Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Moderátor: Colommbo
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Všimnul jsem si toho také, že je v komentářích k rozborům některých olejů třeba na německém i ruském OIL-CLUBu zmíněno překročení normy převážně sulfátového popela, například předmětný Mobil 1, ale i např. Shell Helix i další i v některých dalších kritériích, ale pokud to je o několik setin, tak je to povětšinou kvalifikováno jako zanedbatelné, především v případech, kdy ten olej je celkově kvalitní. Ano, diskutuje se tam také na toto téma, ale nemám dojem, že by pro diskutující zrovna toto byl nějaký zásadní problém. Samozřejmě, pokud mám v autě DPF (FAP) což, bohužel není zrovna levná záležitost, tak budu asi koukat, jak je na tom ten který olej se sufátovým popelem, dále jaká je HTHS, TBN atd…, navíc třeba u mého motoru blue HDi 2.0 130 kW je údajně (dle servisu) olejové čerpadlo stavěno na oleje s nízkou viskozitou, jinak prý to dobře nemaže atd…. A tak mnohdy najít nějaký optimální olej je docela problém. Vzpomínám si na moji diskuzi po telefonu s technikem zastoupení jisté olejářské firmy, kdy já jsem do mého současného motoru chtěl nalít olej ACEA C3, on se mi snažil vysvětlit, že to není to nejlepší řešení, a že lepší by bylo C2, ale protože jsem paličatý, tak nakonec rezignoval a řekl mi, že když už C3, tak tam dejte olej s normou VW 504 00, 507 00. Až když jsem časem koukal na https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html, tak jsem snad alespoň částečně pochopil, proč to řekl.
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Toho rádoby servisáka bych se zeptal proč je ten motor pak v létě na dálnici jak hlasité železářství - s doporučeným olejem ACEA C2. A to s tím čerpadlem je taky perla....NOP píše:....navíc třeba u mého motoru blue HDi 2.0 130 kW je údajně (dle servisu) olejové čerpadlo stavěno na oleje s nízkou viskozitou, jinak prý to dobře nemaže atd....
To jako když bude olej 0w30 C2 mít teplotu 40 stupňů a bude podstatně viskóznější než olej 5w40 C3 při 100 stupních, tak jako že to olejové čerpadlo nebude správně fungovat?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
No pozor, když jsem byl s ST na garančce v Brně a prskal jsem že mně tam chtějí nalít 5W-20, tamní vyhlášený zmrd, šéfmechanik, mně tvrdil že jiný olej mně neproteče turbem!
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Kokot, no
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
A von protekl. A i 0w40. Protože mu to politicky myslelo
A další taková věc že s olejem s normální HTHS nebude správné fungovat variabilní časování ventilů
A když jsme ve vlákně o Mobilu ESP - normu B71 2290 plní oleje 0w30 a 5w30 C2 - se sníženou HTHS viskozitou. A Mobil1 5w30 ESP. Jako jediný s normální HTHS. Takže s ním bacha - neproteče čerpadlem a turbem. Látnout po tlamé, ty "odborniky" v servisu
A další taková věc že s olejem s normální HTHS nebude správné fungovat variabilní časování ventilů
A když jsme ve vlákně o Mobilu ESP - normu B71 2290 plní oleje 0w30 a 5w30 C2 - se sníženou HTHS viskozitou. A Mobil1 5w30 ESP. Jako jediný s normální HTHS. Takže s ním bacha - neproteče čerpadlem a turbem. Látnout po tlamé, ty "odborniky" v servisu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Kruci a zvláštní je že když jsem ten jejich čuranec po pár kilácích vylil a nalil tam 0W-40, tak jsem to autko často hodně "týral"..okruh, okresky, letiště..
a ono to turbo jaksi pořád funguje, i teď když mám najeto 50 tisíc..a zahřáté dostává fakt občas hodně napít.. takže zřejmě je něco špatně..
Inu pan mechanik Šťastný je vyhlášená brněnská perla automobilky s modrým oválem..
a ono to turbo jaksi pořád funguje, i teď když mám najeto 50 tisíc..a zahřáté dostává fakt občas hodně napít.. takže zřejmě je něco špatně..
Inu pan mechanik Šťastný je vyhlášená brněnská perla automobilky s modrým oválem..
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
A vůbec by nevadila 0w40 ani tomu HDi 2.0 130 kW frantíkovi při dlouhých jizdach po dálnici. Ba naopak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Toto samozřejmě vím, také jsem mu svůj názor řekl, na léto dávám C3 - olej si vyměním sám a na zimu C2, je to onen Ravenol FES 0W-30, a to jenom proto, že auto je v záruce, ten olej má požadovanou normu PSA B71 2312 a z těch olejů s touto normou se mi prostě líbí. Nejezdím závody do vrchu a ten automat si zařadí osmičku, já jezdím na tempomat tachometrových 125 nebo 130, což je cca 1750 až cca 1850 otáček, "kopec nekopec". Nebýt těch nenáviděných kamionů a toho okruhu v Praze, tak jedu takto až domů.Pitris píše: Toho rádoby servisáka bych se zeptal proč je ten motor pak v létě na dálnici jak hlasité železářství - s doporučeným olejem ACEA C2. A to s tím čerpadlem je taky perla....
To jako když bude olej 0w30 C2 mít teplotu 40 stupňů a bude podstatně viskóznější než olej 5w40 C3 při 100 stupních, tak jako že to olejové čerpadlo nebude správně fungovat?
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Mám-li být upřímný, Mobil 1 ESP 5W-30 jsem používal a spokojenost, ale dle mého názoru je o chlup lepší Ravenol VMP 5W-30. Motor se dále ztišil, spotřeba nepatrně dále stoupla, ale z projevu toho motoru mám prostě dobrý pocit, zkrátka mu svědčí. Stále mám ve druhém autě i ten předcházející motor o stejném obsahu, ale 110 kW, je po záruce a tam už jiný olej prostě nedávám, občas to prostřídám právě s tím Mobilem 1 ESP.Pitris píše:A vůbec by nevadila 0w40 ani tomu HDi 2.0 130 kW frantíkovi při dlouhých jizdach po dálnici. Ba naopak....
Re: Mobil1 ESP 5W30 vs ESP Formula 5W30
Ano. Kdo má pro motor cit, pozná i dobrý olej. A nepotřebuje "poradit" v servisu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF