mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od abc »

Ale já celou dobu doporučují 5w30 A3, kterou sám používám ( Valvoline SynPower 5w30 ) :idea: :).
Dále, za litr Mistralu jsou skoro 2 l Shellu, který je, jak se zda, hoodně dobry, :idea: :D a radši si ho vyměním 2x. :wink: ( v mem případě ten Valvoline ). 8)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Pitris »

jarson1 píše:Vie mi niekto vysvetlit preco sa vsetci bojíte Acea C3? Kde je teda pes zakopaný?
Teda trošku se divím že se ptáš zrovinka Ty :shock: ale tuna čítaj :P A defakto tam stačí poslední odstavec:
https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Jerry3 »

Také mne tou otázkou překvapil... :o :shock: :?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od jerome »

Prečo sa nebáť C3 vysvetil lengy na predošlej strane chlopi :idea: Žiaľ bohu,emisné normy sú stále prísnejšie, takže na jednej strane je jasné, že A3 ochráni motor lepšie ako C3, no na druhej, splní s týmto olejom nový/ší motor emisné limity ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Jerry3 »

A o jakých emisích, resp. limitech hovoříš?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Pitris »

Lengy napsal svůj názor ohledně poklesu TBN u SAE 5w40 vs. 5w30. A "spojil" TBN s viskozitou :? Já si naopak myslím, že SAE v případě (poklesu) alkalické rezervy velkou roli nehraje.
Ale znovu napíši že olej ACEA C"x" se dá, pokud je měněn o něco dřív. Jenomže v dnešní době natahování intervalů to mění dřív než předpis (který je v 90-ti % dlouhý) jen málokdo :?
A určitě nebude v lepším stavu olej po 5-ti tkm s TBN za nova 6 mg KOH/g, než v tom samém motoru a po stejných jízdách olej s TBN za nova 10 mg KOH/g....
Ono je to totiź (hlavně) o tech. stavu toho motoru, a o způsobu jízd. A nejhorší jsou krátké popojížďky (a navíc v kombinaci s olejem s nízkým TBN a dlouhým intervalem jeho výměn) :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:....emisné normy sú stále prísnejšie, takže na jednej strane je jasné, že A3 ochráni motor lepšie ako C3, no na druhej, splní s týmto olejom nový/ší motor emisné limity ?
Když je benziňák v pořádku, tak emisní normy splní i s olejem A3. Ale pokud je v háji a baští olej, tak na emise nepomůže ani C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od jerome »

Jerry3 píše:A o jakých emisích, resp. limitech hovoříš?
Specifikace motorových olejů evropských výrobců automobilů - ACEA (2010)
(ACEA - Association des Constructeurs Européens d´Automobiles)
Tento systém charakterizuje motorové oleje pro dvě skupiny typů motorů: První skupinou jsou oleje určené pro benzínové a naftové motory osobních a dodávkových automobilů. Hodnocení motorových olejů pro tuto skupinu je rozděleno do dvou částí kde první část charakterizuje základní vlastnosti oleje, jeho výsledky na plnorozměrných i speciálních testovacích motorech apod.. Druhá část potom charakterizuje doplňkové parametry oleje a to zejména chemické složení, které u moderních motorů plnících nejnovější limity výfukových plynů (EURO 4, 5 apod.) mají vliv na funkci a životnost katalyzátorů výfukových plynů a tím na plnění limitů samotných. V této části jsou zejména sledovány obsahy síry, fosforu a sulfátového popelu (ve zkratce SAPS). V praxi se potom hovoří o tzv. olejích „low SAPS" s nízkým obsahem těchto sledovaných částí složení a olejích „full SAPS" s jejich standardním obsahem.
zdroj: Jiří Klapka/ tribotechnika.sk
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Jerry3 »

Když tomu věříš - aplikováno na katalyzátor benz. motoru... :mrgreen:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od pepoh »

jerome píše:Prečo sa nebáť C3 vysvetil lengy na predošlej strane chlopi :idea: Žiaľ bohu,emisné normy sú stále prísnejšie, takže na jednej strane je jasné, že A3 ochráni motor lepšie ako C3, no na druhej, splní s týmto olejom nový/ší motor emisné limity ?
dlhe roky maju benzinaky (origo)katy, a v poho...
acea c je hlavne z dovodu upchatia dpf nespalitelnym popolom. --> dpf/opf/gpf maju len uplne nove benziny
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Pedro »

Proc budu krmit benz motor zbytecne C3? I kdybych ho menil do 5,10tkm.
Kat nekat.
Zejmena pri dnešní nabidce a nizkych cenach maziv?
Kdyz si truba koupi auto v benzinu s FPČ, no at si uzije.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od lengy60 »

1/ lengy nic s ničím nespojil,jen si myslí,že běžná 5W-40 A3 bude vyrobená z jiného základového oleje,než olej LL,potažmo tam bude jiný balík aditiv než v tom prvním.
2/ to že je na začátku TBN 10 a u jiného oleje 5 neznamená,že ten první vydrží déle,a ty testy olejů to také ukazují
3/ nevím,kde se v některých z vás bere přesvědčení,že katalyzátor před 20 lety,je totéž,jako ty dnešní.A jak jsem zmínil výše,svůj vliv bude mít bezpochyby i vzdálenost katalyzátoru od zdroje,tedy pokud byl dřív katalyzátor někde za přední nápravou,dnes je 20-30 cm od spalovacího prostoru.
4/snížením fosfátů a popela si výrobci bláhově mysleli,že vyřeší problém s filtry pevných částic,ale nevyřešili pochopitelně nic.Hlavní příčinou ucpávání filtrů pevných částic byly a jsou saze,které jsou důsledkem městského provozu s téměř permanentně studeným motorem.Tím se samozřejmě rychleji degraduje i olej,tvoří se karbon a motor trpí jako sviň.Naopak spousta lidí jezdí na 5W-40 i s filtrem pevných částic a žádné problémy nemá,bo dieselový agregát používají pro vysoký proběh km.Zkušenosti s prodeje ojetých vozů,5-ti leté auto s najetými 50 tkm= průser,stejně staré auto s najetými 200 tkm naprostá pohoda a motor v kondici.Řeč je samozřejmě o přeplňovaných motorech,s kadle kadle jste mohli poskakovat po městě donekonečna a vcelku nic se nedělo.
5/ a naposledy připomínám služební stroje dnes už bývalého zaměstnavatele,servisované na LL olejích s výměnou á 30 tkm,s naprosto prasácky brutálním zacházením,několika hodinovým blafáním na místě a jízdou ve vedru na doraz a motory se překvapivě nerozsypaly.
6/takže buď to nebude s tou škodlivostí olejů C3 pro benzínové motory tak horké nebo dělá DAS AUTO super bomba pecka šlágr motory,vyberte si. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od Pitris »

1) Běžná 5w40 A3 bude vyrobena ze stejného základového oleje jako běžná 5w30 LL. A dobrá 5w40 A3 bude vyrobena z kvalitního základového oleje stejně jako dobrá 5w30 LL. Ale je asi fakt, že aditivační balíček u LL oleje musí být "nabušenější" aby olej - když ho tam nějakej trouba nechá 30 tkm - ještě aspoň trošku ten olej pak i připomínal. Ovšem pokud to zároveň k LL bude i ACEA C"x", pořád tam bude aditivační balíček s nízkým TBN.
2) Ne, neznamená. Jde o to v jakém motoru (resp. v jakém stavu je ten motor), a v jakých jízdních podmínkách byl olej provozován.
3) Katalyzátor je dnes možná trošku jiný (ve smyslu účinnější) než býval dřív. A čím je blíž výfukovým svodům, tím lépe. Ale na jeho správnou (a dlouhou) funkci má daleko větší vliv (a zas ten) stav motoru - resp. spotřeba toho oleje.
4) V tom s Tebou souhlasím. Ale doplním že i v 5w40 jsou oleje C3. To snad asi víš.
5) Naposledy Ti říkám☺ že ty motory defakto pořádně nevychladly, a je (už snad) známou věcí, že vyšší otáčky jsou motoru prospěšnější než ty nízké a že STUDENÝ motor je to největší zlo - pro něj i pro olej.
6) Škodlivost olejů "low saps" pro všechno ostatní v motoru kromě toho DPF je prokázána; A DAS AUTO super bomba pecka šlágr motory NEDĚLÁ, jen byly u Tvého bývalého zaměstnavatele provozovány v příznivějších podmínkách než jak s nimi jezdí většina ostatních, bo studený motor je to největší zlo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od jarson1 »

Pitris píše:
jarson1 píše:Vie mi niekto vysvetlit preco sa vsetci bojíte Acea C3? Kde je teda pes zakopaný?
Teda trošku se divím že se ptáš zrovinka Ty :shock: ale tuna čítaj :P A defakto tam stačí poslední odstavec:
https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm
Prečo? Pretože, sa chcem dopátrať pravdy. Môžem sa kludne mýlit. A zacal som tak trochu pochybovat, či to čo o tom viem je pravda.
Pochybnosti su v princípe dobré a vedú k pokroku. Ak si budem mysliet, že vsetko viem, je to jasna znamka , že sa zo mna stava blbec.
A prisiel som na to. Vlastne je to tu vsetko na fore a napisane vami samotnými. Teda nepochybne o tom väčšina vie - píšem to pre tých ostatných, ktorí stále C3 obchádzajú len preto lebo v minulosti...
Ako taký "zvedavý invalida Jirka Karásek", som prešiel, co sa dalo a - teraz preskočím omáčky a dám rovno resumé:
Nikto nespochybnuje, a ani ja ,p.Černého. Ale čas a vývoj beží a niektoré veci publikované v danom case už dnes neplatia. Napriklad clanok z odkazu vyssie bol publikovaný 1.1.2006.... A menia sa aj samotné normy v zmysle toho co aké parametre splnaju dnes voči tomu co splnali napriklad pred 10 rokmi. V podstate ako tu aj uviedol niekde Jerome - ide tu o C3 ale je doležite z ktoreho roku.
Tie pochybnosti vo mne spustil mazací plán Shell, kde C3-kovú 5W 30-ku pre tento motor priamo odporúčaju. Vlastne ma na to upozornil abc. Zistil som , že nielen Shell , ale aj iné značky to maju takto. Prečo? Ak my tu niektorí "vieme" , že to nie je tak vhodné ako A3? Žeby sa mýlili všetci súčasne? Nie . Iba sa veci zmenili a to čím sa tu občas argumentuje už neplatí. Aj teraz je net stále plný starých informácíí, tak chápem, že to cloveka môže lahko zmiasť.
Celé je strucne a jasne v jednom Pitrisovom príspevku, kde cituje Millers Oils a tam je uvedené:


Millers Oils píše:
Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.

Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.

Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika.

... a ešte kto chce nech si nájde porovnanie súčasných Acea A3 a C3 ( rok 2010),kde zistíme , že teda jediné ( teda z otázky ochrany motora ) , čo pri Acea A3 oproti C3 doposial rozdiel je hodnota TBN.
A3/B4 TBN >10
A3/B3 TBN >8
C3 TBN >6

vieme co je tbn, to preskočím. Ak teda riešim motor benzínový, kde možnosť kontaminácie síroi oproei naftovemu je pochopitelne ovela nižšia potom mi z uvedeného vyplýva ( aspon mne) , že z pohladu ochrany motora sa nemám čoho báť. Naopak.
Jedine- a to je ovšem klúčové - musím dodržať výmenný interval.
A dovolím sa vrátit k vecnej podstate vlákne, lebo toto s tým silno súvisí. Riešime oil pre toyotacky valvematik a tu je MAX. interval 15tkm a pre náročné ( každý vieme aké ) podmienky MAX 10tkm.
Teda aj keby co bolo oil s TBN 6 tento interval v benzínovom motore s prehladom musí ustáť bez toho aby vobec stratil alkalitu, nie že este sa premenil na kyselinu.
Treba vsak podotknut že LL s týmto určite nie, na to je TBN 6 ozaj asi málo - to ak by sme sa znova chceli zvrhnut od konkretneho motora do vseobecnosti. Totiž stále je tu vo vztahu k TBN jeden malý háčik:
Zavedenie minimálneho celkového počtu báz (TBN) 8,0 mgKOH / g ovplyvňuje počet sekvencií ACEA, ktoré je možné kombinovať s ACEA A3 / B4-08. Pred ACEA 2008, v závislosti od výkonu motorového oleja, bolo možné kombinovať ACEA A3 / B4 s množstvom ďalších sekvencií vrátane ACEA C3. Avšak, pretože motorové oleje, ktoré spĺňajú sekvencie ACEA C, sú formulované na nižšiu úroveň síranového popola, majú tendenciu dodávať TBN menej ako 8,0 mg KOH / g. Preto so zavedením ACEA 2010 je nepravdepodobné, že motorové oleje, ktoré spĺňajú sekvencie ACEA C, budú schopné splniť požiadavky ACEA A3 / B4.
...tu ale ide najmä o A3/B4, kde je rozdiel oproti C3 ozaj znatelný. Lebo A3/B3 už to až tak nemá.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: mot.olej Toyota Auris 1.6 Valvematic 97Kw

Příspěvek od pepoh »

mna to moc nepresvedcilo.

nemeneny-olej-t6323-15.html#p177398
otazka, z coho je v ich oleji tbn urobene, ak z horcika tak aj dlhodobo bude cislo vyssie. (lebo nereaguje s kazdym typom kyseliny, ako vapnik) budes uvedeny do omylu vdaka dlhodobo vyssiemu tbn, ze je olej stale v pohode
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět