někdo pořídit krásný kousek na dvou kolech...? :wink:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/158542 ... rumpal.php
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od jarson1 »

Jasne, len akurat si neviem spomenut v ktorom sufliku mam odlozeny ten milion :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od BigBang »

Spíš o něco víc. Milijón je vyvolávačka :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět