Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Test Jerrym zmiňivaného CF MOTA 650

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcn ... m=z-boxiku
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

To s tou brzdou bylo drsný :lol: Ale na druhou stranu druhou rukou v takovým kalupu přibrzdit někomu chce taky cvik :lol: ještě že nemaj policajty. To by si chcípaly motorky :lol:

A k zásuvce asi tolik,že nechápu,jak někdo přišel na relé :lol: Každopádně si to dej přes pojistku. Pokud to chceš jen na telefon,tak 5A stačí (ještě aby ne,když si bere 2A při 5V :D ). Taky si ujasni,zda to chceš mít pod proudem neustále a nebo jen při zapnutí klíčku. A zda do okruhu dát ještě vypínač. :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Děkuji ;-) Napojím to na aku, zdá se mi to snadnější, než laborovat někde ve svazku, kde je vypínaná "šťáva" spínačkou. Vypínač - díky za tip. Ten tam dám také. Může být schovaný někde v podsedlovce, poblíž pojistky či aku, ať to nehyzdí.

Zítra dopoledne pro to "zelené" konečně jedu, tak se večer kouknu, co a jak. Jestli tedy nechytnu horečku z první vyjížďky a nevrátím se až v noci :-)

Ještě dotázek. Koukal jsem, že osvětlení vpředu je řešeno žárovkami H7. Na fórech je někteří mění za Philips či Osram (nightbraker, x-trene vision a podobné). Sahal jsi někdy k tomuto kroku?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2267
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od tonny »

Relé tam asi bude aby jsi nezatěžoval spínací skříňku. Z baterie přímo jak píšeš ideál. Spínač asi zbytečný.
Jinak celkem raketa (normální) za zásuvku. Já dával mladému na Varadero 125 za obyčejnou snad do 100,-czk a přidělal na brýle pod řidítka. Tam to nebylo tak zakrytované.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Tondo, nevím. Koukal jsem na youtube, kde maník montuje OEM zásuvku přímo na Versys. Na to relé i zásuvku je tam uzpůsobená kabeláž (plug and play). Ale jak píšeš, cena je masakrální. Za to relátko ani ne, to snad nestojí ani 400 Kč, ale zásuvka... extrém.

Já uvažuji nad tím, akorát ten držák na řídítka mi bude k prdu.

http://www.sumotobrno.cz/www-webreal-cz ... a-EVO-12-V
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Řešil jsem podobný problém a situace na českém trhu, to je prostě katastrofa! Věci desetinásobně předražené a navíc absolutní šunty. A proč? Protože třeba jakákoli zásuvka na moto musí mít odvodňovací kanálek. Nenašel jsem ani jedinou takovou. :x
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Ten vypínač pod sedlem není vůbec špatnej. Lidi jsou dementní a možnost si vypnout zásuvku,pokud jí mám trvale pod proudem bez toho,aniž bych musel vyndavat pojistku je k nezaplacení ...

Jezdil sem Osram Night Breaker a je to masakr rozdíl. Bělejší světlo a svítí to o sakra dál! Jen počítej s nižší životností a nemá ráda moc otřesů ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Některé věci jsou tady fakt poněkud drahé, to bez debat. Nad odvodňovacím kanálkem jsem neuvažoval, ale je to fakt dobrá připomínka k praktickému využití. Mělo (má to) genezi?. Pokud ne, vezmu tu od SW Motechu, vypadá, že poctivá gumová krytka vlhkost nepustí a na adaptér nabastlím po obvodu tenké kroužkové těsnění.

V mém autě byly ve standardu takové bludičky, obvzlášť v nočním dešti jsem viděl prd. Vyměnil jsem to za Philips X-treme vision a takový zásadní rozdíl jsem nepředpokládal. Čekal jsem obyčelný "blá blá marketing", ale takový posun fakt ne.
O.k., vyzkouším Night braker, světla jsou základ. Přístup je sice horší, ale jak budu dělat zásuvku, tak při jednom vyměním i obě žárovky ;-)

Jinak, dnes mi doveze kámoš ty nové svíce na Ninju. Dal jsem na Tebe (Durexi) a objednal ty Brisky. Nepředpokládám, že to nastartuji, ale bude to alespoň po této stránce v cajku.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Nejdřív než na tom začneš vše vylepšovat,tak to zajeď a pořádně projeď. Minimálně,aby si pak měl srovnání :)

Chybu si určitě neudělal. Navíc nejsou tak náchylný na ulití,jako NGK,což u karburátorové motorky hrozí asi nejvíc.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

@Libor:

Přes Ebay jsem zakoupil za pár dolarů zásuvku se dvěma USB porty, dlouhou kabeláží a pojistkou. Kvalita je překvapivě vysoká, bohužel to ale má nějaký klidový odběr. Během dovolené mi to ale nijak nevadí a mimo dovolenou holt musím vytáhnout pojistku. V praxi jsem si ověřil, že spolehlivě funguje i při jízdě za průtrže mračen.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Záběh? 1.500 km na tom bude jen to hvízdne, snad :-) U Hondy to bylo za týden.

Světla bych ale chtěl rešit brzy, no uvidíme, co uvidíme ;-)

Jerry3:
Dík za postřeh, kouknu i tam. Zatím budu vozit USB power banku. Motooblečení má spousty kapes.

Dík. V pátek si chce pro tu Ninju dojet, kdyby to dnes chytlo, bylo by fajn. Říkal, že ten suvenýr (zalomenou svíčku) hodí tomu "mekánikovi" do ksychtu. Kéž by.

Ještě dotaz. "Chcípáte" motky přes červený čudlík, nebo přes klíček ve spínací skříňce? V autoškole do nás hučeli, že červený vypínač se má používat pouze v případě nehody, pádu, a že motka se vypíná běžně klíčkem. Já čtyřkolku vypínám červeným, špatně?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Prosím, nerozjíždět tuto podle mě bezpředmětnou diskuzi klíček x chcípák, kůže x textil atd i zde na olejích. Na motorkářích a fb je toho tuny :lol:

Ale bych to upřesnil,tak je to jedno,ale proč to chcípat chcípákem,když musíš klíček otočit tak jako tak? - bavím se o nekrizovém normálním chcípnutí.

Chcípák je bezpečnostní prvek. Slouží k rychlému chcípnutí moto na zemi,pod vodou atd - prostě když s motorkou spadneš tak je po ruce. Lovit někde klíček v pozici kolama vzhůru moc nejde.

Taky je někdy situace,že potřebuju moto chcípnou v pozici nějakého náklonu,kdy musím držet řidítka a nebo mám zařazenej kvalt,kterej nejde vyřadit. Držím spojku, brzdu a chci to chcípnout. Takže palcem to jen chcípnu. Vyřadím,zajistím a pak si hraju s klíčkem.

Jinak v ostatních případech,kdy moto zaparkuju a chci jí chcípnout a odejít ať už zamykám řidítka a nebo ne,tak to dělám klíčkem.

Ještě je případ v případě přehřátí. Když to chcípnu chcípákem,tak stále běží sahara. Což při vynutí klíčkem ne. Takže vypnu chcípákem,počkám cca 10s a opět nastartuju. Pak zase chcípnout chcípákem počkat a dělám to tak dlouho,dokud mi teplota nespadne.

Je to srozumitelně a logicky napsáno?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Libor »

Durex:
Naprosto přehledné, srozumitelné, díky ;-)
Šlo mi o to, že jsou na toto téma dva názory a radši se zeptám odborníka, mechanika, než se ovlivňovat někým, o kom nic nevím. Plevelit jsem nechtěl, chraň Bůh. Díky ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Jerry3 »

Chcípák používám v jediném případě, a to když stojím před semaforem, který kyvadlově řídí provoz v opravovaném úseku silnice. Před zastavením si odřadím až na jedničku, a pak to se zařazenou jedničkou chcípnu a povolím páčku spojky. Motorka mi ani v kopci nikam neujede (nemusím použít brzdu/brzdy), svítí mi světla, event. jede sahara. Jakmile padne zelená, použiju spojku, nastartuju a mohu rovnou frčet dál.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Tak tady já to nechcípám,protože z pravidla vždy stojím na startovním roštu jako první a mizím dřív,než spousta lidí stačí tu jedničku v autech zařadit. Ale ano,další možnost,jak logicky použít chcípák - za předpokladu,že mám dobrou aku a při chcípnutí mi ideálně svítí jen parkovačky
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět