P.S. ale inak zaujímalo by ma s čím konkrétne z toho čo som uviedol nesúhlasíš a aj prečo

Moderátor: Colommbo
Tak s tímto bych asi úplně nesouhlasil. A kor v dnešní době,kdy jsou oleje do aut vlastně úplně někde jinde. Důvod,proč nemůžou být oleje do moto tak lehkoběžné a super je mokrá spojka. Takže v 90 letech jezdili moto na stejný olej,jako auta. Až pak byly zavedeny normy JASO MA pro mokrou spojku. A v podstatě dnešní motorky by v pohodě fungovali a fungují na oeleje 10W40 API SG bez JASO tedy autový olej a nebo tedy novější s Jaso MA2,kde je zaručeno tření na spojce.
Durex píše: ↑stř pro 04, 2024 13:48 ...Ale ještě třeba před 10 lety u motoolejů šlo převážně o klasické základové oleje. Žádný ester,pao - teda v běžné třídě 10W40,která běhá v 90% všech 4T motorů. Prvním masovějším průkopníkem byl Motul. Ale všechny ty repsoly,sunoca,Q8,Elfy,Totaly byly klasické oleje. Některé i na čistě minerální bázi. Dokonce vím o případu,že borec jezdil v motorce mogul M7 ADS III 15W-40.
V kontrastu s tím si myslím,že kdejaký LL olej 5W30 je na lepším základu. U moto se dodržoval striktně interval 6000 km a nebo rok. Nejezdilo se v zimě a převážně delší jízdy. Takže i s 2x menší TBN u motoolejů to bylo naprosto ok. Až teď se výrobci posrali a předepisují 15000 intervaly u motorek,ktere ze 2 válců,1200 kubíků dolují přes 160 koní při náplni do 3l oleje. Přitom v těch motoolejích se žádná revoluce neudála...