Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Motorkářem jsem se nikdy nestal i když jsem jednu motorku krátce kdysi vlastnil, ale to o co bych nikdy nestál je elektricky Harley https://www.novinky.cz/auto/clanek/elek ... &source=hp
Mají problémy s prodejem, at mají.
HD bez dunění, bez toho svého zvuku je jak poslouchat porno v radiu.
Zdravím motorkáře.
Mají problémy s prodejem, at mají.
HD bez dunění, bez toho svého zvuku je jak poslouchat porno v radiu.
Zdravím motorkáře.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Elektrický může být skútr, nikoliv Harley. Asi to nebude jen můj názor.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Snahy zaujmout nové lidi. Bohužel u značky, která má auru jakou má, to půjde ztěží...
Nehoda - borec se slušně proletěl Měl štěstí, že s výstupem začal již před nárazem.
Nehoda - borec se slušně proletěl Měl štěstí, že s výstupem začal již před nárazem.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pon čer 13, 2016 16:11
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Zdravím,
naposledy jsem tu byl s dotazem na doporučení oleje pro moji Guzzinu. No uplynuly tři roky a jsem tu zase.
Upgradoval jsem na 1200 Norge (2V) a tam jsou informace týkající se doporučených olejů ještě rozporuplnější.
1. Anglický manuál doporučuje použití Agip Racing 10W-60 ALE český manuál (moto byla koupena v ČR) který jsem k ní dostal říká 15W-50. Tento typ oleje jsem bezproblémů používal no mojí předchozí Brevě 750. Norge je nicméně kapotovaný a tudíž tu je teoreticky pravděpodobnost že se motor hůře chladí.
2. Jeden z nejuznávanějších servisů MG v ČR mi řekli, že oni lijí do motorek 10W-60 "autový" Shell Helix protože MG má suchou spojku.
Co byste radili?
Samostatnou kapitolou jsou pak oleje do převodovky a kardanu kde zda se nikdo nepoužívá předpsaný 80W90 ale místo to 75W 140.
naposledy jsem tu byl s dotazem na doporučení oleje pro moji Guzzinu. No uplynuly tři roky a jsem tu zase.
Upgradoval jsem na 1200 Norge (2V) a tam jsou informace týkající se doporučených olejů ještě rozporuplnější.
1. Anglický manuál doporučuje použití Agip Racing 10W-60 ALE český manuál (moto byla koupena v ČR) který jsem k ní dostal říká 15W-50. Tento typ oleje jsem bezproblémů používal no mojí předchozí Brevě 750. Norge je nicméně kapotovaný a tudíž tu je teoreticky pravděpodobnost že se motor hůře chladí.
2. Jeden z nejuznávanějších servisů MG v ČR mi řekli, že oni lijí do motorek 10W-60 "autový" Shell Helix protože MG má suchou spojku.
Co byste radili?
Samostatnou kapitolou jsou pak oleje do převodovky a kardanu kde zda se nikdo nepoužívá předpsaný 80W90 ale místo to 75W 140.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
MG Norge 1200 GT 8V mám a kupoval jsem ji jako novou před necelými dvěma roky v ČR. Předepsaný olej je rozhodně SAE 10W-60, přičemž díky suché spojce možno použít i autoolej. Na olej do převodovky a koncového převodu v kardanu se ti večer podívám do manuálu.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Pokud suchá spojka a zvlášť převodovka, netřeba 4T olej a plně vyhoví i autoolej....
Jestli 10w60 nebo 15w50 je dle mne v podstatě jedno (mimo extrémní zimu či horko), ale asi bych věřil spíš anglánům; a určitě se zde vyjádří i Durex.
U převoďáku bych byl opatrnější a dal olej doporučený - jen kdyby zimní provoz, tak 75w90.
Jestli 10w60 nebo 15w50 je dle mne v podstatě jedno (mimo extrémní zimu či horko), ale asi bych věřil spíš anglánům; a určitě se zde vyjádří i Durex.
U převoďáku bych byl opatrnější a dal olej doporučený - jen kdyby zimní provoz, tak 75w90.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Osobně se přikláním k 75W-140, a to proto, že za studena řadí skvěle, za tepla však už mnohem hůře.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pon čer 13, 2016 16:11
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Děkuji za názory. Ale jsem z toho více jelen než před tím U té 8V prý jiný než 10W-60 není vhodný. U dvouventilu to prý není tak důležité. Jaký je mezi tím vlastně rozdíl? Bude 10W-60 při vyšších teplotách lepší? Takže byste volili Shell Advance AX7 4T 15W-50 nebo Shell Helix Ultra Racing 10W-60?
K té převodovce a kardanu třeba Castrol MTX Full Synthetic 75W-140 do kardanu a Aral HYP 85W-90 do převodovky?
K té převodovce a kardanu třeba Castrol MTX Full Synthetic 75W-140 do kardanu a Aral HYP 85W-90 do převodovky?
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ano, určitě.Klobadýsek píše:Bude 10W-60 při vyšších teplotách lepší?
Spíš přesně naopak!Klobadýsek píše:K té převodovce a kardanu třeba Castrol MTX Full Synthetic 75W-140 do kardanu a Aral HYP 85W-90 do převodovky?
Jinak cituji:
motor - ENI i-RIDE PG 10W-60 JASO MA, MA2 - API SG;
převodovka - AGIP GEAR SAE 80W-90 API GL-4;
koncový převod - AGIP GEAR MG/S SAE 85W-90 API GL-5.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já mám pro převodovku předpis 85W-90 a za studena šla trošku ztuha 1 a 2. Honza mi tam na moji žádost nalil 80W-90 a řadí luxusně, přestože je to kus s mio km...
Zbytek mažu dle manuálu, motor 10W-60 a kardan 75W-140. Je to italka tož Agip...
Zbytek mažu dle manuálu, motor 10W-60 a kardan 75W-140. Je to italka tož Agip...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Vyjádří a jde na toPitris píše:a určitě se zde vyjádří i Durex.
Takže nejprve motor. V předpisu je skutečně 10W60. Motor sem detailně nezkoumal a netuším,proč by se mělo striktně držet 10W60. Ale chápu to. 10W kvůli studenýmstartům, protože italové jsou horkokrevný národ a hned po nastartování tomu naloží. A ta 60 je tam proto,že na jihu bývá teplo a v takový zácpě v pravý poledne to nebude úplně příjemný. Na druhou stranu to má chladič oleje,který má dokonce vrtuli. Takže úplnýho přehřátí bych se nebál.
Jinak motor je standardní MG a tak by šla použít zajisté i jiná viskozita. Třeba i ta 15W50. Za předpokladu,že tomu v zimě nedám kotel. Ta letní padesátka to v našich podmínách umaže bez problému.Nicméně olej 10W60 a opravdu autovej k mání je a za hodně dobrý peníze,takže asi nemá smysl laborovat.
No a pak ta špajska. Vůbec bych se Castrolu 75W140 v převodovce a ani v koncovém převodu nebál. Naopak.Osobně s ním mám výborné zkušenosti v převodovce boxeru BMW R1150 a R1200 GS a rovněž i v koncovém převodu. Převodovka řadila o poznání tišeji a v koncovém převodu sem při výměně zaznamenal naprosto minimální přítomnost otěru "šupinek" oproti olejům 75W90 či 80W90 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pon čer 13, 2016 16:11
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Díky Durexi.
odpovídáš prakticky stejně jako ten specializovaný Guzzi servis - což je rozdílné od návodu výrobce. Mimochodem - ten olej pro kardan v návodu Agip-Eni Rotra bike MG/S 85W-90 již není dostupný, takže si myslím, že shánět ho nemá smysl (místo něho nabízejí prodejci náhradu Eni 75w-90).
Takže to shrnu:
10W-60 autový např Shell Helix Ultra - OK
Převodovka + kardan Castrol MTX 75W -140 - OK. Když to může dělat autorizovaný servis tak proč ne Klobadýsek, že?¨
Možná, že kolem toho zbytečně laboruji - kdo se zajímá o historii Guzzi tak ví, že ty V7 v šedesátých letech byly vyvíjeny pro potřeby italských silových složek - s minimální potřebou údržby a stavěné na velké nájezdy. Někde jsem četl, že italská armáda když testovala první V7 (ještě než se stroj dostal do civilního sektoru) tak nevyměnili olej až po 30 000 km a dalo se...
odpovídáš prakticky stejně jako ten specializovaný Guzzi servis - což je rozdílné od návodu výrobce. Mimochodem - ten olej pro kardan v návodu Agip-Eni Rotra bike MG/S 85W-90 již není dostupný, takže si myslím, že shánět ho nemá smysl (místo něho nabízejí prodejci náhradu Eni 75w-90).
Takže to shrnu:
10W-60 autový např Shell Helix Ultra - OK
Převodovka + kardan Castrol MTX 75W -140 - OK. Když to může dělat autorizovaný servis tak proč ne Klobadýsek, že?¨
Možná, že kolem toho zbytečně laboruji - kdo se zajímá o historii Guzzi tak ví, že ty V7 v šedesátých letech byly vyvíjeny pro potřeby italských silových složek - s minimální potřebou údržby a stavěné na velké nájezdy. Někde jsem četl, že italská armáda když testovala první V7 (ještě než se stroj dostal do civilního sektoru) tak nevyměnili olej až po 30 000 km a dalo se...
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nevím, jak kdysi, ale u mne po méně jak dvou letech a necelých 15 tis. km již nastává rozklad...
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ten motor neni staveny na Tve pouzivani a drceni dlouhodobe na doraz. Jsem zvedav kam prejdes.
Ducna Diavel by byla ok i sedlem. Ta by Ti snad chvili stacila,...
Ducna Diavel by byla ok i sedlem. Ta by Ti snad chvili stacila,...
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nedá se to okufrovat. Ale dostanu, zkoušel jsem!