Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Petos284
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 26, 2021 8:42

Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Petos284 »

Zdravím

koupil jsem Ford Fusion 2007, najeto 170 000, bez DPF a teď řeším výměnu oleje. Mám dosah na oleje 77 Lubricants, kde mám záruku původu (ale nebráním se jinému za podobnou cenu -kolem 150 Kč) Podle mazacího plánu mi vychází olej 77 Lubricant FEC 5W-30 - (Údaj od výrobce:Plně syntetický motorový olej pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. Speciálně vyvinut pro nové modely Ford, vyžadující normu FORD WSS M2C913C/D.
API SL/CF, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, Renault 0700, Ford WSS M2C913C, Ford WSS M2C913D, STJLR 03.5003)
jenže ten podle všech rad na tomhle foru zas tak vhodný není kvůli ACEA normám - takže se ptám, jestli není lepší ho nahradit 77 MOTOR OIL HT 0W-40 (Údaj od výrobce: Plně syntetický motorový olej určený pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. ACEA A3/B4, API SN, VW 502.00 / 505.00, Porsche A40, BMV LL-01, Renault RN 0700/0710, MB 229.3, MB 229.5, Ford M2C937-A
Uvažuji výměny po 10 000 km, jezdím s ním po okreskách každý pracovní den 50 km tam a odpoledne zpět.

A druhá část mám Mitsubishi Pajero Classic 2001 2.5 TD kde je všude doporučován olej 10W-40, jenže já s ním jezdím jen do lesa, typická cesta vypadá ujet 2 km, zhasnout motor, 5 min práce, znova start a další 1-2 km a znovu, takhle se to opakuje desetkrát (10x), celkem asi 50 km a jezdím to pravidelně každý týden, pak ještě ob den cesty cca 5 km tam a po 2/3 hodinách zpět - mohl bych tam dát ten 77 MOTOR OIL HT 0W-40 ?
Uvažuji výměny po 10 000 km ale nebude lepší dřív?

Díky moc za obě odpovědi
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Pitris »

Ano, u toho oleje 5w30 FEC je psáno.... pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. Což ty Tvoje auta při vší úctě už nejsou. A vypadá to že sis o tom něco přečetl :wink: je to o tom že tyto oleje A1/A5 jsou se sníženou HTHS viskozitou a jsou hlavně eko :roll:
A vhodné - když už, tak - jen pro krátké jízdy a když není vyšší spotřeba oleje.
Jestli nemáš přístup / nechceš olej 5w40, ten 0w40 se dá - a pro oba motory, ale jeho hlavní přednost je při/po startech ve velkých mrazech. Jinak pro ty Tvoje podmínky, jizdy a motory dobře vyhovi i 5w40. U toho Fordu je 10 tkm (nebo rok) na výměnu O.K, u toho Pajera bych to bral jako strop, ale raději dřív.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petos284
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 26, 2021 8:42

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Petos284 »

Díky moc!
Nechtěl jsem jít do 5W-40 kvůli jeho poklesu viskozity po ujetí 6000 km - viz https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita .... jenže jsem nikde nenašel tuhle charakteristiku pro 0W-40.
Taky jsem srovnal podle tabulek co si sem dával pro 0W-40 a 5W-40 jejich viskozity a vyšel mi líp 0W-40. Stejně tak pro 0W-40 mluvil příspěvek Pedra ve vlákně o rozdílu mezi 0W-40 a 5W-40 kdy se podle něj 0W-40 dělají z kvalitnějších základových olejů.
A pro 0W-40 mluví i rychlejší promazání studeného motoru po startu...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Pitris »

Jak říkám, ta 0w40 se dá, a za tepla bude (téměř) totožná viskozita jak u 5w40.
Jinak k té tabulce - už je (taky) letitá a z doby, kdy v 5w40 abys opravdu plnou syntetiku hledal s baterkou a 0w40 jiné nebyly - proto tam byl pokles viskozity tak brzo, bo o něm rozhoduje z velké části právě ten základový olej, kdežto v dnešní době je plně syntetických 5w40 spousta, a i 0w40 už umí být "jen" hydrokrak, takže ten pokles viskozity už bude jinde, a jiný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petos284
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 26, 2021 8:42

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Petos284 »

Poslední otázka (protože jak jsem našel tak 77 HT 0W-40 je vyroben HT (hydrokrakovou technologií) když ho srovnáš s Total Quartz 9000 energy 0w40 (ten by snad měl být PAO) - co je lepší?
Cenový rozdíl je 30 Kč.
Díky za odpověď
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Pitris »

Pokud je Total 0w40 PAO (nevím jak 0w40, ale Total 5w40 PAO býval, a už není), bude k tomu "77 hydrokraku" kvalitnějši.
Ovšem jestli třeba máš přístup k Shellu tak jejich základový olej u 5w40 a 0w40 je taky kvalitní. Je to GTL a je ze zemního plynu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Petos284
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 26, 2021 8:42

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od Petos284 »

Díky!
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero

Příspěvek od tonny »

Měl jsem Pajero 2,5TD asi 15 let, předtím 2,4TD. Dával jsem zprvu 5W-40, výměny kolem 10tkm, pak 10W-40, výměny kolem 8tkm a jízdy všehochuť. Předpis výrobce jsem měl interval 8tkm. Ve Tvém případě bych dával 5W-30,40 na 6tkm, klidně ten Shell HU, API SL.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět