Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Díky, pánové! Jen jsem se podivil, co že mi to tam nalili.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Asi věděli, že "Ultimátní, výkon zvyšující závodní syntetický olej pro čtyřdobé motory motocyklů, pro extrémní závodní podmínky" bude pro tebe akorát...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
A poznali to podle žalostného stavu zadní pneu. S její výměnou se však už obrátím na Honzu, tedy pokud přežiju Alpy.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Tuto značku mi také jednou do SV650 dali, byl to ovšem 10W-40, taky Ester. To byl právě ten olej, s kterým jako s jediným mi trochu klouzala spojka. Kluzko vytváří bezvadné, až moc . Pokud jsi tam předtím šedesátku neměl, možná při tvé citlivosti budeš teď trochu nespokojen s vláčností motoru - míním tím nižší výkon.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
To je celkem jedno, ojezdil jsem dost motorek na to, abych stanovil parametry opravdu dobré motorky. Stačí se u silničních motorek podívat na údaj o hmotnosti a už je to špatně, netřeba více informací. U terénních motorek je hmotnost OK jen u malých objemů a to jsou zas točáky, které nechci. Zkrátka motorku podle mých parametrů nikdo nenabízí. Pak bychom se teprve bavili o pružení a dalším. Nejblíže jsou špičkové terénní stroje, možná že tovární speciály už jsou hmotnostně tam, kde je potřeba, ale to se já nedovím. Parametry do terénu jsou do 95 kg bez benzinu (abych nebyl moc náročný), min. 45 k, otáčky max. výkonu 9000 rpm nejvíce (možná by splnily na hraně některé cross speciály 250 ccm 2T, problém je ta hmotnost). Na silnici hmotnost bez benzinu do 150 kg (abych jako nebyl moc náročný), min. 80 k, rpm stejné.Durex píše:A mohu se zeptat, na kolika moto si jel popřípadě kolik si jich vyzkoušel?
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
J3- ty drtis motor na doraz. Tak proto mas 10-60 BR asi nejvyssi tridy
Z bezneho oleje bys udelal prevareny Vegetol.
Kolik si dal na GTckach? Jaka sire vzadu a kolik ma moto s benzinem a prazdnejma kuframa. Dik.
Nechal sis vymenit olej i rozvodu?
Z bezneho oleje bys udelal prevareny Vegetol.
Kolik si dal na GTckach? Jaka sire vzadu a kolik ma moto s benzinem a prazdnejma kuframa. Dik.
Nechal sis vymenit olej i rozvodu?
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Olej v SAE 10W-60 odpovídá předpisu výrobce a za horkých letních dnů ho po předchozí jízdě po dálnici "mým stylem" v rámci následného ploužení se v městské koloně dokážu "uvařit" - motor pak rozhodně nezní "zdravě".
Jinak mám najeto bezmála 9 tis. km, předek (guma) je prakticky netknutý, zato ten zadek... Rozhodně si chci pořídit Angel GT a vpředu nechat původní Angel, tam už nejspíš vydrží do výměny celého obutí.
Šířku si nepamatuji a malý techničák u sebe nemám.
Deklarovaná "suchá hmotnost" je 275 kg, ale nejsem si jistý, co všechno se do toho počítá, tj. zda i boční kufry, se kterými jsem to koupil, zda benzín a ostatní provozní náplně (např. oleje jsou tam 4 litry). K tomu něco váží neoriginální plotna + zadní kufr, chrániče heftů atd. Naopak aku tam nyní mám "lehkou" LiFePO4.
Chtěl jsem vyměnit brzdovku, ale nakonec ji udělali jen v okruhu ovládání spojky. Olej v převodovce a v koncovém převodu kardanu dělali při první garančce v 1500 km, tak teď ne.
Jinak mám najeto bezmála 9 tis. km, předek (guma) je prakticky netknutý, zato ten zadek... Rozhodně si chci pořídit Angel GT a vpředu nechat původní Angel, tam už nejspíš vydrží do výměny celého obutí.
Šířku si nepamatuji a malý techničák u sebe nemám.
Deklarovaná "suchá hmotnost" je 275 kg, ale nejsem si jistý, co všechno se do toho počítá, tj. zda i boční kufry, se kterými jsem to koupil, zda benzín a ostatní provozní náplně (např. oleje jsou tam 4 litry). K tomu něco váží neoriginální plotna + zadní kufr, chrániče heftů atd. Naopak aku tam nyní mám "lehkou" LiFePO4.
Chtěl jsem vyměnit brzdovku, ale nakonec ji udělali jen v okruhu ovládání spojky. Olej v převodovce a v koncovém převodu kardanu dělali při první garančce v 1500 km, tak teď ne.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.Ital píše:Tuto značku mi také jednou do SV650 dali, byl to ovšem 10W-40, taky Ester. To byl právě ten olej, s kterým jako s jediným mi trochu klouzala spojka. Kluzko vytváří bezvadné, až moc
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Jo a dělali ventily: normu na zchladnutí motoru po jízdě, aby mohli seřídit ventilovou vůli, mají údajně 6 hodin.
Samozřejmě se kontroloval také "souběh klapek", ovšem ten byl po servisním zásahu při první garančce již OK, tj. beze změny.
Samozřejmě se kontroloval také "souběh klapek", ovšem ten byl po servisním zásahu při první garančce již OK, tj. beze změny.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Pak to na funkci nemá vliv .Jerry3 píše:Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.
P.S.: Nepotřeboval bys ani při mokré, ale pšt .
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nééé, vůbec nejsi náročnej! Já se divým těm lidem,že na podstatně těžších motorkách vůbec jezdí ... Ale jo,to co chceš je moto GP. Tak běž a kup si to. Existují,ale to asi nezaplatíš ....Ital píše:To je celkem jedno, ojezdil jsem dost motorek na to, abych stanovil parametry opravdu dobré motorky. Stačí se u silničních motorek podívat na údaj o hmotnosti a už je to špatně, netřeba více informací. U terénních motorek je hmotnost OK jen u malých objemů a to jsou zas točáky, které nechci. Zkrátka motorku podle mých parametrů nikdo nenabízí. Pak bychom se teprve bavili o pružení a dalším. Nejblíže jsou špičkové terénní stroje, možná že tovární speciály už jsou hmotnostně tam, kde je potřeba, ale to se já nedovím. Parametry do terénu jsou do 95 kg bez benzinu (abych nebyl moc náročný), min. 45 k, otáčky max. výkonu 9000 rpm nejvíce (možná by splnily na hraně některé cross speciály 250 ccm 2T, problém je ta hmotnost). Na silnici hmotnost bez benzinu do 150 kg (abych jako nebyl moc náročný), min. 80 k, rpm stejné.Durex píše:A mohu se zeptat, na kolika moto si jel popřípadě kolik si jich vyzkoušel?
Ježiš, to jsou parametry ... To je pak jednoduchý tvrdit,že ti nic nesedne a že se nic nevyrábí. Připomínáš mi EU. Nadiktovat hodnoty CO2 bez další konzultace a vůbec bez konzultace takového rázu,zda to je vůbec reálný ....
Proč je pro tebe hmotnost takovej strašák a co má hmotnost u moto společnýho s pružným zrychlením? Chceš mi říct,že motorka co má 220 kg a 200 koní pojede blbě? Ty si čahoun,tak nemusíš mít strah,že by tě něco převážilo a při jízdě se kila ztrácí.
Mě mrzí,že sme se nikdy nejeli projet. Zajímal by mě ten jezdeckej styl,když máš takový požadavky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ty si nedáš pokoj ... Proč tady radíš takový pí..viny? Tohle si zkoušej na svý motorce,ale neraď to prosím ostatním. Dnešní autooleje jsou dál,než ty s API SG co se tření týká a absolutně nemůžeš tvrdit,že když tam někdo frkne autoolej,tak že mu neklouzne spojka ... (existují oleje,které neklouznou,ale taky takové,které ti ji spolehlivě spálí,resp si to spálí uživatel. A to je pak nejen na lamely,ale i na plechy ...Ital píše:Pak to na funkci nemá vliv .Jerry3 píše:Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.
P.S.: Nepotřeboval bys ani při mokré, ale pšt .
Takže prosím,kup si motorku,odlehči si jí na 150 kg a nalij si tam co chceš,ale tohle bez dalších svých zkušeností už nepiš sem prosím. Nejde mi o tebe,ale spíš o kolemjdoucí čtenáře,co by se toho mohli chytit ....
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Moto GP jsem určitě neměl na mysli, i když váhově by to třeba vyhovovalo. Nikdy jsem nechtěl nic přemotorovaného. Při nízké váze i těch koní může být mnohem méně.
Motorka, co má 220 kg a 200 k, nepojede blbě, nýbrž pojede se na ní blbě, alespoň mě.
Svézt jsme se někdy mohli, ale už je pozdě, SV nemám.
Co se týká moto a auto olejů, u SV jsem měl ze servisu 2x super motoolej a sám jsem dával 2x celkem běžný autoolej. Spojka klouzala jen s tím jedním super motoolejem. Do sportovních (závodních) terénních motorek jsem dával do převodovky (se spojkou) výhradně autooleje. Spojku jsem nikdy nedělal u žádné motorky, kromě Jawa 90, kde jsem měnil jednu lamelu - tam jsem ještě dával do převodovky převodový olej, protože mi bylo 17 a poradil mi to jeden "zkušený" automechanik. Do poslední terénní motorky (250 ccm 2T, 50k) už jsem lil autoolej dokonce 5w-40, aby spojka čistě vystavovala, přestože prodejce (taky chytrý) výslovně chtěl minimálně 10W. Motorku jsem měl 6 let a prodal jsem jí s převodovkou i spojkou OK, ani další majitel spojku a převodovku nedělal, přestože po čase měl rozpůleno (ložisko na klice). Nikomu nic neradím a zároveň si nenechám kafrat do náplní motorky, se kterou jezdím a vím, jak se co chová a jak to zlepšit, pokud je potřeba. Se spojkou v autooleji jsem nikdy neměl ani ten nejmenší problém. Ať si každý přebere jak chce, nedávám rady, píši jen své zkušenosti.
Motorka, co má 220 kg a 200 k, nepojede blbě, nýbrž pojede se na ní blbě, alespoň mě.
Svézt jsme se někdy mohli, ale už je pozdě, SV nemám.
Co se týká moto a auto olejů, u SV jsem měl ze servisu 2x super motoolej a sám jsem dával 2x celkem běžný autoolej. Spojka klouzala jen s tím jedním super motoolejem. Do sportovních (závodních) terénních motorek jsem dával do převodovky (se spojkou) výhradně autooleje. Spojku jsem nikdy nedělal u žádné motorky, kromě Jawa 90, kde jsem měnil jednu lamelu - tam jsem ještě dával do převodovky převodový olej, protože mi bylo 17 a poradil mi to jeden "zkušený" automechanik. Do poslední terénní motorky (250 ccm 2T, 50k) už jsem lil autoolej dokonce 5w-40, aby spojka čistě vystavovala, přestože prodejce (taky chytrý) výslovně chtěl minimálně 10W. Motorku jsem měl 6 let a prodal jsem jí s převodovkou i spojkou OK, ani další majitel spojku a převodovku nedělal, přestože po čase měl rozpůleno (ložisko na klice). Nikomu nic neradím a zároveň si nenechám kafrat do náplní motorky, se kterou jezdím a vím, jak se co chová a jak to zlepšit, pokud je potřeba. Se spojkou v autooleji jsem nikdy neměl ani ten nejmenší problém. Ať si každý přebere jak chce, nedávám rady, píši jen své zkušenosti.
Naposledy upravil(a) Ital dne stř kvě 29, 2019 17:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Něco bych napsal, ale raději ne
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Su to amíci,mám od nich 2 druhy sprejov na retaz,mne sa viac páčili ako Motul. Nejak lepšie držali na retazi. Kedže už mám automat mazanie,tak ich už nepoužívam. Oleje som od nich nemal.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta