Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:....v pátek vyrážím na čtrnáct dnů směr Korsika....
Karle, přibalil bych vesla :) Pršet bude od Jadranu po Balt :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:Nevím. Já teda posledně při výměně oleje filtr neměnil. Bylo to tam rok a půl, ale jen asi 1500 km.
10 tkm oilfiltr na 4T moto asi dá, ale 20 tkm mě na to že se v oleji 'koupe' i spojka a kolečka v převodovce zdá MOC :!: :( :evil:
No mají to tak v manualu...taky se mě to zda moooc. Ob jednu výměnu oleje po 8-9 tis km chápu..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Bramborak3 píše:....ja musim R1 pustit do světa, kvuli zakladu na hypoteku co musim vysolit na ruku...
Blbý, ale chápu. Já kdysi (po svatbě) "vyměnil" Jawu 350/639 za skříně a postele do ložnice :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:
Bramborak3 píše:....ja musim R1 pustit do světa, kvuli zakladu na hypoteku co musim vysolit na ruku...
Blbý, ale chápu. Já kdysi (po svatbě) "vyměnil" Jawu 350/639 za skříně a postele do ložnice :)
Koupit zase nějakou mám po pár letech v plánu. Ale nějakýho zabavného naháče...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Bramborak3 píše:
Pitris píše:
Bramborak3 píše:....ja musim R1 pustit do světa, kvuli zakladu na hypoteku co musim vysolit na ruku...
Blbý, ale chápu. Já kdysi (po svatbě) "vyměnil" Jawu 350/639 za skříně a postele do ložnice :)
Koupit zase nějakou mám po pár letech v plánu. Ale nějakýho zabavného naháče...
A bude to nějaká specialitka....Streetfighter 1098 od Ducati, nebo moto morini corsaro 1200 apod....Co bude málo jezdit :shock:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Bramborak3 píše:
Pitris píše:Nevím. Já teda posledně při výměně oleje filtr neměnil. Bylo to tam rok a půl, ale jen asi 1500 km.
10 tkm oilfiltr na 4T moto asi dá, ale 20 tkm mě na to že se v oleji 'koupe' i spojka a kolečka v převodovce zdá MOC :!: :( :evil:
No mají to tak v manualu...taky se mě to zda moooc. Ob jednu výměnu oleje po 8-9 tis km chápu..
Není to moc. A ten motor to nepopraví. Ale je pravda, že pořád ctím pravidlo 6000 km. Jsou ale motory a nebo podmínky, kde i to je moc. Představ si, že ktm 1190 má přes 160 koní v enduru ve 2 hrnkách a servisní interval po 15 000 km ... Ten motor je na tom podstatně hůř jak tvoje R1.

Co se výměn filtru ob jednu či dokonce ob 2 výměny oleje týká,tak já to na Haye praktikuju už léta. Navíc když na moto někdo najede třeba 2000 ročně, tak ten filtr tam je možno nechat treba 6 výměn...

Zákazníkům měním i s olejem když najedou km. Když málo a chtějí, tak jim měním taky ob ...

A jinak to hiflo rc je stejný jako ne rc, akorat je tam matice ...


Jinak sem teď po cca 2 hodinách doladil synchro podtlaků na bmw. To je spíš info pro jednoho zdejšího guzzistu. I když jsou jen 2 hrnky, tak to setřídit tak, aby to fungovalo na volnoběh, pak ve 3500 ot a zaroven reagoval sytič je někdy fakt opruz. 3 lanka, 2 dorazy klapek, 2 obtokače a co to udělá neplechy :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od rousini »

Durex píše:Jinak sem teď po cca 2 hodinách doladil synchro podtlaků na bmw. To je spíš info pro jednoho zdejšího guzzistu. I když jsou jen 2 hrnky, tak to setřídit tak, aby to fungovalo na volnoběh, pak ve 3500 ot a zaroven reagoval sytič je někdy fakt opruz. 3 lanka, 2 dorazy klapek, 2 obtokače a co to udělá neplechy :lol:
Neboj, pohraješ si... :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Bramborak3 »

Durex píše:
Bramborak3 píše:
Pitris píše:Nevím. Já teda posledně při výměně oleje filtr neměnil. Bylo to tam rok a půl, ale jen asi 1500 km.
10 tkm oilfiltr na 4T moto asi dá, ale 20 tkm mě na to že se v oleji 'koupe' i spojka a kolečka v převodovce zdá MOC :!: :( :evil:
No mají to tak v manualu...taky se mě to zda moooc. Ob jednu výměnu oleje po 8-9 tis km chápu..
Není to moc. A ten motor to nepopraví. Ale je pravda, že pořád ctím pravidlo 6000 km. Jsou ale motory a nebo podmínky, kde i to je moc. Představ si, že ktm 1190 má přes 160 koní v enduru ve 2 hrnkách a servisní interval po 15 000 km ... Ten motor je na tom podstatně hůř jak tvoje R1.

Co se výměn filtru ob jednu či dokonce ob 2 výměny oleje týká,tak já to na Haye praktikuju už léta. Navíc když na moto někdo najede třeba 2000 ročně, tak ten filtr tam je možno nechat treba 6 výměn...

Zákazníkům měním i s olejem když najedou km. Když málo a chtějí, tak jim měním taky ob ...

A jinak to hiflo rc je stejný jako ne rc, akorat je tam matice ...
Joo ktm 1190 enduro a 15tis km je moc. Jezdi v jinem prašnějším prostředí. To samé kdyz budu s R1 často na okruhu. Tam by těch 10tis bylo taky mooc. Ok dobře, tak budu u motorek měnit filtr ob 2 výměny. Olej po 4-5 tis max jako po staru.
Ps u toho Hiflo filtro RC měli na netu keci lepší filtrační nebo vic papíru. Možná jen reklama
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Ital »

Měnit olej a filtr ne, to tedy nechápu. Ještě u motorky, kde je společná náplň s převodovkou. Jestli někdo mění olej pořád dokola (třeba po 2000 km), tak snad. Kdekdo tu řeší nejlepší olej pro svého nejlepšího miláčka a pak nevymění olejový filtr. Snad víte, jak ten olej po 5000 km vypadá. Navíc filtr, při těch vašich top olejích stojí jako půl litru oleje, ne? Tak proč?
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Itale,tak od tebe bych tento rýpanec nečekal. Tedy čekal ve smyslu si moci rýpnout,ale né v tom,že by se jednalo vlastně o šetření nákladů,na které ty si přeborník.

Já mám předpis na výměnu filtru po 18 000 km a na olej 6000 km. Měním ob. I když teď najedu sotva 3000 km za rok, mohl bych ho tam nechat i dýl.

Jinak víš,že třeba vzduchový filtr filtruje líp trochu použitý,než zcela nový? Jinak ano, je společná náplň pro převodovku a spojku,ale pokud se jezdí normálně,tak je to ok. Pokud bych něco honil přes spojku a bral přes zuby,tak je jasný,že nebudu měnit filtr ob.

A třeba vím o 2 stejných motorech (ano,pár změn tam je,ale né podstatných),který u jednoho výrobce má předpis 6000 km a druhý 12 000 km. Takže vlastně výměnou filtru ob se u prvního výrobce dostaneš na stejnou četnost,jako v případě u druhého producenta.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

tonny může,ale už to sem hodil Pitris. I když se o starou dobu moc nezajímám (teď sem tak trochu začal), tak vím,že to byl pan závodník.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Nevšiml jsem si, že už to tu je. Každopádně Staša byl Pan závodník.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

A Stašův slavný den v roce 1971 :wink:
https://www.garaz.cz/clanek/zemrel-bohu ... lanky-home (od 3. odstavce)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět