MOL

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Fox

Re: MOL

Příspěvek od Fox »

Včera na MOLu v Přerově akce EVO 100 za cenu EVO 95 (tj. 27,90 Kč).
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: MOL

Příspěvek od L_U_K »

ano.. celostátní akce.. potřebujou se asi zbavit uleželý jinak dost předražený stooktanovky před závozem letního... :D :roll:
Mikulas

Re: MOL

Příspěvek od Mikulas »

Ja to vidim tak, ze potrebuju vypredat EVO 100, aby nasadili EVO 100+. :D

http://molcesko.cz/cz/o-nas/media/novin ... ic-v-cesku

Len mi nejako uchadza, preco sa vsetky paliva volaju EVO. Zeby tym chceli naznacit, ze vsetky paliva su aditivovane?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL

Příspěvek od Pitris »

MOL by měl mít všechna paliva aditivovaná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: MOL

Příspěvek od lengy60 »

100 je snad aditivovaná i dvojnásobně,aspoň tak nějak to uvádějí na svých stránkách. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: MOL

Příspěvek od NOVON »

Jo EVO DIESEL udajne taky dvojnasob aditiv.Dneska jsem se prehmat a nabral plnou..No rozdil oproti bezne nafte nepozoruju.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: MOL

Příspěvek od bjukemen »

NOVON píše:Jo EVO DIESEL udajne taky dvojnasob aditiv.Dneska jsem se prehmat a nabral plnou..No rozdil oproti bezne nafte nepozoruju.

ani nespozorujes, mozno lepsie precisti resp. precisti vstrekovace inak je skoda ju tankovat,sam som skusal a nic extra za tie prachy
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
tomas-x
Příspěvky: 4
Registrován: pon zář 12, 2016 13:22

Re: MOL

Příspěvek od tomas-x »

Má někdo zkušenosti s jejich EVO DIESEL+ ? U nás ho teď mají na stojanu, ve firemní O3 TDI CR je aktuálně druhá nádrž. Rešili jsme občasné delší točení při startování, nezáleželo na tom, zda je motor studený nebo teplý. Aktuálně jediné co pozoruji, tak od natankování ED+ se to ani jednou nestalo. Vždy motor naskočí ihned po stlačení startovacího tlačítka.
R Megane 2007 LPG
djdekl

Re: MOL

Příspěvek od djdekl »

Zimni varianta je pry do -35st :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL

Příspěvek od Pitris »

šulda píše:Co je na tom směšnýho?
Pitris píše:Tak já bych taky rád viděl že by ta nafta při -35°C ještě neparafínovala :shock: :?
šulda píše:Ale to přeci není o tvoření parafínu ale o filtrovatelnosti a nějak pochybuju o tom že to Ty nevíš?
No vždyť jo. Z nafty se separuje parafín a ucpe filtr. To bys měl přece vědět. Ale kdyžtak mrkni sem :P http://auto.idnes.cz/nafta-pod-20-186-c ... tomoto_fdv
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda
Příspěvky: 30
Registrován: stř lis 23, 2016 13:47

Re: MOL

Příspěvek od šulda »

Ale to samozřejmě vím a zatím sem nezažil. Já o voze a ty o koze. Ten údaj přeci není o tvoření parafínů ale o filtrovatelnosti nafty :idea: Tahle nafta deklaruje že je filtrovatelná do -35°C což znamená že do -35 filtr neucpe, samozřejmě pokud tam ten filtr není "sto" let. Na tom opravdu nevidím nic směšného.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: MOL

Příspěvek od Pitris »

Já psal o vysrážení parafínů z nafty nízkou teplotou, Ty zase o filtrovatelnosti. A ta filtrovatelnost je dost ovlivněna právě těmi (ne)vysráženými parafíny. Takže si vlastně rozumíme :mrgreen:
Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
A kromě toho - (tuším že) od 1.12. by měly pumpy prodávat naftu do -20-ti°C - a když vidím ty problémy ráno se startem i při daleko vyšších teplotách; tak že by všichni tito měly v autě ten filtr "sto" let :?: :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda
Příspěvky: 30
Registrován: stř lis 23, 2016 13:47

Re: MOL

Příspěvek od šulda »

Jasně že si rozumíme. Jen mě zajímá proč se djdekl směje tomu, že je ta nafta do -35°C? Pokud s tím má negativní zkušenost tak by ji to chtělo uvést.
Pitris píše:Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
Jak píšeš (uvozovky), tak ty tři stupně nemá cenu řešit, a pro klid v duši :D by to teda mohli uvádět jako např. BP -28 až -33°C.
V roce 2014 dělal Petrol testy s redakcí Černých ovcí a Motožurnálu.
EO Praha Poděbradská - deklarovaná -22°C, zjištěná - 32°C
Benzina Praha Argentinská - deklarovaná -21°C, zjištěná -31°C
OMV Praha Poděbradská - deklarovaná -35°C, zjištěná - 40°C
S tou nejistotou měření bych řekl že počítají :wink:
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: MOL

Příspěvek od Jerry3 »

V lednu - únoru r. 2000 klesaly teploty k -22 st.C i ve městech a pamatuji, že naprostá většina osobních ropáků stála přikovaná k místu posledního večerního parkování (samozřejmě na ulici). A dokonce se zastavovaly při jízdě i ty diesely, kterým se podařilo vyjet z podzemních garáží. Přiznám se, že k mé škodolibé radosti... :twisted:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOL

Příspěvek od BigBang »

šulda píše:...
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Zimní nafta se vyrábí od 16.11. a na čerpačkách musí být do 1.12. Paradoxně benzín tam musí být už toho 16.11., protože se vyrábí už od 1.11. ;) zroovna teď na podzim jsem to četl, protože jsem odkládal tankování „na zimní naftu“ :)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět