Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Díky za tip, tohle (zkouška motky bez pomocí motoru) by mě vůbec nenapadla Já bych si jen vyzkoušel posaz, postoj, trojúhelník a podle toho bych vyhodnocoval "geometrii spojení". Cenná rada.
Nedělám si velké iluze o své postavě, standardní (koncekční) ji zcela určitě nemám, takže počitám i s alternativou, že mi bude Tiger velký, co už.
Jerry3:
Můžeš trochu rozvést tu poslední větu Tvého nejnovějšího příspěvku? Díky.
Nedělám si velké iluze o své postavě, standardní (koncekční) ji zcela určitě nemám, takže počitám i s alternativou, že mi bude Tiger velký, co už.
Jerry3:
Můžeš trochu rozvést tu poslední větu Tvého nejnovějšího příspěvku? Díky.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
V té radě chybí jeden element, který jsem "objevil" až dodatečně, totiž vliv proudícího vzduchu na tvé tělo. Pokusím se to vysvětlit: když se posadíš na motorku a nepojedeš, může ti připadat, že je vše OK; pokud však pojedeš, opíráš se o vzduch, resp. on se opírá do tebe, a najednou to třeba už není OK. A abych byl úplně konkrétní: dokud jsem jezdil jenom na skútru, lebedil jsem si, jak je prima, že sedím zcela vzpřímeně. Po 7 tis. km na motorce mne štve, že si na skútru kvůli schůdku na sedáku nemohu sednout poněkud dále od řídítek a alespoň trochu se naklonit dopředu.Libor píše:Díky za tip, tohle (zkouška motky bez pomocí motoru) by mě vůbec nenapadla Já bych si jen vyzkoušel posaz, postoj, trojúhelník a podle toho bych vyhodnocoval "geometrii spojení". Cenná rada.
Nutno prakticky vyzkoušet, neboť co se zdá, je (jen) sen.Libor píše:Nedělám si velké iluze o své postavě, standardní (koncekční) ji zcela určitě nemám, takže počitám i s alternativou, že mi bude Tiger velký, co už.
Mohu. Vždy jsem patřil k "rychlíkům" a nic na tom nezměnila ani moje vůbec první jízda po mnoha desetiletích od autoškoly na fungl nové, těžké a výkonné motorce v polovině prosince. Měl jsem dokonce potíže vyjet z parkoviště před motosalonem kolem zavřené závory, mj. pro způsob, jakým jsem se nabalil, abych nezmrzl, který mne činil málo pohyblivým (nemohl jsem pořádně ani hlavou otočit). Jenže stačilo pár desítek km a už jsem často viděl blikat červenou kontrolku v otáčkoměru, kterou mi v motosalonu nastavili na "horní zajížděcí limit". No a když si představím, že bych v rychlostech, kterými se obvykle pohybuji, potkal třeba jen obyčejného zajíce...Libor píše:Jerry3:
Můžeš trochu rozvést tu poslední větu Tvého nejnovějšího příspěvku? Díky.
Znám jednoho, který právě pro tento strach přestal na motorce úplně jezdit. A ani on, stejně jako já, nemá žádné závazky, akorát na rozdíl ode mne zatím nestačil splnit svou demografickou povinnost a ten strach má. A tak když jedu na moto, přemýšlím, co všechno by se mohlo stát. Ne proto, že bych se snad bál, to jenom z toho důvodu, že právě rychlá jízda mi poskytuje prostor pro přemýšlení o jiných než pracovních věcech (v RO jsem si na práci vůbec nevzpomněl).
Ale abych se opět zbytečně nerozkecal: máš-li ještě závazky, vykašli se na to. Za případné potíže, přesněji následky, to nestojí. Třeba Pedro by mohl vyprávět...
P.S.: Od určité rychlosti je úplně jedno, kolik jedeš, poněvadž "to" stejně nezbude než uklidit. Tím chci předejít očekávánému argumentu z tvé strany, že přece nebudeš jezdit jako já.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Z motorky nesmíš mít strach, ale musíš k ní mít respekt. A pod helmou mít hlavu s mozkem a ne pokličku na krk....
Dá se jezdit rychle, dá se jezdit hodně rychle, ale musíš myslet i za ostatní, a mít tam únikovou cestu. Jinak je "to" pak rychlý.
Dá se jezdit rychle, dá se jezdit hodně rychle, ale musíš myslet i za ostatní, a mít tam únikovou cestu. Jinak je "to" pak rychlý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
K tomu "mozku": zrovna včera jsem se pobavil nad mladíkem na nějaké uječené padesátce, kterému strááášně vadilo, že jsem mu na skútru od semaforu hravě ujel (vlastně nepamatuji, že bych někomu od světel do 50 km/h neujel). Ovšem to, co předváděl následně, už byl typický projev syndromu "sračkoidního vozidla". Tedy znovu: začínat je třeba na něčem nadprůměrně výkonném, poněvadž to slouží jako účinná prevence rozvoje "sračkoidního syndromu". Protože ten, kdo ví, že mu to jede, necítí potřebu to o zlom krk, vždy a za každou cenu dokazovat těm ostatním kolem.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Jerry,ačkoliv tě mám rád,tak tady s tebou nesouhlasím.Jerry3 píše:máš-li ještě závazky, vykašli se na to. Za případné potíže, přesněji následky, to nestojí. Třeba Pedro by mohl vyprávět...
Resp souhlasím s tím,že tohle vlákno není o náboru motorkařů,ale mělo by být o pomoci,přehledu a o zajímavostech,což myslím,že plní dobře.
Na základě toho,že se někdo zrakví,nebo zabije se přece nemůže dělat závěr ... Třeba ten tvůj známy. Udělal si to na kole. Takže teď nemáme sedat na kola,protože máme závazky? Aby sme neměli otevřenou zlomeninu? A co výlety s dětma na kole!
V autech každý den umírají lidi. Je jich spousta na vozejku. Letadla padaj. Vlaky a autobusy bouraj. Někdo se zabije i když jde po svých ...
Pokud něco chcete,tak do toho běžte! Riziko je furt a to si člověk musí uvědomovat! Žijeme jen jednou a jednou litovat toho,že sme si to nedopřáli bude taky dost bolet ...
Já to vnímám jako osud. Někdo tomu jde naproti a někdy i přes veškerou opatrnost se stejně něco stane.
Jasně,motorka někdy bolí a dokáží i zabít. Ale každej se chce vrátit zdravej domů a je potřeba dělat co nejvíc proto,aby to tak dopadlo. A i když je to někdy dost makačka (psychická,ale i fyzická), tak pořád si tu jízdu jde užít a relaxovat ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Díky
S motorkou začínám v pozdějším věku proto, jelikož na sobě "už cítím", že začínám vyzrávat, nesmějte se, nevím, jak to napsat "nekostrbatě". Prostě jsem ve věku, kdy už nemusím a ani nechci být "v čele kolony", první. Člověk časem pochopí, že rychlá jízda může nést následky, které nesouvisí jen s tou rychlostí, ale s okolnostmi kolem toho, které zaviní něco, nebo někdo jiný, než já sám. Stačí drobnost a je "po srandě". Dřív jsem si tohle neuvědomoval, ale s přibývajícími lety, to postupně přišlo.
V podstatě až teď si myslím, že s odvoláním na výše napsané, je vhodná doba si pořídit stroj. Dřive ani náhodou, alespoň u mě. Člověk už není "beran", nejmíň 4x měří a jednou řeže. Mám závazky, to ano, a taky to mám stále na paměti, ať už v autě, nebo v práci, nebo při jiných, náročnějších aktivitách. Každý z nás se chce vrátit domů.
Než obavy ze sebe, že budu hazardovat, mám spíše obavu z toho, co vyvedou v provozu jiní vůči mě. Nekupuji stroj proto, abych jezdil stále pilu, ale proto, že se chci odreagovat, zkusit jinou činnost. Na vysoký adrenalin jsou třeba skoky z padáku, nebo rafty.
Chápu, že na motorce je vyšší riziko smrti, to bez debat, ale jak píše Durex, zranit či zabít se lze v podstatě při jakékoli jiné činnosti. Ale i tak díky, na rizika je nutno myslet stále.
S motorkou začínám v pozdějším věku proto, jelikož na sobě "už cítím", že začínám vyzrávat, nesmějte se, nevím, jak to napsat "nekostrbatě". Prostě jsem ve věku, kdy už nemusím a ani nechci být "v čele kolony", první. Člověk časem pochopí, že rychlá jízda může nést následky, které nesouvisí jen s tou rychlostí, ale s okolnostmi kolem toho, které zaviní něco, nebo někdo jiný, než já sám. Stačí drobnost a je "po srandě". Dřív jsem si tohle neuvědomoval, ale s přibývajícími lety, to postupně přišlo.
V podstatě až teď si myslím, že s odvoláním na výše napsané, je vhodná doba si pořídit stroj. Dřive ani náhodou, alespoň u mě. Člověk už není "beran", nejmíň 4x měří a jednou řeže. Mám závazky, to ano, a taky to mám stále na paměti, ať už v autě, nebo v práci, nebo při jiných, náročnějších aktivitách. Každý z nás se chce vrátit domů.
Než obavy ze sebe, že budu hazardovat, mám spíše obavu z toho, co vyvedou v provozu jiní vůči mě. Nekupuji stroj proto, abych jezdil stále pilu, ale proto, že se chci odreagovat, zkusit jinou činnost. Na vysoký adrenalin jsou třeba skoky z padáku, nebo rafty.
Chápu, že na motorce je vyšší riziko smrti, to bez debat, ale jak píše Durex, zranit či zabít se lze v podstatě při jakékoli jiné činnosti. Ale i tak díky, na rizika je nutno myslet stále.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já se jen snažil uplatnit "risk management". A jestli lituji, že jste ze mě udělali motorkáře? Ani trochu!
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
1. Lepší zemřít v náručí krásné ženy než v domově důchodců vzpomínat na pracovní úspěchy.Libor píše:...zabít se lze v podstatě při jakékoli jiné činnosti. Ale i tak díky, na rizika je nutno myslet stále.
2. Jaký je rozdíl mezi syfilitidou a vlaštovkou? Zkus chytit vlaštovku.
A vo tom to je!
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já naposled seděl na Jawa 350 ve dvaceti. Pak dlouho nic, upravování a honění aut. V 55-ti jsem si poŕídil Brumlu, radost a splnit si svůj sen se dá v každém věku.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Dobrý
Při mé smůle zemřu při nějaké ne Bohu libé činnosti Ale ještě k té bezpečnosti. Každý rok, už dlouhodobě, jezdíme v září s klukama z práce na tzv. Giro. Ve čtvrtek se sbalíme na kola a jedeme do Beskyd na 4 dny. Každý den je v plánu nějaký vrchol (Lysá Hora, Pustevny, Ondřejník), přičemž to vychácí s odjezdem ze "základny", vrcholem a zpět +- 50 km denně. A teď k meritu věci. Každý kopec, který vyjedeš logicky sjedeš, třeba Lysá Hora má od spodního bodu nahoru nejkratší cestou cca 7 km. A docela výrazná část naši grupy to dolů pouští šusem, bo údajně adrenalin. S parťákem obvykle dojedeme poslední, ale co je důležité, bez rizika pádu a zranění. A že se těch kolegů už vyšilo... Ale neřeším, co na tom, že jsem mezi posledními. Obezřetnost vždy na 1. místě, snad mi to vydrží i na motce
Při mé smůle zemřu při nějaké ne Bohu libé činnosti Ale ještě k té bezpečnosti. Každý rok, už dlouhodobě, jezdíme v září s klukama z práce na tzv. Giro. Ve čtvrtek se sbalíme na kola a jedeme do Beskyd na 4 dny. Každý den je v plánu nějaký vrchol (Lysá Hora, Pustevny, Ondřejník), přičemž to vychácí s odjezdem ze "základny", vrcholem a zpět +- 50 km denně. A teď k meritu věci. Každý kopec, který vyjedeš logicky sjedeš, třeba Lysá Hora má od spodního bodu nahoru nejkratší cestou cca 7 km. A docela výrazná část naši grupy to dolů pouští šusem, bo údajně adrenalin. S parťákem obvykle dojedeme poslední, ale co je důležité, bez rizika pádu a zranění. A že se těch kolegů už vyšilo... Ale neřeším, co na tom, že jsem mezi posledními. Obezřetnost vždy na 1. místě, snad mi to vydrží i na motce
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Noty na velkou (i největší) motorku mám od roku 1976 a od té doby jsem se "svezl" jednou, v r. 1980. Potřeboval jsem cos vyřídit v okresním městě a stávkovalo mi auto, tož jsem si od kamoša půjčil jeho Jawasaki 250. A celé další roky jsem po motorce ani nevzdechl. Poslední dobou mě semtam napadá, že bych možná, třeba, že by to nemuselo být špatný, ale tak nějak pořád zůstávám při zemi. A s velmi vysokou pravděpodobností už i zůstanu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já tě svezu. V klidu,pohodě a na něčem bublavým a budeš taky náš
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Mně nevadí být předposlední. Ale úplně poslední být nechci. Toho totiž kousne pes - do zadku!Libor píše:Ale neřeším, co na tom, že jsem mezi posledními.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Jen to ne! Nemám problém Durexovi mé stroje půjčit, ale být zrovna u toho/na tom rozhodně nechci...Durex píše:Já tě svezu.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Tohle je ale naprosto klasická reakce na moji nabídku Přitom nepatřím mezi ty,kteří by hned někoho svezli stylem, jako by tu motorku zrovna ukradli. Nemám s tím problém,ale to musí jen dotyčný chtít a pak taky ho musím znát a musím vědět,že mi vzadu v zatáčce neudělá nic,co by nás poslalo k zemi.
Jinak je to vždy naprosto plynulá jízda a snažím se aby byla beze strachu. Měl sem možnost se jako spolujezdec rozštípat a od tý doby mám blok a jednak nerad jezdím vzadu (nikomu nevěřím, přesto třeba se nechám svíst někde v bezpečí,abych viděl,jak dotyčný jede a jaký dělá chyby), taky se bojím, i když vím,že sám bych to jel 3x rychleji. A jelikož vím,jaký špatný pocity blbá jízda může mít,tak nikoho neděsím. To přece není účel svezení.
Jinak opravdu všem spolujezdcům patří můj obdiv!
Jinak je to vždy naprosto plynulá jízda a snažím se aby byla beze strachu. Měl sem možnost se jako spolujezdec rozštípat a od tý doby mám blok a jednak nerad jezdím vzadu (nikomu nevěřím, přesto třeba se nechám svíst někde v bezpečí,abych viděl,jak dotyčný jede a jaký dělá chyby), taky se bojím, i když vím,že sám bych to jel 3x rychleji. A jelikož vím,jaký špatný pocity blbá jízda může mít,tak nikoho neděsím. To přece není účel svezení.
Jinak opravdu všem spolujezdcům patří můj obdiv!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis