Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Ježdění jsem, ač ve vlákně o motorkách, teď neměl vůbec na mysli, Jene. Spíš čas, kterýho máš, jak tak koukám, míň a míň. Já vím, že tě to všecko hrozně baví, stejně jako vím, že mladý dneska makaj (z nejrůznějších důvodů) kolikrát i pětadvacet hodin denně, ale svým způsobem okrádáš sám sebe, o Adéle ani nemluvě. A kdyby se mělo něco posrat, bylo by mi to líto. Asi jsem už moc starej... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Zde úplný souhlas s Jurem. Mam i vlastni zkusenost. Pipinky nejdriv ocení aktivity a gule svyho frajera, finance a ze zabezpečí rodinu a jak je uzasnej ze ho vsici zerou a blablabla...
Casem však...

Neodpirej servis Chiny a spol. Naucis se improvizovat a nove, resp stare technologie. Vezmi si kolik tech CH moturku je opajc Honda techniky z 60tych let.
Nevrtam se uz zdaleka tolik ve vsem, auto moto. Ale za to o par desitek let dyl...

Vlado, tys nekdy ridil T 111?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Colommbo, vím jak to myslíš. Ale jak říkám, zařídil sem si to v práci a mám víc času,než sem měl před ježděním :) Máme na sebe i víc času (snažím se o to) a navíc je to pro mě terapie a pak i ta práce jde líp :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Pedro píše: Neodpirej servis Chiny a spol. Naucis se improvizovat a nove, resp stare technologie. Vezmi si kolik tech CH moturku je opajc Honda techniky z 60tych let.
Nevrtam se uz zdaleka tolik ve vsem, auto moto. Ale za to o par desitek let dyl...
Tady s tebou úplně nesouhlasím. Třeba šrouby. Jednou je povolíš a už aby si je měnil. A co když už to před tebou někdo dělal a ty zprasený šrouby ještě dotáhnul. Takže odvrtáváš a prdíš se s tím. A stojí to hromadu času a nervů. A mě je jedno,zda budu servisovat novou motorku, která stála moc a u které se s vyší částkou servisu počítá. A když ten samej čas strávíš s čínou,co přiveze mladej kluk a nebo důchodce,tak mu to nemůžeš prostě opálit, i když si na tom strávil úplně stejně času,jako s tou novou motorkou. Takže cena servisu by měla být stejná. Jenže je to dost nerentabilní ....

Navíc ty přibližovadla trpí nemocema,který se velkým motorkám vyhýbají. A radši dělám semiaktivní podvozek,než zakrnět s čínou, která se sype a rezne už od pohledu.

Improvizovat myslím,že umím. Ale je improvizace a improvizace. Natáhnout punčochu přes rozsypanej vzduch. filtr,protože na to nikde nemůžeš kloudnej vzducháč dohledat - to je zrovna improvizace, po který netoužím.

A obecně servis číny je v podstatě o měnění dílů,protože cenová politika je nastavená tak, že se nevyplatí měnit gufera a olej ve vidlích,ale rovnou koupit nový ...

Jediná věc, kterou na čínských skůtrech hodnotím kladně,je servisní přístupnost. Povolíš 4 šrouby a celá podsedlovka je dole. To je u Italskýho skútru sci-fi :lol: Tam to musíš dělat hodinu.

A co se starých technologií týká,tak chci zůstat u servisu baterie karburátorů na sportovní motorky. Ale co mě dá karbec na číně? Membrána jak podešev, servisní data u něčeho ani nenajdeš a nevíš,zda je to origo a nový karbec je za 500 ... To opravdu nepotřebuju. Tu čínu prostě odmítám ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Přímé porovnání Moto Guzzi Norge 1200 8V a BMW GS 1200 R po 3000 km společné jízdy: co do dynamiky je na tom guzzina o dost lépe, mnohem příjemnější jsou s ní hodně rychlé přesuny, jenže jestliže při dálničních GPS 160 berou obě mašiny prakticky nachlup stejně, tak po příjezdu do hor u BMW klesne spotřeba skoro o polovinu, zatímco u MG přinejmenším o litr stoupne.

Jinak celé Alpy potíže s koncerňáky: snaha závodit, aktivní bránění v předjetí i při nezávodění, nesmyslně pomalá či naopak rychlá jízda (na limitu 50 hodně aspoň 100 levým pruhem za plnou čárou a přes červenou na přechodu pro chodce), jízda s "čárou pod autem" na úzké silnici, využívání protisměrné části zatáčky, nesvícení v tunelech a při soumraku, používání ostřikovačů, když neprší a za sebou mají motorkáře, lepení se motorkám těsně za prdel, systematické nepoužívání směrovek, nedávání přednosti v jízdě... To vše ve třech alpských zemích (AT, CH, IT), pouze s jediným rozdílem: cenovkou těch koncernových plechovek.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ono 1200GS je dosti širokej pojem. Byl to Advík a nebo ne? Motor jednovačka a nebo dvouvačka? Každopádně je jasný,že ti to pojede líp. Na druhou stranu má GS daleko lepší podvozek a tak ti to nandá kdykoliv i s výkonovým deficitem. Ale obě tyto motorky jsou o něčem jiným. A na tohle cestování obě jak dělaný. Hlavně jestli sis to užil :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

No, užil, i když těch včerejších cca 800 km (nenašli jsme ubytováni) s mnoha pasy hned na začátku bylo hodně náročných. Bohužel hodně pasů zavřených, dokonce i ty, které jsou v provozu celou zimu.

Říkal jsem si, že jet ve dvou na výkonově srovnatelných motorkách bude prima, ale i to má svá omezení, poněvadž charakteristiky těch dvou motorek jsou hodně odlišné, a z toho pak plynou potíže při společné jízdě...
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Jo 800 km je už opravdu zápřah a kór v horách,když má člověk už dost km za sebou v průběhu týdne.

To je přesně ono. Papírové hodnoty. třeba ty,kterými tady pořád šermuje Ital. Na papíře je leccos srovnatelné a tváří se to shodně,ovšem realita je jinde. A opravdu naladění těchto 2 moto je úplně jinde. A to se nebudu bavit o naladění řidičů :twisted:

Takže né vždy jede 100 koní na 100 koní a né vždy je ovládání motorky o hmotnosti 250 kg těžký a nebo naopak lehký a nebo úměrný svoji váze ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Hmotnost je zrovna velmi objektivní údaj. To se neokecá. Samozřejmě na motorkách stejné hmotnosti se může pocitově jet různě, ale ta kila tam pořád budou. Nižší hmotnost motorky je prakticky vždy výhoda. Nebudu vymýšlet, že těžší motorka je stabilnější za vichřice nebo když potkáš kamion.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Z mého pohledu na rychlejší přesuny, sedne k té Guzině lépe RT ikdyž má jen 90 koní. Kámoš má GS dvojvačku, a taky se mu nedaří mě setřást.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Achjo, uznáš a znáš pojem těžiště? A potom umístění těžiště? To je věc, která je dobrá třeba při manipulaci s břemeny vysokozdvihem nebo jeřábem. A dokážeš si představit,že máš 2 objekty o stejné hmotnosti ale o rozdílném umístění těžiště …

Jel sem na motorce,na které se jelo fakt blbě. A pak na stroji o 40 kg těžším ,ale ty kila tam znát nebyly a ovládala se daleko líp,než ta první. Už si prostě rozumíme? Proto údaj papírové hmotnosti je úplně stejný,jako ten výkonový. O průběhu krouťáku, pružnosti, hladovosti po otáčkách, žádoucích i nežádoucích vibracích prostě neříká zhola nic!

A abych jen neplkal,tak třeba teď nedávno z endura, protože k tomu máš blízko. Kawasaki KLE 500 - 180 kg suchá. Aprilia Pegaso 650 - 172 kg suchá. No a moje KTM 990 - 210 suchá. Když na to mrknu,tak nejlepší dle tvé logiky musí být Pegaso, pak KLE a nakonec KTM. A opravdu myslíš, že to tak je? :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

To jsou zavádějící srovnání. Jestliže enduro má mít jisté schopnosti i v terénu, pak nižší hmotnost bude vždy výhodou. Musíme ale srovnávat obdobné odpružení. Méně už motor, páč i ta 650 bude mít výkonu relativně dostatek. Rovná cesta není terén jen proto, že nemá asfalt. Terén si představuji zcela jinak. I na Dakaru už pochopili, že mastodontí motorky asi v dunách neuspějí, když to bude skutečně těžká trať.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Ono je rozdíl mít pod kolama 3 a více metrů písku, kde se stále zahrabáváš a nebo deset čísel bahna a tvrdý podklad.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

bavíš mě :lol: Vůbec nejsou zavádějící. Ale je hezký,jak si tu svoji pravdu postupně upravuješ jen z hmotnosti na parametry podvozku atd atd ... to je totiž to,kam sem chtěl dojít. Že hmotnost nic neznamená. Motorka je celek a ten nějak funguje. Nejezdíš na hmotnosti. Proto se to musí jako celek zkoušet a hodnotit a né jen koukat na moto skrz prsty dle hmotnosti,což si doposud dělal ...

Taky mě těší,že ačkoliv si nikdy neviděl, kde a jak jezdím,tak automaticky předpokládáš rovnou cestu ... :lol: :lol: :lol: to nebudu ani komentovat

A že si zmínil dakar. To je trochu taky tvrzení mimo. Dřív to byl v podstatě vytrvalostní závod, kde bylo důležité dojet a kde se čas mezi jednotlivci počítal na hodiny ( to jsou ty doby velkých Yamah Tenere, BMW R80, Hond Africa twin atd). Dnes je to v podstatě rally a každá etapa je RZ a čas se nedělí ani na minuty,ale vteřiny! Proto to jedou na malých a výkonných moto. Jeli by to ale v kuse bez takového servisu?

je hezký,že po mě chceš srovnávat srovnatelný a sám tady pak házíš takový perly ...

Ano, pokud budu mít fichtla a přivážu na něj 30 kg vážící kovadlinu, tak ten fichtl bude na vše horší,než ten samej bez kovadliny. To ale neznamená,že nemůžu mít moto těžší, než je fichtl s kovadlinou, která ovladatelností předčí fichtla bez kovadliny. Tak totiž zněla na začátku tvoje logika. Skloňoval si hmotnost a přiměřený výkon. Jestli chceš,tak tě ocituju,ale myslím,že to musíš uznat.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Vím,že sou pasáže, kde je lepší mít 80 kg a 40 koní než 220 kg a 160 koní. Ale jde o to,co hledáš,jak a co jezdíš. Bavili sme se o normálním ježdění, protože na velkej hard off si stejně už starej a já taky.

Oba sme samá ruka a samá noha. Akorát je rozdíl ten, že já pořád jezdím a za týden toho vyzkouším docela dost a pořád se snažím jít s dobou,ale neustále zkouším i dobu dávno minulou. A proto mám to srovnání. A ano, je to vše silně subjektivní a každej má jiný nároky a každej se na to kouká jinak. Ale jen sem nemohl zkousnout, že ty si vymyslíš nesmyslný požadavek a pak tu brečíš, že se vlastně nedělá nic podle tvých představ, když já vím, že těch dobrých a zábavných motorek je tolik a nikdo si rozhodně ve tvém stylu nestežuje …
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět