mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Jinak ano. Viskozita u 5w40 klesá dřív než u 5w30. Ale myslim, že to Ravenol Vst a Vsi a svým Usvo,cleansynto, Wolfram atd posunul zas jinam. Obyč 5w40 začínají po 5-6 tis strmě klesat. (Ikdyž 0w20 z toho nebude)
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Proto jsem napsal "u opravdu kvalitních olejů 5w40". Z plně syntetického (třeba PAO) základového oleje. U HC olejů ten pokles viskozity (až k 5w30) opravdu je. Ale záleží na stavu motoru a typu jízd....
Čímž neříkám že by HC oleje byly špatné. Nikoliv. Jen je u nich (a trochu plánovaný, i z eko důvodů a nižší ceny) větší pokles kinematické viskozity při 100 stupních
Čímž neříkám že by HC oleje byly špatné. Nikoliv. Jen je u nich (a trochu plánovaný, i z eko důvodů a nižší ceny) větší pokles kinematické viskozity při 100 stupních
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Mě to přes zimu, kdy mám od října do konce března v (a max 6 tis km, kdy ještě necelý 2L doliju ) v motoru 5w40 zajímá jak loňský sněhy...d Navic ted Ravenol Vst 5w40.
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Našiel som zaujímavý graf . Ide o test vst 5w40 zmena kinemat.viskozity pri 100 st. už po nájazde 1000 km pokles z 14.3 na 13.7 až 13.8 potom drží až na 6500 km. A potom lineárne pomaly dolu až na hodnotu 13.4 po najazdených 10.000 km. Takže tá 5w30 z toho asi nebude ono to je asi ozaj trošku iná liga. Bol to test na bmw 4.4 V8 Twin turbo
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Ahoj všem,
mám 1,6 Valvematic v Toyotě, aktuálně nájezd 120t km a od začátku. Nejčastější trasy město kolem 50km/součet jízd tam a zpět, mimo semafory, ale občas se člověk zácpám nevyhne. Dálnice do 120km/h a když, tak jsou to stovky km. Krátké trasy, kdy se motor, potažmo olej sotva zahřejí, jsou řádově jen v procentech. Roční nájezd průměrně 28t km a spíše defenzivně. Občas motor proženu do otáček, což je u atmosféry nutné např. při předjíždění.
Olej měním pravidelně 10t km. Dávám originál filtry (olejový a vzduchový). Používám olej Toyota Fuel Economy 5W-30, ACEA A1/B1, A5/B5, API SL. S motorem i autem počítám do budoucna "co to půjde". Takže mi není jedno kde tankuji, co dávám za filtry, olej, atd.
Nyní k oleji. Z českého trhu Toyota FE 5w-30 pomalu zmizel. To postřehl asi každý, kdo ho kupoval. Ještě ho lze objednat na Slovensku, popř. dojde k naskladnění v Česku. Nicméně z prodejců na dotaz "kdy?", nikdo nedokázal odpovědět. Proto hledám alternativu. Olej jsem neřešil, prostě Toyota FE 5w-30. Vůbec nechci rozvířit diskuzi nad 0W-20. Chci jít cestou 5W-30, později 5W-40. Nutno podotknout, že motor olej "nežere" ani trochu. Stejně tak znám a mám manuál k autu, jehož citaci tady někdo už uváděl. Tzn. jaké lze použít třídy oleje.
A tak jsem začal hledat olejovou alternativu. Nejsem tribolog ani chemik. Snažil jsem se zorientovat zde ve fóru nebo ve fóru o Toyotě. Pochopil jsem, že tento motor snese asi slušný rozsah druhů olejů. Jestli to chápu dobře, tak oleje s označením C1-C3 jsou určené pro motory s katalyzátorem a v případě Valvematicu, který nemá ani filtr pevných částic, není úplně vhodný.
Pokud použiji olej ACEA A1/B1, A5/B5 API SL, tak to může být např. Valvoline SynPower FE 5W-30 nebo Ravenol FDS, popř. Eneos Premium Multi nebo Yacco Lube F (vše 5W-30). Pochopil jsem, že olejové základy jsou podobné a do následné aditivace stejně nikdo nevidí... Tyto oleje vytvoří tenčí vrstvu filmu a oproti olejům třídy ACEA A3/B4. Dochází k úspoře paliva a přitom dostatečnému mazání při výše uvedených jízdách (žádné závody ani v horku ani v zimě).
Kdybych měl volit 5W-30 ACEA A3/B4, API SL, což splňuje např. Valvoline SynPower nebo Shell Helix Ultra, tak jsem pochopil, že asi trochu vzroste spotřeba a...? Protože když se podívám např. na Valvoline SynPower FE A1/B1, A5/B5 zde:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Tak nevidím příliš velké rozdíly oproti Valvoline SynPower A3/B4 zde:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Jen rozdíl ve viskozitě při zahřátí.
Když už se podobné věci řeší, mám pocit, že to směřuje k doporučení oleje třídy ACEA A3/B4. Ale když se na to podívám z hlediska životnosti motoru a jeho součástí (koroze, kaly, usazeniny na ventilech, atd.), že mi motor olej "nežere", tak si kladu otázku, zda používat oleje ACEA A1/B1, A5/B5 API SL (SN) nebo třídu ACEA A3/B4 API SL (SN)??? Nějaký argument, který mi unikl? Mohlo se stát... Popř. má někdo dlouhodobou zkušenost, že např. olej Valvoline SynPower má perfektní aditivační balíček a ten motor je na tom lépe než u jiného oleje?
Další věc je cenový rozdíl značek. Souvisí jen s produkcí nebo v tom hraje roli i aditivační balíček (popř. další faktory jako doprava, apod.)? Jestli to vůbec někdo může vědět... Např. cenově Valvoline SynPower FE vs. Ravenol FDS? Opět se liší jen v pro mě malých číslech a nedokážu posoudit, zda je to zásadní pro provoz.
http://www.ravenol.cz/katalog/149-ravenol-fds-5w-30
Razítko na to, který olej je "nejlepší" nečekám. Spíš poslechnu argument, který povede k pravděpodobnému zvýšení životnosti motoru při takové periodicitě výměn... Díky
mám 1,6 Valvematic v Toyotě, aktuálně nájezd 120t km a od začátku. Nejčastější trasy město kolem 50km/součet jízd tam a zpět, mimo semafory, ale občas se člověk zácpám nevyhne. Dálnice do 120km/h a když, tak jsou to stovky km. Krátké trasy, kdy se motor, potažmo olej sotva zahřejí, jsou řádově jen v procentech. Roční nájezd průměrně 28t km a spíše defenzivně. Občas motor proženu do otáček, což je u atmosféry nutné např. při předjíždění.
Olej měním pravidelně 10t km. Dávám originál filtry (olejový a vzduchový). Používám olej Toyota Fuel Economy 5W-30, ACEA A1/B1, A5/B5, API SL. S motorem i autem počítám do budoucna "co to půjde". Takže mi není jedno kde tankuji, co dávám za filtry, olej, atd.
Nyní k oleji. Z českého trhu Toyota FE 5w-30 pomalu zmizel. To postřehl asi každý, kdo ho kupoval. Ještě ho lze objednat na Slovensku, popř. dojde k naskladnění v Česku. Nicméně z prodejců na dotaz "kdy?", nikdo nedokázal odpovědět. Proto hledám alternativu. Olej jsem neřešil, prostě Toyota FE 5w-30. Vůbec nechci rozvířit diskuzi nad 0W-20. Chci jít cestou 5W-30, později 5W-40. Nutno podotknout, že motor olej "nežere" ani trochu. Stejně tak znám a mám manuál k autu, jehož citaci tady někdo už uváděl. Tzn. jaké lze použít třídy oleje.
A tak jsem začal hledat olejovou alternativu. Nejsem tribolog ani chemik. Snažil jsem se zorientovat zde ve fóru nebo ve fóru o Toyotě. Pochopil jsem, že tento motor snese asi slušný rozsah druhů olejů. Jestli to chápu dobře, tak oleje s označením C1-C3 jsou určené pro motory s katalyzátorem a v případě Valvematicu, který nemá ani filtr pevných částic, není úplně vhodný.
Pokud použiji olej ACEA A1/B1, A5/B5 API SL, tak to může být např. Valvoline SynPower FE 5W-30 nebo Ravenol FDS, popř. Eneos Premium Multi nebo Yacco Lube F (vše 5W-30). Pochopil jsem, že olejové základy jsou podobné a do následné aditivace stejně nikdo nevidí... Tyto oleje vytvoří tenčí vrstvu filmu a oproti olejům třídy ACEA A3/B4. Dochází k úspoře paliva a přitom dostatečnému mazání při výše uvedených jízdách (žádné závody ani v horku ani v zimě).
Kdybych měl volit 5W-30 ACEA A3/B4, API SL, což splňuje např. Valvoline SynPower nebo Shell Helix Ultra, tak jsem pochopil, že asi trochu vzroste spotřeba a...? Protože když se podívám např. na Valvoline SynPower FE A1/B1, A5/B5 zde:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Tak nevidím příliš velké rozdíly oproti Valvoline SynPower A3/B4 zde:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
Jen rozdíl ve viskozitě při zahřátí.
Když už se podobné věci řeší, mám pocit, že to směřuje k doporučení oleje třídy ACEA A3/B4. Ale když se na to podívám z hlediska životnosti motoru a jeho součástí (koroze, kaly, usazeniny na ventilech, atd.), že mi motor olej "nežere", tak si kladu otázku, zda používat oleje ACEA A1/B1, A5/B5 API SL (SN) nebo třídu ACEA A3/B4 API SL (SN)??? Nějaký argument, který mi unikl? Mohlo se stát... Popř. má někdo dlouhodobou zkušenost, že např. olej Valvoline SynPower má perfektní aditivační balíček a ten motor je na tom lépe než u jiného oleje?
Další věc je cenový rozdíl značek. Souvisí jen s produkcí nebo v tom hraje roli i aditivační balíček (popř. další faktory jako doprava, apod.)? Jestli to vůbec někdo může vědět... Např. cenově Valvoline SynPower FE vs. Ravenol FDS? Opět se liší jen v pro mě malých číslech a nedokážu posoudit, zda je to zásadní pro provoz.
http://www.ravenol.cz/katalog/149-ravenol-fds-5w-30
Razítko na to, který olej je "nejlepší" nečekám. Spíš poslechnu argument, který povede k pravděpodobnému zvýšení životnosti motoru při takové periodicitě výměn... Díky
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Velmi pravděpodobně prodloužíš výdrž motoru, pokud se vyhneš olejům se sníženou HTHS viskozitou, tj. těm, které jsi používal až dosud (A1/B1 + A5/B5). Tedy jestli už není pozdě...
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Mezi oleji je rozdíl nejen pokud jde o aditivaci (menší), tak i co do základových olejů (větší).
Ale ten Tvůj interval výměn je podstatný, rozhodující, a co do výdrže správný....
Olej Ti to nebere - buď rád, ale jak píše Jerry, olejem A3 nic nepokazíš a z hlediska výdrže motoru (obzvláště při těch delších jízdách) bude olej A3 lepší....
Co jde o vliv na spotřebu paliva, tak třeba i zde ve "fordvláknu" psali že rozdíl A1 vs. A3 je velmi malý (a někdy i neměřitelný).
A pokud bych měl vybrat, tak při delších jízdách (a Tvých intervalech výměn) bych klidně dal raději i C3 než A1/A5.
Co jde o ty značky olejů, tak jak Valvoline, Shell nebo Ravenol jsou
A tady je pěkný přehled údajů z TL oleje-5w40-0w40-5w50-5w40-c3-5w30-5w30- ... t6563.html na výběr....
Ale ten Tvůj interval výměn je podstatný, rozhodující, a co do výdrže správný....
Olej Ti to nebere - buď rád, ale jak píše Jerry, olejem A3 nic nepokazíš a z hlediska výdrže motoru (obzvláště při těch delších jízdách) bude olej A3 lepší....
Co jde o vliv na spotřebu paliva, tak třeba i zde ve "fordvláknu" psali že rozdíl A1 vs. A3 je velmi malý (a někdy i neměřitelný).
A pokud bych měl vybrat, tak při delších jízdách (a Tvých intervalech výměn) bych klidně dal raději i C3 než A1/A5.
Co jde o ty značky olejů, tak jak Valvoline, Shell nebo Ravenol jsou
A tady je pěkný přehled údajů z TL oleje-5w40-0w40-5w50-5w40-c3-5w30-5w30- ... t6563.html na výběr....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Rozumím. Pro mne z toho plyne spíše pozitivní zkušenost a lovit ve vodách olejů 5W-30 ACEA A3/B4 API SL (SN). Tzn. Valvoline SynPower 5W-30 nebo např. Ravenol HCL CleanSynto 5W-30. Překvapuje mne trochu to C3. Ale pořádně mrknu na ty tabulky... Napadá mne od boku např. Eneos Sustina 5W-30, ta má specifikaci C3. Ta je v pohodě? Stále ve světle intervalu výměn a životnosti motoru. Neznamená to, že chci výhradně japonský olej...
Cena oleje mne nezajímá, není to priorita. Spotřeba také není priorita, s tím se vyrovnám. Prošel jsem si dieslovým motorem s perfektní spotřebou, ale když kosa padla na kámen a musel jsem řešit vstřiky a vysokotlaké čerpadlo, tak kde byla "úspora" za spotřebu... Proto jsem šel do konstrukčně relativně jednoduchého benzínu. A oddálení řešení problémů s autem je k nezaplacení. Proto se ptám i na olej.
Každopádně díky za náměty...
Cena oleje mne nezajímá, není to priorita. Spotřeba také není priorita, s tím se vyrovnám. Prošel jsem si dieslovým motorem s perfektní spotřebou, ale když kosa padla na kámen a musel jsem řešit vstřiky a vysokotlaké čerpadlo, tak kde byla "úspora" za spotřebu... Proto jsem šel do konstrukčně relativně jednoduchého benzínu. A oddálení řešení problémů s autem je k nezaplacení. Proto se ptám i na olej.
Každopádně díky za náměty...
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Olej C3 je nevhodný (tam kde být nemusí; kde ano, holt smůla) pro krátké popojížďky bo má sníženou hodnotu alkalické rezervy TBN. Maraki píšeš, že spíše delší jízdy a včasná výměna, takže
ad1) tu alkalickou rezervu nevyčerpáš, a
ad2) na delší jízdy je vhodnější normální (nesnížená) HTHS
ad1) tu alkalickou rezervu nevyčerpáš, a
ad2) na delší jízdy je vhodnější normální (nesnížená) HTHS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
...a toto je tiež dôležité. Ona toyotka zožere vcelku hocičo, ale to neznamená, že jej to dlhodobo robí dobre. Takže benzín idealne taký, ktorý čistí, prípadne nejaké to aditivum - najlepšie pravidelné, alebo aj také to "občas" nezaškodí.Maraki píše: Takže mi není jedno kde tankuji,
ale to len vzhladom ku kontextu. kedže tu sme pri oleji, toto pravdaže patrí inam.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
K tomu oleju Toyota FE 5w30 keď som pátral ja pred nejakým casom po tomto čo je to za olej zistil som že je to mobil super 3000 formula FE 5w30 predávaná ako olej "Toyota"... To len aby si vedel čo si tam lial...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Olejů 5w-30 ACEA A3/B4 API SN je jako šafránu. Většinou pokud už jsou API SN, tak už jsou C3.Maraki píše: ... lovit ve vodách olejů 5W-30 ACEA A3/B4 API SL (SN). Tzn. Valvoline SynPower 5W-30 nebo např. Ravenol HCL CleanSynto 5W-30. Překvapuje mne trochu to C3. ...
Každopádně díky za náměty...
Když už C3, tak brát takové, kde je TBN spíš kolem 8,0 mgKOH/l než takové, kde je TBN poblíž 6,0 mgKOH/l.
Z olejů C3 je špičkový například Mobil 1 ESP 5w-30
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
V 5w30 a Api A3 je novinkou Sunoco Synturo Gold 5w30 A3 a Api SN. https://www.sunoilespana.com/categoria- ... _gold_5w30
Šafrán se nám rozrůstá.
Šafrán se nám rozrůstá.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
5w30 A3. Pár jich ještě je, zaplaťpánbů 5w30-a3-b3-t6585.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw
Koupil jsem v Per Oil do Aurise Yacco VX 1703 FAP 5W-30. Výměna po 7000 kilometrech.
Olej Yacco dávám do všeho, co u nás má 4 kola, vyjma tchánovo Octavie, který dává Castrol
Olej Yacco dávám do všeho, co u nás má 4 kola, vyjma tchánovo Octavie, který dává Castrol