MOL

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

MOL

Příspěvek od L_U_K »

...zdravim. Tak jsem si všiml v Mostě že zezelenal někdejší LUK Oil a stal se z něj MOL a tak jsem tam cvičně 20 litrů vzal, cena byla příznivá... takže zápisníček a klasika - testuji, měřím... a tak za měsic se zmíním jak jelo auto, a tak...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL

Příspěvek od Pitris »

Tak že by to už začalo :?: MOL má postupně převzít jak Lukoil, tak i Agip/Eni....
Ale co si pamatuji z toho loňského testu benzinů ve Světě motorů, tak Slovnaft nedopadl vůbec špatně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: MOL

Příspěvek od L_U_K »

... na stojanech jsou i pistole s *EVO 99*, ale ten zatim nemají. A N95 se zdá bejt - po dalších 30 natankovanejch litrech - zatim naprosto v pohodě... Uvidíme... :)
sosko

Re: MOL

Příspěvek od sosko »

Len dodam, ze ak existuju obavy z kvality paliv Slovnaft, tak su absolutne neopodstatnene. Rafineria Slovnaft dodava drvivu vacsinu paliv na Slovensku (okrem par premiovych) do vsetkych cerpacich stanic vsetkych znaciek a nema dlhodobo problem s kvalitou. Co si pamatam par 'problemov' v minulosti, tak na vine bola konkretna cerpacka (zle skladovanie, stav nadrzi, atd.) , alebo vinou prepravy v cisterne.

TEMPO PLUS 95 - obsahuje multifunkčný balík prísad: detergetno-disperzantná prísada, antikorózna prísada, mazivostná prísada, antioxidant. S veľkou rezervou spĺňa požiadavky Európskej Únie na kvalitu palív podla STN EN 228 a vyhovuje tiež požiadavkám svetového Združenia výrobcov automobilov WWFC
TEMPO PLUS Diesel obsahuje takisto multifunkcnu prisadu (pravdepodobne nieco ako VIF), v zime filtrovatelnost do -30C, s veľkou rezervou spĺňa požiadavky Európskej Únie na kvalitu palív podla STN EN 590 a vyhovuje aj požiadavkám svetového Združenia výrobcov automobilov.
EVO Benzín - kvalitatívne ukazovatele a úžitkové vlastnosti spĺňajú všetky požiadavky WWFC na kvalitu paliva 4. kategórie. :wink: "Vďaka optimalizovanej prchavosti a priaznivej destilačnej charakteristike má výborné štartovacie vlastnosti za každých podmienok."
EVO DIESEL - v lete vyššie cetánové číslo, udržuje čistotu vstrekovacích dýz, v zimnom období bezproblémové štartovanie a prevádzka aj pri teplotách -38 °C. Spĺňa všetky požiadavky WWFC na kvalitu paliva 4.
Samozrejme osobna skusenost na vlastnom aute je najpodstatnejsia.
šulda

Re: MOL

Příspěvek od šulda »

sosko píše:EVO DIESEL - v lete vyššie cetánové číslo
A kolik znamená "vyššie" nikde neuvádí?
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: MOL

Příspěvek od L_U_K »

... a v Mostě už maj i EVO99, jenže za 34,80 Kč což je o 3,40 víc než za N95. A na ten N95 to jede opravdu dobře. V pohodě. :wink:
sosko

Re: MOL

Příspěvek od sosko »

Slovnaft má okrem požiadaviek noriem aj vnútorné predpisy, ktoré predpisujú napr. prísnejšie
požiadavky na nízkoteplotné vlastnosti (CFPP, CP) a stabilitu paliva v zimnom období:
- nízkoteplotná operabilita zimná trieda F je pod –18°C,
- bod zákalu, resp. filtrovateľnosť (CFPP) arktickej motorovej nafty je v súlade s požiadavkami
pre arktickú triedu 2.
- hodnota CFPP motorových náft triedy F je na úrovni –25 až – 32°C v závislosti od skladby paliva aj napriek tomu, že požadovaná hodnota pre tento parameter je max –20°C.

EVO diesel letný má cetánové číslo nad 55 v porovnaní s požadovanou hodnotou (min. 51) podľa normy EN 590.
EVO Diesel zimný - bod zákalu pod -20°C, filtrovateľnosť max. -30°C a nízkoteplotná operabilita pod -30°C.
šulda

Re: MOL

Příspěvek od šulda »

Nad 55 už je vypovídající údaj. A co FAME?
velkeK

Re: MOL

Příspěvek od velkeK »

šulda

Re: MOL

Příspěvek od šulda »

Strejda Gůglů my vyčuchal klasiku: Estery mastných kyselín - % (w/w) Koncentrácia - 5-7
velkeK

Re: MOL

Příspěvek od velkeK »

S naftou zkušenosti nemám, ale teď mám asi čtvrtou nádrž Slovnaft Drive 95, který se dodává i na ČS Globus a pochází z rafinerie Slovnaft, která by pak měla zásobovat i ČS v ČR a zatím můžu jen chválit.

Při tankování nepění, na volnoběh je motor klidnější a má kupodivu větší energii. Spotřebu zatím nemůžu posoudit.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL

Příspěvek od Pitris »

Já jel okolo pumpy Slovnaft a měli tam reklamu: Brzy očekávejte zelené překvapení. Že by MOL :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: MOL

Příspěvek od L_U_K »

... bude to jistě MOL ... a jelikož už pár nádrží toho základního N 95 jsem u MOL vzal, tak mohu jen jednoduše napsat: standard, v pohodě. Moje auto jede stejně jako na srovnatelnej benzin od např. Benziny. (Jen dodám, že "nejlépe" - tedy výkonově tah v kopcích a tak... vs. spotřeba a chod motoru... jede na Maxx 95, jenže cena je poněkud jinde.) MOL je totiž s 95 tkou cenově aspoň v Mostě docela nízko, což ho šlechtí... Takže v pohodě.
Návštěvník

Re: MOL

Příspěvek od Návštěvník »

Lze důvodně předpokládat, že naprostá většina benzínů na čerpacích stanicích různých sítí na celém území ČR, snad s výjimkou příhraničí, pochází ze stejných zdrojů, tedy se mohou lišit maximálně dodatečnou aditivací a koncovou cenou. Pokud je někde problém, vyloučím-li záměrnou manipulaci ze strany čerpadláře, pak obvykle vzniká až na cestě a při uskladnění u koncového prodejce, tj. nízkou technologickou disciplínou. Jinými slovy řečeno nějak nechápu, proč se tu vlastně řeší "kvalita" benzínu ve vznikající české síti MOLu. :o
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: MOL

Příspěvek od L_U_K »

... a chápeš vůbec něco? :!:
Odpovědět