Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

veduci ak uzná za vhodné to možno aj presunie.. tu je to spam.
P.S. ale inak zaujímalo by ma s čím konkrétne z toho čo som uviedol nesúhlasíš a aj prečo :idea: ak sa ti bude chciet tak v SS
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Jsme v moto vlákně tak mě třeba trochu vadí že argumenty pro 0w20 hledáš u CTR jenž má výkon supersportu na dvou kolech a vrcholně technicky vyladěný motor. Vyladěný na 0w20. To ale nejsou běžné motory. Stejně jak Toyota GR. Možná máš štěstí a peníze mít to a jezdit s tim, ale neporovnávej tyto motoskvosty s běžnou konfekcí. Já nezatracuji oleje s nízkou HTHS, jen je potřeba vědět kdy a kam je vhodné je použit protože jinak to dopadne jak spousty a spousty aut co mají sice A5/B5 povolené, ale taky po 100 tkm spotřebu oleje jak dvoutakt. A na druhou stranu, když se podíváš zpětně jaké oleje xw40 já tady doporučuji, tak to není žadné Pemco, Fanfaro, Mannol nebo Carline ale takové, co mají slušný základový olej a kvalitní balíček aditiv a nikdy by při správně zvoleném intervalu výměny nepoškodily motor. Toť vše....
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř pro 04, 2024 8:24, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

O poškodení motora a pod. som nikde nenapísal ani čiarku.. to ani zo srandy. U mňa je to tak, že nekopem ani za jednu a ani za druhú stranu , ale vnímam to v celom kontexte a širších súvislostiach. Niekde vyslovene doporucim použiť olej vyššej viskozity vzhľadom na konkrétny motor, jeho kondíciu/opotrebenie a podmienky používania, zaroven ale v inom konkrétnom prípade nevidím žiadne opodstatnenie a pridanú hodnotu v trebárs tej ochrane motora ísť s viskozitou vyššie, než udáva výrobca motora ako preferovanú.. to je celé.

CT-R, či toyotacky motor v GR su špeciály áno.. ale je to len príklad toho, že samotná viskozita tu nemusí byť problem.. Sám ale mám v motore viskozitne a šmykovo stabilny silný 0w-30 a je to plne v poriadku hoci Honda preferuje pre tieto motory 0w-20 (tuto info mám priamo od človeka z výrobného závodu týchto motorov).
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

kornel píše: úte pro 03, 2024 22:51 1. Moto oleje sú vo všeobecnosti kvalitnejšie aj základom aj aditivami (teda aj kvalitou modifikatorov) oproti bežným motorovým olejom do áut..
Tak s tímto bych asi úplně nesouhlasil. A kor v dnešní době,kdy jsou oleje do aut vlastně úplně někde jinde. Důvod,proč nemůžou být oleje do moto tak lehkoběžné a super je mokrá spojka. Takže v 90 letech jezdili moto na stejný olej,jako auta. Až pak byly zavedeny normy JASO MA pro mokrou spojku. A v podstatě dnešní motorky by v pohodě fungovali a fungují na oeleje 10W40 API SG bez JASO tedy autový olej a nebo tedy novější s Jaso MA2,kde je zaručeno tření na spojce.

A pitrisi ano,ty kroužky a celý motor funguje na 10W50 a celý život nezná nic jiného než otáčky kolem 10 000 a žádný mazlení při ohřívání.

Celá ta sranda a debaty o olejích mezi auty a moto jsou v tom,že emisní normy pro auta a motorky jsou jinde a z hlediska homologace se to prostě u aut řešilo a řeší. Od Euro 5 na moto,která začala platit poměrně nedávno,tak se už taky víc řeší emise. Ale je prostě vidět,že dřív,když byl požadavek na výkon,tak se nešlo do nízkoviskozních olejů. Všechny tyhle věci tu jsou primárně kvůli emisím. A tím pádem se pak konstruktéři musí zamyslet jak to udělat,aby to na ty oleje a zároveň i ty oleje aby fungovali tak,jako to fungovalo doposud na klasiku.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

Ide o base oil, ktorý mávajú vo všeobecnosti kvalitnejši než oleje do áut (len minimum olejov určené pre autá nesú v sebe aspoň nejaké významnejšie množstvo olejov skupiny 4 a 5 ani nehovorím..) u moto je prioritná vlastnosť oleja z hľadiska ochrany :arrow: smykova stabilita a tá je v kritických podmienkach naviazaná na ten silný základovy olej , nie až tak aditiva ( samotné modifikatory ktoré kým dokážu odolávať kritickým podmienkam pod tlakom a vysokou teplotou v danom kritickom mieste tak tu viskozitu držia.. ak zlyhajú tie tak nastupujú AW/FM/EP prvky..) no tie uz len zachraňujú situáciu ak sa film trhá.
Preto som tu aj spomenul že konštruktér samozrejme berie v potaz aj fenomén "lokálneho znižovania viskozity" na exponovaných miestach pod plnou záťažou a aj tomu sa snaží dopasovat viskozitu ktorá by mala zabezpečiť stále to že sa film neptetrhne resp. nezuzi natoľko že už dochádza ku kontaktu parovych plôch.
Teda opäť len podotýkam že ja tu nikde nebojujem a nehanim oleje vyššej HTHS a celkovo viskozity.. v mnohých , resp. väčšine prípadov majú stále svoje opodstatnenie a chránia väčšinu motorov lepšie pod záťažou.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Já samozřejmě chápu. Ono dnes je na každěm druhém oleji ester,ester technology, syntetic atd. Je však otázkou v jakém rozsahu. Aby to nebylo jako třeba v potravinářství,kdy si koupíte šunkovou pizzu a při podrobnější zkoumání se zjistí,že šunky je tam 1% ...

Ale ještě třeba před 10 lety u motoolejů šlo převážně o klasické základové oleje. Žádný ester,pao - teda v běžné třídě 10W40,která běhá v 90% všech 4T motorů. Prvním masovějším průkopníkem byl Motul. Ale všechny ty repsoly,sunoca,Q8,Elfy,Totaly byly klasické oleje. Některé i na čistě minerální bázi. Dokonce vím o případu,že borec jezdil v motorce mogul M7 ADS III 15W-40.

V kontrastu s tím si myslím,že kdejaký LL olej 5W30 je na lepším základu. U moto se dodržoval striktně interval 6000 km a nebo rok. Nejezdilo se v zimě a převážně delší jízdy. Takže i s 2x menší TBN u motoolejů to bylo naprosto ok. Až teď se výrobci posrali a předepisují 15000 intervaly u motorek,ktere ze 2 válců,1200 kubíků dolují přes 160 koní při náplni do 3l oleje. Přitom v těch motoolejích se žádná revoluce neudála. A taky je to na motorech,které majitel tímto trápí vidět už po 4 sezónách.

A aby sis nemyslel. Já se nechci s níkým hádat a nebo ho přesvědčovat o své pravdě. Mě je to jedno. Auta neřeším vůbec. Nebaví mě. Jsou to sra*ky. A vlastně se divím,že to i po 2 letech po záruce jezdí. Za 16 let v kvalitě v automotive sem ztratil iluze o všem a papír a nebo pdf snese hodně. Věř mi ... Proto sem taky utekl. Oni už teď ku*ví i motorky. A to mě se*e daleko víc
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

vymýšlí se složitější technologie,používají lepší materiály,aby to všechno mohlo být menší,lehčí a aby to vydrželo co nejméně. Když sem nastupoval do firmy,tak se dělali poctivé cyklické mechanické zkoušky. A standard byl třeba 1 000 000 cyklů. Když sem odcházel,tak byly zkoužky virtuální a reálně sme byly kolem 200 000 cyklů. Každého zajímalo,zda to přežije záruku a pokud ano,tak to bylo ok. To sme udělali teda pokrok ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2116
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od kornel »

Dik za tieto príspevky.. prakticky nemám v ničom z toho čo si napísal dôvod oponovať :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10591
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Při čtení příspěvků v tomto vlákně mě jen tak napadlo, jak by se choval motocyklový olej v motoru auta. Už jsem to na tomto fóru nadhodil kdysi před lety, ale jednak se mi to nechce hledat a druhak doba pokročila. A Durex mi na to vlastně odpověděl... :)
Durex píše: stř pro 04, 2024 13:48 ...Ale ještě třeba před 10 lety u motoolejů šlo převážně o klasické základové oleje. Žádný ester,pao - teda v běžné třídě 10W40,která běhá v 90% všech 4T motorů. Prvním masovějším průkopníkem byl Motul. Ale všechny ty repsoly,sunoca,Q8,Elfy,Totaly byly klasické oleje. Některé i na čistě minerální bázi. Dokonce vím o případu,že borec jezdil v motorce mogul M7 ADS III 15W-40.
V kontrastu s tím si myslím,že kdejaký LL olej 5W30 je na lepším základu. U moto se dodržoval striktně interval 6000 km a nebo rok. Nejezdilo se v zimě a převážně delší jízdy. Takže i s 2x menší TBN u motoolejů to bylo naprosto ok. Až teď se výrobci posrali a předepisují 15000 intervaly u motorek,ktere ze 2 válců,1200 kubíků dolují přes 160 koní při náplni do 3l oleje. Přitom v těch motoolejích se žádná revoluce neudála...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2494
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Brembo »

ja som to vyskušal v škodovke 105,to bol Motul 5100-nie nový,mal za sebou 2000km po sezone. No starej škodovici sa velmy pozdával,motor išiel hladšie,kludnejšie a tichšie
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2494
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Brembo »

Colommbo píše: pát lis 22, 2024 11:37 Ano, některé motory ano... :oops:
Hlavne vzduchom chladené :P
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4055
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

já už sem to sem někdy dával,ale opakování matka moudrosti :D

https://www.youtube.com/watch?v=0TDAyMK ... nnel=vdl17

https://www.youtube.com/watch?v=tuX8msr ... Balafoutre

A pořád se točí :D A to jsou vzduchem chlazený .... jo,dřív se dělalo poctivý železo :D A jako kontrast tu jsou lidi,co se o to starají,nehuntují a posere se jim to víc,než těm chuligánům,co tomu dávají peklo

Ještě dodám,že takový zvěrstva byla běžnou rutinou na každém motosrazu 90 let až někdy do roku 2010. Teď už je to klidnější. Ale proč to píšu. Ty GSXR třeba jsou z doby,kdy opravdu i tady u nás v ČR v 90 letech to jezdilo na klasický autoolej 10W40 a pak to dostávalo takovou sodu. Nicméně tohle se podepsat na motoru muselo. Taky sem tu motorku měl a stačila jedna spanilá jízda v Chlumci nad Cidlinou v roce 2003 ve 40 st vedru a lehce to odnesly vačky. To se jelo jen 1 a 2 rychlostní stupeň. Had motorek byl 10 km dlouhý ... jo to byla doba :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
PUO
Příspěvky: 250
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od PUO »

Durex: Ten krúžok to bolo 0,3 mm? Tak to teda cumim 😲😮! Pravdepodobne ten olej 10W50 v Tom funguje vďaka tým otáčkam?? Samozrejme stále najrozšírenejšie mito oleje sú 10/15/20W40/50/60 a fungujú! , o Tom niet pochýb. Neviem teda čím to je ale pri osobakoch , čo mám dostupné info ,tak tie tenké krúžky sú veľký problém. Keďže mám aj ja osobne takýto problém, tak s pochopiteľných dôvodov hľadám informácie ktoré s týmto všetkým súvisia. Z dovolením jeden príklad z auto sveta. Motory Toyota radu ZZ.
Motor 1.8 kód 1ZZ krúžky 0.8- 1 mm - chronicky známy aj motor zo spotrebou oleja. Bola aj zvolavacka.
Motor 1.6 kód 3ZZ krúžky 1 mm to isté čo 1ZZ.
Motor 1.4 kód 4ZZ krúžky 1.5 mm . Žiadna alebo len minimálna spotreba oleja. Nikde musí byť pes 🐶 zakopaný. Sám si to neviem vysvetliť. Ešte krátko k moto olejom v autách. Jeden Nemec odjazdil celý interval - cca 10 t.k. na moto olej . Tuším Passat TDI alebo Tsi . Už si nepamätám. Nič sa nestalo. Ale on osobné to neodporúča - experiment!
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10591
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Brembo: Můj přípodotek se týkal jistého (auto)příběhu, s nímž jsem se Durexovi svěřil na srazu. Mého, proto červenající se smajlík. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Neřekl bych že by mohl být nějaký problém se 4T olejem v benzinovém autě. Proč? API SN. Pokud nebude požadována nějaká extra firemní norma? Třeba Ravenol 5w40 4T
https://www.ravenol.de/de/produkt/motor ... -sae-5w-40
Na druhou stranu proč? Za stejný peníz se dá koupit dobrý přímo autoolej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět