mitsubishi asx

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

mitsubishi asx

Příspěvek od osram »

Dobrý den,
Mitsubishi ASX, rok 2016
nafta 1,6/84kW
najeto 40 000 km

jaký motorový olej a pokolika měnit?

Děkuji
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pedro »

Kamos ma 2017,po 5000 km vypustil 0w-20 a v autorizaku mu dali Edge 5-40.
Ne tam,co to koupil,o par desitek km jinde. Olej si nedonesl,kdyz mu po tlf nabidli hen ten,douhlasil.
Vymena po 10tkm,coz ma +- za rok.
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od osram »

Popojizdění po městě, 10km do zamestnani,v lete do Chorvatska.
Sunoco Gold 5-40 ??
myslim ze tam davaji 5-30 Castrol dle samolepky na kapote.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

To Sunoco Gold 5w40 klidně, dá se i 5w30 - třeba Ravenol HCS.. Držel bych se ACEA A3 a měnil po 10-ti tkm :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od rtsax »

osram píše:Dobrý den,
Mitsubishi ASX, rok 2016
nafta 1,6/84kW
najeto 40 000 km

jaký motorový olej a pokolika měnit?

Děkuji
Pitris ale tu je nafta rok 2016 ak sa nemylim tak DPf sa davaju od roku 2008 to ma urcite DPF tak racej oleje s C3 a do 10 000 km
Zalezi ako sa bude jazdit ci mesto dialnica podla toho bud 5w30 C3 alebo 5w40 C3
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

Pravda. Už blbě vidím :( Sorry....
Jak píšeš - ACEA C3 a 5w30 nebo 5w40. Od toho Sunoca je pro DPF olej Xenon.

PS: Kdysi tu kdosi psal že u 1.8 se dostává nafta do oleje. Nevím jak u Tvé 1.6 ale jestli Ti přibývá olej, tak měnit i dřív.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od osram »

děkuji za rychlé odpovědi
nic se zatim nezvedá má to jen 40 000km

myslel jsem přeci jenom v Plzni není žádná zima, spiš tepla v létě tak by byl v hodnější 5w40
a specifikace C3?
A3/B4 nebrat?

Myslím že ten naftový motor je od Peugeotu, ale nejsem si jisty.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

Ten motor může i olej se sníženou HTHS :( a tak mu bude celkem jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale C3 je důležité. Může být uvedeno (podle mne ale asi špatně) A3/B4/C3, může být i C2/C3, ale to C3 by tam býti mělo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od rtsax »

Budem citovat guru fora
Pitris
"Nejdůležitější pro motor je včasná výměna oleje ! A pak dodržet normu oleje ACEA C3 = Mid SAPS s normální HTHS pro FAP. Až pak bych řešil značku oleje, protože pro motor je lepší i běžný olej měněný po 10-ti tkm než tam nechat superolej tisíců 15.... No a pokud by šlo i o ty značky, tak kvalitou "hodně hore" je třeba Millers, Motul, Motorex, Mobil1.... Ale v těsném sledu za nimi jsou např. Elf, Eni, Gulf, Liqui Moly, Mogul, Petronas, Petro-Canada, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline či Yacco."

Tabulku na C3 mas hore
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od osram »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

Nejen v 5w30. Třeba v 5w40 je jejich VMO jeden z opravdu nemnoha plněsyntetických olejů na základě PAO a mid saps C3. Ravenol je :wink:
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-vmo-5w-40-4l
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od osram »

moc dekuji za doporučeni oleje
budu menit po 10 000 km nebo po roce
https://www.alza.cz/auto/ravenol-vmo-sa ... 457536.htm

četl jsem prave ze moc se nedoporucuje na leto 5w30, řika se tomu vodička :)
jde jen o marketink, nizsi spotreba na ukor zivotnosti motoru a my to auto ted potrebujeme na deset let aby vydrzelo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

Zmínil jestli HTHS viskozitu, a jestli Tě to zajímá tak tady: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje
U olejů 5w30 je trošku "zvláštnost", že jsou v této SAE k dispozici oba druhy: Jak se sníženou HTHS, tak s tou normální. A na to je potřeba dávat POZOR :!: Oleje ACEA B1/B5 a C1/C2 jsou právě ty se sníženou HTHS a jsou vhodné jen na krátké jízdy. Oleje ACEA B3 a C3 jsou s HTHS normální a nabízí vyšší ochranu při zatížení - ať už teplotním, nebo výkonovém. A bez problémů jsou použitelné i za studena. Jen je s nimi o několik mililitrů vyšší spotřeba paliva. A to je taky hlavní argument pro oleje se sníženou HTHS: nepatrně nižší spotřeba paliva -> nižší emise. Ale taky vyšší spotřeba oleje a při zátěži riziko poškození olejového filmu a zkrácení životnosti motoru. Notabene když se k tomu praktikují i dlouhé intervaly výměn toho oleje (byť výrobcem i předepsané, bo předepsané = dlouhé), tak je na průser zaděláno :evil:
A taky jsem tu už napsal, že v novém motoru je jedno jestli 5w30 C3 nebo 5w40, bo ta "třicítka" si drží hodnotu viskozity daleko lépe, kdežto u "čtyřicítky" se její viskozita ujetými kilometry snižuje a přiblíží se právě té "třicítce". A ještě jednou - když je v motoru povolen olej C2, tak i olej 5w30 s C3 bude pro něj plně dostačující. Ovšem samozřejmě lze použít i tu 5w40-ku.

PS: Jen se zeptám - Proč diesel :?: Na
osram píše:Popojizdění po městě, 10km do zamestnani....
je docela nevhodný :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Bramborak3 »

A co 0w40 ? Ta by mohla být dobrá. Taky tak rychle ztratí viskozitu jako 5w40?
5w40 ji začne ztrácet nejvíc kolem 6 tis km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: mitsubishi asx

Příspěvek od Pitris »

Nula je zbytečná - vždyť je ze z Plzně :)
A dřív platilo že si 0w40 drželo stabilní viskozitu déle jak 5w40, bo dřív byla 0w40 plná syntetika, a 5w40 HC. Dnes už to nemusí být (a často není) pravda....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět