Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Díky, pánové! Jen jsem se podivil, co že mi to tam nalili.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Asi věděli, že "Ultimátní, výkon zvyšující závodní syntetický olej pro čtyřdobé motory motocyklů, pro extrémní závodní podmínky" bude pro tebe akorát... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

A poznali to podle žalostného stavu zadní pneu. :twisted: S její výměnou se však už obrátím na Honzu, tedy pokud přežiju Alpy.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Tuto značku mi také jednou do SV650 dali, byl to ovšem 10W-40, taky Ester. To byl právě ten olej, s kterým jako s jediným mi trochu klouzala spojka. Kluzko vytváří bezvadné, až moc :D . Pokud jsi tam předtím šedesátku neměl, možná při tvé citlivosti budeš teď trochu nespokojen s vláčností motoru - míním tím nižší výkon.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Durex píše:A mohu se zeptat, na kolika moto si jel popřípadě kolik si jich vyzkoušel?
To je celkem jedno, ojezdil jsem dost motorek na to, abych stanovil parametry opravdu dobré motorky. Stačí se u silničních motorek podívat na údaj o hmotnosti a už je to špatně, netřeba více informací. U terénních motorek je hmotnost OK jen u malých objemů a to jsou zas točáky, které nechci. Zkrátka motorku podle mých parametrů nikdo nenabízí. Pak bychom se teprve bavili o pružení a dalším. Nejblíže jsou špičkové terénní stroje, možná že tovární speciály už jsou hmotnostně tam, kde je potřeba, ale to se já nedovím. Parametry do terénu jsou do 95 kg bez benzinu (abych nebyl moc náročný), min. 45 k, otáčky max. výkonu 9000 rpm nejvíce (možná by splnily na hraně některé cross speciály 250 ccm 2T, problém je ta hmotnost). Na silnici hmotnost bez benzinu do 150 kg (abych jako nebyl moc náročný), min. 80 k, rpm stejné.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

J3- ty drtis motor na doraz. Tak proto mas 10-60 BR asi nejvyssi tridy :D
Z bezneho oleje bys udelal prevareny Vegetol.
Kolik si dal na GTckach? Jaka sire vzadu a kolik ma moto s benzinem a prazdnejma kuframa. Dik.
Nechal sis vymenit olej i rozvodu?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Olej v SAE 10W-60 odpovídá předpisu výrobce a za horkých letních dnů ho po předchozí jízdě po dálnici "mým stylem" v rámci následného ploužení se v městské koloně dokážu "uvařit" - motor pak rozhodně nezní "zdravě".
Jinak mám najeto bezmála 9 tis. km, předek (guma) je prakticky netknutý, zato ten zadek... Rozhodně si chci pořídit Angel GT a vpředu nechat původní Angel, tam už nejspíš vydrží do výměny celého obutí.
Šířku si nepamatuji a malý techničák u sebe nemám.
Deklarovaná "suchá hmotnost" je 275 kg, ale nejsem si jistý, co všechno se do toho počítá, tj. zda i boční kufry, se kterými jsem to koupil, zda benzín a ostatní provozní náplně (např. oleje jsou tam 4 litry). K tomu něco váží neoriginální plotna + zadní kufr, chrániče heftů atd. Naopak aku tam nyní mám "lehkou" LiFePO4.
Chtěl jsem vyměnit brzdovku, ale nakonec ji udělali jen v okruhu ovládání spojky. Olej v převodovce a v koncovém převodu kardanu dělali při první garančce v 1500 km, tak teď ne.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:Tuto značku mi také jednou do SV650 dali, byl to ovšem 10W-40, taky Ester. To byl právě ten olej, s kterým jako s jediným mi trochu klouzala spojka. Kluzko vytváří bezvadné, až moc :D
Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Jo a dělali ventily: normu na zchladnutí motoru po jízdě, aby mohli seřídit ventilovou vůli, mají údajně 6 hodin.
Samozřejmě se kontroloval také "souběh klapek", ovšem ten byl po servisním zásahu při první garančce již OK, tj. beze změny.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.
Pak to na funkci nemá vliv :D .
P.S.: Nepotřeboval bys ani při mokré, ale pšt :P .
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ital píše:
Durex píše:A mohu se zeptat, na kolika moto si jel popřípadě kolik si jich vyzkoušel?
To je celkem jedno, ojezdil jsem dost motorek na to, abych stanovil parametry opravdu dobré motorky. Stačí se u silničních motorek podívat na údaj o hmotnosti a už je to špatně, netřeba více informací. U terénních motorek je hmotnost OK jen u malých objemů a to jsou zas točáky, které nechci. Zkrátka motorku podle mých parametrů nikdo nenabízí. Pak bychom se teprve bavili o pružení a dalším. Nejblíže jsou špičkové terénní stroje, možná že tovární speciály už jsou hmotnostně tam, kde je potřeba, ale to se já nedovím. Parametry do terénu jsou do 95 kg bez benzinu (abych nebyl moc náročný), min. 45 k, otáčky max. výkonu 9000 rpm nejvíce (možná by splnily na hraně některé cross speciály 250 ccm 2T, problém je ta hmotnost). Na silnici hmotnost bez benzinu do 150 kg (abych jako nebyl moc náročný), min. 80 k, rpm stejné.
:lol: :lol: :lol: Nééé, vůbec nejsi náročnej! :lol: Já se divým těm lidem,že na podstatně těžších motorkách vůbec jezdí ... Ale jo,to co chceš je moto GP. Tak běž a kup si to. Existují,ale to asi nezaplatíš ....

Ježiš, to jsou parametry ... To je pak jednoduchý tvrdit,že ti nic nesedne a že se nic nevyrábí. Připomínáš mi EU. Nadiktovat hodnoty CO2 bez další konzultace a vůbec bez konzultace takového rázu,zda to je vůbec reálný ....

Proč je pro tebe hmotnost takovej strašák a co má hmotnost u moto společnýho s pružným zrychlením? Chceš mi říct,že motorka co má 220 kg a 200 koní pojede blbě? Ty si čahoun,tak nemusíš mít strah,že by tě něco převážilo a při jízdě se kila ztrácí.

Mě mrzí,že sme se nikdy nejeli projet. Zajímal by mě ten jezdeckej styl,když máš takový požadavky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ital píše:
Jerry3 píše:Nemám mokrou spojku, tedy vlastně motoolej ani nepotřebuji.
Pak to na funkci nemá vliv :D .
P.S.: Nepotřeboval bys ani při mokré, ale pšt :P .
Ty si nedáš pokoj ... Proč tady radíš takový pí..viny? Tohle si zkoušej na svý motorce,ale neraď to prosím ostatním. Dnešní autooleje jsou dál,než ty s API SG co se tření týká a absolutně nemůžeš tvrdit,že když tam někdo frkne autoolej,tak že mu neklouzne spojka ... (existují oleje,které neklouznou,ale taky takové,které ti ji spolehlivě spálí,resp si to spálí uživatel. A to je pak nejen na lamely,ale i na plechy ...

Takže prosím,kup si motorku,odlehči si jí na 150 kg a nalij si tam co chceš,ale tohle bez dalších svých zkušeností už nepiš sem prosím. Nejde mi o tebe,ale spíš o kolemjdoucí čtenáře,co by se toho mohli chytit ....
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Moto GP jsem určitě neměl na mysli, i když váhově by to třeba vyhovovalo. Nikdy jsem nechtěl nic přemotorovaného. Při nízké váze i těch koní může být mnohem méně.
Motorka, co má 220 kg a 200 k, nepojede blbě, nýbrž pojede se na ní blbě, alespoň mě.
Svézt jsme se někdy mohli, ale už je pozdě, SV nemám.
Co se týká moto a auto olejů, u SV jsem měl ze servisu 2x super motoolej a sám jsem dával 2x celkem běžný autoolej. Spojka klouzala jen s tím jedním super motoolejem. Do sportovních (závodních) terénních motorek jsem dával do převodovky (se spojkou) výhradně autooleje. Spojku jsem nikdy nedělal u žádné motorky, kromě Jawa 90, kde jsem měnil jednu lamelu - tam jsem ještě dával do převodovky převodový olej, protože mi bylo 17 a poradil mi to jeden "zkušený" automechanik. Do poslední terénní motorky (250 ccm 2T, 50k) už jsem lil autoolej dokonce 5w-40, aby spojka čistě vystavovala, přestože prodejce (taky chytrý) výslovně chtěl minimálně 10W. Motorku jsem měl 6 let a prodal jsem jí s převodovkou i spojkou OK, ani další majitel spojku a převodovku nedělal, přestože po čase měl rozpůleno (ložisko na klice). Nikomu nic neradím a zároveň si nenechám kafrat do náplní motorky, se kterou jezdím a vím, jak se co chová a jak to zlepšit, pokud je potřeba. Se spojkou v autooleji jsem nikdy neměl ani ten nejmenší problém. Ať si každý přebere jak chce, nedávám rady, píši jen své zkušenosti.
Naposledy upravil(a) Ital dne stř kvě 29, 2019 17:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Něco bych napsal, ale raději ne :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Brembo »

Jerry3 píše:Říká někomu něco tohle?

https://maziva.heureka.cz/bel-ray-works ... e/#section
Su to amíci,mám od nich 2 druhy sprejov na retaz,mne sa viac páčili ako Motul. Nejak lepšie držali na retazi. Kedže už mám automat mazanie,tak ich už nepoužívam. Oleje som od nich nemal.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět