Motocyklové oleje 10W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Sidonius

Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Sidonius »

Dobrý den,

mám dotaz k motocyklovým olejům. Dodržuji specifikaci dle výrobce a používám aktuálně Castrol GPS Power 1 10-40W. Zajímá mě, jaké jsou rozdíly v kvalitě olejů dle specifikace např. kinematická viskozita / viskozita při 100st.C

MOGUL MOTO 4T 10W-40 SAE 10W-40, API SM, JASO MA 2
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _10w40.pdf

REPSOL MOTO SINTETICO 4T 10W40 API SJ, Jaso T903: 2006 MA2
http://www.repsol.com/imagenes/es_es/RP ... -43020.pdf

Castrol GPS POWER1 4T 10W-40
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8QE9RH.pdf

Motul 5100 Ester 4T 10W-40 API SG/SH/SJ/SL/SM JASO MA2 M033MOT112
https://www.motul.com/system/product_de ... 1362491860
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Pitris »

Ve zkratce: viskozita neurčuje kvalitu olejů, ale jejich tekutost - (zjednodušeně) hustotu / řídkost.
Všechno jsou to 10w40 a je v podstatě jedno, jestli některý má viskozitu při 100°C 13,5 a druhý 14,2 mm2/s, protože je to drobný rozdíl a počtem ujetých kilometrů se stejně nepatrně snižuje. A hustota při nízkých teplotách je u třídy 10w taktéž obdobná a s minimálními rozdíly. Tady lépe (ale mimo mrazy zbytečná) 5w. Naopak co u olejů pro 4T motory se společnou převodovkou a mokrou spojkou důležité je, je norma JASO. Jsou (starší MB) MA a (lepší) MA 2. API mají všechny min. SG a 10w značí i dobrou zimní startovatelnost a co se týče druhého čísla, tak 40 je za tepla "hustší" a teplotně zatížitelnější jak 30 ale "řidší" jak 50. A pak třeba ještě viskozitní index, kde vyšší znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší, ale výroba takového oleje znamená, že je potřeba větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Nebo hodnota TBN, která čím vyšší, tím lépe pro časté studené starty a popojížďky.
Z těch Tebou uvedených má Motul navíc esterovou aditivaci, která posouvá ochranu motoru výše, ale proslýchá se, že část motorkářů (hlavně se staršími motory) má s tím Motulem 5100 od doby, co plní místo MA už MA 2 problémy s prokluzem spojky. Nevím, mě se to dřív nestalo.... ale s "fárošem" teď jezdím Repsol 10w50. A něco o motoolejích je zde: http://www.oleje.cz/obsah/motocyklova_maziva
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sidonius

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Sidonius »

Díky za info :wink:
Rozdíly jsou nepatrné, ale je pravda, že rozdíl jsem poznal u moto XJ600 a FZS600. Jezdil jsem vždy na Valvoline 10W/40, pak jsem přešel na Repsol 10W/40 a musím uznat, že motor byl tišší a řadilo se lépe.
Nyní mám u TDM900 Castrol GPS 10W/40, který se od koupi nemění (stále Castrol), ale v poslední době se mi nezdá převodovka. Někde jsem četl, že majitel TDM900 měl mogul a přešel na Repsol, ale motor byl o něco hlučnější a řazení se zhoršilo, tak přešel zpět na MOGUL. Osobně bych chtěl vyzkoušet MOGUL, olej měním na konci sezony. Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Pitris »

Dá se ale vyzkoušet třeba i švýcarský Motorex nebo tu Durexem na Hayabuse ježděný Elf Moto4 Road, a kvalitní motooleje dělá i např. Millers oils, Yacco nebo Eneos....Důležitá je ale i včasná výměna....
A ještě doplním k tomu Valvoline - tak jak mezi autooleji jsou špička, u motoolejů se to už říct nedá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sidonius

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Sidonius »

jediný co řeším, obava z Toho že pokud přejdu z Castrol GPS 10-40w na Mogul, že bude klouzat spojka. Vezmu asi Mogul či Repsol
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Durex »

Tak vše tu bylo asi řečeno. Pokud neřešíš cenu,tak opravdu ten motorex je dobrá volba. Mogulu bych se nebál a ani repsolu. Castrol GPS je taky v poho,akorát mě přišlo,že je až moc dlouho čistej a že asi bude hůř na sebe vázat karbon a úsady z motoru. Trápení bylo s racingem 10w50. Tam to smekalo ... Elf dělá taky luxusní řadu olejů a to co jezdím a i plním do servisovaných motorek je v zhledem k ceně luxusní standartd MOTO 4 ROAD 10W-40 API SJ, JASO MA2. Dělá i MOTO 4 TECH 10W50 API SL/JASO MA2. V podstatě záleží,do čeho to máš a jak s tím chceš jezdit. pokud je to normální motor (sport,důro,motárd atd a bude se jezdit po silnici v provozu) tak je zbytečný pitvat tech. listy. Použít cokoliv pro moto a pravidelně měnit. Pokud bych měl nějakou závodničku,tak bych to řešil ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Sidonius

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Sidonius »

mám to do TDM900, ale máš pravdu v tom, že ten Castrol je vcelku čistej, jako by nevázal nečistoty, ale na to nejsme odborníci. Jiný majitel TDM jezdil MOGUL a šel do Repsolu- motor byl hlučnější a lepila se mu spojka, tak šel zpět k MOGULU. U Mogulu se mi líbí poměr kvalita x cena.
Je to asi konstrukci motoru, u FZS mi seděl více Repsol, Valvoline jsem rychle opustil.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Durex »

Ono na tuto vlastnost ani nemusíš být odborník. Když mám motor,který mi zbarví Repsol po pár km do hněda až černa a pak ten samý motor má v okýnku i po 600 km stále růžovej Castrol … Takže z tohoto důvodu jsem ho přestal používat. Taky cena byla přemrštěná. Moje doporučení je použít jakýkoliv moto olej. TDM bude opravdu jedno,co tam bude. Klidně tam dej ten Mogul. Na Repsol znám motory,co mají navrkáno kolem 100 000 km a stále v pohodě … Ale to není vypovídající údaj ;)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Durex »

Kdybych neměl ten ELF,tak pořád je ve mě vlastenec a šel bych osobně do Mogulu ... I když to bude asi Orlen ... :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Pedro »

Ale jsou jen SM,SN.
To nechci.
SG-SJ,max SL.
V neděli jsem dal výměnu,po 3,5 tkm,Valvolin 10-40 von,Motul 10-50 Est v nu.
Itall

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Itall »

Taky na podzim zajedu s SV v servis. 6000 km celkem mít nebude, asi ani 5000. Poslední výměna oleje v 1000 km. Objednám si asi výměnu i s filtrem, ten by se dle rozpisu měnit nemusel.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Pedro »

Já filtr jen na jaře,už léta. S jednou vyjímkou,u mých moto olej měnim jak se mi to trefí do času a nálady,vždy rozmezí 3000-3500 km. Tzn.,v půli sezony.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Brembo »

Castrol GPS som neskušal,len Racing 15W-50 a ten bol pri výmene čierny. So spojkou problém nebol. Len by ma zaujímalo,že ktoru JASO normu može splnat Motul 300V Factory Line 15W-50
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Pitris »

Motul 300V Factory Line 15w50 by měl plnit JASO T903; mělo by to být vše JASO MB, MA, MA1 a MA2
Ale u těchto sportovních 300V olejů se uvádí že jsou trvale podrobovány testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků neustále upravuje. Kvůli tomu není možné je dlouhodobě homologovat podle certifikačních testů. Tam jsou důležité reference výrobců motorů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Motocyklové oleje 10W-40

Příspěvek od Brembo »

vdaka za odpoved a link. Mám ešte ten starší bez Core,teda duoble ester,ale hádam MA by to malo zvládnut.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět