Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pedro »

Znamej si v červenci koupil co ty, s litrem a taky se s razenim pral.
Poslechl mi a radi 4,5,6,5,4 bez spojky a jen ubranim heftu. A chrochta si.
Samozřejmě že se to dá jen při klidny jizde. A teplým oleji.
Ja tak radim na vsem, pokud to není prepakovany, tam se ztrácí cit. Nebo nesmis mit v systemu velky pauzy, ubrat plyn vymáčknout spojku preradit pustit spojku přidat plyn. Vse rychle. A prekryvat ty pohyby. Převodovce to neva, neni to francouzky auto.

Nezdravim, jen v mistech kde motky nejezdi v tisících na vylety. Tedy extr mistech. Nebo v chladnu, desti, zime. To jezdi srdcari, ucelaci.
Ty tuctaci se muzou umavat a vecer se schovany za klavesnicici jebou na motorkarich cz.
Ja jsem jen motocyklista.
Twe, 8hodin... :shock:
Dnes na tri pohovory do novych praci. To bodou cumet na vohoz, bo samo na motce. Skutr ještě neni hotov.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Díky za info. V podstatě mi to teď potvrdil i kolega z práce (sice má Fireblade, ale i to se počítá). Nedávat tomu pauzu a kvaltovat v rychlém sledu za sebou. To je pak
cajk.

No, budu se muset naučit spoustu věcí, je to pro mě novum. Spojkování se jsem už tak nějak vychytal, takže pomalu i zvládám ty šílené projevy škrtící klapky. Chce to cvik a učit se novým věcem, což potrvá. Největší zlo na cestě jsou asfaltoví hadi (tenké záplaty), už mi to na nich 2x v zatáčce ujelo, a pak baby v plechovkách (nečumí kolem sebe a vjíždí do mého směru).

Nějak to vypiluji, i to řazení bez spojky. Co bych chtěl po 400 km a týdnu v sedle.

Tak ať Ti pohovor klapne ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Brembo »

Ja mám kamaráta,ktorý začal jazdit v 54,teraz má 60 a jazdí na HD. A problémi mu to nerobí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Pedro píše:Honzo, kdyby sis dal vymenu tuplaku na Lize, jedno kolo prorazeny, druhy roztrzeny u zapeceny, nerouhal by ses.
Já se nerouhám. Seru se s tím už druhej den. Pravda,mám na to jen vždy chvilku,protože to byla taková neplánovaná akce a mám nasmlouvaný jiný zakázky,ale je brzo tma a ležet pod tím,když ti neustále překáží "něco" to je děs. Podařilo se sundat kolo,ale unašeč zůstal na tisícihranu a teď mi nejde kolo nasadit a ani vyndat a vypadá to na demontáž kardanu. takže se fakt nerouhám: Nebo se při výměně kola musí na Líze sundat kardan?
Libor píše:Vidím to stejně, 250kg bestie je asi dobrá na rychlou jízdu v přímce, ale na každodenní žití, proplétání v provozu, universálnost už asi moc ne. A co teprve pro novice, už těch 216 kg
Je viděť,že málo znáte. GS má 270 kg a městem se propletete líp,jak se skútrem ... 250 Kg není bestie,ale normální váha motorky. Bestie má 400 kg ... A mimochodem i s tou bestii jde jezdit gymkhana :wink: Ostatně se mrkněte,jak jezdí v USA na Electrách policajti ...

Hadů se nesmíš bát. Ono ti to ujede,ale zase se to chytne. Hlavně nepanikařit. A s tím řazením bez spojky opatrně. Znám jednu Busu,co se jí tímhle stylem rozstřelila převodovka po 40 000 km :) Já to zkoušel za mlada. Jinak řadím se spojkou. Pokud teda nemá moto rychlořazení s vypínáním zapalování. To je pak jiná ;)

Zdravím vždy,když na to je čas. Občas na zdravení čas není :twisted:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Výstižné ;-)
Já ještě v moto světě viděl a zažil prd, proto se k tomu stavím víc, než jen s pokorou a třeba se i debilně vyptávám. Jak jsem psal, jsem maličký a ubalancovat, hlavně na místě, stroj s 220 kg, je pro mě ještě docela složité. Předváděčka byla totiž nižší, než to, co jsem si přivezl domů, nechápu. Nestojím tak na plných chodidlech, ale mám paty lehce ve vzduchu.

Kybych byl o 5-10 cm vyšší, stabilita by byla jinde. No a proto si nedokážu představit něco těžšího, se stejnou výškou sedla, pod sebou. A proto ta "bestie", alespoň pro mě :-) Jak už se to rozjede, to je pohoda, i v rychlosti chůze nevidím problém.

Koukal jsem na video US highway officera, který se s takovým křižníkem mezi kužely právě proplétal a spadla mi čelist. Obdivuhodné. Závody v gymkhaně minulý týden v Polsku byly oproti tomu jen čajíček. Chtěl bych se alespoň pětině něčemu podobnému naučit, ale to bude na vysokém Versysu problém.

Co se týče těch asfaltových hadů, problém byl v tom, že jsem to vůbec nečekal a byla to první zkušenost, nepřipravenost. Naštěstí se to, jak píšeš, znovych chytlo, nezazmatkoval a nezhučel jsem. Teď si na to dávám pozor, ale zřejmě až moc, zpomaluje mě to. Musím to přepnout v hlavě, tak jako získat odvahu projíždet zatáčky ve vyšších rychlostech. Chce to cvik. Když vidím videa na tubku, co dokáží s Versysy v zatáčkách, smekám. Bude to chtít asi nějakou motoškolu, kde si to osvojím a získám na sebejistotě. Zatím se snažím více klopit jen na kruháčích, tam vidím "do zatáčky" :-)

Takovou tu klasiku (pohled na výjezd ze zatáčky, nikoli před kolo, řízení motky tělem a ne řídítky, nebrzdit v zatáčce, nepřidávat plyn v 1/3-1/2 zatáčky) si snažím vštípit do hlavy už od začátku, ať si neosvojím špatné návyky, ale chce to získat tu "správnou jistotu".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Na vyptávání nic špatnýho není. Na samostudiu na youtube taky ne. Ale nesmí se to přehánět! Je důležitý jezdit! S motoškolou problém nemám. Vlastně já s ní taky koketuju v tom smyslu,že sem pár lidí už něco naučil a chápu,proč maj dnes ty motoškoly takový žně. Je spousta lidí jako ty (nemyslím to ve zlým),kterým autoškola naprosto nic nedala a spíš je poznamenala spousty špatných návyků.

Já se vše naučil sám. Jezdím od svých 13 let. Mám najeto na moto přes 200 000 km a pořád se učím. Na spoustu věcí sem si přišel sám po několika sezónách a když sem pak začal rozebírat svůj jezdeckej styl,tak kolikrát to nedokážu popsat,protože to už dělám automaticky. Něco sem dělal špatně a spoustu věcí dobře,ale vlastně sem ani nevěděl,že je dělám. Nechci ti tady ale tím motat hlavu,protože zase půjdeš na youtube a budeš pátrat. Teď se na to vyprdni. JEZDI!

Jen pár základních poznámek. Koukej daleko do předu. To co je před kolem tebe už nezajímá a ani s tím nic neuděláš. Stopu taky volíš dopředu. Vždy se koukej do zatáčky a koukaj tam,kam chceš jet. NIKDY nekoukej tam,kam jet nechceš,protože tam pojedeš! V zatáčce už nebrzdi. Vždy mít odřazeno před a to samý brzdy. Jakmile přijde zatáčka,jen to tam pošleš a od apexu zatáčky (na výjezdu) už začínáš přidávat plyn. A poslední z rad je ta,že když už máš krizovku,že si myslíš,že si to přehnal s rychlostí do zatáčky,tak nikdy nebrzdi a spíš to klop klidně až na stupačku. Pokud tam není štěrk a nebo led,tak to projedeš. Když si zabrzdíš,narovná se ti motorka a vyjedeš ze silnice ven. Ale vždy záleží na dané situaci. Proto říkám. JEZDI!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Díky za vyčerpávající odpověď. Hezky a výstižně napsáno ;-) Autoškola mi dala jediné, naučil jsem se "relativně" ovládat motorku v pomalých rychlostech, ale co se týče provozu, tam mi fakt nedala nic. Těch 6 vyučovacích hodin jízdy v ostrém provozu je sakra málo. Jak píšeš, vše ostatní teď bude jen o ježdění "do bezvědomí", cviku a tréninku. Letos toho asi už moc nezvládnu, měl jsem se do toho vrhnout v dubnu a ne k závěru sezóny.

Co se týče náklonu v zatáčce, jeden, dva, možná hloupý dotaz(y). Teoreticky je možné bezpečně projet zatáčku s náklonem až tzv. policajtovi na stupačce? Má to fakt výrobce ošefované? Jde mi o to, že na Versysu jsou policajti docela hodně vysoko, skoro bych řekl, že bych musel dřít rameny o osfalt.
Zadní pneu mám ojetou (zbavenou povlaku) asi tak z 80% povrchu, schází tak 1.5-2 cm od krajů, když to víc naklopím, neujede to? Přední pneu je "opovlakovaná" ještě docela dost, tak z půlky.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Spíš než policajti používej výraz hlásiče. Policajta má motorka jen jednoho a tím je boční stojánek.

Zadní pneu jde ojet do kraje a zbavit jí tak mýtyckého poserproužku. Ojet přední pneu do kraje je už o dost složitější,ale jde to taky. Na hlásiče to dostaneš a jsou tam proto,aby ti řekli,že už jedeš velkej náklon,ale to neznamená,že by nešlo jet daleko větší bez nich.

Když to naklopíš víc,ujet by to nemělo. Ale co myslíte pane Lorenc, uvezu to? Nedokážu ti to říct. Záleží to na spoustě věcí a faktorech,ale zadní pneu se dá jet bezpečně až do kraje samozřejmě na dobrým nekluzkým povrchu a bez zmatkování
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Libor píše:...Teoreticky je možné bezpečně projet zatáčku s náklonem až tzv. policajtovi na stupačce?...
Jako naprostý motolaik si myslím, že to možné je, jen k tomu musí být potřebná rychlost, bez ní to položíš... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Teoteticky ne, ale člověk nikdy neví, pane ;-)

Díky za vysvětlení ;-)
Neptám se proto, že bych to chtěl jít hned odpoledne vyzkoušet, jen mě zarazila ta výška, ve které se stupačky a "hlásiče", nacházejí.

Dnes ráno jsem jel poprvé po 14 dnech do práce (za tmy) a poprvné na motorce. Kupodivu jsem byl překvapený, jak dobře to svítí. Ještě, že jsem to, na Tvé doporučení, hned nerozebíral a necpal tam jiné žárovky. Vyhovuje.

Ještě jedna věc, je to ale spíše taková perlička na závěr. Ta zde již zmiňovaná Ninja se včera vrátila od jiného opraváře. Cena za opravu 5.000 Kč, budiž. Závada byla údajně ve spínací skříňce a v nějaké kabeláži, vedoucí k ní. V ceně jsou i nové svíčky, protože ty Brisky on (mechanik) v Kawách nerad vidí :-) Když jsem mu pak volal, co je to za hovadina, řekl, že mají snad delší jiskřiště, či co. Oponoval jsem mu zkušenostmi a znalostmi od Durexe, pořád ale mlel svou. No nic alespoň zůstanou do další výměny ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

jak poznamenal Colommbo,tak je potřeba rychlost. I když dnes se dají koupit takové pneu,které při zabrždění v náklonu v zatáčce snad stále budou držet tu motorku kolama k asfaltu :lol:

Jinak projet se dá,jen nesmíš trefit díru nebo tak.

Já sem ti to říkal,že tunit něco,co nevím ještě jak funguje je zbytečný :) a vlastně i nelogický :)

Je možný,že se kabel kolem krku někde neustálým ohýbáním přerušil.
Libor píše:Brisky on (mechanik) v Kawách nerad vidí
A v Hondách mu nevadí? :lol: Každej mechanik má svoje poznatky a návyky a každej jednu věc řeší jinak. Každopádně ničemu i v tý kawě nevadí (píst se s jiskřištěm určitě nepotká) a na ulití vydrží víc. Mám to opravdu vyzkoušeno. Hlavně že to jezdí!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od bloke »

Sem zavítam len náhodne až omylom, kvartálne na 1-2 vyzobnuté príspevky, súčasný vývoj v moto mnou nesledovaný je tak aj značne prekvapivý, pri niektorých modeloch už takmer ako do cirkusovej manéže, ale aspoň je z toho dobrý výhlad, ani Caterpillar 797F na ceste nezacláňa, to lezenie stojí za odmenu :).
Libor píše:Vidím to stejně, 250kg bestie je asi dobrá na rychlou jízdu v přímce, ale na každodenní žití, proplétání v provozu, universálnost už asi moc ne. A co teprve pro novice, už těch 216 kg a 840 cm vysoké sedlo nad zemí je pro mě tak tak.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

bloke ;-)

Durex:
Však jsem psal, perlička na závěr ;-) To nebylo myšleno jako kritika, vůči Tobě, pochopil jsem více, než dobře, že se v tom excelentně vyznáš. Ty svíce tam půjdou příště. Holt má ten mechoš svou hlavu, a nebo si jen potřeboval cosi vydělat, neřeším.

Jinak, ještě jednou díky za trpělivost a cenné rady, upřímně ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Hombre »

Taky mně trvalo přesvědčit mechoše tam dát Brisky. Dal a motor v určitých otáčkách "boxuje" méně. Dnešní Brisky jsou již o něčem jiném, než před deseti roky.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Taky s Brisky nemám problém, resp. jsem nemíval. V posledních autech ale už jen Densa, z výroby.

Ono jde hlavně o to, že Durex upozorňuje na skutečnost, že s Brisky se ta Ninja neuchlastá. Uvidíme, jak se to bude chovat v budoucnu. Teď to jezdí a až bude průběh (12.000 km?), vrátím zpět Brisky. Rozebrat to už umím :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět