Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

adam221
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 24, 2021 0:04
Bydliště: Bratislava

Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od adam221 »

Zdravim,

Potreboval by som radu, alebo usmernit..

Opel Corsa E, B14XER, 1.4 mpi, rozvod retaz, vymena oleja 1x za rok, najazd 5 - 7t km, jazdy cca 7km.
Do auta od zakupenia sa daval olej v ramci garanciek GM Dexos 2 5W30, po zaruke nasledne ESP 5W30 pripadne Mobil XE 5w30, tieto oleje maju normu Dexos 2. V navode pisu, ze pouzity olej ma splnat kvalitu normy pre medzinarodny plan GM-LL-A-025 alebo ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, ACEA C3, API SM, API SN.
Tymto padom do B14XER mozem liat ESP 5w30, nakolko olej ma potrebnu normu Dexos2 aj ostatne API a ACEA.

Opel Astra A16XER, 1.6 mpi, rozvod remen, vymena oleja 1x za rok, najazd 5 - 7t km, jazdy kratke, par krat za rok nieco dlhsie. Od zakupenia tak isto ako pri Corse davany olej GM Dexos 2 5w30, nasledne ESP 5w30. V navode pisu, ze mozem dat Acea A3/B3 alebo Acea A3/B4 pricom nesmiem naliat ACEA A1/B1 a A5/B5, ale olej Aea C3 mozem doliat maximalne iba do 1L pocas vymenneho intervalu. Tu nastava otazka, olej Dexos 2 ci je to original GM, alebo Mobil ESP ma normu C3, tak ked ho tam mozem doliat max 1 liter pocas jednej vymeny, tak preco sa dava plna napln oleja co ma tuto normu do motora?

Oba motory nemaju meratelnu spotrebu oleja, kolko nalejem, tolko vyustim.
Urobim pre motory lepsie ked budem davat do oboch Mobil 1 FS X1 5w50, ktory splna ACEA A3/B3 ACEA A3B4, API SM, API SN? Pripadne aky iny olej by bol vhodnejsi do tychto motorov? Najlepsie jeden vyrobca/typ. Osobne som za Mobil 5w50, ktory tiez lejem do Clia RS. Pri oleji sa nepozeram na cenu.


Dakujem za kazdu reakciu a spravne nasmerovanie.
Renault Clio II RS PH1 - Mobil 5w50
Opel Astra 1.6 A16XER
Honda CBR 1100 XX - ENEOS Max Performace 4T 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

adam221 píše:....tak ked ho tam mozem doliat max 1 liter pocas jednej vymeny, tak preco sa dava plna napln oleja co ma tuto normu do motora?
Protože pravá ruka někdy neví co dělá levá, a do předpisu pro olej kafrají ekologové :(
A defakto totéž co řešiš Ty s těmi krátkými jizdami a příp. olejem Mobil1 5w50 se řešilo před "chvilkou" tady: mazda-5-cr19-1-8-benzin-r-v-2006-t7667.html
5w50 se použit dá, ale pokud je motor OK, je jeho viskozita při provozní teplotě zbytečně vysoká > tj. těch "50". A lehce vhodnější by byla 40. Do Tvých Oplů (zaplaťbůh) nepatří oleje A5/B5, a vykašli se i na oleje C3 (jsou pro DPF), a dej 5w40 nebo 0w40. A pokud "nulu", tak od Mobilu1 třeba FS 0w40....:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jerome »

Ahoj.
Kedže sa jedná o nenáročné benzínové motory je vhodné zvoliť výrobcom ponúknutú ACEA A3 :idea: Takže s tých tebou sponínaných Mobil olejov spadá do tejto normy Mobil 1 FS X1 5w50 čo je ale vzhľadom na krátke jazdy úplne zbytočná SAE trieda :) no použiť sa dá :wink:
Na druhej strane pri tebou stanovenej výmene 1x ročne / 5-7tis.km môžeš kľudne zostať pri spomínanej 5W30 ESP s ACEA C3 (pôvodne určené oleje pre DPF filte) ale teraz ich používajú aj pre benzínové motory hlavne asi kvôli zníženiu emisií iný dôvod nemôžu mať.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jarson1 »

dobre. Kým sa uplne dopletie... :D
Asi naj co bolo spomenute s ohladom na spomínané aplikácie a ich použitie bude tem Mobiil FS 0w40. Teda ked sa nepozerá na cenu.
Ale ak chce( te) , kludne smelo dalej. Existuju pravdaže aj iné vhodné. Možno to chce zjednotit ( pre obe alebo dokonca vsetky 3vozy) - potom určite A3 - ankolko minimálne jedno auto má A1/A5 zakazanú. Horná viskozita 50 - zbytočná, až by sa dalo povedat v daných prípadoch nie najvhodnejšia. C3 nutná iba ak je fiter castíc.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
adam221
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 24, 2021 0:04
Bydliště: Bratislava

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od adam221 »

Ahojte,

dakujem za odpovede,

Chcel som to zjednotit, ale nie za kazdu cenu. Hlavne chcem pre motory to najlepsie.. Olej co davam do Clia RS nemam dovod menit, daval ho tam aj prvy majitel a motor bol po 130t km zvnutra cisty :wink:

A16XER aj B14XER ma zakazane A5B5 oleje.

@Pitris Mazda5 precitane, dakujem. Zbytocne vysoka viskozita 50 je pre tieto dva motory skodliva? Ak je iba zbytocne vysoka a nicomu neublizi, tak nemam problem priplatit za olej. Je to miziva investicia do auta. C3 olej uz nechcem davat, ked to motorom neprospieva. Pri oleji MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 nevidim normu API SN ani API SM, neviem ci je to problem, ked tam su normy A3 B3 B4.
Pri motore B14XER pisu poziadavku na normu API SN a API SM. V tomto pripade by bol najskor lepsi Mobil FS 0w40, ktory ma aspon API SM, aj ked ma GM-LL-A-025 (benzinova norma pre Opel).

@Jerome pod normu ACEA A3 spada hodne olejov, ale vacsina z nich ma aj viac noriem, ktore nie su podla vsetkeho vhodne. ESP 5w30 mi pride ako multi olej, ktory je mozne pouzit do hodne motorov. Resume, pri ESP 5w30 nic nepokazim, ale su lepsie alternativy ak tomu dobre rozumiem...

@Jarson1 Zjednotit by bolo idealne, ale nechcem davat do motorov nieco, co pre ne nie je vhodne. A1/A5 maju zakazane oba Opel motory. Ak to nebude zjednotene nevadi, ale chcem aspon pre Ople kupovat identicky olej :)

Resume:
MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 - chyba mu API SN aj SM, ma iba GM-LL-B-025 (diesel) a ACEA A3
MOBIL 1 Peak Life / FS X1 5W-50 (Mobil 1 Peak Life) ma normy Acea A3 API SM a API SN
MOBIL 1 ESP 5W-30 - multi olej diesel/benzin ma vsetko ale aj C3 comu by som rad vynechal
MOBIL 1 FS 0W-40 (NEW LIFE) - API SM, ACEA A3, GM-LL-A-025 tieto normy ma, co je v poriadku, chyba mu API SN, to neviem ci je problem...

Podla poctu noriem co tie oleje splnaju, mi vychadzaju dobre FS 0w-40 a 5w50.
Teraz otazka znie, ci 5w50 nie je nie zbytocne vysoka norma, co mi nevadi ak to nieje skodlive pre dane motory.

a ted babo rad ako sa vravi :)

Dakujem
Renault Clio II RS PH1 - Mobil 5w50
Opel Astra 1.6 A16XER
Honda CBR 1100 XX - ENEOS Max Performace 4T 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

Resumé?
5w50 není škodlivá - je jen na krátké jizdy zbytečná. To už je škodlivější olej C3.
0w40 A3 je na ty krátké jízdy (a časté mrazivé starty) vhodnější.
Dobře to ale dá i 5w30, 5w40 A3 (je tam dost dobrých olejů - v tom "mazdím" vlákně je jich pár vypsáno, ale konkrétně ten Mobil1 5w40 v ČR ofiko není).
A Mobil1 FS (a ať už 0w40 nebo 5w50) plní nejen tu ACEA A3/B4, ale i API SN/CF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Bramborak3 »

adam221 píše:Ahojte,

dakujem za odpovede,

Chcel som to zjednotit, ale nie za kazdu cenu. Hlavne chcem pre motory to najlepsie.. Olej co davam do Clia RS nemam dovod menit, daval ho tam aj prvy majitel a motor bol po 130t km zvnutra cisty :wink:

A16XER aj B14XER ma zakazane A5B5 oleje.

@Pitris Mazda5 precitane, dakujem. Zbytocne vysoka viskozita 50 je pre tieto dva motory skodliva? Ak je iba zbytocne vysoka a nicomu neublizi, tak nemam problem priplatit za olej. Je to miziva investicia do auta. C3 olej uz nechcem davat, ked to motorom neprospieva. Pri oleji MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 nevidim normu API SN ani API SM, neviem ci je to problem, ked tam su normy A3 B3 B4.
Pri motore B14XER pisu poziadavku na normu API SN a API SM. V tomto pripade by bol najskor lepsi Mobil FS 0w40, ktory ma aspon API SM, aj ked ma GM-LL-A-025 (benzinova norma pre Opel).

@Jerome pod normu ACEA A3 spada hodne olejov, ale vacsina z nich ma aj viac noriem, ktore nie su podla vsetkeho vhodne. ESP 5w30 mi pride ako multi olej, ktory je mozne pouzit do hodne motorov. Resume, pri ESP 5w30 nic nepokazim, ale su lepsie alternativy ak tomu dobre rozumiem...

@Jarson1 Zjednotit by bolo idealne, ale nechcem davat do motorov nieco, co pre ne nie je vhodne. A1/A5 maju zakazane oba Opel motory. Ak to nebude zjednotene nevadi, ale chcem aspon pre Ople kupovat identicky olej :)

Resume:
MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 - chyba mu API SN aj SM, ma iba GM-LL-B-025 (diesel) a ACEA A3
MOBIL 1 Peak Life / FS X1 5W-50 (Mobil 1 Peak Life) ma normy Acea A3 API SM a API SN
MOBIL 1 ESP 5W-30 - multi olej diesel/benzin ma vsetko ale aj C3 comu by som rad vynechal
MOBIL 1 FS 0W-40 (NEW LIFE) - API SM, ACEA A3, GM-LL-A-025 tieto normy ma, co je v poriadku, chyba mu API SN, to neviem ci je problem...

Podla poctu noriem co tie oleje splnaju, mi vychadzaju dobre FS 0w-40 a 5w50.
Teraz otazka znie, ci 5w50 nie je nie zbytocne vysoka norma, co mi nevadi ak to nieje skodlive pre dane motory.
a ted babo rad ako sa vravi :)

Dakujem
Motoru neprospěješ tím, že mu dáš ve 100 tis km 5w50 na krátké trasy. Ale včasnou výměnou do 10 tis km. Přes zimu s těmato poskokama i po 7 tis km...To ostatně děláš, protože auta víc nenajedou. A občas motoru naložit ceres a delší vzdálenost na prohřátí.. Dbát na pořádnem zahřátí před vytáčením. 5W50 se dávají, když už motor žere olej ( díky prodlouženým intervalum vymen oleje) a nebo pokud je motor konstrukcne na hovno a moc se hřeje ( Viz Fabia 1.2 htp) a nebo taky když jezdíš v zimě, auto stojí venku a občas motoru hodně naložíš do otáček, dálnice atd. Ale nic z toho nesplnuješ !!! Takže v klidu dobrý 5w40 20L balení, dávat do obou aut a můžeš klidně spát. Mobil Fs 0w40 má api SN s prstem v nose. To si našel špatné info.
adam221
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 24, 2021 0:04
Bydliště: Bratislava

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od adam221 »

@Pitris resume vidim naliat 5w50, pozeral som este porovnanie udajov z webu, co mi pride divne, ze 5w50 ma nizsi bod tuhnutia ako 5w30, co sa uz pri 0w40 neuvadza.. Pri 40°C ma 5w50 o 43% vyssiu viskozitu ako 5w30 (je to az tak ok?) pricom 0w40 ma podobne udaje ako 5w30.
5w30 a 5w50 by v zime mala mat taku istu filtrovatelnost, ci sa mylim?

5w30 ESP
Vlastnosť Hodnota
Viskozita pri 40°C v cSt (ASTM D445) 72.8
Viskozita pri 100°C v cSt (ASTM D445) 12.1
Viskozitný Index 164
HTHS Viskozita, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3,58
Bod vzplanutia, ºC (ASTM D92) 254
Bod tuhnutia, ºC, ASTM D 97 -45
Hustota @15º C kg/l, ASTM D 4052 0.85

5w50
Vlastnosť Hodnota
Viskozita pri 40°C v cSt (ASTM D445) 104,9
Viskozita pri 100°C v cSt (ASTM D445) 17,5
Viskozitný Index 184
HTHS Viskozita, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 4,21
Bod vzplanutia, ºC (ASTM D92) 236
Bod tuhnutia, ºC, ASTM D 97 -54
Hustota @15º C kg/l, ASTM D 4052 0,859

0w40
Vlastnosť Hodnota
Viskozita pri 40°C v cSt (ASTM D445) 75
Viskozita pri 100°C v cSt (ASTM D445) 13,5
Viskozitný Index 185
HTHS Viskozita, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3,8
Bod vzplanutia, ºC (ASTM D92) 230
Hustota @15º C kg/l, ASTM D 4052 0,85
Sírny popol, hm%, ASTM D 874 1,3

@Bramborak3 Na oboch autach sa vacsinou robia trasy cca 7km, jedno auto je garazovane, druhe parkuje vonku. Ako som pisal, ani jedno auto nema spotrebu oleja, skor v lete ked sa ide na dovolenku (co sice vlani nebolo) tak ked sa nalozime do auta, plus pridame bicykle na nosic a ide sa :) Vzdy ked chcem motoru slapnut, tak urobim aspon 20km, kym ho potocim vyssie...
Ktory dobry olej povazujes 5w40? A3 API SM, API SN?


Uz zacinam spekulovat, ale dakujem za infosky, ze C3 tam uz nenalejem :) Este urobit specku na to najlepsie co tam dat a moze sa robit servis :)

Dakujem
Renault Clio II RS PH1 - Mobil 5w50
Opel Astra 1.6 A16XER
Honda CBR 1100 XX - ENEOS Max Performace 4T 10W40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od pepoh »

pozri si odstupnovanie sae viskozit.. treba brat do uvahy aj to ze olej na vyssie teploty bude mat iny balik/typ aditiv, ktore sa aktivuju pri vyssich teplotach....
takze 15w60 a atd do nakupnej tasky je cesta do pekla.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Mirec 29 »

Adam 221:
tie Tech údaje sú síce pravdivé ale tieto oleje už asi nekúpiš... tá 5w30 ESP formula bola nahradená iba ESP bez "formula" údaje sa trošku zmenili...0w40 už nie je new life ale "Fs" takisto trochu zmena... Je treba si dohľadať aktuálne oleje a príslušné údaje :wink: pozor na staré obrázky olejov na eshope...domov ti môže prísť niečo iné :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

adam221 píše: 5w30 a 5w50 by v zime mala mat taku istu filtrovatelnost, ci sa mylim?
Dá se říct ze ano. Ta "50" se ale při těch krátkých jizdách nestači ohřát na "svoji" viskozitu, a zbytečné bude "hustší" než by stačilo. Já osobně bych klidné dal Mobil1 0w40 FS.
adam221 píše:@Pitris resume vidim naliat 5w50....
A já vidím že seš rozhodnutej :) 5w50 se dá, ale na ty krátký jízdy nejvhodnější není. Těch "50" je zbytečně vysokých.... Více fakt nevím co k tomu dodat. Howgh....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jarson1 »

sorry, ale už mi to pripadá ako " čím vyššie číslo, tým viac adidas " :mrgreen:
Ja zákazníkom hovorievam, že nie je zlý olej , len nevhodne zvolený. A toto je podobná situácia.
Ak sa vsak adam takto rozhodol , s tým , že pochopil a akceptuje vsetko vyssie povedané/napísané, je to jeho plné právo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jerome »

Haló haló hoši :!: Všetci mu tú 5W50 vyhovárate že je nevhodne zvolená, nevyužije ju a pod. Pri pohľade z druhej strany čo pokazí, keď tam túto SAE triedu naleje ? Podľa mňa nič :!: 5W znamená že bude vhodná pri častejších chladnejších štartoch a to že má aj 50 za W nie je vôbec na škodu :idea: Niekedy sme tu s Colommbom viedli dlhé diskusie,že táto SAE trieda je vlastne celkom fajn. Má veľké rozpätie tj je viac nadopovaná aditívami,ale tým aj rýchlejšie stráca viskozitu tj okolo tých 7 tis.km je s nej celkom dobrá 5W40-ka. Takže ja si myslím,že celkom v pohode použiteľná SAE trieda. Ale do zánovného motora by bola ideálnejšia 0W40 :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Niekedy sme tu s Colommbom viedli dlhé diskusie,že SAE trieda 5w50 je vlastne celkom fajn. Má veľké rozpätie tj je viac nadopovaná aditívami,ale tým aj rýchlejšie stráca viskozitu tj okolo tých 7 tis.km je s nej celkom dobrá 5W40-ka.
Už zas :?: :twisted: Já už před válkou mluvil jsem o tom s naším okresním panem hejtmanem :P ale těch 7 tkm - pokud se my budeme bavit o kvalitnich 5w50-kách (např. Mobil1, Yacco Galaxie, Ravenol RRS, Repsol Carrera), bych klidně (za předpokladu že to nebude závodit na okruhu nebo že do oleje benzin nepoteče půlcólkó :)) znásobil dvěma, a pak možná by se dalo řict že je z ní (slušná) 5w40-ka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jerome »

Války vždy musia raz skončiť ;) a za tie roky strávené tu na fóre treba sem tam aj nejaký ten hejt odpusiť :) Tých pár rokov čo sme na tomto svete je úplne že 0,0 v porovnaní s vesmírom :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět