Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Colommbo »

adam221: Ahoj! V obou vozech s bleskem ve znaku, co podobají se zázraku, máš motory s označením XER disponující systémem variabilního ovládání obou vačkových hřídelí a tento bazmek je ovládaný motorovým olejem. A to je důvod, proč bych osobně padesátku nepoužil - budeš jezdit krátké trasy, olej se sdostatek neprohřeje a s tím přenastavováním může být potíž. Kdyby to byly "normální" oplí motory, olej s letním číslem 50 by jim obecně nevadil, avšak jak je tu už zmíněno, pro tvůj styl provozu je zbytečný. Nalij dobrou 5W40, nějakou normu Dexos2 (ACEA C3) hoď klidně za hlavu a jezdi. A měň i nadále po roce. :)
P.S. Starší kamarád z oplího klubu a dlouholetý oplí servisák lije do své CorB X14SZ (1997) od nova jen a pouze 10W60, teď má motor cca 100tis.km a tuze spokojení jsou oba.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adam221
Příspěvky: 4
Registrován: ned led 24, 2021 0:04
Bydliště: Bratislava

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od adam221 »

@Colommbo, mas pravdu A16XER ma sice remen ale vvti na oboch vackach, na druhom motore je retaz a zatial som neriesil ci mi jedno vvti alebo dve..

dakujem za odpovede, pozeram sumar olejov v tabulke (Pitris :wink: ) snazim sa tymto padom vybrat nieco vhodnejsie do oboch oplov vo viskozite 5w40..

@jarson1, bol som za 5w50 co som cakal, ze dostanem potvrdene ako vhodny olej, nakolko to nie je najvhodnejsie pre motory tak budem riesit 5w40.. 0w40 neviem ci tam chcem naliat..

Prebruzdam este forum, pokukam testy na YT :D
Renault Clio II RS PH1 - Mobil 5w50
Opel Astra 1.6 A16XER
Honda CBR 1100 XX - ENEOS Max Performace 4T 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

adam221 píše:Prebruzdam este forum
To klidně udělej :) :idea:
adam221 píše:pokukam testy na YT
To radši nedělej :( :)

Sice netuším proč 0w40 neé, ale 5w40-ka to dá taky dobře. A tady třeba Shell Helix Ultra, Ravenol VSI, Yacco VX 1000, Trident, Repsol Competicion, Eni-i-sint, Q8 Excel, Valvoline...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Colommbo »

Jen si ještě uvědomuju - ty motory budou konstrukčně stejné, rozdíl bude jen v emisní normě, ale jsou ještě nepřímovstřikové či už mají direktspritz...? Myslím, že B14XER bude už to druhé a v případě přímého vstřiku jsou do oplích motorů velmi doporučovány nové oleje splňující normu Dexos1 2. gen. skrzevá snížení rizika LSPI... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:...motory s označením XER disponující systémem variabilního ovládání obou vačkových hřídelí a tento bazmek je ovládaný motorovým olejem. A to je důvod, proč bych osobně padesátku nepoužil...
Aj Honda má niečo podobné, ale neviem o tom,že by mal niekto problémy s VTEC-om pri použití viskoznejšieho oleja :o Ale je možné,že Opel to má trochu inak riešené a aj vzhľadom na to,že si prebrázdil fóra tejto značky naskrz, tak máš kopec info o tom, aký olej je najideálnejší 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Probrázdit oplí fóra skrznaskrz je jedna věc a (za)pamatovat si to je věc druhá... :) Sám taky nevím o nějakých negativních zkušenostech s tímto systémem ve vztahu k používanému oleji, nicméně bláznů lijících do oplích motorů padesátku je poměrně málo. Je mě prostě napadlo, že by vyšší viskozita oleje vliv mít mohla, zejména pak v případě nedostatečného zahřátí náplně souvisejícího s krátkými jízdami.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

jerome píše: Aj Honda má niečo podobné, ale neviem o tom,že by mal niekto problémy s VTEC-om pri použití viskoznejšieho oleja....
Nemá. Můžeš klidně i 10w60 :)

Bohužel co kdo má, je že přímovstřiky jsou náchylné na vznik usazenin. Některý víc, některý míň; a někteří výrobci to řeší kombinací vstřiku přímého i nepřímého.
A olej proti vzniku LSPI je jen něco na zmírnění toho jevu - ne na odstranění. Ovšem daleko lepším řešením je vykašlat se na rádce řazení a nepodtáčet motor, jezdit mezi 2 a 3 t.ot., vyhýbat se krátkým jízdám, brát kvalitní aditivovaný benzin a po prohřátí motoru ho občas vytočit k maximu.

Jinak ale dost dobrý olej proti tomu LSPI je třeba Yacco Lube GDI s (v této specifikaci) dost dobrou hodnotou HTHS 3,3 mP.a.s., a velmi solidním TBN 8,5 mgKOH/g.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Colommbo »

Ano, zmiňované oleje LSPI nepotlačují, jen do určité míry snad snižují jeho riziko. Tedy jen berlička jsoucí úlitbou přímému vstřikování. Olej od Yacco v tomto ohledu vhodný je. Pokud však někdo (prodejce, dodavatel?) k němu napíše, že " Yacco LUBE GDI 5W-30 GM-dexos1 GEN 2 (překonává starou normu GM-dexos 1)" , tak aspoň podle mého soudu vůbec netuší, která bije... :? Napíšu-li že něco cosi předchozího překonává, chápu to tak, že to něco je lepčí než cosi, v tomto případě se však jedná o dvě odlišné (a tedy nesrovnatelné) normy.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

S tím ...."překonává starou normu".... máš pravdu, a je to stejné jako když je uvedeno že ACEA A3/B4/C3, byť se C3 a B4 vylučuje. Ptal jsem se alfiho PROČ? se to tak uvádí, a říkal že aby kupující věděl že se to dá použít i do starších motorů, kam byly tehdy určeny jiné normy.
Ovšem další věc je ta že i když to použitelné je, neni to vhodné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od jerome »

S tými priamovstrekmi je to žiaľ tak :? možno by nebolo na škodu to GDI vyskúšať v týchto motoroch + jazdiť jak píšeš :wink:
Čo sa týka tej 5W50 a jej vyššej viskozite - áno pri krátkych jazdách je tým pádom nevyužiteľná na to na čo je predovšetkým určená a ideálnejšia SAE trieda je v tomto prípade 0W40 :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Sladas opc »

Mam astru k 1.4 turbo 110kw primovstrik,vyzkousel jsem 4 druhy oleje origo gm, liqui moly dx1, millers lspi 5w30 a naposled ravenol dxg 5w30..nechci nejak prehanet,ale proste na ten ravenol ten motor jde uplne jinak nez na predchozi oleje a zmizelo i jakesi podrbavani motoru pri zrychlovani.. Olej menim cca 10tisic a tankuju vervu,malokdy 95 ale vzdy s aditivama millers petrol eco max
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Bramborak3 »

Navic pokud proste ty motory nezerou olej, jezdi kratky jizdy a stoji venku nema cenu davat 5w50. Zbytecne velka spotreba benzinu atd. I kvalitni 0w40 to zvladne. A pokud se bude olej menit po 7 tis km, nebude se tocit studeny, a nema konstrukcni vadu tak jen tak ani nezacne zrat. Obcas dat dlouhou jizdu je ale potreba.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Pitris »

A občas je potřeba i nechat ručičku otáčkoměru mrknout se za 5 tisíc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mobil 5W-50 do atmosfery Opel A16XER, B14XER

Příspěvek od Bramborak3 »

Joo ale ne po 5km jizde z obchodu v zime...Ja dnes na 1cku zavadil o omezovač min 2x v 6400 ot.
Odpovědět